Oorspronkelijk geplaatst door venteke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichtenis gebeurd zie: http://www.flickr.com/photos/7395582...th/3335388018/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichtenis gebeurd zie: http://www.flickr.com/photos/7395582...th/3335388018/1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk BerichtenHet water komt mij in de mond! Heb je geen pics van vooraan, is het met xenon?
Neen, is zonder xenon. Nu je 't zegt... heb nog geen (propere) foto van de voorkant.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
Comment
-
Ik heb mijn berline ook juist in ontvangst mogen nemen. Fantastische bak natuurlijk hoewel ik toch enkele kritische punten kan voordragen.
Ik heb geopteerd om de sport empore sportzetels te nemen, dit in plaats van de ledjes die mij eigenlijk weinig konden boeien.
Nu na enige dagen te hebben rondgereden moet ik toch nog steeds aan de stoelen wennen. Mijn indruk is dat ze nogal wat ruw aanvoelen en hoewel er een electrische lendenstand kan ingesteld worden voel ik steeds alsof er een vreemde hobbel in de onderkant van de rug drukt.
Verder heb ik de 2.0 uitvoering genomen, omwille van budget redenen natuurlijk. Blijkt dat deze 2liter versie toch net niet genoeg is om met de auto een vlotte rijbeleving te hebben. Vooral bij het hernemen in de hogere versnellingen is dit zeer merkbaar.
Enkele vraagjes, ondersteund de radio ook SD kaartjes van 8gig? In de handleiding staat een max van 4gig maar het lijkt mij dat een kaartje met een hoger capaciteit ook geen probleem zou mogen zijn?
En misschien een domme vraag maar waar is de ruitewisser op de achteruit gebleven ?
Comment
-
Mijn eerste indruk van de A4 B8 is dat de algemene afwerkingskwaliteit lager is dan bij de B7, hopelijk vergis ik me. Bij de B8 zijn sommige dingen verdwenen uit de standaardafwerking en optioneel geworden (dual zone airco), elektrische ruiten achteraan zijn dan weer standaard geworden.
Oorspronkelijk geplaatst door meoz Bekijk BerichtenIk heb mijn berline ook juist in ontvangst mogen nemen. ...
En misschien een domme vraag maar waar is de ruitewisser op de achteruit gebleven ?
Comment
-
Verbruik
Heeft iemand ooit de verbruikscijfers in het display vergeleken met het werkelijke gebruik?
Volgens mijn display ligt mijn gemiddelde verbruik meestal rond de 6 - 6,3 ltr/100 km.
Maar als ik de tank volgooi en daar het echte verbruik uit bereken is dat meestal rond de 7 ltr/100 km. Ik heb dus sterk het idee dat de verbruikswaarden in het display niet kloppen, veel te optimistisch zijn. Heeft iemand dezelfde ervaringen? Of zelf helemaal niet?
Comment
-
De vraag is ook hoe correct zijn je gegevens om het te berekenen? Je rijdt nooit je volledige tank leeg, dus de tankinhoud mag je niet gebruiken. Ok je kan zeggen ik heb zoveel liter getankt, maar dan nog is dit niet correct. Ik zou me eerder betrouwen op de boordcomputer omdat die beter gaat weten hoeveel liter er langs de carburator gaat over een bepaalde afstand...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk BerichtenDe vraag is ook hoe correct zijn je gegevens om het te berekenen? Je rijdt nooit je volledige tank leeg, dus de tankinhoud mag je niet gebruiken. Ok je kan zeggen ik heb zoveel liter getankt, maar dan nog is dit niet correct. Ik zou me eerder betrouwen op de boordcomputer omdat die beter gaat weten hoeveel liter er langs de carburator gaat over een bepaalde afstand...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk BerichtenDe vraag is ook hoe correct zijn je gegevens om het te berekenen? Je rijdt nooit je volledige tank leeg, dus de tankinhoud mag je niet gebruiken. Ok je kan zeggen ik heb zoveel liter getankt, maar dan nog is dit niet correct. Ik zou me eerder betrouwen op de boordcomputer omdat die beter gaat weten hoeveel liter er langs de carburator gaat over een bepaalde afstand...1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pietrucci Bekijk BerichtenNou, als ik mijn tank helemaal vol tank en bij de volgende tank weer op precies dezelfde manier vol tank, dan weet ik het aantal verbruikte liters (nagenoeg) precies. En de gereden kilometers weet ik ook precies. Ik schat dat de uitkomst van mijn persoonlijke berekening zéér nauwkeurig is (toch?). En die wijkt toch behoorlijk af van de boordcomputer (zoals gezegd bijna 1 liter onzuiniger in werkelijkheid).1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door meoz Bekijk BerichtenIk heb mijn berline ook juist in ontvangst mogen nemen. Fantastische bak natuurlijk hoewel ik toch enkele kritische punten kan voordragen.
Ik heb geopteerd om de sport empore sportzetels te nemen, dit in plaats van de ledjes die mij eigenlijk weinig konden boeien.
Nu na enige dagen te hebben rondgereden moet ik toch nog steeds aan de stoelen wennen. Mijn indruk is dat ze nogal wat ruw aanvoelen en hoewel er een electrische lendenstand kan ingesteld worden voel ik steeds alsof er een vreemde hobbel in de onderkant van de rug drukt.
Verder heb ik de 2.0 uitvoering genomen, omwille van budget redenen natuurlijk. Blijkt dat deze 2liter versie toch net niet genoeg is om met de auto een vlotte rijbeleving te hebben. Vooral bij het hernemen in de hogere versnellingen is dit zeer merkbaar.
Enkele vraagjes, ondersteund de radio ook SD kaartjes van 8gig? In de handleiding staat een max van 4gig maar het lijkt mij dat een kaartje met een hoger capaciteit ook geen probleem zou mogen zijn?
En misschien een domme vraag maar waar is de ruitewisser op de achteruit gebleven ?
De Empore stof lijkt me helemaal niet ruw aan te voelen... daarnet nog op gelet, niks ruw aan bij mij.
Heb je al met de lendensteunregeling getracht die hobbel eruit te krijgen? Lijkt me niet normaal als je die daar blijft voelen ongeacht je instelling.
De 2.0TDI: met de 136 pk geraak je meer dan vlot genoeg door 't verkeer en in hogere versnellingen herneemt 'm ook vlot. Tenzij je een 3.0 ofzo gewoon bent kan 't natuurlijk best wel traag aanvoelen.
De SD kaartjes (dit is al tig-keer vermeld in dit topic .. anyways...): de Concert radio leest SD kaartjes tot 4 Gb (ik gebruik zelf een 'no brand' 4 Gb SD kaartje zonder problemen). Als ik 't goed heb dan kan SDHC ook maar dan beperkt tot 2 Gb.
Achterruitwisser: Audi (en elk ander fatsoenlijk merk) heeft bij mijn weten never nooit een ruitenwisser op de achterruit voorzien, om de simpele reden dat 't achterlijk is.
Comment
-
Inderdaad, heb zelf leder besteld maar vond de empore stof toch ook heel mooi en zacht, zeker niet ruw. Heb een 136pk besteld i.p.v. 120Pk tdi en is toch zeer vlot te noemen, de vlotste van de drie premium in een test van autoweek. Heeft toch 320 NM koppel, is wel aanzienlijk hoor. Weet tuurlijk niet wat je gewend bent he, en van die achterruitewisser begrijp ik helemaal niet, totaal geen functie op een berline en zoals renio reeds zei, nog nooit gezien op een berline van eenderd welk zichzelf respecterend merk.
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk BerichtenBen benieuwd wat je vorige wagen was en wat voor jou dus je referentie is...
De Empore stof lijkt me helemaal niet ruw aan te voelen... daarnet nog op gelet, niks ruw aan bij mij.
Heb je al met de lendensteunregeling getracht die hobbel eruit te krijgen? Lijkt me niet normaal als je die daar blijft voelen ongeacht je instelling.
De 2.0TDI: met de 136 pk geraak je meer dan vlot genoeg door 't verkeer en in hogere versnellingen herneemt 'm ook vlot. Tenzij je een 3.0 ofzo gewoon bent kan 't natuurlijk best wel traag aanvoelen.
De SD kaartjes (dit is al tig-keer vermeld in dit topic .. anyways...): de Concert radio leest SD kaartjes tot 4 Gb (ik gebruik zelf een 'no brand' 4 Gb SD kaartje zonder problemen). Als ik 't goed heb dan kan SDHC ook maar dan beperkt tot 2 Gb.
Achterruitwisser: Audi (en elk ander fatsoenlijk merk) heeft bij mijn weten never nooit een ruitenwisser op de achterruit voorzien, om de simpele reden dat 't achterlijk is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk BerichtenBen benieuwd wat je vorige wagen was en wat voor jou dus je referentie is...
De Empore stof lijkt me helemaal niet ruw aan te voelen... daarnet nog op gelet, niks ruw aan bij mij.
Heb je al met de lendensteunregeling getracht die hobbel eruit te krijgen? Lijkt me niet normaal als je die daar blijft voelen ongeacht je instelling.
De 2.0TDI: met de 136 pk geraak je meer dan vlot genoeg door 't verkeer en in hogere versnellingen herneemt 'm ook vlot. Tenzij je een 3.0 ofzo gewoon bent kan 't natuurlijk best wel traag aanvoelen.
De SD kaartjes (dit is al tig-keer vermeld in dit topic .. anyways...): de Concert radio leest SD kaartjes tot 4 Gb (ik gebruik zelf een 'no brand' 4 Gb SD kaartje zonder problemen). Als ik 't goed heb dan kan SDHC ook maar dan beperkt tot 2 Gb.
Achterruitwisser: Audi (en elk ander fatsoenlijk merk) heeft bij mijn weten never nooit een ruitenwisser op de achterruit voorzien, om de simpele reden dat 't achterlijk is.
Ik rij met de 2.0 120pk en niet met de 136pk versie en dit verklaart wellicht waarom jouw model wat vlotter doortrekt. Mijn vorige wagen had ook 136pk en had naar mijn gevoel toch wat meer power onder zijn voorwielen.
Ik heb al eerder vernomen dat de 120pk teveel onrecht is aangedaan door audi. Ze hebben namelijk de 136pk gewoon de strot toegenepen en hiervan een 120pk gemaakt. Dit om de lagere leaseprijs te rechtvaardigen en de verkoopcijfers de hoogte in te jagen. De B8 is natuurlijk niet van de lichtste met zijn 1,6ton dus die extra ontnomen pk'tjes had ik wel kunnen gebruiken.
Dat de radio officieel SD kaartje slikt tot 4gig wist ik ook wel, de vraag is of er al iemand een kaartje van 8gig heeft geprobeert?
Raar dat het ontbreken van een ruitewisser op de duurdere merken mij altijd ontgaan is. Ik vraag mij af hoe je dan je achteruit proper krijgt als die zo vuil is dat je er geen steek meer door ziet? Effe auto langs de kant en doekje over ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door meoz Bekijk BerichtenIn mijn vorige wagen Peugeot 307 had ik van dat lekker zachte bijna suede aanvoelende zetels, misschien moet ik gewoon nog wat wennen aan de empore zetels En met die lendesteun heb ik inderdaad ook al wat zitten spelen, helpt wel wat maar toch blijf ik vinden dat de onderkant van de rug gewoon te diep in de zetel is verzonken. Zal ook wel wennen neem ik aan.
Ik rij met de 2.0 120pk en niet met de 136pk versie en dit verklaart wellicht waarom jouw model wat vlotter doortrekt. Mijn vorige wagen had ook 136pk en had naar mijn gevoel toch wat meer power onder zijn voorwielen.
Ik heb al eerder vernomen dat de 120pk teveel onrecht is aangedaan door audi. Ze hebben namelijk de 136pk gewoon de strot toegenepen en hiervan een 120pk gemaakt. Dit om de lagere leaseprijs te rechtvaardigen en de verkoopcijfers de hoogte in te jagen. De B8 is natuurlijk niet van de lichtste met zijn 1,6ton dus die extra ontnomen pk'tjes had ik wel kunnen gebruiken.
Dat de radio officieel SD kaartje slikt tot 4gig wist ik ook wel, de vraag is of er al iemand een kaartje van 8gig heeft geprobeert?
Raar dat het ontbreken van een ruitewisser op de duurdere merken mij altijd ontgaan is. Ik vraag mij af hoe je dan je achteruit proper krijgt als die zo vuil is dat je er geen steek meer door ziet? Effe auto langs de kant en doekje over ?
De B8 weegt 1395kg, een A6 weegt 1650kg
Comment
-
Ik heb zelf testgereden met de 120pk en de 136pk. Ik heb momenteel een B7 met 115pk. Ik vond dat de 120pk wel OK was qua performantie, ik voelde eigenlijk geen verschil met mijn huidige 115pk...ttz ik had zelfs eerder de indruk dat de 120pk iets of wat "trager" was dan mijn huidige 115pk. Maar dat zal misschien psychologisch geweest zijn of zo. Maar daarna heb ik met de 136pk (multitronic) gereden: wat een verschil. Waar je inderdaad bij de 120pk het gevoel hebt dat hij zich inhoudt, is er aan de 136pk geen houden aan (alles is relatief natuurlijk). En met de multitronic ging het allemaal nog wat gemakkelijker. Na die vergelijkende testrit was mijn keuze snel gemaakt en ben ik voor de 136pk multitronic gegaan (levering in juli), ten koste van wat uitrusting.
Comment
Comment