Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog pics

Každý den píšeme o autech. Novinky, aktuality, podrobné testy a tajné projekty automobilek. Živé diskuzní fórum a čtenářská fotogalerie.

2000ste post

Comment

• Zo in het echt is hij veel mooier dan op die persfoto's van in het begin.. Begin er meer en meer van te houden .

Comment

• Een A4 zonder Xenon

E concept met propere 2.0 TDI
        Každý den píšeme o autech. Novinky, aktuality, podrobné testy a tajné projekty automobilek. Živé diskuzní fórum a čtenářská fotogalerie.

Comment

• Ook mooi zonder!

Die uitlaten van de 2.0 TDI.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
            Een A4 zonder Xenon

E concept met propere 2.0 TDI
            http://www.autorevue.cz
            Die onderste "balk" in de koplampen, zijn dat LED's? Ze ogen zelfs zonder die Xenon's mooi, had veel minder van verwacht zo zonder Xenon's..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
              Die onderste "balk" in de koplampen, zijn dat LED's? Ze ogen zelfs zonder die Xenon's mooi, had veel minder van verwacht zo zonder Xenon's..
              Gewoon pinkers denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Nog pics

2000ste post
                Aight, dit is 18" -> de A4 heeft joekels van velgen nodig...

Comment

• Zouden de prijzen gelijk aan die van Duitsland zijn?
                  Dan wordt de A4 wat duurder.

Comment

• info over de milieuvriendelijke e-concept TDI:
                    Met de Audi A4 2.0 TDI e Concept presenteert Audi een zuinige en schone diesel. Het model is speciaal ontwikkeld om de uitstoot te verminderen en het verbruik van de auto te beperken. Met de A4 2.0 TDI e Concept heeft Audi een concurrent voor de Passat BlueMotion van Volkswagen.

De 2.0 TDI e Concept is uitgerust met de 2.0 liter TDI dieselmotor zoals die ook in de ´gewone´ nieuwe A4 ligt. Deze motor is 143 pk sterk en heeft een koppel van 320 Nm. De TDI is geen pompverstuiver meer, maar eentje van de laatste generatie common-rail dieselmotoren.

Nieuwe transmissie
                    De e Concept is met een nieuwe zestraps versnellingsbak uitgerust. Deze versnellingsbak is ontwikkeld met het oog op het verminderen van interne wrijvingen. Ook heeft hij langere versnellingen om zo het toerental lager te houden. Het ‘groene’ studiemodel van de nieuwe A4 helpt de bestuurder ook met het kiezen van de juiste versnelling. Een indicator geeft namelijk precies aan wanneer je het beste kan schakelen. Dit zorgt ervoor om de motor altijd zo efficiënt mogelijk te laten lopen. Ook weet Audi de interne wrijving in de stuurbekrachtiging te verlagen. Door gebruik te maken van een hydraulisch systeem nam dit met 50% af.

Hybride
                    Het hybridesysteem van de wagen zorgt ervoor dat energie die normaal verspilt wordt - wanneer de auto bijvoorbeeld uitrijdt of remt - opgeslagen wordt. Als de auto stilstaat wordt de motor ook uitgeschakeld om zodoende eveneens diesel te besparen. De motor slaat - als dat nodig is - in slechts 2 tienden van een seconde weer aan.

Naast ‘groen’ ook ‘snel´
                    Naast de groene aspecten meldt Audi dat de auto nog steeds goede prestaties heeft. Zo accelereert de A4 2.0 TDI e in 9,3 seconden vanuit stilstand naar de honderd kilometer per uur. De topsnelheid ligt op 215 km/u. Het verbruik van de conceptcar is 4,9 liter per honderd kilometer en de uitstoot bedraagt 129 gram per kilometer. Daarmee heeft Audi een concurrent voor de Volkswagen Passat BlueMotion in huis.
                    bron: http://www.autowereld.com/autonieuws...%20e%20Concept
                    4 rings driver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Der Ferry Bekijk Berichten
                      Gelukkig voor ons zullen de belgische prijzen een HEEL pak lager liggen

Soms heb ik medelijden met onze noorderburen Als je in Nederland een Porsche 997 koopt , kan je in Belgie voor hetzelfde geld er nog een Porsche Boxster bijkopen

Het systeem is daar gewoon anders, zij betalen minstens 10% minder personenbelasting.

Comment

• De nieuwe Audi A4 was voor mij de hoofdreden om naar Frankfurt te trekken (ik ging zowiezo, maar deze A4 sprong meteen naar plaatsje nummer 1 der "uit te checken fazen" toen ik las dat 'ie er z'n wereldpremière zou vieren.

Wat is 'ie mooi...

Het design van de auto klopt echt. Geen lelijke kont (zoals de BMW '3), geen te gedrongen verhoudingen (zoals de C-klasse), geen details die een steek laten vallen, mooie verderzetting van het karakter en de stijl van Audi zonder 'n stijlbreuk te verwezenlijken (unlike de C-klasse), sportief en toch elegant, lekker gestrekt en plat (niet zo "hoog op z'n poten" als de A4 B6/B7), ... alles wat je maar wil.

Ook binnenin is alles oké. Misschien een beetje koel (ik vond niet meteen een nieuwe A4 daar met 'n warmere interieurkleur en hout-applicaties), maar wel zeer knap, modern, strak en aangenaam om naar te kijken en aan te komen. Goeie materialen (unlike C-klasse en deels ook de BMW '3), zit zichtbaar goed ineen (unlike C-klasse), alles voelt zeer solide en perfect afgewerkt aan (unlike C-klasse), ...

Dit is een zéér geslaagde auto (als je z'n design mooi vindt). Hoedje af, Audi!

Qua grootte groeit 'ie naar mijn gevoel niet écht veel. Voorin toch niet, waar het gevoel dat je in de auto krijgt, een mengeling is van 't gevoel van de vorige A4 en de huidige A5. Alles in orde dus, groot genoeg. Achterin lijkt 't me dat je als grotere passagier wel meer beenruimte krijgt dan bij de vorige (die krap kon zijn op dat vlak). 't Dak is lekker "laag" (hoog genoeg, maar gelukkig geen halve monovolume zoals menig auto nu).

Ook technisch lijkt me alles snor te zitten. De 3-liter met quattro en manuele bak kennen we uit de A5 (al mee testgereden, zeer indrukwekkende aandrijving), de 2,7-liter komt nu ook in de A5 (wederom vernieuwde Multitronic, die ondertussen toch wel 'n goeie bak begint te worden), toffe benzines met veelbelovende specs, ...

Deze A4 heeft naar mijn mening alles om het hélemaal te maken! De sportiever ingestelde chauffeurs zullen 't met een "RWD-geïnspireerde" quattro moeten stellen, maar voor de rest is er voor ieder wat wils.

Mooier dan de BMW '3? Hoogst waarschijnlijk. Beter afgewerkt dan de C-klasse? Zeker. En ook van prijs goed.

Succes gegarandeerd.

Comment

• Audi A4 2008 Persvoorstelling

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=zCJ5ueyrXR8

Bron: http://www.groenlicht.be/2007/09/11/...-in-frankfurt/

Comment

• Op deze laatste foto's is een gewone versie afgebeeld? kan nergens een sline logo vinden...
                            Dat is dan wel knap met da lipje vanvoor in de bumper enz

En voor de eerste keer vind ik een rode auto (buiten ferrari natuurlijk) mooi

Comment

• Ja, da's een gewone. Wel een 3.0 TDI quattro met een pak opties, waaronder 18" S-Lines. Er stond een witte 2.0 TDI en die toonde zéér triestig, hoor, op z'n 16" lullig lichtmetaal.

Maar 't is inderdaad een zeer knappe auto vanaf 't basismodel, gesteld dat je 'm in een kleurtje steekt (en niet in dat nu ZO hippe maar nog altijd trieste en cheape wit) en van 'n mooie velg voorziet.

Comment

• Zijn er ergens meer foto's beschikbaar van deze basis A4 die op het salon staat met die 16"?
                                Zijn er ook ergens reeds foto's van het instap dashboard (dus zonder die GPS,...)

Dit lijkt mij idd een heel mooie wagen.
                                En blijkbaar heeft hij alles aan boord wat men van een audi verwacht (look, design, afwerking,...).

Comment

• Heb zojuist twee promotie videotjes gevonden:

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Er stond een witte 2.0 TDI en die toonde zéér triestig, hoor, op z'n 16" lullig lichtmetaal.
                                    Heb je daar foto's van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                      Heb je daar foto's van?
                                      gTa zal deze bedoelen dat Stradge een tijdje geleden poste . (Die witte zonder Xenon's)

Link: http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...&postcount=263

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                                        gTa zal deze bedoelen dat Stradge een tijdje geleden poste . (Die witte zonder Xenon's)

Link: http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...&postcount=263
                                        Den bedrijfswagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Ja, da's een gewone. Wel een 3.0 TDI quattro met een pak opties, waaronder 18" S-Lines. Er stond een witte 2.0 TDI en die toonde zéér triestig, hoor, op z'n 16" lullig lichtmetaal.
                                          Nee, nog erger, op die witte stonden 17" velgen Ik hou mijn hart vast hoe die leasingbakken er gaan uitzien... Maw, de A4 heeft minstens 18" nodig om een beetje potig voor de dag te komen.
                                          En nog iets dat me opgevallen is, die spiegels zijn GIGANTISCH (blijkbaar een trend, cfr de Lexus IS). Zo op het eerste zicht valt het totaal niet op maar als je een tweede keer kijkt zijn die echt groot (zonder onelegant te worden trouwens).

Maar voor de rest ook niks dan lof over deze auto. Gisteren op de IAA mogen aanschouwen en het valt héél goed mee moet ik zeggen. De afwerking is weer perfect op zijn Audi's, het interieur is prachtig (ik vind dat het aantal knopjes irl nog meevalt, zelfs met MMI wordt het nooit een knoppenwinkel).

Alleen wel spijtig dat er allemaal zo'n dure versies stonden. Ze hadden stuk voor stuk een Audi Exclusive interieur en, op die 2.0TDI na, waren het zeker Ambition-versies (die volgens mij een lichtjes andere voorbumper heeft) met dikke velgen. Had graag eens wat meer "realistische" versies gezien... (op die donkere 3.0TDI zat voor 27000€ aan opties!!). Bvb met de "standaard" alcantara/leder sportzetels. Zien er op de configurator magistraal uit, maar had ze graag al eens irl gezien. Maar dat zal dan voor volgend jaar bij de dealer zijn
                                          Last edited by ; 17/09/2007, 22:12.

Comment

Working...
                                          X