Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dridle Bekijk Berichten
    Ik heb de vraag gesteld in een Audi garage en om naar 180 pk te gaan zou het +- 800€ kosten. En het wordt bij D'Ieteren gedaan en de fabrieksgarantie blijft tellen!
    Doen de verzekeringen hier niet moeilijk over? Ik bedoel als het zo goedkoop is (voor 50pk erbij EN fabgieksgarantie lijkt me dit niet zoveel) wat is dan de reden dat niet iedereen het doet?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door zzbart Bekijk Berichten
      Doen de verzekeringen hier niet moeilijk over? Ik bedoel als het zo goedkoop is (voor 50pk erbij EN fabgieksgarantie lijkt me dit niet zoveel) wat is dan de reden dat niet iedereen het doet?
      Je krijgt na het chippen een papier met de nieuwe motorgegevens... Als je dat perongeluk vergeet op te sturen naar de verzekering, zal er niemand moeilijk doen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
        Je krijgt na het chippen een papier met de nieuwe motorgegevens... Als je dat perongeluk vergeet op te sturen naar de verzekering, zal er niemand moeilijk doen
        Tot je een ongeval hebt vermoed ik? Dan gaan de verzekeringen waarschijnlijk alle moeite doen? Zeker als het een serieus ongeval hebt. Ben me aan het afvragen of ik die risico wil nemen.

        Comment


        • de verzekering zal niks zeggen bij een klein accidentje maar als je een zwaar ongeluk hebt, eentueel met zwaargewonden of doden en ze sturen een expert ... dan hang je ....

          Bovendien zijn er een aantal maatschappijen die in hun voorwaarden staan hebben dat je verklaart dat er geen motortuning gebeurd is of dat je geen motortuning zal doen ... en de betaling vd verzekeringspremie is oa een aanvaarding van het contract.

          Bij andere maatschappijen kan dit wel mits het binnen de perken blijft en je natuurlijk ook bijbetaalt voor de extra pk's ....

          Geloof niemand die zegt dat dat geen rol speelt voor de verzekering....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dridle Bekijk Berichten
            Ik heb de vraag gesteld in een Audi garage en om naar 180 pk te gaan zou het +- 800€ kosten. En het wordt bij D'Ieteren gedaan en de fabrieksgarantie blijft tellen!
            is de motor hier eigenlijk voor gebouwd, ik heb hier ook wel interesse in, maar vrees voor de levensduur van de motor

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
              is de motor hier eigenlijk voor gebouwd, ik heb hier ook wel interesse in, maar vrees voor de levensduur van de motor
              Volgens mij zijn dat gewoon motoren die zoveel PK hebben, maar dat ze gewoon reduceren voor de Belgische markt (en mss nog andere) omdat we nogal taksgevoelig zijn zeker.

              Wat de verzekering betreft, ik ben verzekeraar en ga het niet aangeven!! Ik heb nog nooit geweten dat bij een ongeval de expert de computerdoos ed. gaat nazien, zelfs niet bij zware ongevallen! Vroeger met die chips konden ze da vlug zien, maar hoe kan je nu vanbuitenaf zien of die computerdoos geherprogrammeerd is?!?!?

              Maar om het voor onzen A4 te laten doen gaan we nog een beetje moeten wachten, het is eerst voor de VW Tiguan, dan de A5 en dan pas voor de A4!! Da die duitsers er maar aan vwoart doen, dammet!

              En "levensduur van de motor"!?!? Ik rij er toch maar 5 jaar mee, die zal da wel uithouden zeker?

              Comment


              • De audi A4 2.0 TDI met 170 pk( 163 voor België) is bestelbaar vanaf 2de kwartaal 2008. Niet chippen dus maar deze kopen!

                Comment


                • in belgie is de 2.0 er in 136, maar zou men hem in de garage niet gratis naar 143 brengen ?
                  uiteindelijk is het compleet de zelfde motor he
                  iemand ervaring mee ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                    De audi A4 2.0 TDI met 170 pk( 163 voor België) is bestelbaar vanaf 2de kwartaal 2008. Niet chippen dus maar deze kopen!

                    Prijzen ?
                    Welke fiscale Pk krijgt die mee ?
                    Sintruin till I die

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                      in belgie is de 2.0 er in 136, maar zou men hem in de garage niet gratis naar 143 brengen ?
                      uiteindelijk is het compleet de zelfde motor he
                      iemand ervaring mee ?
                      Ik ben er vrijwel zeker als je beide auto's op de testbank zet dat het verschil peanuts zal zijn, heel waarschijnlijk is er zelfs geen verschil. Dat ze meer dan 143 pk draaien zou mij trouwens ook niet verbazen.
                      Het is in mijn ogen nutteloos om je wagen naar 143 pk te laten brengen, 6 pk erbij zal je niet voelen. Best is wachten op de 2.0 170/163 pk tdi of jouw 136 pk tdi laten chippen tot een veilige 160-170 pk.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                        Ik ben er vrijwel zeker als je beide auto's op de testbank zet dat het verschil peanuts zal zijn, heel waarschijnlijk is er zelfs geen verschil. Dat ze meer dan 143 pk draaien zou mij trouwens ook niet verbazen.
                        Het is in mijn ogen nutteloos om je wagen naar 143 pk te laten brengen, 6 pk erbij zal je niet voelen. Best is wachten op de 2.0 170/163 pk tdi of jouw 136 pk tdi laten chippen tot een veilige 160-170 pk.
                        tja mijne is besteld, langer wachte gaan echt niet
                        en wat gaan de prijzen zijn he, das ook afwachten

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                          Prijzen ?
                          Welke fiscale Pk krijgt die mee ?
                          Bron : autobild
                          Prijs: nog niet gekend
                          BIV zal 1239 euro zijn voor de 163 pk 2.0 tdi ( of 2478 als je gek bent en kiest voor de 170pk)
                          Verkeersbelasting zal zelfde zijn als de 2.0l 143 pk(11 fisc pk), niet? Of ga ik hier compleet de mist in?
                          Last edited by ; 08/02/2008, 13:17.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                            in belgie is de 2.0 er in 136, maar zou men hem in de garage niet gratis naar 143 brengen ?
                            uiteindelijk is het compleet de zelfde motor he
                            iemand ervaring mee ?
                            Volgens mij heeft die 136pk-versie ook 143pk in werkelijkheid, maar "administratief" slechts 136pk.
                            + niet alle 143pk's hebben er 143 onder de motorkap; soms is het 141 soms 145...
                            corrigeer me als ik het verkeerd op heb...
                            Last edited by ; 08/02/2008, 13:19.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                              Bron : autobild
                              Prijs: nog niet gekend
                              BIV zal 1239 euro zijn voor de 163 pk 2.0 tdi ( of 2478 als je gek bent en kiest voor de 170pk)
                              Verkeersbelasting zal zelfde zijn als de 143 pk, niet? Of ga ik hier compleet de mist in?
                              De BIV is wel een heel pak.. Maar aangezien aan de ciliderinhoud niets verandert, blijft de jaarlijkse verkeersbelasting evenveel als een 136/143 pk.

                              Bij het vorig model (B7) was het zelfs zo dat die 2.0l TDi van 163/170 pk een uitlaat links en rechts kreeg. Net zoals een 3.0l TDi. Ik hoop dat ze dat bij de B8 ook doen. Heeft een veel mooiere look!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
                                Volgens mij heeft die ook 143pk in werkelijkheid, maar "administratief" slechts 136pk.
                                + niet alle 143pk's hebben er 143 onder de motorkap; soms is het 139 soms 145...
                                corrigeer me als ik het verkeerd op heb...
                                Meestal hebben ze er meer.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                                  De BIV is wel een heel pak.. Maar aangezien aan de ciliderinhoud niets verandert, blijft de jaarlijkse verkeersbelasting evenveel als een 136/143 pk.

                                  Bij het vorig model (B7) was het zelfs zo dat die 2.0l TDi van 163/170 pk een uitlaat links en rechts kreeg. Net zoals een 3.0l TDi. Ik hoop dat ze dat bij de B8 ook doen. Heeft een veel mooiere look!
                                  Is in mijn ogen ook veel mooier dan de 2 pijpjes links waarvoor je nog is euro's moet neertellen voor 2 chromen pijpjes die je er over schuift.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                                    Bron : autobild
                                    Prijs: nog niet gekend
                                    BIV zal 1239 euro zijn voor de 163 pk 2.0 tdi ( of 2478 als je gek bent en kiest voor de 170pk)
                                    Verkeersbelasting zal zelfde zijn als de 2.0l 143 pk(11 fisc pk), niet? Of ga ik hier compleet de mist in?
                                    vorige model bij de avant was het prijsverschil als volgt:

                                    2.0 TDI 140 (136 in belgie) => 29.950 euro
                                    2.0 TDI 170 (163 in belgie) => 32.200 euro


                                    is een verschil van 2250 euro voor 27 pk meer, koppel zal wel meer zijn ook natuurlijk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                                      vorige model bij de avant was het prijsverschil als volgt:

                                      2.0 TDI 140 (136 in belgie) => 29.950 euro
                                      2.0 TDI 170 (163 in belgie) => 32.200 euro


                                      is een verschil van 2250 euro voor 27 pk meer, koppel zal wel meer zijn ook natuurlijk
                                      Waarschijnlijk is de motor intern ook nog aangepakt : turbo, stuurdoos, koeling. Het blijft toch veel geld voor 27 pk meer, voor de helft daarvan kun je bij Heinz gaan.

                                      Comment


                                      • weet iemand verschil in koppel tussen de 136 en 163

                                        Comment


                                        • Dieterdp was me te snel af, ik had er al de AutoGids bijgehaald van een tijdje geleden

                                          Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                                          Waarschijnlijk is de motor intern ook nog aangepakt : turbo, stuurdoos, koeling. Het blijft toch veel geld voor 27 pk meer, voor de helft daarvan kun je bij Heinz gaan.
                                          Inderdaad, en je moet er dan nog eens de BIV bijtellen. Want voor een gewone 163 pk betaal je €1239,00 zoals je al gezegd had. En voor een 136 pk betaal je er maar €495,00. Das toch ook €744,00 verschil..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X