Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hier heb je een foto van een A5 1.8l TFSI met S-Line Exterieurpakket zónder sierstuk:





    En hier heb je een foto van eentje mét dat sierstuk (hier standaard, omdat hij Exterieurpakket heeft):

    Comment


    • half mei is er beloofd(al hoop ik sneller)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
        proficiat met de aankoop
        wanneer zou je hem hebben
        half mei is er beloofd(al hoop ik sneller)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
          Kan dit nadien gekozen worden?
          Heeft hier iemand prijs & foto van?
          je kan dit kiezen in de audishop prijs:38.18€ incl.btw
          ze zetten het er wel op in de garage

          Comment


          • Ik ben ook afgestapt van die sportveringen. Heb een A4 (vorige generatie) gehad met sportvering en 18" en mijn echtgenote heeft een BMW 3 Touring, met sportvering én runflats en je geniet maar weinig comfort, precies of je zonder vering rijdt op houten wielen

            Comment


            • Zo liefhebbers:

              38,18 EUR BTW inbegr.

              AOZ

              Ext. ref. :
              Int. ref. : 8K0071761

              Compatibiliteit : A4 Berline (2008 -> ...), A4 Avant (2008 -> ...), A5 / S5 (2008 -> ...)

              set van 2 stukken

              Sintruin till I die

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                Das al iets interessanter voor ons (mn vader en ik)

                Allé, ik bedoel het op die 18" en die sportvering van 20 mm verlaging.

                Mijn vader zou een S-Line nemen, met die 19" velgen. Maar wel met die 20 mm vering, niet de standaard 30 mm. Kwestie van niet overal tegen te schuren enzo..

                Eenmaal je hem een tijdje hebt, zou ik graag eens weten hoe het zit met het comfort met die 18"ers en sportvering.



                Voor de rest een mooie configuratie. Al ben ik niet zo voor volledig leer. Maar das persoonlijk natuurlijk..
                vraag het me nog eens dan(mischien vergeet ik het)?
                zal dan zeker antwoorden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Beemer01 Bekijk Berichten
                  Ik ben ook afgestapt van die sportveringen. Heb een A4 (vorige generatie) gehad met sportvering en 18" en mijn echtgenote heeft een BMW 3 Touring, met sportvering én runflats en je geniet maar weinig comfort, precies of je zonder vering rijdt op houten wielen
                  is mogelijk,maar het staat zoveel mooier!
                  al is het maar 20mm

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kashba Bekijk Berichten
                    vraag het me nog eens dan(mischien vergeet ik het)?
                    zal dan zeker antwoorden
                    Oke, zal ik doen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Beemer01 Bekijk Berichten
                    Ik ben ook afgestapt van die sportveringen. Heb een A4 (vorige generatie) gehad met sportvering en 18" en mijn echtgenote heeft een BMW 3 Touring, met sportvering én runflats en je geniet maar weinig comfort, precies of je zonder vering rijdt op houten wielen
                    Maar bij de vorige generatie was er enkel de S-Line vering beschikbaar (20 mm).

                    Bij deze nieuwe A4 zijn er twee veringen beschikbaar. Namelijk de Sportvering (20 mm) en de S-Line Sportvering (30 mm). Die laatste van 30 mm staat dan ook standaard op een S-Line, maar "optioneel" (gratis) kan deze overgezet worden naar gewone Sportvering (20 mm).

                    Mijn standpunt is nu gewoon dat bij de vorige versie die vering minder comfortabeler was, dan die 20 mm op de nieuwe versie. Waarom? Omdat het bij de vorige versie een S-Line vering was en nu is de 20 mm gewoon een Sportvering.

                    Allé, ik denk toch dat het zo ineen steekt. Maar het feit dat Audi bij de nieuwe A4 10 mm extra toestaat AF-fabriek zegt ook al iets...



                    Ik hoop dat je het wat begrijpt, want heb er een redelijke warboel van gemaakt denk ik.

                    Comment


                    • Neen, ik denk dat ik weet hoe het zit mbt tot die vering:
                      Kijk, in Duitsland maken ze onderscheid tussen Ambition- Attraction en Ambiente uitvoering
                      Ambition: Sportversie
                      Ambiënte: meer zakelijk
                      Attraction: basisversie

                      Dit was in België tot het vorige model ook zo.
                      Nu heeft men in België (lees D'ieteren) gekozen om deze Duitse lijn niet meer te volgen maar alles in pakketten te steken.
                      Wat is nu het feit:
                      Ambition in Duitsland is standaard - 20mm sportvering
                      De S-Line vering is 10 mm lager, dus 30mm
                      Dus bij deze de keuze tussen ofwel de Ambition vering of de S-Line

                      De S-line vering is idd iets stroever en laat 19" zeker toe zonder te schuren.
                      Ik heb zelf bijna 4 jaar mét een S-Line vering gereden en moet zeggen dat het wel meevalt, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
                      Voor sommigen stuitert ie een beetje hard maar de auto plakt toch meer in de bochten en in combinatie met velgen zijn de kassen moi gevuld.
                      Last edited by E90N; 07/02/2008, 21:23.
                      Sintruin till I die

                      Comment


                      • Ik heb een vraag in verband met de airco;
                        op onderstaande foto van Caoinhim # 1626 staat 1 draaiknop
                        op al de andere foto's bv p41 # 1202 van Stradge staat de airco met 2 knoppen met aanduiding in digitale rode cijfers.
                        Wat is het verschil (de laatste met 3 zones ?)


                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                          Neen, ik denk dat ik weet hoe het zit mbt tot die vering:
                          Kijk, in Duitsland maken ze onderscheid tussen Ambition- Attraction en Ambiente uitvoering
                          Ambition: Sportversie
                          Ambiënte: meer zakelijk
                          Attraction: basisversie
                          Inderdaad, dat was ik gans vergeten dat het in Duitsland anders is! Zo zal het zijn, adhv die Ambiënte, Ambition en Attraction.

                          Maar bij mij kwam het er eigenlijk gewoon op neer dat die Ambition vering, zoals je zegt, iets comfortabeler is dan de S-Line vering. Enfin, dat denk ik toch.


                          Als je de Avant S-Line gaat nemen, wat ga je doen met de vering van 30 mm? Ga je die laten staan, of die "optionele" van 20 mm nemen? Mijn vader zou liever die van 20 mm hebben, kwestie van nog iets meer comfort te hebben én niet na elke uitrit van een winkel de borduur mee te hebben enzo..

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door PATTE Bekijk Berichten
                            Ik heb een vraag in verband met de airco;
                            op onderstaande foto van Caoinhim # 1626 staat 1 draaiknop
                            op al de andere foto's bv p41 # 1202 van Stradge staat de airco met 2 knoppen met aanduiding in digitale rode cijfers.
                            Wat is het verschil (de laatste met 3 zones ?)


                            Awel, deze zoals op de foto met 1 draaiknop heeft maar één zone voor heel de wagen. Dus gans de wagen staat op dezelfde temperatuur, bv. 20°C.

                            Dan heb je een airco zoals die in de post van Stradge (Klik). Deze heeft 2 zones die afzonderlijk regelbaar zijn. Die de bestuurder heeft het altijd warm en zet hem op 19°C en de passagier altijd koud, die zet hem dan op bv. 21°C.

                            En dan de laatste, de 3 zones. Dat is net hetzelfde als de airco met 2 zones, enkel dat de passagiers op de achterbank nog één gemeenschappelijke zone hebben die ze dan zelf kunnen regelen via een draaiknop.

                            Let wel op, de zones vooraan en achteraan kunnen max. 2°C verschillen, wat ook logisch is.

                            Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                              Awel, deze zoals op de foto met 1 draaiknop heeft maar één zone voor heel de wagen. Dus gans de wagen staat op dezelfde temperatuur, bv. 20°C.

                              Dan heb je een airco zoals die in de post van Stradge (Klik). Deze heeft 2 zones die afzonderlijk regelbaar zijn. Die de bestuurder heeft het altijd warm en zet hem op 19°C en de passagier altijd koud, die zet hem dan op bv. 21°C.

                              En dan de laatste, de 3 zones. Dat is net hetzelfde als de airco met 2 zones, enkel dat de passagiers op de achterbank nog één gemeenschappelijke zone hebben die ze dan zelf kunnen regelen via een draaiknop.

                              Let wel op, de zones vooraan en achteraan kunnen max. 2°C verschillen, wat ook logisch is.

                              Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest
                              Het is toch ofwel 1 zone, ofwel 3 zones bij de nieuwe A4 (en A5)? Heb nergens de optie dualzone gezien

                              Comment


                              • Hellow, ben het forum al een momentje aan het volgen en heb me maar ook eens aangelogd! Toen ik 5 jaar terug thuiskwam met m'n nieuwe VW Bora zei ik tegen m'n vriendin: "m'n volgende wordt een Audi A4" en 'k heb m'n woord gehouden. Op 20 november '07 heb ik er dus ene besteld (bij Declerck in Gent):

                                A4 Berline S-line 136PK - Fantoomzwart - Stof & leder "Sprint" Zwart
                                Lederen multifunctiestuur - Xenon koplampen +
                                GSM pré-installatie (2W) armsteun
                                Afneembare trekhaak - Zonder kentekens
                                Verchroomde vensteromlijsting
                                Pack "Lifestyle Plus"

                                Hij wordt deze week gemaakt (bevestigd!) en wordt hopelijk binnen 2 weken geleverd! Dat die duitsers er maar aan voort doen!!!

                                M'n Bora nu heeft 130PK en heb vorige vrijdag gereden met die A4 136PK. 'k Moet zeggen dat ik nie echt onder de indruk ben van de PK's. Hopelijk maken ze het vlug mogelijk om de computerdoos te herprogrammeren naar 180PK!! Wat denken jullie hiervan?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door dridle Bekijk Berichten
                                  M'n Bora nu heeft 130PK en heb vorige vrijdag gereden met die A4 136PK. 'k Moet zeggen dat ik nie echt onder de indruk ben van de PK's. Hopelijk maken ze het vlug mogelijk om de computerdoos te herprogrammeren naar 180PK!! Wat denken jullie hiervan?
                                  Heb testrit gemaakt met de 143pk versie van de 2.0, was eigenlijk ook niet echt onder de indruk... ging wel vlot, maar had om een of andere reden meer verwacht!
                                  Dus die avond ook mail gestuurd naar aantal tuning bedrijven om te vragen voor chiptuning, omdat ik overal las dat dit met de nieuwe multitronics niet mogelijk was...
                                  Eén bedrijf stuurde terug dat het nog niet ging, maar het een kwestie was van enkele weken om het werkende te krijgen, en gister kreeg ik mail terug van Heinz dat het geen probleem was met de multitronics, en ze u 30pk en 50nm meer onder de motorkap 'steken'... prijs stond er ook bij maar denkt dat ik dan reclame maak, dus pm me maar daarvoor.
                                  ABT van audi zelf chipt ook, zelfs tot 200pk als je echt wil (denk dat ze dan meer doen als enkel chiptuning?!)
                                  Maar ABT zal ook wel veel duurder uitvallen...?!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
                                    Heb testrit gemaakt met de 143pk versie van de 2.0, was eigenlijk ook niet echt onder de indruk... ging wel vlot, maar had om een of andere reden meer verwacht!
                                    Dus die avond ook mail gestuurd naar aantal tuning bedrijven om te vragen voor chiptuning, omdat ik overal las dat dit met de nieuwe multitronics niet mogelijk was...
                                    Eén bedrijf stuurde terug dat het nog niet ging, maar het een kwestie was van enkele weken om het werkende te krijgen, en gister kreeg ik mail terug van Heinz dat het geen probleem was met de multitronics, en ze u 30pk en 50nm meer onder de motorkap 'steken'... prijs stond er ook bij maar denkt dat ik dan reclame maak, dus pm me maar daarvoor.
                                    ABT van audi zelf chipt ook, zelfs tot 200pk als je echt wil (denk dat ze dan meer doen als enkel chiptuning?!)
                                    Maar ABT zal ook wel veel duurder uitvallen...?!
                                    Maar fabrieksgarantie blijft wel gelden...

                                    Comment


                                    • Ik heb de vraag gesteld in een Audi garage en om naar 180 pk te gaan zou het +- 800€ kosten. En het wordt bij D'Ieteren gedaan en de fabrieksgarantie blijft tellen!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Het is toch ofwel 1 zone, ofwel 3 zones bij de nieuwe A4 (en A5)? Heb nergens de optie dualzone gezien
                                        Ja daar zeg je zoiets, heb het ook nog niet gezien in de optielijst

                                        Ik heb me gebaseerd op de B6, daar is het dualzone zoals bij den onze nu.

                                        Zou het eigenlijk eens moeten uitzoeken, want mn mama heeft altijd koud en ik en mn vader altijd warm..

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dridle Bekijk Berichten
                                          Ik heb de vraag gesteld in een Audi garage en om naar 180 pk te gaan zou het +- 800€ kosten. En het wordt bij D'Ieteren gedaan en de fabrieksgarantie blijft tellen!
                                          Daar wil ik toch meer over weten?

                                          Bij coox meyers in hasselt zeiden ze dat ze bij hun in de garage het chipgedeelte demonteren, opsturen naar ABT, en vervolgens terug monteren... van prijs is niet gesproken

                                          Is eigenlijk 180pk niet wat overdreven? Lijkt me als een 50cc brommer +100km/u laten rijden... gaat goed, maar voor hoe lang?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X