Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    240pk en een koppel van 450nM denk ik
    240 PK enkel op de voorwieltjes? Als dat maar goed komt...

    Zoals ik al aangaf is dat mijn grootste vrees... mijn testrit was met 2.7 163 PK en die had het al moeilijk...
    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

    1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
      Ben van plan om binnenkort een A4 Berline 136pk te bestellen.
      Aangezien het een leasewagen betreft ben ik (uiteraard) gebonden aan een vrij strikt budget...
      Momenteel past onderstaande configuratie in mijn budget, maar ik kan nog een 1000 euro extra aanbetaling "uit eigen zak" doen.
      Iemand een idee welke optie(s) ik nog kan/zou moeten toevoegen?

      A4 Berline 136pk ijszilver (zetels Milano Leder zwart)

      - Pack Lounge
      - Pack Lifestyle Plus
      - Hill Hold Assist
      - Verchroomde vensteromlijsting
      - Elektrische lendensteunregeling zetels VR
      - Zonder kentekens
      Als het nog te combineren valt met 't pack lounge dan zou ik je de sportzetels aanraden (daarin heb je dan meteen ook de elektrische lendensteunregeling zitten). Kost niet zo zot veel, minder dan die veel te dure LEDs/xenons en je hebt er veel geniet van.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
        240 PK enkel op de voorwieltjes? Als dat maar goed komt...

        Zoals ik al aangaf is dat mijn grootste vrees... mijn testrit was met 2.7 163 PK en die had het al moeilijk...
        Idd, 240pk is teveel als je geen quattro hebt. Plus dat de MT het niet leuk vind dus ik hou het op 190pk

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
          Idd, 240pk is teveel als je geen quattro hebt. Plus dat de MT het niet leuk vind dus ik hou het op 190pk
          Jij hebt nu de 2.7 met 190 PK en MT? Vertel!
          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
            Jij hebt nu de 2.7 met 190 PK en MT? Vertel!
            Neenee, aant wachten zoals al de rest. Maar huidige auto is wel gechipped

            Comment


            • Mensen die problemen hebben met de Multitronic. Er is een nieuwe software update voor het probleem. En het probleem is... dat meestal s morgens wanneer je hem in D zet en je geeft gas de auto stilvalt... Volgende week kan de mijne binnen in de garage.

              Comment


              • Ik merk het bij mijn auto ook wel... de 180pk 2.0TFSI
                Gechipped naar 220pk, het zorgt met mijn winterbanden en dit weer in ieder geval best wel voor veel wielspin. Dat zou met een quatro toch wel minder een probleem zijn

                Comment


                • Over winterbanden en wheelspin gesproken... wat zijn bij de 2.0 TDI rijders de ervaringen?
                  Met de Continental winterbanden die er nu onderliggen, heb ik toch vrij vaak doorslippende wielen en kleine schuivertjes... ben er niet echt van te spreken eigenlijk...

                  Comment


                  • Ik heb ook continentals: ContiWinterContact TS 810,
                    Het is wel een stuk beter dan mijn zomerbanden in dit weertype, maar dat komt ook omdat de zomerbanden nog een stuk breder zijn. Al met al vallen de winterbanden mij toch ook wel tegen. De 0-100 acceleratie zou met volledige grip nu < 7 sec moeten zijn, maar dit lukt dus echt niet.... Als ik wil optrekken dan moet ik balanceren op vermogen en spin

                    Ben blij als het weer zomer is, en de zomerbanden er weer onder kunnen.
                    Alhoewel ik de zomerbanden van continental sportcontact 3, ook niet geniaal vindt... Misschien toch maar eens gaan denken aan michelins?

                    Comment


                    • iemand hier die mij kan zeggen hoe vuilbestendig meteoorgrijs is?
                      Ik wil iets dat niet te vlug vuil wordt (het zwart en donkeblauw zijn volgens collega's verschrikkelijk) maar ik ben zo geen fan van 200 verschillende soorten zilver.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                        Als het nog te combineren valt met 't pack lounge dan zou ik je de sportzetels aanraden (daarin heb je dan meteen ook de elektrische lendensteunregeling zitten). Kost niet zo zot veel, minder dan die veel te dure LEDs/xenons en je hebt er veel geniet van.
                        zijn die sportzetels zoveel beter dan de gewone ledere zetels? Kheb er zaterdag ingezeten en geen 'last' van gehad

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                          Over winterbanden en wheelspin gesproken... wat zijn bij de 2.0 TDI rijders de ervaringen?
                          Met de Continental winterbanden die er nu onderliggen, heb ik toch vrij vaak doorslippende wielen en kleine schuivertjes... ben er niet echt van te spreken eigenlijk...
                          Het ligt aan je bandendruk, ik heb 176pk op de voorwielen en geen probleem. Uiteraard goed doseren

                          Na een onderhoud staan die banden op 2.5bar en idd teveel spin & schuivers op een nat wegdek. Ik zak dan tot 2.2 - 2.3 en dan is dat al veel beter!!

                          Dus jij zou met je 136pk toch echt geen last mogen hebben!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichten
                            iemand hier die mij kan zeggen hoe vuilbestendig meteoorgrijs is?
                            Dat vraag ik mij ook af.

                            Idem voor het grijze interieur met stoffen zetels. Ben een beetje bang dat dit heel moeilijk te onderhouden zal zijn, maar ik vind dit zoveel mooier, optisch ruimer en origineler dan een zwart interieur.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichten
                              zijn die sportzetels zoveel beter dan de gewone ledere zetels? Kheb er zaterdag ingezeten en geen 'last' van gehad
                              Ze zijn inderdaad veel beter dan de gewone... eens je in de sportzetels gezeten hebt ga je last krijgen in de gewone

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                Het ligt aan je bandendruk, ik heb 176pk op de voorwielen en geen probleem. Uiteraard goed doseren

                                Na een onderhoud staan die banden op 2.5bar en idd teveel spin & schuivers op een nat wegdek. Ik zak dan tot 2.2 - 2.3 en dan is dat al veel beter!!

                                Dus jij zou met je 136pk toch echt geen last mogen hebben!
                                ok... één dezer de bandendruk bekijken, merci voor de tip.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                  Over winterbanden en wheelspin gesproken... wat zijn bij de 2.0 TDI rijders de ervaringen?
                                  Met de Continental winterbanden die er nu onderliggen, heb ik toch vrij vaak doorslippende wielen en kleine schuivertjes... ben er niet echt van te spreken eigenlijk...
                                  Heb ook "last" van de 'wheelspin' bij zowel winter/als zomerbanden (136pk, 16inch).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichten
                                    iemand hier die mij kan zeggen hoe vuilbestendig meteoorgrijs is?
                                    Ik wil iets dat niet te vlug vuil wordt (het zwart en donkeblauw zijn volgens collega's verschrikkelijk) maar ik ben zo geen fan van 200 verschillende soorten zilver.
                                    Wij hebben meteoor grijs.

                                    Als je een onderhoudsvriendelijke kleur wil, niet doen. Bij het minste vuil zie je het.
                                    Als ik nu zou kiezen zou ik voor kwartsgrijs gaan denk ik. Ook supermooie kleur, maar onderhoudsvriendelijker. Voor de rest, meteoorgrijs is buiten dat nog steeds een zeer mooie kleur in mijn ogen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jura Bekijk Berichten
                                      Dit zou ik ook graag weten. Ik vond het eerst een overbodige optie maar achteraf gezien
                                      stuurt de B8 veel zwaarder dan de de B6.
                                      Wat een verbetering is vind ik. Als de servo te licht stuurt heb je maar weinig stuurgevoel, wat naar mijn gevoel niet erg prettig is.

                                      Maar das persoonlijk natuurlijk

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Het ligt aan je bandendruk, ik heb 176pk op de voorwielen en geen probleem. Uiteraard goed doseren

                                        Na een onderhoud staan die banden op 2.5bar en idd teveel spin & schuivers op een nat wegdek. Ik zak dan tot 2.2 - 2.3 en dan is dat al veel beter!!

                                        Dus jij zou met je 136pk toch echt geen last mogen hebben!
                                        heb je dan 2.2/ 2.3 op alle banden of heb je op voor of achterbanden andere spanning?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                          Knoop is doorgehakt, bestelling geplaatst, dit is hem geworden:

                                          A4 2.7 TDI 190 PK MULTITRONIC DPF

                                          Pack ¨LIFESTYLE Plus¨:
                                          - Metaalkleur
                                          - Acoustic Parking System Ar
                                          - Snelheidsregelaar
                                          - Verwarmbare buitenspiegels
                                          - GPS Plus met DVD van West-Europa
                                          - optische (tss toerenteller en snelheidsmeter en op 7¨ MMi-kleurenscherm) en akoestische richtingaanwijzer (in het Nl., Fr., Eng. of D.)
                                          - 6 CD-lader (MP3 compatibel)
                                          - boordcomputer met kleurenscherm

                                          Pack ¨LOUNGE¨
                                          - Leder binnenbekleding Milano
                                          - Multifunctiestuur met leder bekleed
                                          - Verwarmbare zetels vooraan
                                          - Binnenspiegel met automatische dag-nachtstand
                                          - Licht- en regensensor

                                          Audi Music Interface
                                          Audi Soundsystem
                                          Bandenspanningscontrole
                                          GSM vooruitrusting 2W in armsteun (Bluetooth)
                                          Hill Hold-functie
                                          Inlegplaatjes in aluminium 'Hologramme'
                                          Opberg module
                                          Verlichtingspakket
                                          Xenon koplampen +
                                          Headlight Assistant
                                          Sportzetels
                                          Zonnescherm deuren achteraan
                                          Zonder kentekens

                                          (standaard op 2.7: 17" 7-spaaksvelgen, Servotronic & verchroomde vensteromlijsting)
                                          Slechte tijden in automotive, jawadde... levertermijn bevestigd voor 25 mei 2009 :-(((
                                          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                          Comment

                                          Working...
                                          X