Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Led verlichting

reed verleden week op den E19 en plots zat er achter mij een collega A4 rijder. Niets vreemd kan je nu zeggen tenzij deze A4 niet de nieuwe LED + xenon had maar witte leds had zoals bij een A5. Het is te zeggen hij had witte leds ter vervanging van de gele dagverlichting (gele band onder ) bij de nieuwe A4. Alleen langs beide zijden naar omhoog zoals bij de A5 was het niet Ik dacht eerst dat het een oud audi A4 model was met nieuwe lichtblokken maar bij nader toezicht was het de nieuwe A4. Moet zeggen dat deze uitvoering beter opviel dan de huidige leds met xenon. Weet iemand waar je zoiets kan kopen want het was een mooie uitvoering.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TUBE Bekijk Berichten
      reed verleden week op den E19 en plots zat er achter mij een collega A4 rijder. Niets vreemd kan je nu zeggen tenzij deze A4 niet de nieuwe LED + xenon had maar witte leds had zoals bij een A5. Het is te zeggen hij had witte leds ter vervanging van de gele dagverlichting (gele band onder ) bij de nieuwe A4. Alleen langs beide zijden naar omhoog zoals bij de A5 was het niet Ik dacht eerst dat het een oud audi A4 model was met nieuwe lichtblokken maar bij nader toezicht was het de nieuwe A4. Moet zeggen dat deze uitvoering beter opviel dan de huidige leds met xenon. Weet iemand waar je zoiets kan kopen want het was een mooie uitvoering.
      ola! dit is iets wat ik me al langere tijd afvraag... hoe je die halogeen dagrijverlichtings-lampjes kan vervangen door (wittere) LEDs.

Heb al redelijk wat forums hierover afgezocht maar nergens spoor van te vinden... dus als iemand het weet, ik ben ook nieuwsgierig.

Comment

• bij navraag bij mijn dealer wist deze van niets maar het verwonderde hem niet dat er zoiets al op de markt zou zijn. Hij vertelde me wel dat bij een vervanging de ganse lichtblok er dan uit zou moeten ( je kan die gele lichtjes niet zomaar vervangen door wittere ) Dus als er mensen zijn die weten waar en welk prijskaartje dit heeft, laat iets weten aub. Ik vond het alvast een opvallend gegeven.

Comment

• Voor de prijs die je er aan geeft had je mss beter xenon genomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Voor de prijs die je er aan geeft had je mss beter xenon genomen.
            met een beetje goed geluk kan je zoiets zelf doen. Koplampen eruit vijzen en open krijgen, paar ledjes erin draaien en hup voor paar eurootjes en een zaterdag-DIY-werk ben je (hopelijk) klaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
              Hoe bedoel je met niet te snel in D? Wachten totdat ik volledig terug stilsta nadat ik uitgereden ben?

En heb mijne sinds Juni, is er ondertussen een update gekomen?
              Idd, als je het zo doet zou je normaal niet mogen stilvallen. T'is een bak voor de oudjes
              Er zijn dit jaar al updates geweest voor de MT maar ik weet niet meer wanneer de laatste was. Best ff aan je dealer vragen!

Comment

• kleurenscherm A4 + kleur

Ik ben van plan om een a4 te bestellen maar er is iets wat mij niet helemaal duidelijk is. Ik wil een radio concert (met standaard kleurenscherm) maar nu zie ik in de optielijst een kleurenscherm voor €200,=. Graag zou ik de meerwaarde weten van dit scherm, misschien is er zelfs iemand die er voorbeeldfoto's van heeft.
                De kleur van de te bestellen auto wordt waarschijnlijk quarzgrijs maar de ene keer zie ik een foto dat de kleur een soort van blauwtint krijgt en de andere keer is het meer een soort antracietgrijs. Misschien vergis ik me in de kleur of kan het kloppen dat de kleur "verspringt".
                Alvast bedankt voor de reactie(s) !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simplymars Bekijk Berichten
                  Ik ben van plan om een a4 te bestellen maar er is iets wat mij niet helemaal duidelijk is. Ik wil een radio concert (met standaard kleurenscherm) maar nu zie ik in de optielijst een kleurenscherm voor €200,=. Graag zou ik de meerwaarde weten van dit scherm, misschien is er zelfs iemand die er voorbeeldfoto's van heeft.
                  De kleur van de te bestellen auto wordt waarschijnlijk quarzgrijs maar de ene keer zie ik een foto dat de kleur een soort van blauwtint krijgt en de andere keer is het meer een soort antracietgrijs. Misschien vergis ik me in de kleur of kan het kloppen dat de kleur "verspringt".
                  Alvast bedankt voor de reactie(s) !!!
                  wat betreft dat kleurenscherm voor pakweg 200€: dit gaat over het scherm van de boordcomputer (tussen je toerenteller en kilometerteller). Standaard is dat in monochroom kleur (rood) en optioneel dus in kleuren, wat wel chique is maar echt een must is 't niet. Alles past wel mooier bij elkaar als 't ook in 't kleur is natuurlijk (zoals 't display van de radio concert).

edit: foto gevonden
                  Last edited by ; 12/11/2008, 16:38.

Comment

• Even melden dat ik dit weekend een testrit heb gemaakt met een 120pk 2.0TDI

Deze is naar mijn mening toch echt wel te langzaam voor de A4
                    Ik meen ook dat er een langere eindverhouding inzit, wat het geheel nog erger maakt ! Goed voor het verbruik maar niet voor de prestaties.

Hernemen was echt ondermaats; Op de express weg moet je om aan 90 km/h iets of wat te willen hernemen terug naar de 3de versnelling !!! (te lange verhoudingen)
                    Met mijn golfje blijf ik als ik wil gewoon zijn 5 (hoogste versnelling) en dan herneemt hij nog sneller !

Ik heb met de 136 gereden ook en die was al pakken sneller ! En meteen ook voldoende. De 120pk is echt voor iemand die km's wil malen aan een heel rustig tempo. Dan komt die langere eindverhouding ook nog mooi meespelen bij zo een rijstijl. Voor een sportieve rijder is het echt minder.

Wel mooi meegenomen is dat de 120pk nu al te tunen is zoal de 136/143 blijkbaar
                    Dus 180pk / 400Nm is mogelijk. En dan zal hij wel oppakken denk ik
                    Last edited by ; 12/11/2008, 17:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                      met een beetje goed geluk kan je zoiets zelf doen. Koplampen eruit vijzen en open krijgen, paar ledjes erin draaien en hup voor paar eurootjes en een zaterdag-DIY-werk ben je (hopelijk) klaar.
                      ik veronderstel dat je zo iets bedoelt maar dan op de A4?

Last edited by ; 12/11/2008, 18:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                        ik veronderstel dat je zo iets bedoelt maar dan op de A4?

ongeveer ja... zou er best wel nifty uitzien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                          wat betreft dat kleurenscherm voor pakweg 200€: dit gaat over het scherm van de boordcomputer (tussen je toerenteller en kilometerteller). Standaard is dat in monochroom kleur (rood) en optioneel dus in kleuren, wat wel chique is maar echt een must is 't niet. Alles past wel mooier bij elkaar als 't ook in 't kleur is natuurlijk (zoals 't display van de radio concert).

edit: foto gevonden
                          Bedankt voor je reactie, ik dacht al zoiets, De dealer vertelde mij dat het te maken had met een betere resolutie van het "middenscherm". Ik vond dit al een beetje vreemd maar je weet het nooit. Nu nog de kleur......

Comment

Bedankt voor je reactie, ik dacht al zoiets, De dealer vertelde mij dat het te maken had met een betere resolutie van het "middenscherm". Ik vond dit al een beetje vreemd maar je weet het nooit. Nu nog de kleur......
                            Het geeft echt wel een meerwaarde aan je dashboard, zeker omdat je er constant op kijkt dus geen overbodige luxe. Inderdaad ook een veel scherper beeld!

Comment

• Hallo Dragonfly,

Dat het BIS in kleur een betere resolutie heeft dan de monochrome snap ik maar voor 200,= neem ik bijvoorbeeld liever een sportstuur (pro-line).
                              De dealer bedoelde in mijn geval dat het andere scherm (van de radio) een betere resolutie zou hebben en dat vond ik vreemd.
                              Ik neem naar alle waarschijnlijkheid een A4 met niet te al veel opties, wel een proline.
                              Maar ik wilde kiezen tussen een A3 sportback (1.8 TFSI Ambition) en een
                              A4 1.8 TFSI (120pk). Ik ben niet echt een hard rijder en ik denk dat de 120 pk echt wel voldoende is voor mij. De A4 kost in deze uitvoering maar iets duurder dan de A3 en een A4 is toch een A4 in mijn ogen. Daarbij komt ook nog dat er voor de A3 binnen 2 jaar een ander model komt. En ik moet zeggen dat de proline best wel leuk uitgerust is.
                              Is er hier trouwens nog iemand met ervaring met de a4 1.8 TFSI (120 PK).

Groet,

Marcel

Comment

Marcel
                                Ik was al van in het begin van plan om voor de 160pk versie te gaan, maar wou graag ook met de 120pk versie rijden. Je weet maar nooit dat die ook voldoende is dacth ik. Maar ik kon hem niet testrijden omdat ze geen 120pk versie hadden staan. Dus ik heb enkel met de 160pk gereden. En die rijdt voor mij voldoende vlot. Ik vind het spijtig dat er geen versie tussenin is. 136 pk ofzo. Dat zou denk ik ideaal zijn. Fiscaal aantrekkelijk en toch voldoende in dagdagelijks gebruik.

Comment

• @simplymars: kan best zijn maar als je zelf een auto koopt komt het niet op 200 of 400euro hé. Als je uitrekent wat dat extra is per maand over 3-4-5 jaar zal je wel overtuigd zijn.

Voor leasingrijders is het een andere zaak omdat die soms gebonden zitten aan een prijs en uit principe niet willen bijleggen. Nadien komen dan de MP3 vragen, Carkit vragen, Xenon Led vragen, ....

Comment

Hallo Dragonfly,

Dat het BIS in kleur een betere resolutie heeft dan de monochrome snap ik maar voor 200,= neem ik bijvoorbeeld liever een sportstuur (pro-line).
                                    De dealer bedoelde in mijn geval dat het andere scherm (van de radio) een betere resolutie zou hebben en dat vond ik vreemd.
                                    Ik neem naar alle waarschijnlijkheid een A4 met niet te al veel opties, wel een proline.
                                    Maar ik wilde kiezen tussen een A3 sportback (1.8 TFSI Ambition) en een
                                    A4 1.8 TFSI (120pk). Ik ben niet echt een hard rijder en ik denk dat de 120 pk echt wel voldoende is voor mij. De A4 kost in deze uitvoering maar iets duurder dan de A3 en een A4 is toch een A4 in mijn ogen. Daarbij komt ook nog dat er voor de A3 binnen 2 jaar een ander model komt. En ik moet zeggen dat de proline best wel leuk uitgerust is.

Groet,

Marcel
                                    Het besparen van 200 euro op de kleuren BIS kan je in de toekomst duurder komen te staan als je je systeem wil upgraden.
                                    Het menu van het monochrone scherm is nl niet zo geavanceerd.

Ik heb zelf ervaring hiermee.
                                    Ik was nl 1 van de eerste die de A4 B7 bestelde en toen was er nog niet zoveel bekend.
                                    Er zat toch al een BIS in waarom dan dit. Snap ie?

Ik wou dat ik toen geweten had wat het verschil was dan had ik graag die 200 euro neergelegd. Achteraf kost je dat het 5 voudige!!!!

Ik zou een Kleurenbis en een Stuurtje nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                      Voor leasingrijders is het een andere zaak omdat die soms gebonden zitten aan een prijs en uit principe niet willen bijleggen. Nadien komen dan de MP3 vragen, Carkit vragen, Xenon Led vragen, ....
                                      Is het voor leasingrijders altijd mogelijk om bij te leggen? Op welke manier kan dat dan? Met 2 afzonderlijke facturen ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gadi Bekijk Berichten
                                        Is het voor leasingrijders altijd mogelijk om bij te leggen? Op welke manier kan dat dan? Met 2 afzonderlijke facturen ofzo?
                                        Dat wordt meestal in de car policy vermeldt.
                                        In sommige gevallen wordt de meerprijs van het maandelijkse leasebedrag doorgereken.
                                        In andere gevallen moet de meerprijs bij aankoop van de wagen worden opgelegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                          Dat wordt meestal in de car policy vermeldt.
                                          In sommige gevallen wordt de meerprijs van het maandelijkse leasebedrag doorgereken.
                                          In andere gevallen moet de meerprijs bij aankoop van de wagen worden opgelegd.
                                          Inderdaad, maar ik werk nu al een tijdje en meestal is het van "Voor m'n kop ga ik geen 10euro per maand bijleggen hoor"

Allemaal goed en wel maar kom dan hier niet klagen als iets nadien niet kan aangepast worden!

Comment

Working...
                                          X