Me dunkt kan je met 136 pk vlot genoeg voorbijsteken
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenDie 120pk hebben ze gemaakt voor de leasing markt hé, uitstoot is populair en in veel bedrijven kan je alleen nog een 90% aftrekbare wagen kiezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenMe dunkt kan je met 136 pk vlot genoeg voorbijsteken
Audi loopt inderdaad wat achter op BMW met hun uitstoot/verbruik.
Ze zullen er misschien de komende jaren aan werken, let's hope!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenInderdaad, verkoper drong wat aan voor de 2.7tdi 170pk maar die taksen zijn te hoog. Ik wil een 2.0 en ze weten momenteel dus niets hé. Zelfde voor de getinte ruiten, wil ik ook en Audi kan ze nog niet leveren.
Ik begrijp dat veel mensen geen keus hebben (leasing) maar zo'n 136pk is gewoon te weinig voor die auto (gewicht). Ik wil dan nog een Avant dus iets zwaarder dan een Berline.
Ik kan begrijpen dat jij dit vanuit jouw standpunt te weinig vind voor zo een "zware" wagen. Maar uit eigen ondervinding kan ik zeggen dan dit in de realiteit dus echt niet te licht is om vlot in het verkeer te rijden. Ik heb mijn wagen sinds half juli (136pk versie) en ben zeer tevreden over de prestaties. Voor deze A4 had ik een BMW 3 2.0 (150pk versie) en ik moet zeggen dat deze prestaties niet echt zoveel beter waren.
Ik ben beide wagens gaan testrijden in Duitsland en beide wagens gingen quasi even vlot van 110 naar 190 km/h. OK je rijdt dan nu wel met een wagen met 172pk, maar om dan te concluderen dat 136pk te weinig is voor zo een zware wagen vind ik echt kort door de bocht gaan...
Iedereen zijn mening natuurlijk, maar ik denk dat als je 2 maanden met een wagen van +200pk rijdt, je ook niet snel terug wilt naar je wagen met 172pk... Alles hangt af van het standpunt waaruit je kijkt .
Greetz Loretto
(Aan alle mensen die zijn gaan twijfelen omwille van deze uitspraak, ik vind dit persoonlijk echt niet te licht voor deze wagen )
Comment
-
Loretto
Ik was er niet op ingegaan omdat het een eindeloze discussie is maar als je erover begint Het is inderdaad een gewoonte maar ik had m'n A4 (130pk) 2 maanden en het stak al tegen. Ik doe veel snelwegkilometers en hij had gewoon teveel tijd nodig om zoals gezegd even gas bij te geven (zeg maar 120 -> 140). Laten chippen en nu is dat probleem weg, je geeft wat gas bij en auto schiet vooruit.
Uiteraard is 200pk nog leuker en na een tijdje 250pk maar ik had het meer op zo'n situaties. Of als je eens iemand wil inhalen die 60 rijdt ipv 70, dan heb ik liever een iets snellere auto dan te moeten gaan voorbijsteken en hopen dat ik geraak of zelfs wachten omdat je auto het niet kan.
Daarnaast rijdt 50% van de bevolking lijk een slak hé, vlot verkeer noem ik dat niet. Dusja voor die mensen is een 120pk genoeg. Ga ermee rijden (met beiden) en oordeel zelf, als je tevreden bent is er niets aan de hand hé. Elk z'n keus & z'n budget zou ik zeggen.
P.S.: mooie auto, die staat laag!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenLoretto
Ik was er niet op ingegaan omdat het een eindeloze discussie is maar als je erover begint Het is inderdaad een gewoonte maar ik had m'n A4 (130pk) 2 maanden en het stak al tegen. Ik doe veel snelwegkilometers en hij had gewoon teveel tijd nodig om zoals gezegd even gas bij te geven (zeg maar 120 -> 140). Laten chippen en nu is dat probleem weg, je geeft wat gas bij en auto schiet vooruit.
Uiteraard is 200pk nog leuker en na een tijdje 250pk maar ik had het meer op zo'n situaties. Of als je eens iemand wil inhalen die 60 rijdt ipv 70, dan heb ik liever een iets snellere auto dan te moeten gaan voorbijsteken en hopen dat ik geraak of zelfs wachten omdat je auto het niet kan.
Daarnaast rijdt 50% van de bevolking lijk een slak hé, vlot verkeer noem ik dat niet. Dusja voor die mensen is een 120pk genoeg. Ga ermee rijden (met beiden) en oordeel zelf, als je tevreden bent is er niets aan de hand hé. Elk z'n keus & z'n budget zou ik zeggen.
P.S.: mooie auto, die staat laag!
Ik geef je gelijk dat het een eindeloze discussie is, en ik begrijp jouw standpunt.
Maar waarschijnlijk behoor ik dan tot die 50%, want ik vind de wagen vlot vooruit gaan.
Testen met een wagen van 170pk is niet nodig denk ik, heb al met een TT testgereden (heel wat jaren terug) van 225 pk, en heb zelf een Suzuki GSXR 1100, dus ik weet wel wat gas geven, en meteen reageren betekent .
Desondanks blijf ik tevreden met de 136pk , heb ook nooit schrik om in te halen met deze wagen want als iemand 60 rijd (en wel te verstaan blijft rijden) dan durf ik deze zelfs met een 75pktje inhalen . Als het daarentegen een irritante persoon is met een Audi R8 en ineens van 60 naar 120 versnelt, dan durf ik zelfs niet met een A4 170 pk inhalen .
Bedankt voor het compliment over het uiterlijk van mijn wagen, is een standaard S-line. Niet zelf lager gelegd...
Greetz Loretto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Loretto Bekijk BerichtenVoor de geïnteresseerden, een fotootje van mijn nieuwe wagen:
Greetz Loretto
Cascadeblauw?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Loretto Bekijk BerichtenDragonfly,
Ik geef je gelijk dat het een eindeloze discussie is, en ik begrijp jouw standpunt.
Maar waarschijnlijk behoor ik dan tot die 50%, want ik vind de wagen vlot vooruit gaan.
Testen met een wagen van 170pk is niet nodig denk ik, heb al met een TT testgereden (heel wat jaren terug) van 225 pk, en heb zelf een Suzuki GSXR 1100, dus ik weet wel wat gas geven, en meteen reageren betekent .
Desondanks blijf ik tevreden met de 136pk , heb ook nooit schrik om in te halen met deze wagen want als iemand 60 rijd (en wel te verstaan blijft rijden) dan durf ik deze zelfs met een 75pktje inhalen . Als het daarentegen een irritante persoon is met een Audi R8 en ineens van 60 naar 120 versnelt, dan durf ik zelfs niet met een A4 170 pk inhalen .
Bedankt voor het compliment over het uiterlijk van mijn wagen, is een standaard S-line. Niet zelf lager gelegd...
Greetz Loretto
Comment
-
Even een vraagje voor de leaserijders onder ons.
Het Lounge Pack (lederen interieur, licht- en regensensor, verwarmde voorzetels, multifunctioneel stuur) kost 1859 euro excl. btw.
Nu geef ik de voorkeur aan een alcantara/leder interieur met sportzetels vanwege het sportievere uiterlijk en de betere steun. Prijs voor alcantara/leder combinatie +sportzetels vooraan: 1720 euro excl. btw.
Als ik nu in mijn leasingofferte het lounge pack laat vervangen door de sportzetels met alcantara moet ik plots een meerprijs betalen van +- 5 euro - en dit bij verschillende leasingfirma's!
Was echt al verliefd geworden op die sportzetels, maar het ziet er naar uit dat ze buiten mijn budget vallen.
Ik begrijp niet echt hoe dit kan, te meer daar er op het lounge pack geen korting wordt gegeven en op andere opties wel. Iemand enige verklaring?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk BerichtenEven een vraagje voor de leaserijders onder ons.
Het Lounge Pack (lederen interieur, licht- en regensensor, verwarmde voorzetels, multifunctioneel stuur) kost 1859 euro excl. btw.
Nu geef ik de voorkeur aan een alcantara/leder interieur met sportzetels vanwege het sportievere uiterlijk en de betere steun. Prijs voor alcantara/leder combinatie +sportzetels vooraan: 1720 euro excl. btw.
Als ik nu in mijn leasingofferte het lounge pack laat vervangen door de sportzetels met alcantara moet ik plots een meerprijs betalen van +- 5 euro - en dit bij verschillende leasingfirma's!
Was echt al verliefd geworden op die sportzetels, maar het ziet er naar uit dat ze buiten mijn budget vallen.
Ik begrijp niet echt hoe dit kan, te meer daar er op het lounge pack geen korting wordt gegeven en op andere opties wel. Iemand enige verklaring?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk BerichtenVolgens mij heeft het te maken met het feit dat de leaseprijs rekening houdt met de inruilwaarde, en waarschijnlijk geeft loungepack met full leder hogere inruilwaarde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenLoretto
Ik was er niet op ingegaan omdat het een eindeloze discussie is maar als je erover begint Het is inderdaad een gewoonte maar ik had m'n A4 (130pk) 2 maanden en het stak al tegen. Ik doe veel snelwegkilometers en hij had gewoon teveel tijd nodig om zoals gezegd even gas bij te geven (zeg maar 120 -> 140). Laten chippen en nu is dat probleem weg, je geeft wat gas bij en auto schiet vooruit.
Uiteraard is 200pk nog leuker en na een tijdje 250pk maar ik had het meer op zo'n situaties. Of als je eens iemand wil inhalen die 60 rijdt ipv 70, dan heb ik liever een iets snellere auto dan te moeten gaan voorbijsteken en hopen dat ik geraak of zelfs wachten omdat je auto het niet kan.
Daarnaast rijdt 50% van de bevolking lijk een slak hé, vlot verkeer noem ik dat niet. Dusja voor die mensen is een 120pk genoeg. Ga ermee rijden (met beiden) en oordeel zelf, als je tevreden bent is er niets aan de hand hé. Elk z'n keus & z'n budget zou ik zeggen.
P.S.: mooie auto, die staat laag!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk BerichtenDaar heb ik ook zitten aan denken, maar als je het lounge pack neemt dan kan je voor 590 euro excl. btw upgraden naar sportzetels, onafhankelijk of je full leder of alcantara/leder kiest en ook de leasingprijs voor die upgrade is dezelfde.
Ik dacht dit eerst te doen en had eens berekend dat je dan net zo goed de opties apart kan nemen, de pack komt dan niet meer goedkoper uit, en al helemaal niet als je bepaalde opties uit de pack al niet zou nemen. Zoals reeds gezegd, op de pack krijg je geen korting, maar op de aparte opties wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk BerichtenAls je lounge pack neemt heb je zowieso leder, maar geen sportzetels, als je sportzetels bijneemt betaal je deze, doe je downgrade naar alcantara + leder, dan krijg je geen geld terug omdat je de pack genomen hebt.
Mocht het met de restwaarde van full leder te maken hebben, dan zou de leasingfirma bovendien toch meer aanrekenen als je van het lounge pack wilt upgraden naar sportzetels met alcantara t.o.v. upgraden naar sportzetels met full leder? Maar die upgrade kost precies evenveel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk BerichtenTeveel tijd nodig om van 120 naar 140 te versnellen?? Heb het daarnet even getest en het duurt welgeteld 3 seconden. Is wel een eeuwigheid natuurlijk ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenKomaan ! Met die motorisatie kun je zéér vlot in het verkeer rijden !
Er zijn genoeg 2 liter A6 Avants, als die motor te licht zou zijn plaatsen ze die nooit in die auto en die weegt nog meer he
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenDie 120pk versie van de 2.0TDI vind ik eigenlijk maar een zwaktebod van Audi. Men had dat vermogen evengoed uit een kleinere cylinderinhoud kunnen halen, waardoor de verkeersbelasting lager uitvalt en je in leasing weer meer opties kan kiezen.
Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk BerichtenZe hadden beter van de 2.0 TDI 136pk een TDie variant gemaakt, want nu lopen ze behoorlijk achter t.o.v. BMW bij hun instapdiesel, zowel qua prestaties als qua uitstoot (Efficient Dynamics).
Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk BerichtenAkkoord, dat begrijp ik wel, maar dat verklaart nog niet waarom het lounge pack an sich in leasing zoveel goedkoper is dan de sportzetels met alcantara (zonder enige andere optie uit het lounge pack), terwijl ze ongeveer evenveel kosten qua catalogusprijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk BerichtenMooi!
Cascadeblauw?
Sommigen vinden ze supermooi, anderen niet. Ik in ieder geval wel .
Greetz
Comment
Comment