Oorspronkelijk geplaatst door venteke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
@newbie79: sportzetels zitten inderdaad beter dan de gewone en de bekleding is ook mooier. In mijn huidige B7 heb ik sportzetels en in de B8 ook besteld. Sportzetels hebben standaard ook de elektrische lendensteunregeling, die zit er bij de lederen zetels nog niet standaard bij.
Persoonlijk vind ik de stoffen sportzetels beter zitten dan de lederen sportzetels, ze geven imho beter steun.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk BerichtenIs dit nu nog open of niet...?
Anyway, gezien mijn keuze voor volg. bedrijfswagen naar berline gaat, nog even mijn mogelijke keuzes opsommen:
-A4 2.0 TDI 143 PK Multitronic redelijk 'fully loaded'
-A4 2.7 TDI 190 PK Multitronic iets minder loaded...
wie heeft ervaringen met de 2.7? Is het de moeite om heel wat opties te laten vallen en voor de 2.7 te gaan?
Alvast bedankt voor het advies!
A4 2.7 TDI 190 PK MULTITRONIC DPF
Pack ¨LIFESTYLE Plus¨:
- Metaalkleur
- Acoustic Parking System Ar
- Snelheidsregelaar
- Verwarmbare buitenspiegels
- GPS Plus met DVD van West-Europa
- optische (tss toerenteller en snelheidsmeter en op 7¨ MMi-kleurenscherm) en akoestische richtingaanwijzer (in het Nl., Fr., Eng. of D.)
- 6 CD-lader (MP3 compatibel)
- boordcomputer met kleurenscherm
Pack ¨LOUNGE¨
- Leder binnenbekleding Milano
- Multifunctiestuur met leder bekleed
- Verwarmbare zetels vooraan
- Binnenspiegel met automatische dag-nachtstand
- Licht- en regensensor
Audi Music Interface
Audi Soundsystem
Bandenspanningscontrole
GSM vooruitrusting 2W in armsteun (Bluetooth)
Hill Hold-functie
Inlegplaatjes in aluminium 'Hologramme'
Opberg module
Verlichtingspakket
Xenon koplampen +
Headlight Assistant
Sportzetels
Zonnescherm deuren achteraan
Zonder kentekens
(standaard op 2.7: 17" 7-spaaksvelgen, Servotronic & verchroomde vensteromlijsting)1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk BerichtenHeeft er iemand de kw streetcomfort verlagingsveren onder zijn nieuwe a4B8 liggen?
Welke veringset kan je het beste nemen, nu is mijn a4 20 mm verlaagd maar zou graag nog wat lager gaan.
Graag jullie reakties.
Thx
thanks
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk BerichtenKan je daar eens een foto van nemen? Zou graag eens zien hoe dat er nu uitziet die 2cm verlaging. De meeste foto's die ik vind van verlaagde a4s zijn van de s-line en die zijn 3cm...
thanksBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten@venteke: mooie config
Ben je ze dan gaan testrijden in erps-kwerps??
Daarna de 2.7 TDI 163 Multi in normale versie (met std Servotronic), dag en nacht verschil: de multitronic en deze motor zijn gewoon een droomcombinatie. Door de speciale (constant hoog toerental bij snel optrekken) werking van de multitronic, is een 6-cylinder gewoon perfect. Bij hoge toeren leek er een soort geroffel bij te komen, alsof het om een... 8-cylinder ging ;-)
Kortom, ik kijk er naar uit. Enige minpunt zal de traktie zijn, zeker bij vettig/nat weer...1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk BerichtenKlopt. Eerst met 2.0 TDI 143 Multi S-line gereden, vond die niet alleen heel zwaar sturen maar naar mijn gevoel ook veel te harde ophanging voor de Belgische wegen...
Daarna de 2.7 TDI 163 Multi in normale versie (met std Servotronic), dag en nacht verschil: de multitronic en deze motor zijn gewoon een droomcombinatie. Door de speciale (constant hoog toerental bij snel optrekken) werking van de multitronic, is een 6-cylinder gewoon perfect. Bij hoge toeren leek er een soort geroffel bij te komen, alsof het om een... 8-cylinder ging ;-)
Kortom, ik kijk er naar uit. Enige minpunt zal de traktie zijn, zeker bij vettig/nat weer...
Maar hoog toerental en MT? Ben je zeker dat hij niet in "S" stond? In "D" is hij vrij lui en schiet hij pas in gang na de kick-down. Voor mij geen probleem bij normaal verkeer, als je wil spelen zet je hem in "S" of schakel je manueel hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenYep, zonder servo-tronic stuurt de A4 idd zwaar. Heb dezelfde testgereden maar vond hem zeker niet te hard (heb nu ook wel een S-Line)
Maar hoog toerental en MT? Ben je zeker dat hij niet in "S" stond? In "D" is hij vrij lui en schiet hij pas in gang na de kick-down. Voor mij geen probleem bij normaal verkeer, als je wil spelen zet je hem in "S" of schakel je manueel hé1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Hallo, ik heb onlangs een verlagingskit gestoken van Eibach. 3,5 cm vooraan en 3 cm achter (is de meest genomen kit)
Moet zeggen dat het resultaat prachtig is. Ik heb de gewone 16" Aero velgen en met de originele veren was viel het zicht tegen. De opening tussen de wielkast is veel te groot. Met de veerkit is dat weggewerkt en een zeer mooi resultaat met de 16" wielen. De banden komen praktisch gelijk met de wielkast. Sleept niet, rijdt zalig en rijdt zeker niet hard.
Zeker aan te raden !
Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk BerichtenHeeft er iemand de kw streetcomfort verlagingsveren onder zijn nieuwe a4B8 liggen?
Welke veringset kan je het beste nemen, nu is mijn a4 20 mm verlaagd maar zou graag nog wat lager gaan.
Graag jullie reakties.
Thx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk BerichtenHallo, ik heb onlangs een verlagingskit gestoken van Eibach. 3,5 cm vooraan en 3 cm achter (is de meest genomen kit)
Moet zeggen dat het resultaat prachtig is. Ik heb de gewone 16" Aero velgen en met de originele veren was viel het zicht tegen. De opening tussen de wielkast is veel te groot. Met de veerkit is dat weggewerkt en een zeer mooi resultaat met de 16" wielen. De banden komen praktisch gelijk met de wielkast. Sleept niet, rijdt zalig en rijdt zeker niet hard.
Zeker aan te raden !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk BerichtenHallo, ik heb onlangs een verlagingskit gestoken van Eibach. 3,5 cm vooraan en 3 cm achter (is de meest genomen kit)
Moet zeggen dat het resultaat prachtig is. Ik heb de gewone 16" Aero velgen en met de originele veren was viel het zicht tegen. De opening tussen de wielkast is veel te groot. Met de veerkit is dat weggewerkt en een zeer mooi resultaat met de 16" wielen. De banden komen praktisch gelijk met de wielkast. Sleept niet, rijdt zalig en rijdt zeker niet hard.
Zeker aan te raden !
Kan je een paar fotookes doorsturen.
Waar heb je deze verlagingskit laten steken? Wat was de prijs ongeveer, en is het een schroefkit of niet?
Alvast bedankt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk BerichtenHallo, ik heb onlangs een verlagingskit gestoken van Eibach. 3,5 cm vooraan en 3 cm achter (is de meest genomen kit)
Moet zeggen dat het resultaat prachtig is. Ik heb de gewone 16" Aero velgen en met de originele veren was viel het zicht tegen. De opening tussen de wielkast is veel te groot. Met de veerkit is dat weggewerkt en een zeer mooi resultaat met de 16" wielen. De banden komen praktisch gelijk met de wielkast. Sleept niet, rijdt zalig en rijdt zeker niet hard.
Zeker aan te raden !
Comment
-
Hallo iedereen
Ik heb een Audi A4 berline 2.0 TDI, 120pk besteld.
Ik had echter een vraagje omtrent chiptuning.
Op bijna alle websites staat dat het vermogen ongeveer 30 à 35pk zal toenemen, tot ongeveer 150 à 155pk.
Toch vind ik er ook terug die zeggen dat de chiptuning het vermogen zal laten stijgen tot +/- 180pk (bv. Apec Belgium).
De reden die ze hiervoor opgeven is dat de motor dezelfde is dan die met 136pk en dus dezelfde stijging kan teweegbrengen.
Wat is jullie gedacht hierover?
Iemand trouwens ervaring met een goeie chiptuning winkel?
Thanks!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door avalon Bekijk BerichtenHallo iedereen
Ik heb een Audi A4 berline 2.0 TDI, 120pk besteld.
Ik had echter een vraagje omtrent chiptuning.
Op bijna alle websites staat dat het vermogen ongeveer 30 à 35pk zal toenemen, tot ongeveer 150 à 155pk.
Toch vind ik er ook terug die zeggen dat de chiptuning het vermogen zal laten stijgen tot +/- 180pk (bv. Apec Belgium).
De reden die ze hiervoor opgeven is dat de motor dezelfde is dan die met 136pk en dus dezelfde stijging kan teweegbrengen.
Wat is jullie gedacht hierover?
Iemand trouwens ervaring met een goeie chiptuning winkel?
Thanks!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk BerichtenIk zal eens enkele foto's nemen... Het zijn enkel de spiralen, geen dempers. Zo verlies je praktisch geen rijcomfort. Een schroefkit is veel te hard. Kostprijs ligt rond de 340 euro montage inbegrepen.
apex verlagingsveren ksten 100 euro, waar zit het verschil dan in, ja ken er echt niks van zenne
groetjes patrik
Comment
Comment