Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• http://youtube.com/watch?v=0c1SxBfLMrQ&feature=related

Een filmpje over de a4 van onze noorderburen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pizzaturki Bekijk Berichten
      minpunten:
      - - = elektrisch parkeerrem ( lost automatisch bij het wegrijden = ok ,, maar soms ook niet)
      Je moet een correcte opeenvolging van handelingen uitvoeren, anders blijft de handrem inderdaad aangetrokken. Effe een situatieschets: de motor draait, de handrem staat op en hij staat in neutraal. Dan druk je het koppelingspedaal in om hem in versnelling te zetten, belangrijk daarbij is dat je dan ook de rem indrukt vooraleer 'em in versnelling te zetten. Dan zal de handrem automatisch lossen zodra je vertrekt... zowel vooruit als achteruit versnelling. Echt intuïtief werkt het niet, want je verwacht dat de handrem gaat lossen zodra je de koppeling lost, niet dus. En hem in versnelling zetten zonder de voetrem te gebruiken, dan blijft de handrem opgetrokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Je moet een correcte opeenvolging van handelingen uitvoeren, anders blijft de handrem inderdaad aangetrokken. Effe een situatieschets: de motor draait, de handrem staat op en hij staat in neutraal. Dan druk je het koppelingspedaal in om hem in versnelling te zetten, belangrijk daarbij is dat je dan ook de rem indrukt vooraleer 'em in versnelling te zetten. Dan zal de handrem automatisch lossen zodra je vertrekt... zowel vooruit als achteruit versnelling. Echt intuïtief werkt het niet, want je verwacht dat de handrem gaat lossen zodra je de koppeling lost, niet dus. En hem in versnelling zetten zonder de voetrem te gebruiken, dan blijft de handrem opgetrokken.
        Oorspronkelijk geplaatst door pizzaturki Bekijk Berichten
        - - = elektrisch parkeerrem ( lost automatisch bij het wegrijden = ok ,, maar soms ook niet)
        philip
        Vandaag in de file tussen st.niklaas en a'pen wat gelezen in het instructieboekje en: Je moet de gordel dragen en dan werkt het wel! Dus dan moet je nooit meer op de rem duwen, maar lost de parkeerrem automatisch bij het wegrijden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
          Vandaag in de file tussen st.niklaas en a'pen wat gelezen in het instructieboekje en: Je moet de gordel dragen en dan werkt het wel! Dus dan moet je nooit meer op de rem duwen, maar lost de parkeerrem automatisch bij het wegrijden!
          Ik draag altijd een gordel, als ik op de A5 de voetrem niet gebruik bij het schakelen, dan lost de handrem dus niet automatisch bij het vertrekken. De A4 zal een update gekregen hebben zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
            Het was eigenlijk toevallig dat ik mijn pagina vernieuwde

Ondertussen heb ik eens opzoekwerk gedaan via de CC van audi.be. Het noemt "Advanced Key eenvoudig". Het is een erkenningssysteem dat in de sleutel is ingebouwd, dat toegang verleent tot de wagen en toestemming geeft om te starten zonder sleuten via de Start/Stop knop. En het kost €738,10 om precies te zijn.

Goede zaak, die sierstukken. Staat, zoals ik al zei, veel klassevoller.
            hoi,weet jij soms of die dakantenne er altijd op staat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kashba Bekijk Berichten
              hoi,weet jij soms of die dakantenne er altijd op staat?
              Die zou er niet altijd opstaan.

Een dakantenne zou er enkel opstaan in combinatie met het grote GPS (€3.509,00), die ook in het Lifestyle Plus pakket zit.

Comment

Het oogt véél mooier zo met dat sierstuk. Echt schoon!

Maar wat bedoel je eigenlijk met dat uitschakelen van de LED's? Ik weet sinds kort dat je dit via het GPS kan uitschakelen, maar zie het nut ervan niet in. De LED's gaan branden als je de standlichten aansteekt, ja? En wat gebeurt er als je ze uitschakeld via het GPS systeem?

Volgens mij is het simpel. Je krijgt enkel een startknop als je zo'n systeem neemt (ken de naam niet precies) wanneer je onmiddelijk kan vertrekken zonder de sleutel uit je zak te halen. Dan krijg je een Start/Stop knop, anders is het gewoon via de sleutel. Volgens mij zit het zo in elkaar.
                De led's branden altijd, je moet niet nodig de standlichten aanzetten.(dagverlichting)
                Dit kan je met de mmi uitzetten.
                Persoonlijk vind ik dit mooier dat ze overdag branden.

De start/knop daar zie ik het nut niet van in?
                Nu moet je koppeling induwen en duwen op de sleutel en de auto start.
                Indien de koppeling niet is ingeduwd start de auto niet.

Ook handig is de automatische parkeerrem, indien deze opstaat als je start indien je vertrekt en je heb uw gordel vastgeklikt zal deze automatisch worden afgezet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivan Bekijk Berichten
                  De led's branden altijd, je moet niet nodig de standlichten aanzetten.(dagverlichting)
                  Dit kan je met de mmi uitzetten.
                  Persoonlijk vind ik dit mooier dat ze overdag branden.

De start/knop daar zie ik het nut niet van in?
                  Nu moet je koppeling induwen en duwen op de sleutel en de auto start.
                  Indien de koppeling niet is ingeduwd start de auto niet.

Ook handig is de automatische parkeerrem, indien deze opstaat als je start indien je vertrekt en je heb uw gordel vastgeklikt zal deze automatisch worden afgezet.
                  Aah dat wist ik nog niet van de LED's, bedankt.

Van die Start/Stop knop zie ik ook het nut niet in. En die goeie €700,00 kan je gemakkelijk aan iets anders besteden imo..

Comment

Aah dat wist ik nog niet van de LED's, bedankt.

Van die Start/Stop knop zie ik ook het nut niet in. En die goeie €700,00 kan je gemakkelijk aan iets anders besteden imo..

Inderdaad, maar die opties swingen de pan uit met hun prijzen.
                    Vindt zelfs spijtig dat er geen verlicht Make-up spiegel in staat .(verlichtingmodule)
                    Maar waar stopt het met alle opties.
                    Vanaf het moment dat je een optie hebt kan je niet meer in de volgende wagen zonder (het leven wordt duur jongens)
                    Maar laat ons genieten zonder dat verlicht spiegeltje , zonder die startknop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivan Bekijk Berichten
                      Inderdaad, maar die opties swingen de pan uit met hun prijzen.
                      Vindt zelfs spijtig dat er geen verlicht Make-up spiegel in staat .(verlichtingmodule)
                      Maar waar stopt het met alle opties.
                      Vanaf het moment dat je een optie hebt kan je niet meer in de volgende wagen zonder (het leven wordt duur jongens)
                      Maar laat ons genieten zonder dat verlicht spiegeltje , zonder die startknop
                      Dat staat er bij onze B6 ook op, zo'n verlichtingsmodule. Ik zou dan ook eerder in zoiets investeren dan zo'n Startknop.

Comment

Een dakantenne zou er enkel opstaan in combinatie met het grote GPS (€3.509,00), die ook in het Lifestyle Plus pakket zit.
                        thx voor de info

Comment

Klopt niet, heeft niets te maken met de GPS, maar met GSM CARKIT, afh. van type carkit heb je een buitenantenne of niet...

Comment

Klopt niet, heeft niets te maken met de GPS, maar met GSM CARKIT, afh. van type carkit heb je een buitenantenne of niet...
                            Blijkbaar met alle car-kits... cfr bijlage pag.9
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Blijkbaar met alle car-kits... cfr bijlage pag.9
                              dus geen telefonie geen dakantenne?

Comment

Bij telefonie staat dat de antenne in koetswerk kleur is, en op de CC staat bij GPS+ dat er een brilliant zwarte antenne opstaat, en aangezien die eerste grijze toonzaal modellen allemaal zwarte antennes hadden, en voor zover ik me herinner op de optielijst niets van telefonie stond, denk ik dat je bij GPS+ dus toch een antenne hebt... maar dan altijd int zwart

Comment

Aah srry, ik was er zo van overtuigd

Dan heeft Ivan op zijn A4 een Carkit? Want deze heeft wél een dakantenne.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
                                    Bij telefonie staat dat de antenne in koetswerk kleur is, en op de CC staat bij GPS+ dat er een brilliant zwarte antenne opstaat, en aangezien die eerste grijze toonzaal modellen allemaal zwarte antennes hadden, en voor zover ik me herinner op de optielijst niets van telefonie stond, denk ik dat je bij GPS+ dus toch een antenne hebt... maar dan altijd int zwart
                                    Dus ik zou toch kunnen gelijk hebben?

Ik vond het al raar, maarja het kon natuurlijk wel.

Comment

• Weet niet wie gelijk heeft ik hou het voorlopig op:
                                      Carkit: Antenne in koetswerkkleur
                                      GPS+: Antenne in brilliant zwart

In de garage beweerden ze dat er bij GPS een antenne opzit, zoniet moeten ze er bij mij maar eentje opplekken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
                                        Weet niet wie gelijk heeft ik hou het voorlopig op:
                                        Carkit: Antenne in koetswerkkleur
                                        GPS+: Antenne in brilliant zwart

In de garage beweerden ze dat er bij GPS een antenne opzit, zoniet moeten ze er bij mij maar eentje opplekken!
                                        Je zou wel eens gelijk kunnen hebben hoor!

Alleen hoop ik dat bij dat GPS+ systeem ook zo'n antenne in koetswerkkleur opstaat! Want wij zouden eventueel een witte nemen, en dan zo'n zwarte antenne..

Comment

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben hoor!

Alleen hoop ik dat bij dat GPS+ systeem ook zo'n antenne in koetswerkkleur opstaat! Want wij zouden eventueel een witte nemen, en dan zo'n zwarte antenne..
                                          De dakantenne is ALTIJD in het zwart, koetswerkkleur bestaat NIET!!!! Zelfs niet op een witte!!
                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          Last edited by ; 16/02/2008, 15:00.

Comment

Working...
                                          X