Klopt inderdaad. De 19% BTW in Duitsland valt weg maar in Belgie mag je dan 21% betalen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichtenmannekes, op de oostenrijkse configurator is eindelijk de 2.0 tdi 170 te bestellen (meerprijs van ong. 1800 € tegenover de 143 pk) - amai !
met een chip ben je dus goedkoper uit, zo wezenlijk zal die versie niet verschillen of wel ?
duitse config ligt er op dit moment uit
120 pK - 136 PK = 1500 EUR verschil = bija 100 EUR per PK
136 pK - 163 PK = 1800 EUR verschil = 66 EUR per PK
Als je de vergelijking 120-143-170 PK maakt is het altijd 66 EUR per PK
Comment
-
Ik zit momenteel 15 maanden in de USA voor mijn opleiding als Apache vlieger. Ik mag hier
een auto kopen en volgend jaar belasting en BPM vrij naar Nederland verschepen. Ik
wil graag de Audi A4 kopen, maar ik heb een aantal vragen.
Ik weet dat ik de verlichting moet veranderen, maar hoe zit het met de nav/radio software (is dit up-te-daten in NL?)
Een S-line in combinatie met drive select. Is dit verstandig of onzin, er is hier bijna geen info over te vinden. Ik neem sowieso S-line.
Hier de Amerikaanse optie lijst. Wat rood is neem ik zeker, behalve drive select dan.
Dat zijn dus bijna alle opties die er zijn, omdat ze hier van die paketten hebben. Prestige is
dus Premium + Premium plus + Prestige. Dat doen ze wel slim hier, ik wil graag B&O
sound en parking sensors, dan moet je dus alles. De kleur wordt Monza Silver, omdat
ze hier maar 2 kleuren in de S-line uitvoering hebben. Nouja, gelukkig is de Moza kleur
wel mooi. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of het een sedan of avant wordt.... Ik ben 28
jaar, Avant maakt mij gelijk zo'n familie man... maar hij is zo mooi!
P.s. wat worden wij genaait in NL. Ik betaal hier voor de Audi A4 Full Options zoals
de optielijst aangeeft 27.000 euries. (mede dankzij de dollar koers)
Hier een Avant S-line 2.0TFSI Monza Silver.
S-line in combinatie met Drive Select.... onzin of super???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk BerichtenTenzij de regelgeving zeer recent verandert is, ben je hier denk ik toch fout. Als je een NIEUWE wagen in Duitsland bestelt, moet je aan de dealer vermelden dat het een wagen voor export is. Je betaalt dan in Duitsland geen belastingen en betaalt in België bij de douane 21% op het nettobedrag dat je in Duitsland hebt betaalt.
Indien de wagen al langer als 6 maanden is ingeschreven in Duitsland EN al minstens 5000 km heeft, vervalt deze regeling omdat hij dan als tweedehands wordt beschouwt. Dan moet je belastingen in Duitsland betalen en geen in België.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk BerichtenTenzij de regelgeving zeer recent verandert is, ben je hier denk ik toch fout. Als je een NIEUWE wagen in Duitsland bestelt, moet je aan de dealer vermelden dat het een wagen voor export is. Je betaalt dan in Duitsland geen belastingen en betaalt in België bij de douane 21% op het nettobedrag dat je in Duitsland hebt betaalt.
Indien de wagen al langer als 6 maanden is ingeschreven in Duitsland EN al minstens 5000 km heeft, vervalt deze regeling omdat hij dan als tweedehands wordt beschouwt. Dan moet je belastingen in Duitsland betalen en geen in België.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenHoe groot is die tank dan want ben niet zo onder de indruk om eerlijk te zijn??
Comment
-
audi a4 B8 artikel verbruik 3,2 liter
Wie heeft het kleine artikeltje ook gelezen in de krant over de nieuwe A4 2.0 tdi, ze hebben een rit gereden van Bazel naar Wenen en terug ( dacht ik); Gemiddelde verbruik 3,2 liter !!!!!!!!
Hoe kan je nu in godsnaam zo zuinig rijden, hoe doen die mannen dat?
Heeft er iemand een uitgebreider verslag hierover?
Bedankt
Comment
-
Ik vraag het me af.
Door de nieuwe technieken zou de A4 B8 10% zuiniger moeten zijn dan zijn voorganger.
Maar ik zie dit niet terug in mijn huidige verbruik.
Mijn B7 was echt een stuk zuiniger en waren gemiddelde van 1 op 18 heel normaal.
Inmiddels heb ik al 13000 km op de teller staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk BerichtenWie heeft het kleine artikeltje ook gelezen in de krant over de nieuwe A4 2.0 tdi, ze hebben een rit gereden van Bazel naar Wenen en terug ( dacht ik); Gemiddelde verbruik 3,2 liter !!!!!!!!
Hoe kan je nu in godsnaam zo zuinig rijden, hoe doen die mannen dat?
Heeft er iemand een uitgebreider verslag hierover?
Bedankt
in top gear hebben ze ook zo eens iets gedaan, met een Audi A8 4.0 TDI,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk BerichtenWie heeft het kleine artikeltje ook gelezen in de krant over de nieuwe A4 2.0 tdi, ze hebben een rit gereden van Bazel naar Wenen en terug ( dacht ik); Gemiddelde verbruik 3,2 liter !!!!!!!!
Hoe kan je nu in godsnaam zo zuinig rijden, hoe doen die mannen dat?
Heeft er iemand een uitgebreider verslag hierover?
Bedankt
Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichtenik vraag mij idd ook af of en wanneer de e-concept 2.0 tdi er nog komt als deze al zo zuinig is, op dat vlak heeft bmw toch nog serieus voorsprong hé
Audi zal dit zeker gaan kopiëren , zeker nu ook Mercedes een vergelijkbaar iets introduceert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenWel, tegen 90 km/h op de autostrade verbruik je niet meer dan dat. Verder: vooral anticiperen en de airco niet onnodig opzetten. Ik slaag met mijn wagen in om 5,3 l/100 km te verbruiken, mijn record is 4,7 l/100 km (met een 2.0 HDI Peugeot 307SW ). Dat is dankzij het traject dat ik iedere dag afrijdt, maar ook door mijn zeer ver gevordere 'economy-run'techniek (neen, ik rijd niet als een slak over de weg). Ik verwacht van beter te doen met de Audi A4, want die is bijna 200 kg lichter
Op het gereden circuit zal het verschil tussen een BMW en de Audi niet veel verschillen. In het werkelijke leven gaat het verschil wel erg groot zijn, omdat de BMW energie recupereert bij het remmen, bij het stilstaan,... Autogids 738 heeft in een gezamelijke test een verschil van 1.0l/100 km opgemeten tussen de A4 2.0 TDi en de 318D
Audi zal dit zeker gaan kopiëren , zeker nu ook Mercedes een vergelijkbaar iets introduceert
Comment
-
De 1.9TDIe van Audi ben ik anders zeer tevreden over. Ik heb een A3 vervangwagen gehad met die motor en chapeau!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk BerichtenIk rij met mn audi A4 B8 naar het werk (25 km. heen), aan een gemiddelde tussen 4,9 en 5,5 volgens de computer, gewoon rijgedrag het verkeer volgen. Aan de pomp mag je er toch zeker nog een halve liter bijdoen, dat je rond een gemiddelde zit van 6 liter.
Hangt af hoe je rijdt. Als ik gewoon rij, verbruik ik ook 6 l/100 km. Maar ik ken ondertussen het 'ritme' van de verkeerslichten op mijn dagelijks parcours, en weet dus wanneer ik moet versnellen of kan 'uitbollen' om bij het volgende verkeerslicht door te kunnen rijden. Soms rijd ik 5 km op die baan zonder één keer te remmen. Ik zet de airco ook niet op als dat niet nodig is. En ik ben geen soort rijdende verkeersdrempel op de weg. Ik pas over de max toegelaten snelheid toe.
Ook met de A4 Avant die over max 14 dagen afgeleverd wordt zal ik zo blijven rijden, terwijl ik mijn brandstof niet moet betalen. Ik vind het gewoon 'leuk', initialiseer iedere dag mijn boordcomputer en tracht die dag beter te doen als de dag ervoor.
Ik weet ondertussen al dat regen 0,5l / 100 km extra verbuik met zich meebrengt, en dat wind-op en wind-mee tot een verschil van 1,0 l/100 km kunnen leiden.
Mijn huidige record staat ondertussen alweer een tijdje ( 3,9 l /100 km over 65 km)
Mijn boordcomputer onderschat het verbuik ook met 0,4-0,8 l/100 km, maar 't blijft een leuke bezigheid gedurende mijn twee uur verplaatsing per dag ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door olly Bekijk Berichten900 km met een volle tank? heb hem nu 3 weken in mijn bezit.
Vind het toch wel weinig.
rijd wel altijd met airco aan maar kan dit zoveel extra verbruiken?
grts olly
Comment
Comment