Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• xenonlook mistlampen

Aan iedereen die zoals mij, de gele mistlampen wil vervangen door de wittere xenonlook ampullen om beter bij de xenons koplampen te "matchen" :

Volgens het bijhorende boekje van de A4 B8 , zit er in de voorste mistlamp een 12v 55w lamp type H7. (hoofdstuk: Tips om het zelf te doen/vervangen)

Vandaag dus in de tuningshop (niet de audigarage) een set van witte xenonlook ampullen gehaald. Type H7 Kostprijs 39,50 euro.

Na het uithalen van mijn mistlampen blijken er lampjes Type H11 in te zitten, een heel andere fitting dus. Dit ondanks de duidelijke vermelding in het boekje...

Stom van mijn kant natuurlijk dat ik het doosje van de nieuwe lampjes al opengemaakt heb en dus met een verbroken zegel 0 euro terug ga krijgen in de winkel.

Ook aan degene die dit wensen aan te klagen bij Audi : Achteraan het boekje staat een kleine vermelding dat gegevens kunnen wijzigen en er geen aanspraak gemaakt kan worden voor eventuele foute technische of inhoudellijke gegevens....uiteraard

Dit even ter info....morgen terug naar de winkel en waarschijnlijk nog eens 40 euro aan mijn broek...

PS : Te koop set van 2 xenonlook mistlamp ampullen, type H7 55w 12 volt. niet gebruikt, vraagprijs 29,50 euro

Comment

• Ik heb de mijn gewoon via http://www.hoen-usa.com/ besteld en eerst geïnformeerd welke ik juist nodig had voor op de mijne. Direct de goei toegekregen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Ik heb de mijn gewoon via http://www.hoen-usa.com/ besteld en eerst geïnformeerd welke ik juist nodig had voor op de mijne. Direct de goei toegekregen.
        lang moeten wachten?

grtz S

Comment

• Binnen de week had ik ze. Ging dus vrij vlot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SvenG Bekijk Berichten
            Aan iedereen die zoals mij, de gele mistlampen wil vervangen door de wittere xenonlook ampullen om beter bij de xenons koplampen te "matchen" :

Volgens het bijhorende boekje van de A4 B8 , zit er in de voorste mistlamp een 12v 55w lamp type H7. (hoofdstuk: Tips om het zelf te doen/vervangen)

Vandaag dus in de tuningshop (niet de audigarage) een set van witte xenonlook ampullen gehaald. Type H7 Kostprijs 39,50 euro.

Na het uithalen van mijn mistlampen blijken er lampjes Type H11 in te zitten, een heel andere fitting dus. Dit ondanks de duidelijke vermelding in het boekje...

Stom van mijn kant natuurlijk dat ik het doosje van de nieuwe lampjes al opengemaakt heb en dus met een verbroken zegel 0 euro terug ga krijgen in de winkel.

Ook aan degene die dit wensen aan te klagen bij Audi : Achteraan het boekje staat een kleine vermelding dat gegevens kunnen wijzigen en er geen aanspraak gemaakt kan worden voor eventuele foute technische of inhoudellijke gegevens....uiteraard

Dit even ter info....morgen terug naar de winkel en waarschijnlijk nog eens 40 euro aan mijn broek...

PS : Te koop set van 2 xenonlook mistlamp ampullen, type H7 55w 12 volt. niet gebruikt, vraagprijs 29,50 euro
            Ai ai, ik kon persoonlijk niets terugvinden in het boekje, maar hier op het forum vertelde ze me dat het H11 was... Waarschijnlijk ook proefondervindelijk gevonden...

Zou je eventueel kunnen mededelen wat de H11 kosten? Kans is groot dat het ook een 40€ zal zijn, wat ik best duur vind

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
              Ai ai, ik kon persoonlijk niets terugvinden in het boekje, maar hier op het forum vertelde ze me dat het H11 was... Waarschijnlijk ook proefondervindelijk gevonden...

Zou je eventueel kunnen mededelen wat de H11 kosten? Kans is groot dat het ook een 40€ zal zijn, wat ik best duur vind
              Achteraan het boekje in het hoofdstuk : tips om het zelf te doen. Begin van de paragraaf lampjes vervangen staat een kolommetje met alle type lampen voor vanvoor en vanachter...bij de mistlampen is het dus H7 wat er staat....terwijl ik een H11 tegenkwam...

Ik ga ze waarschijnlijk halen bij remcoshop.nl of Höen USA.

Prijzen kan je vinden op de respectievelijke websites

grtz S

Comment

• Hey,

gisteren gezien dat er in mijn voorruit een grote kras was net in mijn gzezichtsveld. Nu is mijn auto wel omnium en dekt de verzekering dit, Heb niet echt zin om van mn nieuwe auto al het glas te vervangen, geen risico's aan verbonden en waar kan je het best laten doen? carglass of de audi garage? Moet trouwens langsgaan bij de garage want deze morgen brande het gele lampje uitlaatgascontrole.. waarschijnlijk een storing.. niets dringends zeiden ze in de garage....;

Ook al iemand gemerkt de de motortemperatuur verschrikkelijk traag opwarmt bij dit weer?
                pas na ongeveer 10km bij gemiddeld toerental?

Audi A4 B8 2.0tdi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door infected mushroom Bekijk Berichten
                  Hey,

gisteren gezien dat er in mijn voorruit een grote kras was net in mijn gzezichtsveld. Nu is mijn auto wel omnium en dekt de verzekering dit, Heb niet echt zin om van mn nieuwe auto al het glas te vervangen, geen risico's aan verbonden en waar kan je het best laten doen? carglass of de audi garage? Moet trouwens langsgaan bij de garage want deze morgen brande het gele lampje uitlaatgascontrole.. waarschijnlijk een storing.. niets dringends zeiden ze in de garage....;

Ook al iemand gemerkt de de motortemperatuur verschrikkelijk traag opwarmt bij dit weer?
                  pas na ongeveer 10km bij gemiddeld toerental?

Audi A4 B8 2.0tdi
                  Ik zowiezo elke morgen 10km op m'n gemak voor ik het gas in duw

Je raam zal je normaal bij Carglass moeten laten vervangen, moet je checken met je verzekering!

Comment

• Iemand die weet of er technische verschillen zijn tussen de 1.8TFSI van 120pk en die van 160pk?

Op de website van ABT brengen ze beide versies namelijk naar 211pk.

Misschien niet onbegrijpelijk dat ik de stap van 120pk naar 211pk gigantisch groot vind

Comment

• Wat zijn momenteel de gebruikelijke leveringstermijnen na een bestelling ?
                      Is dit nog steeds enkele maanden of zou het ondertussen wat vlotter moeten gaan omwille van het aantal mindere bestellingen dat er gedaan worden ? Ik wacht ondertussen toch al 4 maanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KVG Bekijk Berichten
                        Iemand die weet of er technische verschillen zijn tussen de 1.8TFSI van 120pk en die van 160pk?

Op de website van ABT brengen ze beide versies namelijk naar 211pk.

Misschien niet onbegrijpelijk dat ik de stap van 120pk naar 211pk gigantisch groot vind

Verschil is 40 pk, rijderseigenschappen verschillen op uitrusting is geen verschil. ik heb ook geinformeerd naar tuning en geven aan dat 160 pk naar 210 pk gaat en 120 pk naar 148 pk gaat.

Comment

• Fiscon

Ik heb nog een discussie over de FISCON gevonden op een Duits Audi-forum.
                          Misschien dat ik er iemand gelukkig mee maak.

Marcel.

Schönen guten Morgen! Bin neu hier und habe eine Frage an die Experten: Ich habe gestern die FISCON Pro für den A4 8K entdeckt und bin begeistert, nachdem …

Comment

• Vraagje: stel, je zit standaard af fabriek met 16 " velgen en je steekt nadien 18 " velgen. Klopt de snelheid op je kilometerteller dan nog? Want je steekt grotere wielen, dus de wagen zou sneller moeten lopen dan op de teller. Iemand idee hoe dit werkt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
                              Vraagje: stel, je zit standaard af fabriek met 16 " velgen en je steekt nadien 18 " velgen. Klopt de snelheid op je kilometerteller dan nog? Want je steekt grotere wielen, dus de wagen zou sneller moeten lopen dan op de teller. Iemand idee hoe dit werkt?
                              Nope maar gaat ook al niet als ze er standaard opzitten uit fabriek - was toch zo bij mij A4 met 19"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
                                Vraagje: stel, je zit standaard af fabriek met 16 " velgen en je steekt nadien 18 " velgen. Klopt de snelheid op je kilometerteller dan nog? Want je steekt grotere wielen, dus de wagen zou sneller moeten lopen dan op de teller. Iemand idee hoe dit werkt?

diameter van het wiel blijft steeds constant
                                is de velg groter, dan zal de band korter zijn om het geheel ongewijzigd te houden
                                dus geen afwijking op de teller
                                wel een paar neveneffekten : comfort vermindert, prijs van de velg hoger, prijs van de band veel hoger, aquaplaningrisiko hoger
                                dus bekijken of het optisch dit allemaal waard is, zeker als de wagen niet sportief zal gebruikt worden (waar kan dat nog ?)

Comment

• Heeft er al iemand een A4 met de nieuwe roetfilter. Ik heb mijn A4 2.0 136pk DPF in oktober besteld en hij wordt gemaakt in week 6. Ik had hem graag getuned naar 170pk bij ABT maar in oktober stond de dpf versie nog niet op hun lijst, blijkbaar is het met die roetfilter toch weer anders om hem te tunen. Iemand die daar iets meer over weet? En weet er ook iemand of ABT een nederlandstalige website heeft, ik vind alleen maar de duitse.
                                  Last edited by ; 02/01/2009, 19:08.

Comment

• Merci voor de info.
                                    Wat het comfort betreft ok, maar het oog wil ook wat hé
                                    Maar idd, eerst allemaal eens goed bekijken.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    diameter van het wiel blijft steeds constant
                                    is de velg groter, dan zal de band korter zijn om het geheel ongewijzigd te houden
                                    dus geen afwijking op de teller
                                    wel een paar neveneffekten : comfort vermindert, prijs van de velg hoger, prijs van de band veel hoger, aquaplaningrisiko hoger
                                    dus bekijken of het optisch dit allemaal waard is, zeker als de wagen niet sportief zal gebruikt worden (waar kan dat nog ?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simplymars Bekijk Berichten
                                      Ik heb nog een discussie over de FISCON gevonden op een Duits Audi-forum.
                                      Misschien dat ik er iemand gelukkig mee maak.

Marcel.

http://www.motor-talk.de/forum/fisco...-t2074652.html
                                      Is er iemand die dit heeft? Hoe werkt het? Volgens de audi-garage is de oplossing van audi zelf niet altijd compatibel met de duurdere gsms. Hoe zit het met Fiscon?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Ik zowiezo elke morgen 10km op m'n gemak voor ik het gas in duw

Je raam zal je normaal bij Carglass moeten laten vervangen, moet je checken met je verzekering!

Steentje gehad onlangs...
                                        ik ging ook normaal bij carglass, maar zij geven geen origineel audiruit. Mijn audiDealer heeft me nu een officieel schrijven meegegeven dat de garantie van Audi op het lakwerk zal wegvallen als ik een ruit laat plaatsen op een niet audi servicepunt....dus met deze gegevens heeft mijn verzekeringsmakelaar de verzekeringsmaatschappij kunnen overtuigen om toch bij audi te mogen gaan. Eerst was enkel carglass toegelaten...

grtz S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SvenG Bekijk Berichten
                                          Steentje gehad onlangs...
                                          ik ging ook normaal bij carglass, maar zij geven geen origineel audiruit. Mijn audiDealer heeft me nu een officieel schrijven meegegeven dat de garantie van Audi op het lakwerk zal wegvallen als ik een ruit laat plaatsen op een niet audi servicepunt....dus met deze gegevens heeft mijn verzekeringsmakelaar de verzekeringsmaatschappij kunnen overtuigen om toch bij audi te mogen gaan. Eerst was enkel carglass toegelaten...

grtz S
                                          wtf wat heeft het vervangen van een ruit nu te maken met de garantie op de lak?
                                          Ist it just me thinking weird of is dat pas een belachelijk regeltje

Comment

Working...
                                          X