Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    Ik zou hem direct annuleren in zijn plaats of toch clausule in het contract laten zetten hebben. 9 maanden wachten op een A4 is er wat over...
    Is via leasing / firmawagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Serge Bosman Bekijk Berichten
      Is via leasing / firmawagen.
      Was zelfde bij mij ook via leasing en dan kan je enkel annuleren als ze 25% over de initieël afgesproken leveringstermijn gaan..

9 maanden wachten op multitronic is lang maar de moeite waard...

Comment

• Is er nog geen nieuws van het nieuwe MMI systeem? Vanaf wanneer wordt het in de A4 geleverd?

Ik heb gisteren een demonstratie gezien van het nieuwe iDrive systeem van BMW (navigatiesysteem Professional) en dat is toch een pak indrukwekkender dan het huidige MMI.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
          Is er nog geen nieuws van het nieuwe MMI systeem? Vanaf wanneer wordt het in de A4 geleverd?

Ik heb gisteren een demonstratie gezien van het nieuwe iDrive systeem van BMW (navigatiesysteem Professional) en dat is toch een pak indrukwekkender dan het huidige MMI.
          Volgens de duitse site komt het voorlopig enkel in de Q5, A6 en A8. De A4 zou later pas volgen (bij de eerste facelift?). Is trouwens ook een supplement van + 800€ tov de DVDnavi.

Comment

• Was het niet modeljaar 2010 voor de A4? Dus leveringen vanaf halfweg 2009.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Was het niet modeljaar 2010 voor de A4? Dus leveringen vanaf halfweg 2009.
              Ik moet tegen midden mei volgend jaar een nieuwe leasingauto hebben. Wordt hij een maand of zo later geleverd zodat het nieuwe MMI er zou inzitten dan is dat geen probleem, maar ik kan/wil natuurlijk geen half jaar langer wachten.

Nu ik de BMW3 facelift en nieuwe iDrive heb gezien begin ik toch een beetje te twijfelen ...

Comment

• Een slechte keuze kan je niet maken imo, de 3 facelift is een serieuze verbetering qua looks tegenover de prefacelift (vind ik).

Comment

• Ik heb ook zopas een nieuwe lease mogen bestellen. Ik heb wel de verschrikkelijke beslissing moeten maken om de xenon lampen weg te laten.
                  Dit in het voordeel van empore stoffen sportzetels en een sportstuur. Ik vond de standaard zetels er gewoon niet uitzien (leer was buiten budget), en het standaard stuur leek mij ook zo een cheap plastikken stuurtje.
                  Kan iemand vertellen of je op radio concert een externe mp3-speler kan aansluiten. Volgens de verkoper had deze radio een AUX-aansluiting maar wist verder niet waarvoor ze diende ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door meoz Bekijk Berichten
                    Ik heb ook zopas een nieuwe lease mogen bestellen. Ik heb wel de verschrikkelijke beslissing moeten maken om de xenon lampen weg te laten.
                    Dit in het voordeel van empore stoffen sportzetels en een sportstuur. Ik vond de standaard zetels er gewoon niet uitzien (leer was buiten budget), en het standaard stuur leek mij ook zo een cheap plastikken stuurtje.
                    Kan iemand vertellen of je op radio concert een externe mp3-speler kan aansluiten. Volgens de verkoper had deze radio een AUX-aansluiting maar wist verder niet waarvoor ze diende ?
                    proficiat!
                    Ai ai ai.. geen xenons en dus ook geen LEDjes.. tja .. dan hoor je er tegenwoordig niet meer bij hé... zo gaat dat (tsjek m'n eigen config...)

De sportzetels zijn echt een absolute must vind ik (zeker als je lange ritten doet) dus die optie is een hele goeie en verantwoorde keuze (welke echt nut heeft).
                    De concert radio heeft een SD card reader die SD-kaartjes slikt (niet SDHC !!) tot 4 Gb heb ik al gelezen (zal 't overmorgen zelf kunnen uittesten ) maar geen mogelijkheid om een MP3 speler via USB ofzo aan te sluiten (kan je wel mits de dure Audi Music Interface er bij te pakken). Die AUX aansluiting (is me niet duidelijk of die standaard ook op de berline zit... avant wel dacht ik) kan je gebruiken om gelijk welke geluidsbron aan te sluiten (via koptelefoonuitgang).

Comment

• Een vraagje aan de mensen die een A4 genomen hebben maar heel krap zitten qua opties (wegens budget). Uit welke wagens konden jullie kiezen?

Comment

Een vraagje aan de mensen die een A4 genomen hebben maar heel krap zitten qua opties (wegens budget). Uit welke wagens konden jullie kiezen?
                        mijn lease-budget is niet bepaald krap maar ook niet bepaald erg ruim bemeten. Wel kan ik een redelijk bedrag bij leggen bovenop het budget (kan zowel voor opties dienen of gewoon een duurdere wagen).
                        Tevens kon ik kiezen tussen gelijk welke auto mits die binnen een bepaalde CO2 uitstoot waarde valt. De BMW 3 serie was ook een kanshebber, maar de koffer leek me ridicuul onhandig te zijn en 't interieur sprak me langs geen kanten aan. Ben ook altijd al gewoon van Audi te rijden. Heb test gereden met Seat Altea XL, Ford Mondeo clipper en BMW 318d.
                        De Audi sprak me 't meest aan... tja... sorry

Comment

• Vroeg het mij gewoon af. Omdat ik dan eerder voor bv. een A3 Sportback of een 1 serie zou gaan die wat meer naar m'n zin is dan een vrij kale A4.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                            proficiat!
                            Ai ai ai.. geen xenons en dus ook geen LEDjes.. tja .. dan hoor je er tegenwoordig niet meer bij hé... zo gaat dat (tsjek m'n eigen config...)

De sportzetels zijn echt een absolute must vind ik (zeker als je lange ritten doet) dus die optie is een hele goeie en verantwoorde keuze (welke echt nut heeft).
                            De concert radio heeft een SD card reader die SD-kaartjes slikt (niet SDHC !!) tot 4 Gb heb ik al gelezen (zal 't overmorgen zelf kunnen uittesten ) maar geen mogelijkheid om een MP3 speler via USB ofzo aan te sluiten (kan je wel mits de dure Audi Music Interface er bij te pakken). Die AUX aansluiting (is me niet duidelijk of die standaard ook op de berline zit... avant wel dacht ik) kan je gebruiken om gelijk welke geluidsbron aan te sluiten (via koptelefoonuitgang).
                            Ja die xenon's, uiteindelijk lijkt mij dit meer als een soort van 'show-off' optie dan iets dan van echt nut kan zijn voor de bestuurder. Die leds zijn natuurlijk wel apart en mooi om te zien als je die in je achteruitkijk-spiegel opmerkt maar naar mijn idee heeft binnen afzienbare tijd elke golf/passat rijder deze ledjes in zijn lampen zitten en zal het speciale dus snel achterhaald zijn. Dit tegenstaande had ik ze zeker wel besteld indien het budget toegevelijker was geweest
                            Wat betreft het radio concert ben ik blij om te vernemen dat je hier een SD kaartje kan insteken. Met die Audi Music Interface was het natuurlijker veel handiger geweest maar ja meneertje Audi vraagt hier ook weer een redelijke bom duiten voor dus kan ik deze optie ook weer schrappen.
                            Nu hoop ik in ieder geval dat het scherm in het dashboard in kleur is wanneer je kiest voor de radio concert. Zo'n monochroom geval in je dashboard doet toch ook wat afbreuk aan zo'n mooie wagen. Nu zit wat te lezen en zie dat het neerklappen van de achterbank ook een optie zou zijn ? Ik dacht dat dit toch tot de meest elementaire basisuitrusing van een wagen behoorde, hoewel met audi weet je nooit natuurlijk
                            Last edited by ; 16/09/2008, 00:52.

Comment

Vroeg het mij gewoon af. Omdat ik dan eerder voor bv. een A3 Sportback of een 1 serie zou gaan die wat meer naar m'n zin is dan een vrij kale A4.

Ik zou nooit een A3 overwegen. Veel te klein. Ik snap niet hoe je die als een alternatief kan zien voor de A4.
                              Ik heb gekozen tussen Mercedes B-klasse (motor te lawaaierig), Citroen C5 Tourer (te lange levertermijn) - Renault Laguna Break (zithouding niet echt mijn ding) - BMW 3 Touring (te klein + BMW) en de A4 Avant
                              BMW 420dA : >>>

Comment

• Goh, alternatief .. Hoeveel lease rijders rijden er niet met een kale break waarvan ze de ruimte helemaal niet benutten? Meer dan genoeg vrees ik, en dan ben je (vind ik) toch beter af met een A3 Sportback of een 1 5-deurs die dan toch een pak beter uitgerust zal zijn. En veel te klein is wel grappig, zoveel kleiner is dat nu ook niet hoor. Vooraan meer dan genoeg ruimte, achteraan ondertussen ook en meer dan degelijke koffer. De A4 zal een tikkeltje ruimer zijn (en de koffer iets meer dan een tikkeltje), maar om dan te zeggen "veel te klein" .. Nah.

Comment

• Kale premium wagens zijn sowieso beetje zielig vind ik. Maar dat is gewoon mijn mening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door meoz Bekijk Berichten
                                    Nu hoop ik in ieder geval dat het scherm in het dashboard in kleur is wanneer je kiest voor de radio concert. Zo'n monochroom geval in je dashboard doet toch ook wat afbreuk aan zo'n mooie wagen. Nu zit wat te lezen en zie dat het neerklappen van de achterbank ook een optie zou zijn ? Ik dacht dat dit toch tot de meest elementaire basisuitrusing van een wagen behoorde, hoewel met audi weet je nooit natuurlijk
                                    Met de Radio Concert heb je meteen ook 't iets grotere kleurenscherm ipv dat monochroom rode gevalletje, ziet er dus inderdaad pakker deftiger uit.
                                    In Nederland is de neerklapbare achterbank een optie (dit is me al bij meerdere merken opgevallen in NL); in België is 't standaard (100% zeker).

@ caoimhin : hey hey... ik voel me lekker niet aangesproken over dat kale Morgen mijn nieuwe dikke ride afhalen, 17 inch rims, sportseats, sport-ophanging, multifunctiesport-stuurke, optieke hier optieke daar... ik ga zo weer helemaal de man zijn!

En inderdaad de A3 sportback is nog helemaal zo klein niet als de meeste zouden denken... maar voor met 2 kinderen rond te rijden is 't net iets te klein (koffer).

Comment

• Het is niet echt kwestie van "de man zijn" dat ik dat bedoel hoor, maar vind het zelf gewoon jammer om een bv. spiksplinternieuwe A4 te zien staan die dan volledig standaard staat. Want zeg nu zelf, standaard zijn die bakken nu niet echt rijkelijk uitgerust. No offence naar de mensen die niet meer nodig hebben, is gewoon een persoonlijke gedachte. Met het hele budget dat ik voor ogen had (met verzekering en tax en etc. in) kon ik ook voor een A5 gaan, maar als ik die ietwat naar mijn zin uitrustte zat ik er ook los over. Dus binnen het budget pastte enkel een kale A5, dus ben ik voor een A3 SB gegaan. En ik heb me de keuze nog niet beklaagd, ondanks dat een A5 natuurlijk een ongelooflijke prachtbak is. Maar je zit toch vooral IN je wagen, en dan heb ik graag wat snufjes

En een Sportback is idd wat klein als je 2 kinderen hebt, maar tot 1 kind gaat het perfect vind ik. Dat merk ik toch als ik m'n vriendin haar nichtje (en heel haar uitrusting ) meeneem.

Comment

• Bij ons is de policy zopas compleet gewijzigd. Vroeger kon alles binnen een bepaald budget. Nu moeten/mogen we kiezen uit een 20-tal breaks of monovolumes, telkens met één motorisatie. Elke wagen is sowieso voorzien van een bluetooth kit en een pakket met GPS. Daarboven mag je nog een percentage van de aankoopprijs kiezen voor eigen opties, tussen de 3% en 10%. We mogen ook zelf nog 10% opleggen.

Ikzelf twijfel tussen:
                                        - A4 Avant 2.0 TDI 120 PK met Lifestyle Plus pakket, Bluetooth/Multifunct. stuur + 10% opties
                                        - BMW 318d Touring 136 PK met Business pack, Bluetooth + 3% opties

Of dit "kale" wagens zijn of niet, dat moet elk voor zichzelf uitwijzen... ik vind het toch al behoorlijk, maar meer is altijd leuk natuurlijk. Een A3 Sportback met pakken opties kan dus niet langer bij ons, maar ik heb dit eerlijk gezegd ook niet overwogen. Voor mij is die echt te klein qua kofferruimte. (Ik ben DJ in mijn vrije tijd en moet veel geluidsmateriaal versleuren).

Ik vind wel dat een BMW 3 Touring (van na de facelift) minder opties nodig heeft om er knap uit te zien dan een A4 Avant. Bij de BMW zien de standaard 16 inch velgen er mooier uit en lijken ze niet te klein t.o.v. de auto en moet je ook niet per se investeren in verchroomde raamomlijsting of dakrails.

Een A4 Avant komt pas écht volledig tot zijn recht met 17", chroom en Xenon... maar dan ziet hij er ook súper uit.
                                        Last edited by boo-lee; 16/09/2008, 10:37.

Comment

• Dat is wel waar ja, een A4 is ongelooflijk knap maar enkel met de nodige opsmuk, jammer genoeg. Als het budget het aankan is dat allemaal geen probleem natuurlijk, maar anders kan je mss beter eens bij BMW gaan kijken ja.

Comment

Working...
                                          X