Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Even de afmetingen naast elkaar gezet, die nieuwe A4 is dus even groot als mijn A6 . Van een groeischeut gesproken.
Ik vraag mij enkel af wat Audi in godsnaam heeft gedaan met die klinken , waar zijn die prachtige "ingebouwde" klinken naartoe?
Die ingebouwde klinken zijn volgens mij verdwenen omwille van de veiligheidsvoorschriften; als de deur na een ongeval klemt, is ze met "niet ingebouwde" klinken veel gemakkelijker om open te krijgen, doordat je er gemakkelijker een hogere kracht op kunt uitoefenen.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Daarom mijn vraag, zou het mogelijk zijn om direct in de fabriek (geen aftermarket) een uitlaat systeem van een V6 onder een 2.0l TDi te steken? Ik neem aan dat dit enkel de "achterpot" is.. Zo ja, hoeveel zou dit kosten?
En dan nog iets, het remsysteem van een V6 is duidelijk groter endus waarschijnlijk ook beter (logisch, door de extra power enzo). Aangezien wij zo goed als 99% zeker een 2.0l TDi gaan kopen, hebben we dus het "kleinere" remsysteem. Zou dit mogelijk zijn om dat remsysteem van een V6 eronder te steken? Ook liefst direct in de fabriek.. Zo ja, hoeveel zou dit kosten? Want ik neem aan dat de ABS ook hergeprogrameerd moet worden..
Ik vrees er wat voor dat je dit in de fabriek zelf ga laten kunnen doen. Mss wel bij uw dealer onmiddellijk (mss versta je dat ook onder af fabriek).
Niet zó onmiddellijk. Dus dat zou niet mogelijk zijn direct af-fabriek?
Want mijn vader zou het wel zien zitten voor dat uitlaat systeem van de V6 modellen. Maar het liefste zou hij - en ik - het direct in de fabriek laten doen. Kwestie van zeker originele stukken te hebben, en niet hoeven te "foefelen" achteraf.
Niet zó onmiddellijk. Dus dat zou niet mogelijk zijn direct af-fabriek?
Want mijn vader zou het wel zien zitten voor dat uitlaat systeem van de V6 modellen. Maar het liefste zou hij - en ik - het direct in de fabriek laten doen. Kwestie van zeker originele stukken te hebben, en niet hoeven te "foefelen" achteraf.
Ik vrees er voor, maar je kan het altijd eens vragen natuurlijk
Daarom mijn vraag, zou het mogelijk zijn om direct in de fabriek (geen aftermarket) een uitlaat systeem van een V6 onder een 2.0l TDi te steken? Ik neem aan dat dit enkel de "achterpot" is.. Zo ja, hoeveel zou dit kosten?
En dan nog iets, het remsysteem van een V6 is duidelijk groter endus waarschijnlijk ook beter (logisch, door de extra power enzo). Aangezien wij zo goed als 99% zeker een 2.0l TDi gaan kopen, hebben we dus het "kleinere" remsysteem. Zou dit mogelijk zijn om dat remsysteem van een V6 eronder te steken? Ook liefst direct in de fabriek.. Zo ja, hoeveel zou dit kosten? Want ik neem aan dat de ABS ook hergeprogrameerd moet worden..
Alvast bedankt
Niet dat ik me wil moeien hoor...
Ik zie eigenlijk niet goed in waarom je het remsysteem van de V6'en gaat nodig hebben. Ben je van plan om met die wagen op circuit te gaan ofzo. In dat geval zou ik je drijfveer kunnen begrijpen maar volgens mij blijft het vervangen van het remsysteem zinloos. Immers die remsystemen van de V6'en zijn niet zoooveel beter hoor. Vooralleer dat het verschil in remmen echt duidelijk wordt moet je wel degelijk je wagen écht afbeulen. En met afbeulen bedoel ik dan circuit rijden, stelvio afrijden tegen 80 per uur op de recht stukken enzoverder. Een noodstop van 160 naar 0, daar moeten beide systemen ongeveer hetzelfde presteren omdat zelfs het "zwakke" remsysteem van de 2.0 TDI al veel meer remkracht genereert dan de banden kunnen trekken. Anders hadden we geen abs nodig om het blokkeren van de wielen tegen te gaan hé.
Ik zou persoonlijk het geld niet geven aan zo'n systeem wetende dat je je remmen niet als een gek gaat afbeulen. Volgens mij ga je enkele honderden (duizenden?) euro's geven aan iets waar je het nooit gaat voelen.
Maar je doet vooral je zin hoor, maar kostelijk zal het in ieder geval zijn.
Ik vrees er voor, maar je kan het altijd eens vragen natuurlijk
Ja zijn we allesinds vanzin te doen.
Want hoe zijn die productie banden van Audi ingericht? Is dat motorisatie bij motorisatie of...? Want als dat allemaal "door elkaar" wordt geproduceerd, moet dat imo wel mogelijk zijn daar even een andere uitlaat en/of remsysteem op te zetten..
Niet zó onmiddellijk. Dus dat zou niet mogelijk zijn direct af-fabriek?
Want mijn vader zou het wel zien zitten voor dat uitlaat systeem van de V6 modellen. Maar het liefste zou hij - en ik - het direct in de fabriek laten doen. Kwestie van zeker originele stukken te hebben, en niet hoeven te "foefelen" achteraf.
Dat doen ze niet è. Dat ga je niet geregeld kunnen krijgen. Een 2 liter diesel is geen 3.2 V6. Die heeft niet evenveel vermogen, en heeft dus ook dat remvermogen niet nodig. De remmen zijn meer als voldoende. En als je naderhand andere schijven wil, is dat geen probleem. Maar dit kun je niet regelen met Audi. De uitlaat kunnen je misschien laten vervangen, maar weer niet via fabriek. Alhoewel de V6 2 uitlaatlijnen heeft en de 4cil 2.0 tdi heeft er maar 1.
Ik zie eigenlijk niet goed in waarom je het remsysteem van de V6'en gaat nodig hebben. Ben je van plan om met die wagen op circuit te gaan ofzo. In dat geval zou ik je drijfveer kunnen begrijpen maar volgens mij blijft het vervangen van het remsysteem zinloos. Immers die remsystemen van de V6'en zijn niet zoooveel beter hoor. Vooralleer dat het verschil in remmen echt duidelijk wordt moet je wel degelijk je wagen écht afbeulen. En met afbeulen bedoel ik dan circuit rijden, stelvio afrijden tegen 80 per uur op de recht stukken enzoverder. Een noodstop van 160 naar 0, daar moeten beide systemen ongeveer hetzelfde presteren omdat zelfs het "zwakke" remsysteem van de 2.0 TDI al veel meer remkracht genereert dan de banden kunnen trekken. Anders hadden we geen abs nodig om het blokkeren van de wielen tegen te gaan hé.
Ik zou persoonlijk het geld niet geven aan zo'n systeem wetende dat je je remmen niet als een gek gaat afbeulen. Volgens mij ga je enkele honderden (duizenden?) euro's geven aan iets waar je het nooit gaat voelen.
Maar je doet vooral je zin hoor, maar kostelijk zal het in ieder geval zijn.
Had ik natuurlijk ook al aan gedacht. Opzich lijkt het inderdaad wel redelijk zot, daarom dat ik ook achter info vroeg. Om te weten wat dit vooral zou kosten en dergelijke.. Dit is dus het minst belangrijke
Dat uitlaat systeem van een V6 zouden we dan véél liever hebben, dat doet vooral iets aan de looks. Die remmen waren tov dit maar een (zeer) kleine bijzaak.
Af fabriek? 100% onmogelijk. Toch niet rechtstreeks van de productieband, héél misschien zal Audi Exclusive jullie wél kunnen helpen tegen een gekke meerprijs.
Weet iemand welk merkbaar verschil er zal zijn tussen een gewone A4 met drive select en een A4 S-line met drive select?
Het is ook wel vreemd dat ze niet minder vragen voor drive select op een a4 s-line...
Ik denk dat er gewoon geen verschil tussen de 2 is, Mario... De gewone ophanging en de S-line ophanging worden vervangen voor het hydraulisch veersysteem van het drive select. Daarom betaal je bij allebei evenveel. De ophanging wordt volledig vervangen.
Comment