man man man, ben ik content dak de mijne al heb!!! Sorry, ik kon het echt nie laten!!!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk BerichtenDan moet je eens gaan rijden met zo'n Boerenkool Met Worst en dan nog eens objectief een keuze maken. Hij mag niet eens in de schaduw staan van een A4.
Verder is ie erg saai te noemen, en dat kan je van een Audi niet zeggen.
Ik heb gereden met beide dus ik weet waar het over gaat!!!
Hele goede keuze, daar niet van. Toen ik mijn vorige wagen koos ben ik uiteraard binnen dezelfde categorie gaan testrijden, oa de BMW3(18d en 20d). Op dit ogenblik heb ik een A5 dus ik weet waarover ik spreek, hoe goed die A4 ook moge zijn, het is volgens mij de hierboven vermelde wachttijd van 12 maanden () helemaal niet waard, sorry.
(Ik zou de A5 trouwens ook inwisselen voor een 330d als ik zolang op de auto zou moeten wachten... zo'n coupé als die van IceBlue bijvoorbeeld )
Dat een A4 niet saai zou zijn is uiteraard een persoonlijke visie, maar ik denk dat de A4 straks net zoals de BMW3 naadloos in de grijze massa zal opgaan. Opvallen met z'n design doet 'ie niet echt. Een niet-kenner moet wellicht al 2 keer kijken om te kunnen zien dat er een nieuwe A4 voor z'n neus staat. Enkel die running daylights kunnen hem uit de massa sleuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Esch Bekijk BerichtenIk heb hier al heel wat negatieve reacties gehoord op standaard leasewagens! Kan er jammer genoeg ook niets aan doen dat het budget niet meer opties toelaat.
Naast de standaardwagen (inclusief Pack Lifestyle Plus) opgelegd door het bedrijf schiet er nog 2400 euro over voor extra opties.
Had ik een BMW3 genomen, zou ik uitkomen op 6500 euro extra. Maar ik wou absoluut een A4.
kijk van zulke reacties krijg ik het schijt!!budget hier,budget daar,ik heb zelf de 36000 euro moeten ophoesten,ik heb geen baas die mij een wagen "geeft"
ben ik nu een domme kloot..?misschien maar heb tenminste respect voor de particulieren waarvan de wagen tenminste hun eigendom is!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de langen Bekijk Berichtenkijk van zulke reacties krijg ik het schijt!!budget hier,budget daar,ik heb zelf de 36000 euro moeten ophoesten,ik heb geen baas die mij een wagen "geeft"
ben ik nu een domme kloot..?misschien maar heb tenminste respect voor de particulieren waarvan de wagen tenminste hun eigendom is!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenAls je geen zelfstandige bent, dan ben je maar een domme kloot ja ('t zijn uw eigen woorden eh).
zelfkennis is een grote wijsheid... dus audi is enkel voor zelfstandigen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de langen Bekijk Berichtenzelfkennis is een grote wijsheid... dus audi is enkel voor zelfstandigen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenJust kidding. Maar 't is hier al zo dikwijls gezegd, een firmawagen is niet altijd een "cadeau". Als je zelf 36.000 euro kan ophoesten, zal je toch ook niet slecht boeren zeker?
Ge moest eens weten hoeveel sommigen lenen om toch maar die auto te kunnen kopen, vaak met alle gevolgen vandienLast edited by E90N; 04/03/2008, 02:11.Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenSlecht boeren??
Ge moest eens weten hoeveel sommigen lenen om toch maar die auto te kunnen kopen, vaak met alle gevolgen vandien
nee mannen,het is een beetje een kwinkslag ,ben altijd een hele grote auto-liefhebber geweest en heb nog nooit langer dan 3 jaar met dezelfde wagen gereden tot ergenis van mijn vrouw,ik gun iedereen zijn mooie a4 en prijs mij gelukkig wat ik heb maar er zou moeten een formule bestaan voor particulieren die het ook wat interessant maakt om te vernieuwen van wagen na enkele jaren,vergeet niet dat er omnium bijkomt,altijd die biv(van mijn audi tt was het 2500 euro..in 2000),de ba ,hier zijn de zelfstandigen en andere fleetwagens toch bevoordeeld zijn als bezitter
(ik heb niets tegen die mensen hé)
van dat lenen:iedereen doet wat hij wil maar ik heb hier nog 2 kinderen lopen waar ik een verantwoordelijkheid voor draag en dat staat nog wel boven mooie wagens,het enige dat een particulier kan doen is niet te lang met de wagen rijden zodat de opleg niet te zwaar is maar ik zou eens het verstand moeten hebben om eens 10 jaar met dezelfde wagen te rijden...
genoeg nu,laten we terug informatie geven aan elkaar van de twee mooiste wagens van dit moment de gebroeders a4 en a5 ..de langen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenSlecht boeren??
Ge moest eens weten hoeveel sommigen lenen om toch maar die auto te kunnen kopen, vaak met alle gevolgen vandien
Comment
-
@ de langen
yep , ik zit net zoals jou in hetzelfde schuifje , en doe blijkbaar net hetzelfde. Dat is eerlijk gezegd ook een van de redenen dat ik voor het nieuwe model audi a4 gekozen heb , want na 3 jaar krijg je er nog veel geld voor op de 2de handsmarkt ,
Koop je nu een 318d die ongeveer evenveel kost dan is het binnen 3 jaar weer een oud model.
Eigenlijk had ik over 2 maand al beslist om een 318d te bestellen want deze wagen rijdt fantastisch , echt waar, alle respect voor bmw , maar toen ik met de nieuwe a4 reed , dan moest ik alleen maar vaststellen dat deze wagen nog beter reed. Alleen de soepelheid van het schakelen is bij bmw voor mij nog altijd een stuk beter , maar kan je daarvoor alleen een auto kopen ? , petje af voor audi .
mocht er ooit iemand zijn a4 tdi laten chippen door abt van 136pk naar 170 pk , laat aub iets weten , ik zou graag weten als het de moeite is .
Voor mij nooit meer "hein*"
groeten
philip te staden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Esch Bekijk BerichtenStandaard is het inderdaad niet. Maar het extra budget laat niet toe om de wagen van binnen en vanbuiten aan te kleden. Ik moest een keuze maken.
Ik had 17" velgen kunnen nemen en xenon lampen en dan was het budget op. Dan had ik zelfs geen chroomomlijsting kunnen hebben.
Mijn ideale wagen was:
- pack lifestyle plus
- pack lounge
- 17" velgen
- audi radio
- chroomomlijsting venster
En dan mogelijk nog (maar niet noodzakelijk):
- xenon lampen
- verlaging chassis
Ik had dus nog 2500 euro extra nodig!
de config die jij in bovenstaande post hebt samengesteld is natuurlijk ideaal, maar goh ja het is nu eenmaal een leasewagen hé. Binnen 3 jaar kan je opnieuw een andere bestellen die hoogst waarschijnlijk (nog) iets beter is uitgerust.
Persoonlijk vind ik de A4 een heel mooie wagen ( imo de mooiste in zijn klasse ) , maar die Xenons en 18" velgen hoeven er voor mij niet echt bij. Het is nu eenmaal een berline die, naast het werk, het meest gebruikt wordt door de doorsnee huisvader/moeder ( MET SMAAK ) als gewone gezinswagen. Zeker als er kinderen in het gezin zijn.
Een A3 Sportback of A5 zijn in mijn ogen veel gevoeliger voor opties, wegens hun sportieve design. Dat is ook de reden waarom ook mijn vrouw de keuze heeft gemaakt tussen een veel meer uitgeruste SB ipv een minder uitgeruste A4 als Lease wagen.
Comment
-
Ik rij nu gemiddeld 75.000 km/jaar, waarvan meer dan 65.000 voor het werk. Naast mijn werkuren zit ik per dag (als er geen file is) 3,5u op de weg. Vandaar ook dat ik voornamelijk heb gekozen om het binnen aangenaam nog aangenamer te maken ipv het extra budget aan de buitenkant te spenderen. Dat zie ik toch niet wanneer ik in de wagen zit. Vind het wel jammer dat ik de standaard radio-installatie heb, met 4 luidsprekers.
Voor degenen die ook de standaard radio hebben, wat is jullie ervaring hiermee?
Tevreden over de geluids-kwaliteit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Esch Bekijk BerichtenIk rij nu gemiddeld 75.000 km/jaar, waarvan meer dan 65.000 voor het werk. Naast mijn werkuren zit ik per dag (als er geen file is) 3,5u op de weg. Vandaar ook dat ik voornamelijk heb gekozen om het binnen aangenaam nog aangenamer te maken ipv het extra budget aan de buitenkant te spenderen. Dat zie ik toch niet wanneer ik in de wagen zit. Vind het wel jammer dat ik de standaard radio-installatie heb, met 4 luidsprekers.
Natuurlijk vind ik een A4 met 19", S-line, -30mm, andere bumpers, etc..... een prachtwagen maar dan kom je ineens budgetair in de buurt van een A5 en dan zou ik persoonlijk deze verkiezen, wegens de sowieso al sportievere standaard set-up. Nu ja, een A5 zal er bij mij op het werk niet inzitten als firmawagen wegens te sportief concept zelf al komt er een 2.0 TDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Esch Bekijk BerichtenVind het wel jammer dat ik de standaard radio-installatie heb, met 4 luidsprekers.
Voor degenen die ook de standaard radio hebben, wat is jullie ervaring hiermee?
Tevreden over de geluids-kwaliteit?
Ik ben wel geen audiofreak, dus vermoedelijk zullen de echte kenners wel meer info hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenNou... ik veronderstel dat je een oogje hebt op de A4?
Hele goede keuze, daar niet van. Toen ik mijn vorige wagen koos ben ik uiteraard binnen dezelfde categorie gaan testrijden, oa de BMW3(18d en 20d). Op dit ogenblik heb ik een A5 dus ik weet waarover ik spreek, hoe goed die A4 ook moge zijn, het is volgens mij de hierboven vermelde wachttijd van 12 maanden () helemaal niet waard, sorry.
(Ik zou de A5 trouwens ook inwisselen voor een 330d als ik zolang op de auto zou moeten wachten... zo'n coupé als die van IceBlue bijvoorbeeld )
Dat een A4 niet saai zou zijn is uiteraard een persoonlijke visie, maar ik denk dat de A4 straks net zoals de BMW3 naadloos in de grijze massa zal opgaan. Opvallen met z'n design doet 'ie niet echt. Een niet-kenner moet wellicht al 2 keer kijken om te kunnen zien dat er een nieuwe A4 voor z'n neus staat. Enkel die running daylights kunnen hem uit de massa sleuren.
Inmiddels rij ik er al weer bijna 2 weken in. Echt een zeer groot verschil met de B7
Ik denk dat de wachttijd van een jaar niet reeel is.
Maar dat de vraag naar de nieuwe A4 zeer hoog is is wel duidelijk. Ikzelf heb ca 3 maanden moeten wachten en ook deze is niet standaard te noemen.
Maar je opmerking dat de nieuwe A4 nagenoeg niet veranderd is ten opzichte van het vorige model onderstreep ik niet. Er zitten zeer duidelijke verschillen in. Zowel uiterlijk als innerlijk.
En dan nog maar te zwijgen over het verschil in wegligging enz.
Mensen zien van verre al dat dit een nieuw model is.
Heb in die anderhalve week al 2 malloten met een teringvaart op me achterbumper gehad die hem effe van dichtbij wilde zien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pizzaturki Bekijk Berichtenmocht er ooit iemand zijn a4 tdi laten chippen door abt van 136pk naar 170 pk , laat aub iets weten , ik zou graag weten als het de moeite is .
Voor mij nooit meer "hein*"
groeten
philip te staden
Ben ook benieuwd of het verschil zéér groot zal zijn!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dridle Bekijk BerichtenIk heb reeds gezegd tegen de garage dat vanaf het mogelijk is ze mij een belleke mogen geven. 'k Breng hem onmiddellijk om de computerdoos te laten opsturen.
Ben ook benieuwd of het verschil zéér groot zal zijn!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de langen Bekijk Berichtenhet optrekken vind ik inderdaad ook wat minder,mijn vorige wagen(vw passat 2005 140pk) was een stuk "nerveuzer",het kan toch niet aan die 4 pk'tjes liggen hé en volgens de boekjes zou de audi minimum evensnel moeten zijn en zelfs een hogere topsnelheid....
Heeft iemand winterbanden die ik zou mogen huren voor een week? Graag dringend antwoord aangezien ik volgende week woensdag vertrek!!
Comment
-
proficiaat!!!!
Oorspronkelijk geplaatst door de langen Bekijk Berichtenkijk van zulke reacties krijg ik het schijt!!budget hier,budget daar,ik heb zelf de 36000 euro moeten ophoesten,ik heb geen baas die mij een wagen "geeft"
ben ik nu een domme kloot..?misschien maar heb tenminste respect voor de particulieren waarvan de wagen tenminste hun eigendom is!!
+++++
Comment
Comment