Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • S-line ophanging = min 30mm?
    Deftige verlaging af-fabriek.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
      S-line ophanging = min 30mm?
      Deftige verlaging af-fabriek.
      Jep, standaard op een S-Line is 30mm. "Optioneel" (gratis) kan je er 10mm bij doen, zodat hij op -20mm komt te staan..

      De vorige versie (B7) was maximum 20mm af-fabriek.

      Comment


      • Even de afmetingen naast elkaar gezet, die nieuwe A4 is dus even groot als mijn A6 . Van een groeischeut gesproken.

        Ik vraag mij enkel af wat Audi in godsnaam heeft gedaan met die klinken , waar zijn die prachtige "ingebouwde" klinken naartoe?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
          Even de afmetingen naast elkaar gezet, die nieuwe A4 is dus even groot als mijn A6 . Van een groeischeut gesproken.

          Ik vraag mij enkel af wat Audi in godsnaam heeft gedaan met die klinken , waar zijn die prachtige "ingebouwde" klinken naartoe?
          Die ingebouwde klinken zijn volgens mij verdwenen omwille van de veiligheidsvoorschriften; als de deur na een ongeval klemt, is ze met "niet ingebouwde" klinken veel gemakkelijker om open te krijgen, doordat je er gemakkelijker een hogere kracht op kunt uitoefenen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
            Stradge, welke foto is dat van je avatar?
            Een Audi S5 gevolgd door een BMW 335i

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
              Ik heb eens gekeken via Google, maar kan niet direct iets vinden
              Heb er wel een filmpje van gevonden, slechte kwaliteit, maar het is duidelijk zichtbaar
              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

              Comment


              • hoe meer ik hem zie,hoe mooier hij wotdt

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                  Heb er wel een filmpje van gevonden, slechte kwaliteit, maar het is duidelijk zichtbaar
                  http://nl.youtube.com/watch?v=Qe8om2...eature=related
                  Bedankt

                  Nu is hij inderdaad goed zichtbaar, maar als ik hem zo zie is het precies of er 2 uitlaten langs rechts ontbreken..

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                    Bedankt

                    Nu is hij inderdaad goed zichtbaar, maar als ik hem zo zie is het precies of er 2 uitlaten langs rechts ontbreken..
                    Alleen al daarom moet ik een V6 hebben

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Alleen al daarom moet ik een V6 hebben


                      Daarom mijn vraag, zou het mogelijk zijn om direct in de fabriek (geen aftermarket) een uitlaat systeem van een V6 onder een 2.0l TDi te steken? Ik neem aan dat dit enkel de "achterpot" is.. Zo ja, hoeveel zou dit kosten?

                      En dan nog iets, het remsysteem van een V6 is duidelijk groter endus waarschijnlijk ook beter (logisch, door de extra power enzo). Aangezien wij zo goed als 99% zeker een 2.0l TDi gaan kopen, hebben we dus het "kleinere" remsysteem. Zou dit mogelijk zijn om dat remsysteem van een V6 eronder te steken? Ook liefst direct in de fabriek.. Zo ja, hoeveel zou dit kosten? Want ik neem aan dat de ABS ook hergeprogrameerd moet worden..

                      Alvast bedankt

                      Comment


                      • Ik vrees er wat voor dat je dit in de fabriek zelf ga laten kunnen doen. Mss wel bij uw dealer onmiddellijk (mss versta je dat ook onder af fabriek).

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Ik vrees er wat voor dat je dit in de fabriek zelf ga laten kunnen doen. Mss wel bij uw dealer onmiddellijk (mss versta je dat ook onder af fabriek).
                          Niet zó onmiddellijk. Dus dat zou niet mogelijk zijn direct af-fabriek?

                          Want mijn vader zou het wel zien zitten voor dat uitlaat systeem van de V6 modellen. Maar het liefste zou hij - en ik - het direct in de fabriek laten doen. Kwestie van zeker originele stukken te hebben, en niet hoeven te "foefelen" achteraf.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                            Niet zó onmiddellijk. Dus dat zou niet mogelijk zijn direct af-fabriek?

                            Want mijn vader zou het wel zien zitten voor dat uitlaat systeem van de V6 modellen. Maar het liefste zou hij - en ik - het direct in de fabriek laten doen. Kwestie van zeker originele stukken te hebben, en niet hoeven te "foefelen" achteraf.
                            Ik vrees er voor, maar je kan het altijd eens vragen natuurlijk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten


                              Daarom mijn vraag, zou het mogelijk zijn om direct in de fabriek (geen aftermarket) een uitlaat systeem van een V6 onder een 2.0l TDi te steken? Ik neem aan dat dit enkel de "achterpot" is.. Zo ja, hoeveel zou dit kosten?

                              En dan nog iets, het remsysteem van een V6 is duidelijk groter endus waarschijnlijk ook beter (logisch, door de extra power enzo). Aangezien wij zo goed als 99% zeker een 2.0l TDi gaan kopen, hebben we dus het "kleinere" remsysteem. Zou dit mogelijk zijn om dat remsysteem van een V6 eronder te steken? Ook liefst direct in de fabriek.. Zo ja, hoeveel zou dit kosten? Want ik neem aan dat de ABS ook hergeprogrameerd moet worden..

                              Alvast bedankt

                              Niet dat ik me wil moeien hoor...

                              Ik zie eigenlijk niet goed in waarom je het remsysteem van de V6'en gaat nodig hebben. Ben je van plan om met die wagen op circuit te gaan ofzo. In dat geval zou ik je drijfveer kunnen begrijpen maar volgens mij blijft het vervangen van het remsysteem zinloos. Immers die remsystemen van de V6'en zijn niet zoooveel beter hoor. Vooralleer dat het verschil in remmen echt duidelijk wordt moet je wel degelijk je wagen écht afbeulen. En met afbeulen bedoel ik dan circuit rijden, stelvio afrijden tegen 80 per uur op de recht stukken enzoverder. Een noodstop van 160 naar 0, daar moeten beide systemen ongeveer hetzelfde presteren omdat zelfs het "zwakke" remsysteem van de 2.0 TDI al veel meer remkracht genereert dan de banden kunnen trekken. Anders hadden we geen abs nodig om het blokkeren van de wielen tegen te gaan hé.

                              Ik zou persoonlijk het geld niet geven aan zo'n systeem wetende dat je je remmen niet als een gek gaat afbeulen. Volgens mij ga je enkele honderden (duizenden?) euro's geven aan iets waar je het nooit gaat voelen.

                              Maar je doet vooral je zin hoor, maar kostelijk zal het in ieder geval zijn.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Ik vrees er voor, maar je kan het altijd eens vragen natuurlijk
                                Ja zijn we allesinds vanzin te doen.

                                Want hoe zijn die productie banden van Audi ingericht? Is dat motorisatie bij motorisatie of...? Want als dat allemaal "door elkaar" wordt geproduceerd, moet dat imo wel mogelijk zijn daar even een andere uitlaat en/of remsysteem op te zetten..

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                                  Niet zó onmiddellijk. Dus dat zou niet mogelijk zijn direct af-fabriek?

                                  Want mijn vader zou het wel zien zitten voor dat uitlaat systeem van de V6 modellen. Maar het liefste zou hij - en ik - het direct in de fabriek laten doen. Kwestie van zeker originele stukken te hebben, en niet hoeven te "foefelen" achteraf.
                                  Dat doen ze niet è. Dat ga je niet geregeld kunnen krijgen. Een 2 liter diesel is geen 3.2 V6. Die heeft niet evenveel vermogen, en heeft dus ook dat remvermogen niet nodig. De remmen zijn meer als voldoende. En als je naderhand andere schijven wil, is dat geen probleem. Maar dit kun je niet regelen met Audi. De uitlaat kunnen je misschien laten vervangen, maar weer niet via fabriek. Alhoewel de V6 2 uitlaatlijnen heeft en de 4cil 2.0 tdi heeft er maar 1.
                                  Volvo V60 D3 R-design

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                    Niet dat ik me wil moeien hoor...

                                    Ik zie eigenlijk niet goed in waarom je het remsysteem van de V6'en gaat nodig hebben. Ben je van plan om met die wagen op circuit te gaan ofzo. In dat geval zou ik je drijfveer kunnen begrijpen maar volgens mij blijft het vervangen van het remsysteem zinloos. Immers die remsystemen van de V6'en zijn niet zoooveel beter hoor. Vooralleer dat het verschil in remmen echt duidelijk wordt moet je wel degelijk je wagen écht afbeulen. En met afbeulen bedoel ik dan circuit rijden, stelvio afrijden tegen 80 per uur op de recht stukken enzoverder. Een noodstop van 160 naar 0, daar moeten beide systemen ongeveer hetzelfde presteren omdat zelfs het "zwakke" remsysteem van de 2.0 TDI al veel meer remkracht genereert dan de banden kunnen trekken. Anders hadden we geen abs nodig om het blokkeren van de wielen tegen te gaan hé.

                                    Ik zou persoonlijk het geld niet geven aan zo'n systeem wetende dat je je remmen niet als een gek gaat afbeulen. Volgens mij ga je enkele honderden (duizenden?) euro's geven aan iets waar je het nooit gaat voelen.

                                    Maar je doet vooral je zin hoor, maar kostelijk zal het in ieder geval zijn.
                                    Had ik natuurlijk ook al aan gedacht. Opzich lijkt het inderdaad wel redelijk zot, daarom dat ik ook achter info vroeg. Om te weten wat dit vooral zou kosten en dergelijke.. Dit is dus het minst belangrijke

                                    Dat uitlaat systeem van een V6 zouden we dan véél liever hebben, dat doet vooral iets aan de looks. Die remmen waren tov dit maar een (zeer) kleine bijzaak.

                                    Comment


                                    • Af fabriek? 100% onmogelijk. Toch niet rechtstreeks van de productieband, héél misschien zal Audi Exclusive jullie wél kunnen helpen tegen een gekke meerprijs.

                                      Comment


                                      • drive select

                                        Weet iemand welk merkbaar verschil er zal zijn tussen een gewone A4 met drive select en een A4 S-line met drive select?
                                        Het is ook wel vreemd dat ze niet minder vragen voor drive select op een a4 s-line...

                                        Comment


                                        • Ik denk dat er gewoon geen verschil tussen de 2 is, Mario... De gewone ophanging en de S-line ophanging worden vervangen voor het hydraulisch veersysteem van het drive select. Daarom betaal je bij allebei evenveel. De ophanging wordt volledig vervangen.

                                          Wat zijn de saloncondities op een A4 eigenlijk?
                                          Volvo V60 D3 R-design

                                          Comment

                                          Working...
                                          X