Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Niks speciale optie.Wel ZONDER chroom omlijsting. MEt bluetooth carkit. Maar das nu toch niet zo speciaal. Het is echt zielig daar bij Audi.

Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
    Hoe kan dat nu? Welke speciale optie heb je dan besteld dat het zo lang duurt?

Comment

• regensensor

aan allen die met regen- lichtsensor rijden. hoe weten jullie dat de grote lichten aangaan ?
      (terwijl je geen navigatiekaart in de display staan hebt, want die verkleurd als de lichten opstaan)
      Ik heb deze week redelijk wat in de regen gereden en ik kon niet goed merken wanneer mijn lichten opstaan en wanneer niet. (ik reed wel overdag, dus de lichten moesten gewoon opstaan omdat het regende) hetzelfde geldt bij mist.
      Iemand een idee? want overdag zie je het niet echt aan de verlichte knoppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eagle Bekijk Berichten
        aan allen die met regen- lichtsensor rijden. hoe weten jullie dat de grote lichten aangaan ?
        (terwijl je geen navigatiekaart in de display staan hebt, want die verkleurd als de lichten opstaan)
        Ik heb deze week redelijk wat in de regen gereden en ik kon niet goed merken wanneer mijn lichten opstaan en wanneer niet. (ik reed wel overdag, dus de lichten moesten gewoon opstaan omdat het regende) hetzelfde geldt bij mist.
        dat heb ik me ook al afgevraagd. één van de vele ergonomische onvolmaaktheden in deze wagen
        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
          dat heb ik me ook al afgevraagd. één van de vele ergonomische onvolmaaktheden in deze wagen
          even van dim- naar grote lichten gaan ?
          dan zou het blauwe indikator (dashbord) moeten aangaan

Comment

• :wink
            Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            even van dim- naar grote lichten gaan ?
            dan zou het blauwe indikator (dashbord) moeten aangaan
            Die blauwe indicator licht altijd op als je de grootlichten trekt!!
            Dicht genoeg in ene zijn g....t gaan hangen tot je het ziet in de weerspiegeling van zijn koffer???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
              :wink
              Dicht genoeg in ene zijn g....t gaan hangen tot je het ziet in de weerspiegeling van zijn koffer???
              Heb je meteen een excuus als de blauwe vriendjes je aan de kant zetten voor bumperkleven

Comment

• Hier mijn - waarschijnlijk onvolledig - lijstje met ergonomische hiaten. Zowel mijn vorige wagens als de meeste huurwagens die ik gebruik scoren beter op deze vlakken

Multifunctioneel stuur
                • Je kan niet switchen van CD <> Radio en omgekeerd
                • Je kan geen nummer op de CD "skippen" vanaf het stuur
                • Telefoonboekbediening aan het stuur ontoereikend : geen alfabetscroll mogelijk => ding is zo goed als onbruikbaar voor mij (ik heb minstens 250 namen in mijn telefoonboek, loop daar maar eens één voor één doorheen)
                • Geen muteknop aan het stuur
                Kortom het is niet zo "multi", dat stuur

Zithouding
                • Armsteun in het midden is te kort (dus ofwel armsteun gebruiken, ofwel stuur vasthouden)
                • Evenmin een (goedgeplaatste) rustplaats voor linkerelleboog aan de deurzijde (tenzij je het stuur loslaat...)

Overige
                • Géén indicator voor kruislichten (dus geen idee of de lichtsensor die heeft aangezet of niet)
                • Cruise-controle hendel hadden ze moeilijk nog beter kunnen verstoppen
                • Snelheidaanduiding zéér onduidelijk op wijzerplaat (eerst per 10km/h dan per 20 km/h)
                • GPS - aanduiding kan beter (automatische kruispuntzoom zoomt vaak véél te fel in)
                Verder ben ik wel tevreden over de wagen, maar al deze punten zouden véél beter moeten zijn in deze wagen. Er zijn nog enkele van mijn collega's die een A4 gekocht hebben en over ongeveer dezelfde punten klagen...
                BMW 420dA : >>>

Comment

Ja dat is idd een missertje van Audi.
                  Dat groene indicatielichtje wat in het dashboard hoort zit op de lichtschakelaar zelf.
                  Alleen daar kan je hem niet goed zien omdat ie achter het stuur wegvalt.

Maar je kan het wel aan meer dingen zien.
                  De rode hemelverlichting gaat aan. (nu weet ik niet of dit allen gebeurd wanneer het in de auto zelf donker is!!!)
                  De navipijl veranderd van zwart naar wit of andersom.
                  Nu is dit natuurlijk alleen als je DVD navi hebt dus het blijft een misser van Audi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                    :wink
                    uiteraard, als je na je trekt dan "flasht" je
                    tenzij Audi dat juist op het nieuw model verandert heeft, indien je pusht na het dashbord dan ga je van dimlichten naar grote lichten, en bij deze beweging gaat het blauw lichtje aan enkel als je lichten aan zijn
                    maar misschien is dat anders met de knop op "auto" ?

Comment

Ook mijn idee. Het zijn net de strakke, sobere lijnen die de A4 zo mooi maken. Die kerstslinger hoeft daar dus niet op.

Xenon licht geeft beter licht en is dus veiliger het heeft echt wel een meerwaarde de zgn kerstslinger is meegenomen want het feit dat men er over praat geeft aan dat iedereen het eigenlijk wel leuk vind alleen niet wil toegeven om er extra voor te moeten betalen.
                      Ik moet eigenlijk denken aan de vw reclame die gebaseerd is op jaloezie.

Comment

je ziet het op je navi beelscherm als je die hebt ingesteld op automatisch.je scherm verspringt op donkere lay out bij ingeschakelde verlichting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten
                          Xenon licht geeft beter licht en is dus veiliger het heeft echt wel een meerwaarde de zgn kerstslinger is meegenomen want het feit dat men er over praat geeft aan dat iedereen het eigenlijk wel leuk vind alleen niet wil toegeven om er extra voor te moeten betalen.
                          Nee hoor heeft niets met jalouzie te maken.
                          De dagrijverlichting is prachtig (het principe) maar het ligt er maar aan hoe je het erin zet.
                          De term kerstslinger heeft te maken met de manier hoe het erin gezet is.

Zie nou het verschil bij de A5.
                          Daar kan ik een harde plasser van krijgen terwijl dat bij de A4 absoluut niet het geval is.

Voor de rest blijft de A4 een fantastisch mooie wagen.
                          Voor jou is dat met kerst slinger en voor mij zonder.

Koop ik na deze A4 een A5 dan gaat de Xenon erin omdat ik de dagrijverlichting wil.
                          Niet voor de xenon maar die moet ik nemen om de dagrijverlichting te hebben.

Comment

juiste analyse vrees ik
                            Xenons hebben een meerwaarde voor wie ze gebruikt
                            Led's zijn modeverschijnsels die handig door de construkteur gekoppeld worden aan de Xenons om een dure optie te kunnen slijten, ook aan wie het niet nodig heeft
                            binnen de 2 jaar heeft trouwens iedereen Led'jes, en zal niemand nog op kijken
                            wel een pluimpje voor Audi die de eerste was...

Comment

je ziet het op je navi beelscherm als je die hebt ingesteld op automatisch.je scherm verspringt op donkere lay out bij ingeschakelde verlichting.
                              En je navipijl veranderd van zwart naar wit en je rode leds in de hemel gaan aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
                                Nee hoor heeft niets met jalouzie te maken.
                                De dagrijverlichting is prachtig (het principe) maar het ligt er maar aan hoe je het erin zet.
                                De term kerstslinger heeft te maken met de manier hoe het erin gezet is.

Zie nou het verschil bij de A5.
                                Daar kan ik een harde plasser van krijgen terwijl dat bij de A4 absoluut niet het geval is.

Voor de rest blijft de A4 een fantastisch mooie wagen.
                                Voor jou is dat met kerst slinger en voor mij zonder.

Koop ik na deze A4 een A5 dan gaat de Xenon erin omdat ik de dagrijverlichting wil.
                                Niet voor de xenon maar die moet ik nemen om de dagrijverlichting te hebben.
                                dagverlichting heeft altijd gekund met de dimlichten... die vroeger een bron van ergernis was voor degenen die dachten dat de "andere" bestuurder zijn lichten had vergeten te doven
                                tijden veranderen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  dagverlichting heeft altijd gekund met de dimlichten... die vroeger een bron van ergernis was voor degenen die dachten dat de "andere" bestuurder zijn lichten had vergeten te doven
                                  tijden veranderen...
                                  Ben met je eens dat je vroeger altijd je lichten overdag aan kon doen.
                                  Alleen smoelt dit veel lekkerder dan dat je alleen je dimlichten aandeed. Geen vergelijk natuurlijk. Maar idd tijden veranderen.

Comment

Hier mijn - waarschijnlijk onvolledig - lijstje met ergonomische hiaten. Zowel mijn vorige wagens als de meeste huurwagens die ik gebruik scoren beter op deze vlakken

<knip>
                                    Helemaal mee eens, ik heb er nog een paar:
                                    • geen Nederlands talige menu keuze
                                    • geen Nederlandse navigatie (CD-navigatie, voorzover je dit stokoude systeem nog navigatie kunt noemen )
                                    • geen dashboardkast verlichting - moet je extra kopen
                                    • geen opberg hoezen achter de voorstoelen -ook extra
                                    • zeer weinig opberg ruimte voor. Dashboardkastje is al klein maar daar zit ook nog de -nutteloze- CD-nav box in. De opberg mogelijkheden tussen de voorstoelen is ook minimaal. Of is daar ook een optie pakket voor ?
                                    Je moet in ieder geval de prijslijst goed lezen en flink geld extra uitgeven om een beetje standaard niveau te komen. Ik heb duidelijk te weinig tijd genomen en aangenomen dat een aantal zaken standaard waren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wildcheese Bekijk Berichten
                                      Helemaal mee eens, ik heb er nog een paar:
                                      • geen Nederlands talige menu keuze
                                      • geen Nederlandse navigatie (CD-navigatie, voorzover je dit stokoude systeem nog navigatie kunt noemen )
                                      • geen dashboardkast verlichting - moet je extra kopen
                                      • geen opberg hoezen achter de voorstoelen -ook extra
                                      • zeer weinig opberg ruimte voor. Dashboardkastje is al klein maar daar zit ook nog de -nutteloze- CD-nav box in. De opberg mogelijkheden tussen de voorstoelen is ook minimaal. Of is daar ook een optie pakket voor ?
                                      Je moet in ieder geval de prijslijst goed lezen en flink geld extra uitgeven om een beetje standaard niveau te komen. Ik heb duidelijk te weinig tijd genomen en aangenomen dat een aantal zaken standaard waren
                                      Hebben we het nu over de A4 B8 of zijn voorgangers?
                                      Ik ken de CD navi niet hoor maar volgens mij was die nederlands sprekend voordat de DVD navi dit was.
                                      Menu weet ik niet.
                                      De DVD navi was idd niet nederlands sprekend en menu.

Inmiddels in de B8 DVD navi is dit allebei wel nederlands.
                                      De CD wisselaar zit nu in het daschboard dus niet meer in het kastje en de navikast in een zijvak in de kofferbak.

Voor de rest kan het idd beter maar dit is geen alledaagse gezinswagen waarbij je overal vakjes moet hebben om de speen van de kleine in op te bergen.
                                      Het net achter de stoelen moet je ook maar mooi vinden.
                                      Dan ben ik wel weer blij dat dit gelukkig niet standaard is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
                                        Zo is het zeker. Ieder zijn mening.
                                        Ik ben van mening dat de Xenon kerstslinger in de A4 lelijker is dan de dagrijverlichting die jullie zo lelijk vinden. Bij mij staat ie gewoon aan omdat ik het wel mooi vind.
                                        De meerprijs voor de Xenon waar je niks aan hebt is zonde van het geld. Maar dat is mijn mening

De dagrijverlichting in de A5 is super en vergelijkbaar met wat jullie lelijk vinden in de A4.
                                        Alleen de lampjes in de A5 zijn veel feller en lopen omhoog en dat is retestrak.
                                        De meerprijs voor de xenon is zonde? Ik heb de xenon optie maar voornamelijk omdat het xenon is en niet omwille van de ledjes ( al vind ik ze mooi ). Xenon is veel beter dan gewoon licht, zeker als je in onbelichte baantjes zoals ik moet rijden!
                                        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                                          De meerprijs voor de xenon is zonde? Ik heb de xenon optie maar voornamelijk omdat het xenon is en niet omwille van de ledjes ( al vind ik ze mooi ). Xenon is veel beter dan gewoon licht, zeker als je in onbelichte baantjes zoals ik moet rijden!
                                          Ook dat is ieder voor zich.

Hier ging het niet om de xenon maar om de daaraan gekoppelde kerst slinger

Ik zie het zonder Xenon ook goed dus waarom dan met Xenon?.
                                          Maar ieder zijn ding hoor.

Comment

Working...
                                          X