Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chipsy Bekijk Berichten

Overigens, nieuwe optie die te bestellen is voor modeljaar 2009 (af 2 Juli) is een elektrisch zonnescherm voor de achterruit op de limousine. Ga ik ook bijbestellen. Lekker cool (letterlijk en figuurlijk).

Weet iemand of het parking system plus (voor en achter dus sensoren) een instelbaar piep volume heeft? Ik heb gezien dat je met dit systeem ook een grafische weergave hebt in je MMI display. Dan zou het nog mooier zijn als je dat gepiep helemaal kan uitschakelen....
    Welke wijzigingen zijn er nog voor modeljaar 09?

En ivm parking system plus: geluid kan je uitzetten of volledig instellen qua volume/toonhoogte/type/...

Comment

Ik kan me voorstellen dat Spheric Blue vaak gepoetst moet worden, waarschijnlijk wordt door stof en vuil het licht op de lak verstrooit waardoor de amber/grijskleurige metaalglans nauwelijks meer zichtbaar is en alleen de lichtblauwe component naar voren komt. Hmmmmm, moet nog eens goed nadenken.
      Ik heb nog nooit een licht grijsblauw gezien dat in het echte leven goed stond. Persoonlijk vind ik dat je nauwelijks iets lelijkers kan kiezen op moderne wagens dan dit soort kleuren - BMW bv. heeft ook zo'n afzichtelijk kleur op de 1 serie. Al die wagens zien er zo ongelooflijk dof uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
        Hey iedereen, ik volg al een tijdje meerdere autoforums waaronder dit. Vandaag toch maar een account aangemaakt.

Ik weet niet hoe het bij Audi werkt maar bij Opel wordt het rijbereik berekent op het gemiddelde verbruik van de laatste 30 km. Hoe zuiniger je de laatste 30 km hebt gereden hoe minder snel het rijbereik zal zakken, het kan zelfs stijgen als je van te voren wat te wild bent geweest met het gaspedaal.

Mvg, f.v
        Dit is inderdaad bij audi ook zo;

indien je vol tankt en de kilometers ervoor sportief gereden hebt of indien je zeer zuinig gereden hebt kan een verschil geven van 600KM in bereik
        sigpic

Comment

• waar heb ik hem nu ook weer gezet

sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
            Zou ik wel eens willen proberen!

Ben heel content van mijn stuurgedrag (zonder servotronic)
            Maar als ik dan terug in de peugeot 407 van mijn ouders kruip, is het net alsof ik in mijn Audi geen servo heb Dat stuur is veeeel lichter (en thans altijd content van geweest toen ik er mee reed)
            Maar de pedalen gaan ook wel veel soepeler, alles is eigenlijk wat "minder stevig" als de Audi
            Ik heb met een sevotronic gereden om het eens aan te voelen.
            Het is zo, dat bij lage snelheid het stuur lichter aanvoelt dan een niet servotronic.
            Wanneer ik rond de 70 reed, deed ik eens kort links, rechts . Dan voel je wel
            dat het zwaarder stuurt dan een niet servotronic.
            Dit is idd wat eigenaardig.
            Het parkeren is wel zalig, en met ''versleten'' 245's hoop ik dat het zo blijft.
            ivm mijn A4 is de productieweek 2 weken uitgesteld, dus zou ik hem moeten hebben
            in week 30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
              Welke wijzigingen zijn er nog voor modeljaar 09?

En ivm parking system plus: geluid kan je uitzetten of volledig instellen qua volume/toonhoogte/type/...

Bedankt voor je antwoord, parking system plus komt erin bij mij!

De wijzigingen voor modeljaar 2009 zijn voor wat ik weet de volgende:

- Nieuwe motoren: 2.0 TFSI in 180 en 211 PK uitvoering, de 211 PK versie is in quattro leverbaar. Deze motoren vallen in de A-energielabel (!) categorie en verbruiken rond 6.6 l/100 km
              - Zoals eerder gemeld heeft enkel de A4 Avant Quattro TFSI enkele uitlaatpijpen links en rechts, alle andere versies moeten het met een dubbel pijpje links doen.
              - Dakantenne in carosseriekleur (jaja, tot nu toe allemaal zwart inderdaad!)
              - Kofferruimte bekleding in zwart in plaats van grijs
              - Nieuwe band/velg combi's in 18 en 19 inch
              - S-line versie nu leverbaar in Monzazilver

Overigens, in tegenstelling tot wat eerder werd gemeld zal het nieuwe 3D, harddisk navigatie systeem dat op de Q5 debuteert NIET vanaf het vierde kwartaal in de A4 opduiken. Kennelijk is besloten om dit nieuwe systeem pas vanaf week 22 (2009) op de A4 te gaan leveren.

Comment

Even iets anders, dwz een onderwerp wat altijd tot discussie leid: Kleur (en wel Spheric Blue in dit geval).
                Ik ga de A4 met nieuwe 2.0 TFSI motor bestellen (180PK), qua prijs heel gunstig t.o.v. de 1.8 TFSI (in Nederland 1380 Euro meerprijs) en bovendien met A-label en standaard alu wielen.

Laatst zag ik een nieuwe A4 in Spheric Blue rijden en omdat ik wel eens wat anders wil dan wit, grijs of zwart heb ik 'm eens goed bekeken. Ik vond 'm heel mooi en heb wat plaatjes opgezocht op internet.
                MIJN VRAAG: Wat vinden jullie??
                Ik vind cascadeblauw (of spheric blue) ook een zeer mooie kleur (anders had ik ze niet genomen natuurlijk), maar... iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen mening over.
                Ik vind wel dat je pas kan oordelen als je een kleur irl gezien hebt op de wagen die je wil bestellen.
                Mijn vorige wagens waren telkens zwart of metaalgrijs, ik wou deze keer ook eens iets anders.

De opmerking over doffe vuile wagens gaat zeker ook op voor zwarte of donkergrijze wagens! Geloof me, ik spreek uit ervaring

Comment

Bedankt voor je antwoord, parking system plus komt erin bij mij!

De wijzigingen voor modeljaar 2009 zijn voor wat ik weet de volgende:

- Nieuwe motoren: 2.0 TFSI in 180 en 211 PK uitvoering, de 211 PK versie is in quattro leverbaar. Deze motoren vallen in de A-energielabel (!) categorie en verbruiken rond 6.6 l/100 km
                  - Zoals eerder gemeld heeft enkel de A4 Avant Quattro TFSI enkele uitlaatpijpen links en rechts, alle andere versies moeten het met een dubbel pijpje links doen.
                  - Dakantenne in carosseriekleur (jaja, tot nu toe allemaal zwart inderdaad!)
                  - Kofferruimte bekleding in zwart in plaats van grijs
                  - Nieuwe band/velg combi's in 18 en 19 inch
                  - S-line versie nu leverbaar in Monzazilver

Overigens, in tegenstelling tot wat eerder werd gemeld zal het nieuwe 3D, harddisk navigatie systeem dat op de Q5 debuteert NIET vanaf het vierde kwartaal in de A4 opduiken. Kennelijk is besloten om dit nieuwe systeem pas vanaf week 22 (2009) op de A4 te gaan leveren.
                  en vanaf wanneer bouwen ze modeljaar 2009.

Comment

• A4 Terugroep actie?

Dit bericht gelezen op A4 AVANT forum.
                    Iemand hier iets verder over gehoord?

=====

Oorspronkelijk geplaatst door AVIER

Deze middag een brief gehad van Dieteren ivm een terugroepactie van de nieuwe A4 berline. Enkele van onze wagens worden teruggeroepen voor een Software update.
                    Nog iemand dit gehad? Blijkbaar zouden een heel aantal nieuwe A4's teruggeroepen worden. Dit is een preventieve maatregel omdat ze gemerkt hebben dat bij een bepaalde productiereeks er een bug in de software zit waardoor de centrale computer van je wagen wel eens zou kunnen beginnen flippen.
                    Terugroepen wil niet zeggen dat je je wagen kwijt bent maar je zult wel bijd e garage binnen moeten en daar zullen ze hem een de computer hangen om de nieuwe software er op te zetten.
                    Waar is de goede oude tijd dat er enkel mechaniek in die wagens zat. Maar ja, nu spreek ik tegen mijn eigen winkel hé. Lang leve de informatic

UNQUOTE
                    ========

Comment

• edit: mislezen

Comment

• levering

besteld begin feb
                        staat als 'bevestigd' - productieweek 28
                        levering einde juli.....

A4 2.7 TDI multitronic - meteoorgrijs
                        pack lounge
                        pack lifestyle +
                        3zone airco
                        parksystem +
                        MMi
                        audi sound system
                        xenon
                        homelink
                        telefooninstallatie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stefnb Bekijk Berichten
                          besteld begin feb
                          staat als 'bevestigd' - productieweek 28
                          levering einde juli.....

A4 2.7 TDI multitronic - meteoorgrijs
                          pack lounge
                          pack lifestyle +
                          3zone airco
                          parksystem +
                          MMi
                          audi sound system
                          xenon
                          homelink
                          telefooninstallatie
                          Pff ik besteld begin 2008 nog geen productieweek :-(

Comment

• Ik versta da nie ze... Ikke ook besteld half februari. 2.0 TDi, Multi, Packs en Xenon en nog geen datum... En de uwe is er al week 28. Begint triestig te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
                              Ik versta da nie ze... Ikke ook besteld half februari. 2.0 TDi, Multi, Packs en Xenon en nog geen datum... En de uwe is er al week 28. Begint triestig te worden.
                              Ik besteld begin januari 2008! :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                                en vanaf wanneer bouwen ze modeljaar 2009.
                                Vanaf besteldatum 2 Juli 2008.....ik denk in de praktijk vanaf September ex fabriek.

Comment

• Ongeveer midden juni een A4 avant 2.0TDI Meteoorgrijs besteld. Zou begin september geleverd worden. Ongeveer 3 maanden levertijd dus. Valt goed mee!

Heb tot op heden nog geen enkele Avant break zien rijden.

De berline daarentegen zie je al wel regelmatig. Meestal zwart of zilver. Een kennis via het werk heeft een witte en hoewel ik niet voor wit ben vind ik hem wel redelijk chique. Maar een verlaagde ophanging en schoon velgskes doen wel veel natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                                    Ongeveer midden juni een A4 avant 2.0TDI Meteoorgrijs besteld. Zou begin september geleverd worden. Ongeveer 3 maanden levertijd dus. Valt goed mee!

Heb tot op heden nog geen enkele Avant break zien rijden.

De berline daarentegen zie je al wel regelmatig. Meestal zwart of zilver. Een kennis via het werk heeft een witte en hoewel ik niet voor wit ben vind ik hem wel redelijk chique. Maar een verlaagde ophanging en schoon velgskes doen wel veel natuurlijk.
                                    3 maanden slechts? Dat kan ik moeilijk geloven. Ik ben begin deze maand bij de garage geweest om eventueel mijn bestelling van berline naar Avant te veranderen omdat ik hem sneller wou, maar zou hem dan pas in december hebben. Dus 6 maand wachten... Heb dan maar gelaten zoals het was. (berline dus) Mij hadden ze beloofd mei... staat nu op september/oktober.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
                                      3 maanden slechts? Dat kan ik moeilijk geloven. Ik ben begin deze maand bij de garage geweest om eventueel mijn bestelling van berline naar Avant te veranderen omdat ik hem sneller wou, maar zou hem dan pas in december hebben. Dus 6 maand wachten... Heb dan maar gelaten zoals het was. (berline dus) Mij hadden ze beloofd mei... staat nu op september/oktober.
                                      soms kan het wel, garage's bestellen wagen op voorhand, en ze passen die dan aan als er een klant komt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                                        soms kan het wel, garage's bestellen wagen op voorhand, en ze passen die dan aan als er een klant komt
                                        Heb 'm in Kontich bij Joly besteld:

- Meteoorgrijs (pareleffect)
                                        - Pack Lifestyle Plus + GPS met DVD
                                        - multiefunctie stuur
                                        - Isofix
                                        - verchroomde dakrailing en vensteromlijsting
                                        - licht-en regensensor met coming home functie
                                        - automatische koffer
                                        - zonnescherm op de achterdeuren
                                        - opbergmodule

Comment

• Hi,

Eindelijk kan ik gaan rijden. Besteld midden tot eind feb. Volgende week maandag krijg ik de auto mee. Ik zal wel een aantal foto's maken en posten.

Het worden 2.0 TDI pro-line (NL) met enige opties.

Wachten duurt lang, een levertijd van 5 mnd vind ik redelijk abnormaal. Aan de andere kant heb ik nog mazzel als ik sommige berichten lees.

Comment

Working...
                                          X