Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jaymz Bekijk Berichten
    Dit moet je toch even uitleggen... "ze bestaan formeel niet origineel" maar je hebt ze wel. Je hebt ze informeel origineel, of formeel in replica???
    Ze zijn er origineel alleen in 19 inch.
    De dealer heeft hemel en aarde bewogen ze toch origineel te verkrijgen.

    Hoe dat weet ik ook niet.
    Er zitten nu geen vulringen tussen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jaymz Bekijk Berichten
      De leverdatum wordt ca 2 weken te ruim opgegeven. Volgens mijn dealer wordt mijn auto in week 38/39 geproduceerd en in wk 41/42 in nederland afgeleverd. Dezelfde ervaring heb ik met mijn huidige leaseauto die ook 3 weken eerder geleverd werd dan gepland.

      Ach, zolang ze eerder leveren dan gepland is het alleen maar mooi meegenomen.
      Mijne werd besteld begin 2008 en wordt nu EINDELIJK in week 37 gemaakt.. bijna 9 maanden wachttijd dus..

      Is wel Multtronic met APS V+A en nog aantal opties. (2 packs, Xenon,enz..)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
        Ze zijn er origineel alleen in 19 inch.
        De dealer heeft hemel en aarde bewogen ze toch origineel te verkrijgen.

        Hoe dat weet ik ook niet.
        Er zitten nu geen vulringen tussen
        Dat wil niets zeggen want ik heb ook geen vulringen maar wel replica velgen type s5 18 inch.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten
          Dat wil niets zeggen want ik heb ook geen vulringen maar wel replica velgen type s5 18 inch.
          Volgens de dealer en diverse plaatselijke (grote) bandenboeren zit er bij replica altijd een vulring tussen.
          Dit omdat de velgen op meerdere automerken moeten passen en zodanig dus steeds een andere maat vulring nodig hebben.

          Dat is wat ze mij op de mouw gespeld hebben.

          Feit blijft dat het onrustige rijden nu wel verleden tijd is.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten
            Dat de auto stugger is kan ik mee leven maar het onderstel geeft veel geluiden door dat was bij de b7 absoluut niet het geval ook met sportonderstel hoorde je geen rolgeluiden en klapperen.ik vind dit behoorlijk afbreuk doen aan de nieuwe A4. ik ben van plan om sportonderstel te vervangen maar ik wil via het forum weten of mensen met standaard onderstel ook last hebben van klappergeluiden en bonken op slecht wegdek en richels.

            je zal blijkbaar ermee moeten leven, want de kostprijs van de verandering zal niet van de malste zijn ! het redelijkste blijft naar zeer soepele banden te gaan bij de volgende vervanging (ik heb voor Vredestein Sporttrack 3 gekozen en het verschil was opmerkelijk (ik heb geen aandelen van Vredstein in mijn portefeuille...)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
              Volgens de dealer en diverse plaatselijke (grote) bandenboeren zit er bij replica altijd een vulring tussen.
              Dit omdat de velgen op meerdere automerken moeten passen en zodanig dus steeds een andere maat vulring nodig hebben.

              Dat is wat ze mij op de mouw gespeld hebben.

              Feit blijft dat het onrustige rijden nu wel verleden tijd is.

              met de originele velgen zijn er geen problemen, zeker als men zich niet laat vereiden door zuiver esthetische aspekten
              ook zijn ze niet naar je smaak, het zijn nog de doodgewone 16"-velgen die het best aangepast zijn aan de wagen ... en aan onze wegen !
              en dat deze de wielkasten niet mooi vullen, zie je niet als je rijdt
              een wagen is niet om naar te kijken, wel om mee te rijden

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                met de originele velgen zijn er geen problemen, zeker als men zich niet laat vereiden door zuiver esthetische aspekten
                ook zijn ze niet naar je smaak, het zijn nog de doodgewone 16"-velgen die het best aangepast zijn aan de wagen ... en aan onze wegen !
                en dat deze de wielkasten niet mooi vullen, zie je niet als je rijdt
                een wagen is niet om naar te kijken, wel om mee te rijden
                ²²²²²²²²

                Mijn A4 (Avant) rijdt zeer goed, op zijn 16". Ik vind grote velgen zowiezo niet erg mooi.
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  een wagen is niet om naar te kijken, wel om mee te rijden
                  Dat is wel heel kort door de bocht. Dan zit je eerder in de categorie "een auto is een vervoermiddel en moet me van punt A naar punt B brengen".

                  Voor mij is een auto emotie, hij moet naast goed rijden ook leuk er uit zien. Het gaat om het totaalplaatje. En als je echt rationeel denkt, en alleen aan een auto denkt om er in te rijden, dan denk ik dat er genoeg andere auto's zijn die evengoed rijden (zoniet beter) die een stuk minder kosten.

                  Door een A4 te kopen/leasen geef je in mijn ogen ook aan dat je het een mooie wagen vindt om te zien.... en dan belanden we weer op het aspect: een auto mag best naar gekeken worden.

                  Dat je kiest voor een kleinere maat velg omwille van het comfort kan ik begrijpen. Maar als ik echt voor comfort zou willen gaan, had ik wel een fransoos besteld.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jaymz Bekijk Berichten
                    Dat is wel heel kort door de bocht. Dan zit je eerder in de categorie "een auto is een vervoermiddel en moet me van punt A naar punt B brengen".

                    Voor mij is een auto emotie, hij moet naast goed rijden ook leuk er uit zien. Het gaat om het totaalplaatje. En als je echt rationeel denkt, en alleen aan een auto denkt om er in te rijden, dan denk ik dat er genoeg andere auto's zijn die evengoed rijden (zoniet beter) die een stuk minder kosten.

                    Door een A4 te kopen/leasen geef je in mijn ogen ook aan dat je het een mooie wagen vindt om te zien.... en dan belanden we weer op het aspect: een auto mag best naar gekeken worden.

                    Dat je kiest voor een kleinere maat velg omwille van het comfort kan ik begrijpen. Maar als ik echt voor comfort zou willen gaan, had ik wel een fransoos besteld.
                    ²²²²²²²²

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jaymz Bekijk Berichten
                      Dat is wel heel kort door de bocht. Dan zit je eerder in de categorie "een auto is een vervoermiddel en moet me van punt A naar punt B brengen".

                      Voor mij is een auto emotie, hij moet naast goed rijden ook leuk er uit zien. Het gaat om het totaalplaatje. En als je echt rationeel denkt, en alleen aan een auto denkt om er in te rijden, dan denk ik dat er genoeg andere auto's zijn die evengoed rijden (zoniet beter) die een stuk minder kosten.

                      Door een A4 te kopen/leasen geef je in mijn ogen ook aan dat je het een mooie wagen vindt om te zien.... en dan belanden we weer op het aspect: een auto mag best naar gekeken worden.

                      Dat je kiest voor een kleinere maat velg omwille van het comfort kan ik begrijpen. Maar als ik echt voor comfort zou willen gaan, had ik wel een fransoos besteld.
                      het toffe in het leven dat niet iedereen op het zelfde valt
                      ook ik kijk graag naar een mooi uitgeruste A4, maar als ik weet dat ik alle dagen ga vloeken als ik in een put rij, komt bij mij de rationaliteit inderdaad vrij vlug terug naar boven
                      misschien is een er compromis te vinden in een grotere velg met een afstelbare vering ?
                      Audi zal dat graag hebben : kassa kassa voor de velgen, en dan nog even kassa kassa voor de vering
                      wedden dat een A4 op 16" even goed rijdt (en zonder supplement) als eentje met 18" mèt Drive Select op Confort afgesteld (minstens 4.000 euros investering + forse banden-budget) ? ik heb het nog niet kunnen uitmaken want Drive Select wagens zijn in Erps niet talrijk (wel een 3,0 TDI Quattro full options, maar dat is niet mijn cup of tea, mijn ding is een TFSI met multitronic... weeral iets dat wat tegendraad is

                      Comment


                      • Rechtdoor rijden alle auto's goed, t'is maar als je een bocht neemt dat je weet waarom je geld hebt gegeven aan velgen & ophanging.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                          Rechtdoor rijden alle auto's goed, t'is maar als je een bocht neemt dat je weet waarom je geld hebt gegeven aan velgen & ophanging.
                          mijn evidentste les in bochten nemen kreeg ik door een fabrieks-piloot van Saab in 1988 : wij (hij aan het stuur) raasden in alle "bretellen" van de Ring van Brussel op snelheden die ik niet voor mogelijk hield; dat was met een 900 turbo 16 die ik na de testrit meteen bestelde, en 18 jaar lang heb behouden; dat was ook op 15" velgen en een standard vering.
                          20 jaar nadien kunnen wij gewoon niet meer even snel rijden zonder meteen onze rijbewijs voor maanden kwijtspelen
                          vandaar dat ik het praktisch nut van sportvelgen ietwat betwijfel, maar het oog mag ook wat hebben... als men ook weet welke prijs hiervoor moet betaald worden, en dit niet alleen in euros

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            mijn evidentste les in bochten nemen kreeg ik door een fabrieks-piloot van Saab in 1988 : wij (hij aan het stuur) raasden in alle "bretellen" van de Ring van Brussel op snelheden die ik niet voor mogelijk hield; dat was met een 900 turbo 16 die ik na de testrit meteen bestelde, en 18 jaar lang heb behouden; dat was ook op 15" velgen en een standard vering.
                            20 jaar nadien kunnen wij gewoon niet meer even snel rijden zonder meteen onze rijbewijs voor maanden kwijtspelen
                            Was dat niet een testrit op het autosalon Brussel destijds? Ben toen ook eens meegegaan...idd onvoorstelbaar !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                              Was dat niet een testrit op het autosalon Brussel destijds? Ben toen ook eens meegegaan...idd onvoorstelbaar !
                              uiteraard !
                              na 170.000 trouwe kilometers heb ik mijn speeltje geruild voor een brave Cabrio, die mijn vrouw liever zag. Wel aangenaam, maar geen Saab meer, wel een gewone Vectra-gevoel
                              ook 170.000 (parallel) gereden met een A4 die ik nu overweeg (op aandringen van vrouwlief) te ruilen voor een nieuwe A4, maar ik ben gehecht aan mijn mooie V6-benzine
                              een 3,2 TFSI is niet meer redelijk, maar zal ik gelukkig zijn met een 1,8 TFSI... ???

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                Rechtdoor rijden alle auto's goed, t'is maar als je een bocht neemt dat je weet waarom je geld hebt gegeven aan velgen & ophanging.
                                en nu nog dit : het bandenbudget..
                                als ik even van dichtbij de mooie 18"-ers van een wagen bekijk, moet vaak vaststellen dat de banden die erop zijn hun beste tijd hebben gehad
                                als men de prijs vergelijkt van de laag-profiel banden met de gewone, weet men meteen waarom, daar de leasingmaatschappij meestal een beperkt aantal banden in het kontrakt opneemt
                                dan met mooie velgen op versleten banden rijden...
                                het kontakt met de weg blijft met de banden verzekerd, niet met de velgen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  en nu nog dit : het bandenbudget..
                                  als ik even van dichtbij de mooie 18"-ers van een wagen bekijk, moet vaak vaststellen dat de banden die erop zijn hun beste tijd hebben gehad
                                  als men de prijs vergelijkt van de laag-profiel banden met de gewone, weet men meteen waarom, daar de leasingmaatschappij meestal een beperkt aantal banden in het kontrakt opneemt
                                  dan met mooie velgen op versleten banden rijden...
                                  het kontakt met de weg blijft met de banden verzekerd, niet met de velgen


                                  zonder het te hebben over aquaplaning...
                                  de meeste onder ons rijden vaker op natte snelwegen dan in korte bochten

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    en nu nog dit : het bandenbudget..
                                    als ik even van dichtbij de mooie 18"-ers van een wagen bekijk, moet vaak vaststellen dat de banden die erop zijn hun beste tijd hebben gehad
                                    als men de prijs vergelijkt van de laag-profiel banden met de gewone, weet men meteen waarom, daar de leasingmaatschappij meestal een beperkt aantal banden in het kontrakt opneemt
                                    dan met mooie velgen op versleten banden rijden...
                                    het kontakt met de weg blijft met de banden verzekerd, niet met de velgen
                                    Ik kan erover meespreken.

                                    De leenvelgen die ik van mijn dealer heb gekregen waren 18 inch 245 5 spaak.
                                    De velgenset kwam onder een demo A4 B8 en had 16000 km gelopen.
                                    De banden waren idd al zo goed als op.
                                    Die bandjes kosten idd wel wat.

                                    Kortom 1 voordeel ten opzichte van een helehoop nadelen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
                                      Ik kan erover meespreken.

                                      De leenvelgen die ik van mijn dealer heb gekregen waren 18 inch 245 5 spaak.
                                      De velgenset kwam onder een demo A4 B8 en had 16000 km gelopen.
                                      De banden waren idd al zo goed als op.
                                      Die bandjes kosten idd wel wat.

                                      Kortom 1 voordeel ten opzichte van een helehoop nadelen.
                                      Sorry maar er wordt hiet nogal wat zever verkocht hoor. Wat die velgen en de ophanging betreft, denk eens waarom een F1- auto, rally auto, kart, ... allemaal een harde vering hebben wanneer ze op asfalt rijden. Juist ja voor extra grip in de bochten.

                                      Banden versleten op 16000km? Dan moet je al serieus het zwijn uithangen hoor. Mijn Dunlop SP9090 235/45/17 kost 150euro per band en die gaan 70.000km mee. Ik wissel ze wel regelmatig (voor/achter). Als je alleen maar in het stad rijdt, optrekt als een zot en remt als een zot krijg je alles versleten op 15K.

                                      Het is idd een dure optie maar mooie velgen en een sportieve ophanging is voor veel mensen nu éénmaal belangrijk en het is veiliger dan zo'n 16" die de auto in de bochten laat overhellen.

                                      Wat leasing en banden betreft, dat gaat niet samen in 1 zin want dat zijn idd brolbanden. Daar geef ik je volledig gelijk in!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Sorry maar er wordt hiet nogal wat zever verkocht hoor. Wat die velgen en de ophanging betreft, denk eens waarom een F1- auto, rally auto, kart, ... allemaal een harde vering hebben wanneer ze op asfalt rijden. Juist ja voor extra grip in de bochten.

                                        Banden versleten op 16000km? Dan moet je al serieus het zwijn uithangen hoor. Mijn Dunlop SP9090 235/45/17 kost 150euro per band en die gaan 70.000km mee. Ik wissel ze wel regelmatig (voor/achter). Als je alleen maar in het stad rijdt, optrekt als een zot en remt als een zot krijg je alles versleten op 15K.

                                        Het is idd een dure optie maar mooie velgen en een sportieve ophanging is voor veel mensen nu éénmaal belangrijk en het is veiliger dan zo'n 16" die de auto in de bochten laat overhellen.

                                        Wat leasing en banden betreft, dat gaat niet samen in 1 zin want dat zijn idd brolbanden. Daar geef ik je volledig gelijk in!
                                        Het gaat toch om het algemeen?
                                        Dus stadswerk, snelweg, droogte, regen, sneeuw, enz?

                                        De 16 K is idd op een demowagen en god mag weten wat die allemaal heeft moeten doorstaan. Ik ben er niet bij geweest.

                                        En verder ben ik het met je eens hoor dat mooie velgen nou eenmaal mooi staan onder die auto.
                                        Daarom hebben wij het ook steeds gedaan.

                                        Maar ik blijf erbij dat de grotere inch maten nogal wat nadelen hebben ten opzichte van de voordelen. Dan kan je beter kiezen voor een 16 of misschien 17 inch ipv nog hoger te gaan zoals sommige hier staan te schreeuwen. De veiligheid neemt volgens mij echt niet toe naarmate ze groter worden hoor. Misschien bij droog weer.

                                        Maar het blijft fantastisch om te zien. Zonder meer.

                                        Comment


                                        • Zo iets: http://bp2.blogger.com/_1QQu624CMMw/..._Audi_A4_7.jpg

                                          Mooi om te zien maar volgens mij voelt diene mens elke chique die op de grond plakt ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X