Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
    Het is meer dan zijn geld waard! Er is een ernom verschil tussen comfort en dynamic... Bij comfort slaat de servotronic aan en is het sturen enorm soepel, het gaspedaal is rustig en de vering is subliem, ieder putje wordt weggewerkt door de vering.
    Bij dynamic is het gaspedaal agressief, auto trekt veel sneller op, vering is heel hard (te vergelijken met mijn vorige a4 s-line), de stuur is heel zwaar... Via MMI kan je bv configureren: sportief gaspedaal met zachte vering en comfortabel sturen... Het is zoals beschreven in verschillende reviews: meerdere auto's in 1!
    Klinkt zalig

Mijn vader en ik gaan allesinds een testrit doen met een gewone 2.0l TDi en eentje waar er Drive Select opstaat. Want hij heeft wat schrik voor die Sportvering die op de S-Line staat, ook die met maar 20mm verlaging.. Ik ben echt benieuwd, want zoals je het hier beschrijft is het té zalig gewoon..

Wat gebeurt er eigenlijk als je hem in de Auto-stand zet?

Comment

• Ik heb weeral eens een vraagje, op de optielijst van de nieuwe A4 staat er: 'Verschroomde ruitomluisting en B-stijl briljantzwart', weet iemand wat dit laatste juist is?

Alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TimKaa Bekijk Berichten
        Ik heb weeral eens een vraagje, op de optielijst van de nieuwe A4 staat er: 'Verschroomde ruitomluisting en B-stijl briljantzwart', weet iemand wat dit laatste juist is?

Alvast bedankt.
        Dat is die chroomlijst rond de zijruiten en de B-stijl (juist achter de bestuurder) die blinkend zwart is. Hieronder heb je een foto om het te verduidelijken.

Vraag me niet hoe is zonder die optie. Nog nooit geen foto van gezien (toch niet de nieuwe versie)..

Comment

• Zeer bedankt voor de snelle reactie, Quattro_Dt! Dikke mercie

Comment

• De Audi Drive Select komt het best tot z'n recht in combinatie met een automaat en Dynamic Steering. Dit laatste is echter enkel verkrijgbaar op de V6 motoren.

In de 'auto' stand staat alles tussen sportief en comfortabel afgesteld, maar kunnen de parameters aangepast worden. Bv.: Bij een sportieve rijstijl gaan de dempers harder worden en het stuur zwaarder, bij een gezapige rijstijl eerder comfortabel. Maar in deze stand zal nooit hetzelfde effect verkregen kunnen worden als in de 'comfort' of 'dynamic' modus. Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TimKaa Bekijk Berichten
              Zeer bedankt voor de snelle reactie, Quattro_Dt! Dikke mercie
              Graag gedaan

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
              De Audi Drive Select komt het best tot z'n recht in combinatie met een automaat en Dynamic Steering. Dit laatste is echter enkel verkrijgbaar op de V6 motoren.

In de 'auto' stand staat alles tussen sportief en comfortabel afgesteld, maar kunnen de parameters aangepast worden. Bv.: Bij een sportieve rijstijl gaan de dempers harder worden en het stuur zwaarder, bij een gezapige rijstijl eerder comfortabel. Maar in deze stand zal nooit hetzelfde effect verkregen kunnen worden als in de 'comfort' of 'dynamic' modus. Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk.
              Het is duidelijk hoor.. Bedankt!

Mijn vader blijft het veel geld vinden (is het ook ), we zullen de testrit moeten afwachten voor we uiteindelijk beslissen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                Het is duidelijk hoor.. Bedankt!
                Ok, oef..
                Ook graag gedaan

Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                Mijn vader blijft het veel geld vinden (is het ook ), we zullen de testrit moeten afwachten voor we uiteindelijk beslissen..
                Doe dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                  2.7 en 163 pk.

pffff serieus wat taksen voor weinig pk-verschil.

Maar proficiat

en die led's vooraan zijn zalig om te zien. Weet je iets van de wachttijd?
                  wat die taksen betreft heb je gekijk, maar het verschil tussen een 4 en een V6 is toch wel merkbaar qua rijden....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
                    Wanneer heb je hem dan besteld?

ik laatste week van december al, en productie week 20, dus eer dat die hier is is het al bijna Juni
                    besteld op 5 febr

Comment

• In de Autowereld had men de kritiek dat de vertikale knop om de MMI te bedienen onhandig was.

En op de foto's was inderdaad te zien dat er een draaiknop vertikaal op het dasboard stond (onder de cd-lade) ipv een horizontale knop onder de versnellingspook.

Weet er iemand hier het fijne van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dridle Bekijk Berichten
                        Ik zal 95% zeker de S5-velgen op m'n A4 S-line leggen! Maar dan heb ik wel m'n S-Line velgen op overschot. Aangezien ik graag een set velgen zou hebben met winterbanden op, om te gaan skiën, zou ik dus graag 16" velgen hebben om ze erop te leggen ipv. m'n 18"!! Is iemand geinteresseerd om m'n 18" S-Line (5-spaaks) velgen over te nemen?
                        Je laat maar weten wanneer ik ga eens met mijn baas erover hebben had graag nog andere velgen gehad.

Mvg. Edwin

Comment

• Voor eind februari moet ik nieuwe firma-wagen bestellen:

Weet iemand wat de maximale fleetkorting is voor de nieuwe A4 2.0tdi met lifestyle pack? Eventueel via PM als dit beter niet publiek gekend is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SnellenEd Bekijk Berichten
                            Je laat maar weten wanneer ik ga eens met mijn baas erover hebben had graag nog andere velgen gehad.

Mvg. Edwin
                            Normaal gezien zal ik eind van deze week (hopelijk) of begin volgende week m'n nieuwe wagen gaan afhalen. Vanaf dan zijn ze beschikbaar. 't komt nie op een paar dagen éé, maar ik zou half maart gaan skiën, dus ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                              In de Autowereld had men de kritiek dat de vertikale knop om de MMI te bedienen onhandig was.

En op de foto's was inderdaad te zien dat er een draaiknop vertikaal op het dasboard stond (onder de cd-lade) ipv een horizontale knop onder de versnellingspook.

Weet er iemand hier het fijne van?
                              Als je geen GPS neemt staat de knop verticaal.

Comment

• Niemand van plan om de ruiten van z'n a4 te verdonkeren?
                                De mijne is fantoomzwart en komt binnen in de garage binnen 10 dagen.... enige suggesties? carglass????

Comment

• Aan de gelukkigen die reeds hun juweeltje in onvangst hebben mogen nemen ;
                                  en naar ik zie hebben jullie bijna allemaal of allemaal een donkere (lavagrijze) genomen, zoals mezelf natuurlijk maar heb hem nog niet).

mijn vroegere wagens waren altijd licht van kleur (zilver) en daar zag je de krasjes (van het wassen) bijna niet op.

nu met die donkere :

moet er met het wassen met iets rekening gehouden worden
                                  (speciale spons, zeemvel, ...)?

mag er naar de carwash gegaan worden ?

hoe wassen jullie de wagen ?

Comment

• Heeft er iemand reeds beelden en ervaringen van de Navigatie?

Eerst en vooral aan iedere lezer een hartelijke groet van een nieuw lid (Peter is de naam)
                                    Dus mijn eerste post en vergeef me als ik fouten maak

Ik heb op 22/12 een nieuwe A4 besteld Berline 2.0 143PK en ja een witte ... met 17 inch RS velgen en sportvering (-20mm). Milano leder zwart, GSM pre-installatie, Xenon, geen kentekens, Pack Lounge en Lifestyle Plus, verchroomde omlijsting (anders +3maand ) en ... een skizak :-)))

Daar ik geen ervaring heb met de Audi Navigatie, en ik al gans het Internet heb afgezocht naar wat meer gedetailleerde info over de verschillende views, vroeg ik mij af of iemand met dergelijke navigatie zijn ervaringen wil delen met mij? Of kan ik ergens een handleiding downen, maak mij niet uit, maar ik zou dit systeem toch wat beter onder de loep willen nemen.
                                    Bedankt alvast en een prettige avond.
                                    P.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door on6hp Bekijk Berichten
                                      Daar ik geen ervaring heb met de Audi Navigatie, en ik al gans het Internet heb afgezocht naar wat meer gedetailleerde info over de verschillende views, vroeg ik mij af of iemand met dergelijke navigatie zijn ervaringen wil delen met mij? Of kan ik ergens een handleiding downen, maak mij niet uit, maar ik zou dit systeem toch wat beter onder de loep willen nemen.
                                      Een groet terug

Ben daar ook naar op zoek, tot nu toe nog niet zo heel veel gevonden...

In welke productieweek zit je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PATTE Bekijk Berichten
                                        Aan de gelukkigen die reeds hun juweeltje in onvangst hebben mogen nemen ;
                                        en naar ik zie hebben jullie bijna allemaal of allemaal een donkere (lavagrijze) genomen, zoals mezelf natuurlijk maar heb hem nog niet).

mijn vroegere wagens waren altijd licht van kleur (zilver) en daar zag je de krasjes (van het wassen) bijna niet op.

nu met die donkere :

moet er met het wassen met iets rekening gehouden worden
                                        (speciale spons, zeemvel, ...)?

mag er naar de carwash gegaan worden ?

hoe wassen jullie de wagen ?

dit is inderdaad een hele goeie vraag en de waarheid,maar wat moet je doen?
                                        een freak zoals ik...het is altijd met het zweet op het voorhoofd de auto wassen,het zijn altijd die hele kleine meestal zeer rechte,fijne krasjes(je voelt ze niet maar krijgt ze ook niet altijd weg met simonis....(de mijne is dus fantoomzwart en is nog moeilijker te wassen dan mijn vorige wagen die antraciet was van kleur)
                                        ik kan alleen meegeven:was hem nooit in de zon,ik gebruik nooit geen zeemvel(wel zo een speciale zachte doek die je kan kopen in verschillende kleuren,absorbeert goed en is veel zachter dan een zeemvel) ,als je begint eerst de auto nat maken met de hogedrukreiniger met niet te veel druk hé,dan inzepen met spons,dan terug afspoelen met hogedrukreiniger en dan de speciale doek gebruiken om de natte wagen af te drogen en normaal neemt dit 1 uurtje in beslag
                                        dit is mijn ervaring en zeg niet dat het de beste is maar was nooit de wagen rechtstreeks met de natte spons op een droge wagen en de carwash is persoonlijk niets voor mij...
                                        ik wil ook nog meegeven dat als de wagen van de fabriek komt serieus ingepakt is en stel mij enkel de vraag of die plakband die de bescherming vasthoudt tegen de carroserie en die dan verwijderd wordt ook geen lichte krasjes geeft,gr de langen

Comment

• Een groet terug

Ben daar ook naar op zoek, tot nu toe nog niet zo heel veel gevonden...

In welke productieweek zit je?

Produktieweek weet ik niet maar levering in April ... had hun computer mij wijsgemaakt :-)

Comment

Working...
                                          X