Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wtsfox Bekijk Berichten
    heb hem gewijzigd
    ibiswit
    2.0 tdi 143pk
    lifestyle plus pack
    lounge pack
    s-line exterieur
    s-line verlaging 30mm
    sportzetels mustang bruin
    xenon lights
    cruise control
    bang and olufsen
    audi music interface
    dvd navigatie
    multifunctionele sportstuur
    banden spaning controle
    geleverd met 17" structure banden worden omgewisseld
    tot winter banden tegen prijs verschil
    255/35 19" etabeta tetsutt 255/35


    nog een vraagske heeft er iemand met de sline 3mm verlagging en 19" velgen
    rij maar 12000km per jaar dus 65km autosnelweg heen en terug naar mijn werk elke dag
    want de mening verschild nog wat vindt op de forum
    waarom 143 pk? je voelt dat niet en het is duurder

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
      waarom 143 pk? je voelt dat niet en het is duurder
      omdat ik die ga chiptunen, alleen met 143 pk is 211pk mogelijk (met extra turbo)
      Eerst naar 176pk als da niet genoeg is naar 211pk , met 136pk gaat da niet heb alles
      na gevraagd bij skn en abt gebeld is zotezien een totaal andere chip
      Last edited by ; 29/08/2008, 22:28.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
        waarom 143 pk? je voelt dat niet en het is duurder
        Ik ben er toch niet zeker van dat dit geheel hetzelfde is, ik vermoed dat de motor niet meer zijn natuurlijke vermogenscurve heeft, eens 136 pk bereikt wordt de nek toegenepen! Je kan moeilijk vergelijken natuurlijk, alle testwagens zijn volgens mij 136 pk.

        Ik denk dat je dat vooral merkt in de hogere toeren en aan hogere snelheden.

        Comment


        • Voor degenen die denken dat het zo stilaan wel zal beteren met de levertijden omdat de grote bestellingsgolf achter de rug ligt:


          Informatie opgevraagd via de fleet agent website van ING Carlease, mijn auto is besteld bij Verellen in Geel.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DaBomma Bekijk Berichten
            Voor degenen die denken dat het zo stilaan wel zal beteren met de levertijden omdat de grote bestellingsgolf achter de rug ligt:


            Informatie opgevraagd via de fleet agent website van ING Carlease, mijn auto is besteld bij Verellen in Geel.
            De mijne is ook via ING Carlease besteld (zelfde interfaceke en al) en ook bij garage Verellen in Geel. Heel vriendelijke mensen aan de foon daar (is leasing ... daar nog nooit ter plaatse geweest).
            Dit is mijn overzichtje:
            Order geplaatst 03-06-2008 Order acceptatie 03-06-2008 Contract opgesteld 11-06-2008 Contract getekend retour 23-06-2008 Bestelling geplaatst 11-06-2008 Bestelling bevestigd 11-06-2008 Aflevering verwacht 09-10-2008
            en vorige week van garage Verellen bevestiging gekregen dat de A4 afgelopen vrijdag gemaakt zou worden en dat ik normaal gezien 3 weken daarna (dus over goeie 2 weken..ik tel af eh...) met de nieuwe kar zou rijden... terwijl de 'aflevering verwacht' op 9 oktober staat ...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
              Ik ben er toch niet zeker van dat dit geheel hetzelfde is, ik vermoed dat de motor niet meer zijn natuurlijke vermogenscurve heeft, eens 136 pk bereikt wordt de nek toegenepen! Je kan moeilijk vergelijken natuurlijk, alle testwagens zijn volgens mij 136 pk.

              Ik denk dat je dat vooral merkt in de hogere toeren en aan hogere snelheden.
              Bij de meeste van die 'toegkenepen' motoren merk je het verschil alleen bij hoge toeren, die je zowiezo niet zo vaak opzoekt in een dieselmotor. De 2.0 haalt zijn maximaal vermogen bij 4200 t/min, waarschijnlijk is er zo goed als geen verschil tussen beide motoren tot 3500-3750 t/min
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Iemand die de HTC Touch combineert met een Bluetooth Telefoonvoorbereiding in de A4.

                Ik heb vaak problemen met mijn MMI (Radio/CD speler die geen geluid geeft gedurende 5 s, dan weer wel 1s en dit voortdurend, navigatiesysteem dat 'op hol' slaat, MMI interface die vastloopt.
                Ik heb de indruk dat de problemen minder voorkomen wanneer ik de telefoon niet via BT connecteer
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DaBomma Bekijk Berichten
                  Voor degenen die denken dat het zo stilaan wel zal beteren met de levertijden omdat de grote bestellingsgolf achter de rug ligt:


                  Informatie opgevraagd via de fleet agent website van ING Carlease, mijn auto is besteld bij Verellen in Geel.

                  Dat ziet er niet best uit. Ik heb ook via ING Carlease (NL) besteld, en mijn planning ziet er als volgt uit:

                  STAPPEN ORDERPROCESOrder geplaatst21-07-2008Order acceptatie22-07-2008Contract opgesteldContract getekend retourBestelling geplaatst24-07-2008Bestelling bevestigd24-07-2008Aflevering verwacht25-10-2008Aflevering werkelijkContract aanvang

                  Een mooie 3 maanden + 1 extra weekje om leer in te bouwen. Meer dan een half jaar wachten op je auto is van de zotte!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jaymz Bekijk Berichten
                    Dat ziet er niet best uit. Ik heb ook via ING Carlease (NL) besteld, en mijn planning ziet er als volgt uit:

                    STAPPEN ORDERPROCESOrder geplaatst21-07-2008Order acceptatie22-07-2008Contract opgesteldContract getekend retourBestelling geplaatst24-07-2008Bestelling bevestigd24-07-2008Aflevering verwacht25-10-2008Aflevering werkelijkContract aanvang

                    Een mooie 3 maanden + 1 extra weekje om leer in te bouwen. Meer dan een half jaar wachten op je auto is van de zotte!
                    tja... zoals je bij mij kan zien (zie m'n post hier boven) klopt de afleveringsdatum van begin oktober al niet (in mijn voordeel).. dus ik betwijfel of die datums van ING fleetagent nog wel deftig up-to-date gebracht worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                      tja... zoals je bij mij kan zien (zie m'n post hier boven) klopt de afleveringsdatum van begin oktober al niet (in mijn voordeel).. dus ik betwijfel of die datums van ING fleetagent nog wel deftig up-to-date gebracht worden.
                      De leverdatum wordt ca 2 weken te ruim opgegeven. Volgens mijn dealer wordt mijn auto in week 38/39 geproduceerd en in wk 41/42 in nederland afgeleverd. Dezelfde ervaring heb ik met mijn huidige leaseauto die ook 3 weken eerder geleverd werd dan gepland.

                      Ach, zolang ze eerder leveren dan gepland is het alleen maar mooi meegenomen.

                      Comment


                      • iemand ervaring met b&o system?
                        als men de optie gala inschakeld zou de muziek naargelang er meer lawaai is dan harder of zachter moeten spelen(automatisch)bij mij lukt het niet.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          18"-velgen zijn voor niets nodig behalve om op te vallen
                          het comfort op een A4 is enkel redelijk goed met de standard 16 "
                          sportvering is ook te mijden
                          laaste ervaring : bij een testrit met een 2,0 TDI met 17"-velgen en sportvering stelde ik vast dat mijn oude A 4 van de eerste genaratie (ook met sportvering...) nog zachter is !
                          wie heeft al gereden met een Drive Select op een "gewone" A4 (geen 3,0 TDI quattro !)
                          Dat de auto stugger is kan ik mee leven maar het onderstel geeft veel geluiden door dat was bij de b7 absoluut niet het geval ook met sportonderstel hoorde je geen rolgeluiden en klapperen.ik vind dit behoorlijk afbreuk doen aan de nieuwe A4. ik ben van plan om sportonderstel te vervangen maar ik wil via het forum weten of mensen met standaard onderstel ook last hebben van klappergeluiden en bonken op slecht wegdek en richels.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten
                            Dat de auto stugger is kan ik mee leven maar het onderstel geeft veel geluiden door dat was bij de b7 absoluut niet het geval ook met sportonderstel hoorde je geen rolgeluiden en klapperen.ik vind dit behoorlijk afbreuk doen aan de nieuwe A4. ik ben van plan om sportonderstel te vervangen maar ik wil via het forum weten of mensen met standaard onderstel ook last hebben van klappergeluiden en bonken op slecht wegdek en richels.
                            Vraagje,

                            Heb je aftermarket (replica) velgen onder de auto?

                            Ikzelf heb nu de nieuwe A4 een half jaar en en ik vindt hem fluisterstil.
                            Ik heb alle modelen 80 en A4 gehad op de B1 na en deze is de beste A4 ooit gemaakt..
                            Last edited by ; 31/08/2008, 17:34.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
                              Vraagje,

                              Heb je aftermarket (replica) velgen onder de auto?

                              Ikzelf heb nu de nieuwe A4 een half jaar en en ik vindt hem fluisterstil.
                              Ik heb alle modelen 80 en A4 gehad op de B1 na en deze is de beste A4 ooit gemaakt..
                              18 inch replica maar die had ik ook op vorig model. Wat heb jij onder de auto liggen?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten
                                18 inch replica maar die had ik ook op vorig model. Wat heb jij onder de auto liggen?
                                Ik had onder deze auto 17 inch replica liggen.
                                Mak Invidia welke door de fabriek geplaatst zijn.
                                Hier was gewoon niet mee te rijden.
                                Na veel uitbalanceren optimailseren en verder getouwtrek de velgen eraf laten slopen en origineel Audi velgen laten plaatsen. Nu zitten er RS4 velgen onder.
                                Wat een rust en stilte heeft dit opgeleverd....

                                Bij replica heb je altijd een vulring om de velg op zijn plaats te houden.
                                Bij origineel niet.

                                Omdat deze A4 inderdaad erg gevoelig is komt dit de auto niet ten goede.

                                Overigens is Audi niet de enige waarbij dit probleem kan voorkomen.
                                Een kennis van me heeft een BMW 3 serie met hetzelfde probleem.

                                Verder ben ook ik van mening dat hoe groter de inch maat van de velg hiermee het comfort ook drastisch afneemt. Het is dus alleen goed voor de looks en nergens anders voor.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
                                  Ik had onder deze auto 17 inch replica liggen.
                                  Mak Invidia welke door de fabriek geplaatst zijn.
                                  Hier was gewoon niet mee te rijden.
                                  Na veel uitbalanceren optimailseren en verder getouwtrek de velgen eraf laten slopen en origineel Audi velgen laten plaatsen. Nu zitten er RS4 velgen onder.
                                  Wat een rust en stilte heeft dit opgeleverd....

                                  Bij replica heb je altijd een vulring om de velg op zijn plaats te houden.
                                  Bij origineel niet.

                                  Omdat deze A4 inderdaad erg gevoelig is komt dit de auto niet ten goede.

                                  Overigens is Audi niet de enige waarbij dit probleem kan voorkomen.
                                  Een kennis van me heeft een BMW 3 serie met hetzelfde probleem.

                                  Verder ben ook ik van mening dat hoe groter de inch maat van de velg hiermee het comfort ook drastisch afneemt. Het is dus alleen goed voor de looks en nergens anders voor.

                                  Heb jij ook een sportonderstel ? en welke maat rs4 heb je nu onder de auto?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten
                                    Heb jij ook een sportonderstel ? en welke maat rs4 heb je nu onder de auto?
                                    Nee ik heb geen sportonderstel.
                                    Er zitten nu 17 inch RS4 wielen onder.
                                    Deze bestaan formeel niet origineel!!!
                                    Ik heb ze echter wel

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
                                      Ik had onder deze auto 17 inch replica liggen.
                                      Mak Invidia welke door de fabriek geplaatst zijn.
                                      Hier was gewoon niet mee te rijden.
                                      Na veel uitbalanceren optimailseren en verder getouwtrek de velgen eraf laten slopen en origineel Audi velgen laten plaatsen. Nu zitten er RS4 velgen onder.
                                      Wat een rust en stilte heeft dit opgeleverd....

                                      Bij replica heb je altijd een vulring om de velg op zijn plaats te houden.
                                      Bij origineel niet.

                                      Omdat deze A4 inderdaad erg gevoelig is komt dit de auto niet ten goede.

                                      Overigens is Audi niet de enige waarbij dit probleem kan voorkomen.
                                      Een kennis van me heeft een BMW 3 serie met hetzelfde probleem.

                                      Verder ben ook ik van mening dat hoe groter de inch maat van de velg hiermee het comfort ook drastisch afneemt. Het is dus alleen goed voor de looks en nergens anders voor.
                                      Hmmm... Je had dus geen goede ervaringen met de MAK Invidia onder je A4. Ik heb juist de RS4 velgen (replica's welliswaar) in mijn bestelling laten veranderen (ik zie ze iets te veel onder een A4 staan) in MAK Invidia Ice Black 18inch.

                                      Kun je vertellen wat er precies mankeerde met jouw MAK's? Niet dat ik mn bestelling ga veranderen, maar ben gewoon benieuwd.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
                                        Nee ik heb geen sportonderstel.
                                        Er zitten nu 17 inch RS4 wielen onder.
                                        Deze bestaan formeel niet origineel!!!
                                        Ik heb ze echter wel

                                        Dit moet je toch even uitleggen... "ze bestaan formeel niet origineel" maar je hebt ze wel. Je hebt ze informeel origineel, of formeel in replica???

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jaymz Bekijk Berichten
                                          Hmmm... Je had dus geen goede ervaringen met de MAK Invidia onder je A4. Ik heb juist de RS4 velgen (replica's welliswaar) in mijn bestelling laten veranderen (ik zie ze iets te veel onder een A4 staan) in MAK Invidia Ice Black 18inch.

                                          Kun je vertellen wat er precies mankeerde met jouw MAK's? Niet dat ik mn bestelling ga veranderen, maar ben gewoon benieuwd.
                                          Nee integendeel.
                                          Ik vond ze erg mooi dus daar ligt het niet aan.
                                          Het ligt ook niet aan de velg zelf maar aan de vulringen.
                                          De een zegt dat er een vulring van die maat onder moet en de ander zegt dat dit 66 mm moet zijn.

                                          Nou er is alles geprobeerd en na het balanceren en optimaliseren van de set bleef die even stabiel. Zodra je over een verkeersheuvel oid heen reed is het weer een ei en kan je je lol op.

                                          Ik zie een A4 practisch niet rijden met de new RS4 velgen dus heb die mening niet.

                                          Ik persoonlijk vind de RS velgen stukken mooier dan de Mak maar toen ik mijn Audi kocht was die keus er gewoonweg niet.

                                          Ik ben blij dat ik de Maks niet meer heb.

                                          Ik hoop voor jou dat je niet dezelfde beleving krijgt met deze combinatie als ik.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X