Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gisteren waren de Audi IT'ers nog aan 't foemelen met de nieuwe A4 in de Duitse CC, en kon je geen opties kiezen, maar vandaag staat 'ie er (ook als Ambition en Ambiente) in.
Gisteren waren de Audi IT'ers nog aan 't foemelen met de nieuwe A4 in de Duitse CC, en kon je geen opties kiezen, maar vandaag staat 'ie er (ook als Ambition en Ambiente) in.
Die zal er dit jaar ook nog NIET in gaan zitten, pas bestelbaar voorjaar 2008 dus vermoed rond februari op CC.
Ook geen goed nieuws voor België, ze zijn nog steeds aan het onderhandelen over de prijzen, vooral dan de pakketten die ze aanbieden. Over de basisprijs zijn ze het eens maar niet welk pakket ze nu samenstellen. Vermoedelijk eind volgende week zijn de prijzen bekend.
Gisteren waren de Audi IT'ers nog aan 't foemelen met de nieuwe A4 in de Duitse CC, en kon je geen opties kiezen, maar vandaag staat 'ie er (ook als Ambition en Ambiente) in.
Das raar want ik kon de afgelopen week deze versies aanklikken
Das raar want ik kon de afgelopen week deze versies aanklikken
Ja, ik ook, maar als je bij de Ambition of de Ambiente verder klikte, kwam alleen de standaarduitrusting tevoorschijn. Je kon 't kleur en de bekleding kiezen, en bij dat laatste ook het type voorzetel, maar bij de volgende schermen stonden alleen de fixe zwarte bollekens, en geen kiesbare opties. Gisteren in de namiddag is de CC dan kort offline geweest, en bij 't terug verschijnen was de oude A4 berline eruit gegooid (vorige week en t.e.m. gisterenmiddag had je nog de "oude" A4 berline erin, en de nieuwe ook), en zijn de opties bij de Ambition en de Ambiente toegevoegd.
Starke Töne aus Ingolstadt: Der neue A4 will sportlicher sein als alle Konkurrenten. AUTO BILD hat die selbstbewusste Ansage überprüft.
kan er iemand het stukje over het rijgedrag even (ongeveer) vertalen aub?
Here you go.
"(...)
Nog een sportieve eigenschap: de nieuwe stuurinrichting, waarbij het stuurhuis niet meer onder de wielas ligt. De werking ervan vanuit rechtuitstand is directer als vroeger, en de stoten van dwarsrichels (vroeger een doodsteek voor 't comfort in de A4) zijn bijna helemaal weg.
(...)
Het resultaat is dat de nieuwe A4 de grens van voorwielaandrijving weer wat verder legt. Maar het blijft een FWD, en Audi mag de vooras nog zo ver naar voor steken als ze willen, en de motor zo ver mogelijk naar achter: als het bergop gaat op bochtige wegen, of wanneer het asfalt vochtig wordt, dan verliest het binnenste voorwiel grip. De neus glijdt dan naar de buitenkant van de bocht, en dat verraadt meteen ook het nadeel van de lange wielbasis: Audi heeft van deze A4 geen lichtvoetige danser gemaakt. "Sportiefste limousine", dat is eerder marketingpraat, zeker bij de basisversie (maar dat kunnen de krachtiger, sportievere en duurdere A4-modellen straks rechtzetten). De A4 komt ook met een achterwiel-gefocuste quattro-aandrijving die 60% van de kracht naar de achterwielen stuurt, bijgestaan door tal van elektronische hulpmiddelen.
Drive Select maakt de A4 dynamischer
De dynamische stuurinrichting met variabele ontdubbeling (zoals bij BMW) of het mirakeltje Drive Select die voor 2.400 EUR extra in de optielijst staat, laten de bestuurder toe om de reactie op het gaspedaal, de schakelmomenten, de stuurhoek en de ophanging in 24 verschillende programma's individueel af te stellen. Of dat goed werkt, moet nog worden aangetoond.
(...)
Conclusie: de A4 heeft duidelijk aan agiliteit gewonnen. Het is de beste FWD die Audi ooit bouwde, en hij komt dicht bij de kwaliteiten van de BMW '3. Wat betreft binnenruimte en prijs zet de nieuwe A4 zelfs nieuwe standaarden."
Comment