Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
    Appels met peren hé. Ofwel zet je een basic A4 naast een basic Mondeo, ofwel zet je een full A4 naast een full Mondeo. Geen basic Mondeo naast een full A4.
    zijn beide foto's van de webstek van respectievelijk Ford en Audi,dat Ford bij de fotogalerij/downloads geen full option zet is mijn fout ni he. trouwens verandert niets aan de materialen waaruit dash/inleg etc zij opgebouwd imo...

Comment

• @glennvc :
      dachten ze maar allemaal zoals u: dan hoefde ik hier niks te zoeken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spoof Bekijk Berichten
        Hopeloos: wat een vergelijking. Je plaatst de goedkoopste versie, die trouwens niet in België leverbaar is (dual zone airco is hier altijd standaard), tegen een veel duurdere Audi versie. Plaats eens auto's die evenveel kosten tegenover elkaar.

Mijn fanclub wil blijkbaar niet dat ik stop?
        waarom staat ie dan op de belgische website

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
          Appels met peren hé. Ofwel zet je een basic A4 naast een basic Mondeo, ofwel zet je een full A4 naast een full Mondeo. Geen basic Mondeo naast een full A4.
          Oorspronkelijk geplaatst door spoof Bekijk Berichten
          Hopeloos: wat een vergelijking. Je plaatst de goedkoopste versie, die trouwens niet in België leverbaar is (dual zone airco is hier altijd standaard), tegen een veel duurdere Audi versie. Plaats eens auto's die evenveel kosten tegenover elkaar.

Mijn fanclub wil blijkbaar niet dat ik stop?
          Volledig akkoord dat Kenny de zaken een beetje naar zijn kant probeert te trekken.

Dit is al eerlijker vergeleken met de foto van de audi hierboven

Als je dan weet dat je dit al kan hebben voor 10000 euro minder...

Comment

• het gaat hier over audi mensen.
            Wie over ford wil praten moet maar op forum van ford gaan moest dat bestaan.

Comment

• Ik begrijp direct waarom het 10.000 euro minder is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                zijn beide foto's van de webstek van respectievelijk Ford en Audi,dat Ford bij de fotogalerij/downloads geen full option zet is mijn fout ni he. trouwens verandert niets aan de materialen waaruit dash/inleg etc zij opgebouwd imo...
                Materiaalkwaliteit kan je niet op foto beoordelen. En dan zijn het puur de looks waarop je beoordeelt. Met een beetje zoekwerk had je gelijkwaardige interieurs gevonden, heeft mij nog geen minuut gekost.

Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                waarom staat ie dan op de belgische website
                Foutje kan altijd. De website van Ford is nu niet om over naar huis te schrijven, evenzo die van vw,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olly Bekijk Berichten
                  het gaat hier over audi mensen.
                  Er is toch niets mis met de concurrentie (nuja) naast de A4 te plaatsen en te vergelijken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Ik begrijp direct waarom het 10.000 euro minder is.
                    10000 euro is wel al verdomd veel geld hé, daar koop je verdorie een 2e hands A4 B6 voor.

Comment

het gaat hier over audi mensen.

Bij een voorstelling van een nieuw model vind ik dat er best vergeleken mag worden, dat doen we uiteindelijk allemaal.
                      En ja, er bestaan ford forums

Comment

• Ben op zoek naar velgen en graag zou ik willen weten wat de toegelaten maximum banden maten van een audi a4 2008 mogen zijn.

zodat ze op de keuring in de toekomst niet moeilijk gaan doen.

mvg kenneth

Comment

• Get a life

@Spoof
                          Get a life en open een topic "Spoof's Mondeo is beter dan een A4" en lul daar voort. Dit topic gaat over de nieuwe A4.

Comment

• hey mannen ....toffe sfeer hier....;-)

eigenlijk kom ik op autoforum / nieuwe autos / audi A4 B8 om info te vragen/vinden/geven van mijn bestelde A4B8...de vergelijking met andere modellen heb ik reeds voor mijn bestelling gemaakt en mijn keuze is nu eenmaal op de A4 gevallen...even ter info..ik vind de nieuwe mondeo wel knap........dus vergelijkingen met andere autos heb ik nu even niks aan...dan was ik wel naar die andere forums binnen autoforum geweest....denk toch dat deze discussie op niks gaat uitdraaien....
                            zelf ben ik ook van het principe van "iedereen recht op eigen keuze/smaak/mening" en best dat we dit als eindconclussie van deze discussie houden.....;-)

Misschien dat voor vergelijkingen best een aparte post aangemaakt word....hier had ik graag verder over de A4 gelezen

grtz S

Comment

• Hey sven kan jij me misschien helpen?De maximum bandenmaat voor mijn velgen voor op de a4 zodat ik in de toekomst geen pproblemen krijg met de keuring???mvg

Comment

Hey sven kan jij me misschien helpen?De maximum bandenmaat voor mijn velgen voor op de a4 zodat ik in de toekomst geen pproblemen krijg met de keuring???mvg

ik dacht dat de maximum maat voor de keuring altijd overeenkomt met wat de dealer kan leveren in hun standaars sportversie...bij de A4 dacht ik de 18", ik weet dit niet zeker, maar ik zal eens mailen naar mijn dealer....ik laat je iets weten...

grtz

Comment

• Ford heeft een grote sprong vooruit gemaakt inzake hun wagens. Ik ben écht verschoten van het Titanium pack op de S-Max bijvoorbeeld.

Ja, ik ben Audi fan in hart en nieren maar ik vind dit een nutteloze, onrechte discussie. Eerlijk gezegd doet het me pijn om Audi/Ford fans zo kortzichtig te zien praten. Er is is niets mis met je merk verdedigen, helemaal niet maar doe het op een volwassen, rechtvaardige manier en niet op de huidige kinderachtige toestanden.

Audi heeft een grote fout gemaakt in het interieur van de A4. Ze hebben de CD changer uit het handschoenekastje gehaald en dat heeft veel kapot gemaakt vind ik. Voor de rest vind ik het interieur zalig en gemakkelijk te gebruiken.

Het nieuwe Ford interieur is eveneens zeer mooi afgewerkt, leuk gedaan (op uitzondering van de km teller en het huge scherm tussen in). De stiitching is duidelijk opvallen en ook leuk gedaan.

Face it. Beide merken hebben hun + en - en als je dat niet kan verstaan dan schort er iets volgens mij.
                                  AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SvenG Bekijk Berichten
                                    hey mannen ....toffe sfeer hier....;-)

eigenlijk kom ik op autoforum / nieuwe autos / audi A4 B8 om info te vragen/vinden/geven van mijn bestelde A4B8...de vergelijking met andere modellen heb ik reeds voor mijn bestelling gemaakt en mijn keuze is nu eenmaal op de A4 gevallen...even ter info..ik vind de nieuwe mondeo wel knap........dus vergelijkingen met andere autos heb ik nu even niks aan...dan was ik wel naar die andere forums binnen autoforum geweest....denk toch dat deze discussie op niks gaat uitdraaien....
                                    zelf ben ik ook van het principe van "iedereen recht op eigen keuze/smaak/mening" en best dat we dit als eindconclussie van deze discussie houden.....;-)

Misschien dat voor vergelijkingen best een aparte post aangemaakt word....hier had ik graag verder over de A4 gelezen

grtz S
                                    Inderdaad Sven, het zou hier beter enkel over de A4 gaan en o.a. de lange wachttijd.. :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                                      Ford heeft een grote sprong vooruit gemaakt inzake hun wagens. Ik ben écht verschoten van het Titanium pack op de S-Max bijvoorbeeld.

Ja, ik ben Audi fan in hart en nieren maar ik vind dit een nutteloze, onrechte discussie. Eerlijk gezegd doet het me pijn om Audi/Ford fans zo kortzichtig te zien praten. Er is is niets mis met je merk verdedigen, helemaal niet maar doe het op een volwassen, rechtvaardige manier en niet op de huidige kinderachtige toestanden.

Audi heeft een grote fout gemaakt in het interieur van de A4. Ze hebben de CD changer uit het handschoenekastje gehaald en dat heeft veel kapot gemaakt vind ik. Voor de rest vind ik het interieur zalig en gemakkelijk te gebruiken.

Het nieuwe Ford interieur is eveneens zeer mooi afgewerkt, leuk gedaan (op uitzondering van de km teller en het huge scherm tussen in). De stiitching is duidelijk opvallen en ook leuk gedaan.

Face it. Beide merken hebben hun + en - en als je dat niet kan verstaan dan schort er iets volgens mij.
                                      Volledig mee eens. Zoals eerder gezegd: smaken en meningen verschillen nu eenmaal. Er zullen wel mensen zijn die audi/BMW/Mercedes keizen omwille van de 'status' maar er zijn evenveel (of zelfs meer) mensen die voor een bepaald merk kiezen gewoonweg omdat ze hem mooi vinden, er graag mee rijden of gewoon topkwaliteit vinden.

Om even terug te komen op de vergelijking Ford - Audi: Ford is er inderdaad enorm op vooruit gegaan met het nieuwe model van de Mondeo, de S-Max en de Galaxy. Zowel qua design, rijgedrag als afwerking heeft Ford een grote sprong vooruit gemaakt. Ford blijft echter wel één groot nadeel hebben: zijn geschiedenis. Ford is altijd een degelijke gezinswagen geweest maar daar bleef het dan ook bij. Hij kwam in het verleden nooit in de buurt van de kwaliteit van Mercedes, Audi of BMW. Dat imago draagt Ford nog steeds een beetje met zich mee. Met als gevolg dat er velen het 'vooroordeel' hebben dat Ford nog steeds die 'Jan modaal' wagen is zoals vroeger.

Ik heb nu ook net mijn Audi A4 avant besteld maar eerlijk gezegd was ik ook eerst aan het kijken naar een Mondeo break. Als je de Mondeo naast de A4 zet met (bijna) exact dezelfde configuratie dan komen ze qua kost toch in elkaars buurt hoor. Ik zat met een verschil van 1500 euro. Dat is nu niet echt veel te noemen. Waarom heb ik dan toch voor de A4 gekozen? Gewoon omdat ik de A4 qua design iets sportiever vind dan de Mondeo. Heeft dus niets met imago te maken.

Laat iedereen nu zijn persoonlijke mening en voorkeur hebben SPOOF en stop met die zinloze discussies hier. Iedereen op dit forum is een autoliefhebber en heeft zijn/haar voorkeur voor een bepaald merk/type van wagen. Ik denk niet dat hier veel gasten tussenzitten die Audi kiezen voor het 'imago'. Dat soort yuppies ga je niet snel terugvinden op forums als deze.

Hopelijk stoppen die domme heen-en-weer discussies en beledigingen hier nu eindelijk en kunnen we ons terug concentreren op waar dit soort forums voor dient: ervaringen uitwisselen, vragen stellen, informatie vergaren, ... en onze pijnlijke lange wachttijd wat verzachten

Comment

• Hallo,

Ik volg hier al zo'n twee drie maanden dit forum zonder er zelf actief aan deel te nemen. Ik wou gewoon enkele foto's zien en ervaringen lezen. Ik heb ondertussen al zo'n anderhalve maand men nieuwe audi A4. Het is een 2.0, met het pack 'Lifestyle' en verchroomde vensteromlijsting. Dus niet zoals de meeste Audi's hier op het forum, die meestal meerdere opties hebben. Ik ben uitermate tevreden over de kwaliteit van afwerking en ook qua standaard uitrusting ben ik heel tevreden. De prestaties van de motor zijn ongelooflijk, kalm rijden kan als je dat wil, sportief rijden kan ook als hem op de staart duwt. Het blijft natuurlijk een 2.0, en heeft zij beperkingen, maar voor de modale Vlaming zal hij zeker het nodig plezier bieden. De nieuwe handrem is echt een zalige nieuwigheid, zodra hij genoeg macht heeft gaat de handrem van zelf uit, heel leuk.

Om nu in te gaan op de discussie van de Mondeo vs A4, het heeft natuurlijk te maken met smaken. Zoals Sammy van Het Eiland zou zeggen, "Smaken verschillen, twisten bestaan en gij kunt op uwe kop gaan staan." Men buren hebben een nieuwe Mondeo, met nogal wat opties, zoals starten zonder sleutel, verwarmde zetels, mp3,... en ga zo maar verder. Dus veel meer opties dan op mijn Audi. Heb er twee dagen geleden ingezeten (niet mee gereden dus qua prestaties kan ik het niet vergelijken), maar qua interieur is het een wereld van verschil. Het stuur van de Mondeo staat vol met knoppen, een 'gigantisch' scherm tussen de toerenteller en de snelheidsmeter, de middenconsole vond ik ook niet echt overzichtelijk, het is mss een vuil woord om te gebruiken maar ik vond het wat 'kitsch'. Mijn A4 vind ik veel soberder, eenvoudiger, overzichtelijker,... Ik ben namelijk eerder voorstander van iets sobere zaken, ook in men huiselijk interieur. Dus zoals ik al eerder aanhaalde het gaat om eigen smaak. Wat ik wel jammer vindt aan de Mondeo het is een 5 deurs, het komt de ruimte zeker ten goede, maar zo'n hoedenplank met 'draadjes' of hoe moet je het noemen vind ik zo jammer. Ik vind het toch nog een gans verschil met men Audi, en de mijne heeft heel wat minder opties of men buur z'n Mondeo.

mvg
                                        Last edited by ; 03/06/2008, 00:03.

Comment

• Sorry beste mensen, maar ik ben het stilaan beu om al die zinloze discussies op dit forum
                                          te aanschouwen. Ik dacht dat je zowel op dit als op het avant forum meer informatie kon verkrijgen/ delen met andere " geinteresseerde leden over de A4 en/of AUDI in't algemeen.
                                          Nu to the point : Heeft er iemand al foto's van een avant in lavagrijs ?? Heb deze vraag ook op avant forum geplaatst. Ben zeer nieuwsgierig !!!

Comment

Working...
                                          X