Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
    Vanwege het hoog sportief karakter, "gisteren van de A5" en nu met de A4 lijkt er het sterk op dat AUDI serieus klop aan het geven is op BMW. Wanneer BMW niet snel hun rampzalig interieur aanpassen is het met BMW FINITO !!!

    Ik ben het volledig met je eens voor wat het rampzalig interieur van BMW betreft.

    Aangezien ze echter nog steeds veel auto's verkopen zelfs met een rampzalig interieur moet het zijn dat de BMW kopers dit niet erg vinden.
    2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
    2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
      Ik ben het volledig met je eens voor wat het rampzalig interieur van BMW betreft.

      Aangezien ze echter nog steeds veel auto's verkopen zelfs met een rampzalig interieur moet het zijn dat de BMW kopers dit niet erg vinden.
      Het is dat, of net omdat ze absoluut BMW willen, of net omdat ze géén Audi willen. Andersom zal ook wel het geval zijn.

      In mijn geval blijft het huilen met de pet op. De BMW 3-serie E90 is zo lelijk, maar de A4, inclusief deze nieuwe is zo neutraal in zijn zakelijke saaiheid dat in mijn ogen het gebrek aan mooie lijnen bij BMW ruimschoots overtroffen wordt, in negatieve zin dan... De nieuwe Mercedes C vind ik ook al niet om over naar huis te schrijven...

      Ik ben blij dat ik niet recentelijk een nieuwe wagen nodig heb uit dit segment. Ik kan alvast enkele jaren wachten, en dat is nodig ook ...

      Ik denk dat het interieur echt het verschil niet gaat maken hoor!

      Comment


      • Zijn er al foto's opgedoken van basisinterieurs?

        Comment


        • Knap toch imo, van dat dashboard kan de huidige 3 veeeel leren.



          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
            Knap toch imo, van dat dashboard kan de huidige 3 veeeel leren.


            Of andersom...

            Audi kan nog iets leren van het dashboard van BMW. Hun I-drive is het beste wat te krijgen is in gebruiksgemak. Ik heb zelf al 4 jaar I-drive en vind het een plezier om te bedienen. Met slechts 1 hand, zonder een blik naar beneden naar de middenconsole te moeten werpen kan je het volledige systeem bedienen. Doe dat maar eens met deze Audi...
            Ook zijn al die knoppekes die hier horizontaal opgesteld staan zeer gevoelig voor stof dat zich rond die kopjes gaat vastzetten. Veel poetswerk dus...

            Het dashboard van deze Audi is zeker niet lelijk. Ik vind het ook knap, maar het dashboard van een BMW 3 is zeker ook niet lelijk. Het is strakker en moderner dan dit eerder klassiekere dashboard.

            Ieder zijn smaak hé, maar ik vind niet dat het dashboard van Audi zoveel mooier is dan dat van BMW. En wees maar gerust dat ik niet de enige ben die deze mening heeft.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • Om BMW te verdedigen post ik hier een foto van een even mooi uitgeruste BMW als de Audi van hierboven.

              Kijk eens hoe mooi en strak dat dashboard is met enkel 1 knop op de middenconsole waarmee je alles kan bedienen van radio, navigatie, boordcomputer en telefoon. Om het zelfs nog gemakkelijker te maken zijn er nu zelfs 8 knoppen op het dashboard die je naar eigen goesting kan voorprogrammeren.

              Ook is de positionering van het bedieningspaneel beter gepositioneerd. Bij de Audi staat het te laag en moeilijk te bereiken vlak achter de versnellingspook.

              Ook is het scherm van het navigatie breder omdat het een spilt-screen is. Een dubbel scherm waarbij je dus meerdere bedieningen tesamen kan zien. Zo kan je uitgebreid de radio bedienen, terwijl het navigatie met aanduiding van kaart in het tweede scherm staat. Gemakkelijk toch. Heeft Audi dat ook?

              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • Als ik (ja als leek) in de 7 van mijn stiefpa iets moet doen qua multimedia krijg ik het vlug op mijn zenuwen door al die verschillende opties, zelfs iets aanpassen aan uw radio moet al door die verschillende menu's. Die ene knop ipv verschillende maakt het net zo ingewikkeld om iets te veranderen tijdens het rijden!

                Je gaat toch niet beweren dat I-drive zo gemakkelijk is tijdens het rijden als je er voor het eerst mee werkt?

                akkoord, bmw's oplossing daarvoor is strakker maar eigenlijk zie ik die knopjes van audi liever.
                Ik denk dat beide systemen gemakkelijk zijn als je er een tijd mee werkt.
                Last edited by ; 30/10/2007, 23:34.

                Comment


                • Je hebt gelijk dat het systeem in de 7 moeilijker is. Het is ook het eerste systeem met een andere menu-structuur. Ondertussen heeft BMW het systeem serieus vereenvoudigd. En denk ook aan de 8 programmeerbare toetsen hé.

                  Bij de Audi zal je steeds op de tast moeten gaan. Neen, geef mij maar I-drive...
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Je hebt gelijk dat het systeem in de 7 moeilijker is. Het is ook het eerste systeem met een andere menu-structuur. Ondertussen heeft BMW het systeem serieus vereenvoudigd. En denk ook aan de 8 programmeerbare toetsen hé.

                    Bij de Audi zal je steeds op de tast moeten gaan. Neen, geef mij maar I-drive...
                    wist zelfs niet dat de 7 met andere menu's zat. tis de enige waar ik het al op geprobeerd heb.

                    Kan nog niet echt lang geleden zijn dat BMW het systeem vereenvoudigd heeft dan, die wagen is net een maand geleverd.

                    Comment


                    • Ik heb al gelezen dat de rijkwaliteiten serieus verbeterd zouden zijn tegenover de B7. O.a. door de vooras een stuk meer naar voor te schuiven, waardoor het gewicht van de wagen beter verdeeld wordt. Hopelijk houdt die FWD ook zijn tractie met minder gewicht op de voorkant. Voor de Quattro's, kan het natuurlijk niet anders dan een verbetering inhouden.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • De menu-structuur is ook na de facelift hetzelfde gebleven.

                        De menu-structuur is eenvoudiger op de andere BMW-wagens met I-drive.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Om BMW te verdedigen post ik hier een foto van een even mooi uitgeruste BMW als de Audi van hierboven.

                          Kijk eens hoe mooi en strak dat dashboard is met enkel 1 knop op de middenconsole waarmee je alles kan bedienen van radio, navigatie, boordcomputer en telefoon. Om het zelfs nog gemakkelijker te maken zijn er nu zelfs 8 knoppen op het dashboard die je naar eigen goesting kan voorprogrammeren.

                          Ook is de positionering van het bedieningspaneel beter gepositioneerd. Bij de Audi staat het te laag en moeilijk te bereiken vlak achter de versnellingspook.

                          Ook is het scherm van het navigatie breder omdat het een spilt-screen is. Een dubbel scherm waarbij je dus meerdere bedieningen tesamen kan zien. Zo kan je uitgebreid de radio bedienen, terwijl het navigatie met aanduiding van kaart in het tweede scherm staat. Gemakkelijk toch. Heeft Audi dat ook?
                          Je hebt BMW hier heel goed verdedigd. Het MMI systeem van Audi is voor mij heel gebruiksvriendelijk. Dat van BMW ken ik niet maar dat van MB is een ingewikkeld kl...te systeem. Je hebt het ook gehad over die knopjes die gevoelig zijn aan stof ... wel mijn Audi (feb.07) heeft daar blijkbaar nu al last van. De meest gebruikte knopjes heeft een ander "drukgevoel" tov de minst gebruikte toetsen.
                          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                          Comment


                          • Wat bedoel je met MB, Mitsubishi ? Sorry, mss een domme vraag

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door H_Tim Bekijk Berichten
                              Wat bedoel je met MB, Mitsubishi ? Sorry, mss een domme vraag
                              Mercedes-Benz .

                              Comment


                              • Oeps ! Of course !

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichten
                                  een impressie gevonden van een rs4
                                  \

                                  SFG in honingraat; way to go!:
                                  sigpic

                                  www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

                                  Comment


                                  • Het zal misschien persoonlijk zijn, maar het dashboard van een auto zegt me niks. Ik zou daar geen enkele seconde beslissingstijd aan spenderen indien ik moest kiezen tussen twee wagens. Ik heb in het verleden vele wagens gehad, en ik herinner me vooral het rijplezier, het gedrag op de weg, de motoren, het schakelen. Het dashboard is onbelangrijk.

                                    Dit neemt niet weg dat sommige zaken me wel kunnen storen. De dubbele bobbel van BMW stoort me geweldig. Dat vind ik echt lelijk. Ik heb de indruk dat dit vooral dient als statussymbool, omdat niet iedereen die I-drive heeft. Onderdeel van BMW zijn taktiek om op subtiele wijze te laten zien welke opties genomen zijn Ik heb dit van een goede kennis BMW-freak hoor

                                    Zolang men vermijdt om de aanwijzingen in het midden van het dashboard te zetten zoals bij Citroën e.a. is het voor mij al lang goed...

                                    Comment




                                    • Autobild: Audi A4 2.0l TDI vs. Mercedes C-klasse 200 CDI


                                      Artikel: http://www.autobild.de/artikel/Theme...s-_437910.html

                                      Kan er iemand misschien in grote lijnen samenvatten, want ik kan geen duits

                                      Comment


                                      • A4 all the way, alhoewel zo een C met AMG pack ook op mijn favoriete lijstje staat..

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten

                                          Autobild: Audi A4 2.0l TDI vs. Mercedes C-klasse 200 CDI


                                          Artikel: http://www.autobild.de/artikel/Theme...s-_437910.html

                                          Kan er iemand misschien in grote lijnen samenvatten, want ik kan geen duits
                                          De C is comfortabeler en beter uitgerust.
                                          De A4 is beter op elk ander vlak, zoals daar zijn: rijgedrag, binnenruimte, afwerking, motor (common-rail TDI), verbruik,...
                                          Last edited by Löwe; 01/11/2007, 19:26.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X