Oorspronkelijk geplaatst door MikeVee
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
De fotos van die website zijn wel knap, de nieuwe A4 ziet er standaard wel beter uit dan een C-klasse in classic uitvoering die wel duurder is.
Ik zie net op de cc dat de prijs voor een A4 2.0 TDI onder de 30.000€ ligt? best interessantMERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS
Comment
-
is dit standaard: http://img.auto.cz/auto//base/2008-0...341e6485a6.jpg wat de kleuren enzo betreft (maw is dit het 'monochroom' MMI display) ?... hoop van wel... is wel nifty eigenlijk
wat ik op die foto's nog zie wat eigenlijk niet echt standaard is (maar niet erg duur) zijn het multifunctioneel stuurwiel (knopjes op het stuur), de auto-stand op de verlichtingsknop (http://img.auto.cz/auto//base/2008-0...341e6e3dd8.jpg) en de opbergnetjes aan de achterkant van de voorste zetels (http://img.auto.cz/auto//base/2008-0...341e813535.jpg)... correct me if I'm wrong eh.
edit: nog paar optionele zaken op die foto's te zien: verchroomde vensteromlijsting, multicolor boordcomputer en elektrische zetelbediening (...en de xenon/leds uiteraard).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenWelke ET waarde zouden de 19 duims 7 dubbele spaken hebben van de nieuwe A4 (bestelbaar vanaf eind april)
Gevonden: http://www.autoforum.be/showthread.php?p=2484150
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk BerichtenWat me vooral interesseert is vanaf welke optie je die MMI knoppenwinkel rond je versnellingspook hebt (heb eerder in deze topic wel een overzicht gezien over de verschillende uitvoeringen ivm concert/symphony/dvd/navi opties maar het is niet duidelijk bij welk pakket je die knoppen hebt en vooral op welke plaats).Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk BerichtenMMI knop rond versnellingspook is enkel bij GPS ,
Radio-installatie Chorus: MMI-bedieningsconcept, monochroom 6,5"-scherm
Radio-installatie Concert: MMI-bedieningsconcept, 6,5"-TFT-kleurenscherm
Radio-installatie Symphony: MMI-bedieningsconcept, 6,5"-TFT-kleurenscherm
Navigatiesysteem inclusief MMI basic plus: 6,5" monochroom display
Navigatiesysteem met DVD inclusief MMI: 7"-kleurendisplay
De eerste drie zijn Radio-installaties, daar zit de knoop altijd onder de ventilatiemondjes van de airco (Klik). De laatste twee zijn Navigatiesystemen, en dan zit de knoop altijd onderaan de pook.
Dit hier is het MMI Basic Plus, kan je zien aan de knoop en de monochroom-weergave. Dit is zónder kaartweergave, de weg wordt gewezen door pijljes op de boordcomputer. Dit hier is dan het MMI + met DVD, daar wordt de kaart wél op weergegeven en hij is in kleur.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is...
Comment
-
yes, da's klaar & duidelijk zo, merci!
Radio-installatie Concert: MMI-bedieningsconcept, 6,5"-TFT-kleurenscherm: dit omvat dus ook dat kleuren scherm (TFT ipv monochroom) zoals in die foto waar ik hier een paar posts terug naar verwees dus da's wel coolness (want die optie Radio Concert met CD/SD(kaart)-lezer, MP3 en 4LS VR/AR (80W) volgens directlease neem ik er toch bij want anders heb je maar 4 speakertjes vooraan en da's gewoon 'not done')
Geld/budget voor knopjes rond versnellingspook (dvd) is er niet dus ik zal er voor de rest maar niet te veel meer op kicken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenWelke ET waarde zouden de 19 duims 7 dubbele spaken hebben van de nieuwe A4 (bestelbaar vanaf eind april)
even mezelf quoten ;-)
blijkbaar ET42, passen op de A5 maar velgen zijn dus 1cm meer naar binnen hetgeen de opticiteit naar de knoppe helpt
énigste mogelijkheid is centreer-ringen plaatsen maar dat is slecht voor de wiel-as (ET29 is voor de TT)
Hier zijn er ook uitlaatsierstukken te vinden ;-)
Last edited by E90N; 27/03/2008, 03:02.Sintruin till I die
Comment
-
Sportvering
Wegens een gewijzigde car policy, kan ik in het kort ook een wagen via de firma leasen. Ben er ongeveer wel uit dat het een nieuwe A4 zal worden, zeker na het lezen van dit forum
Ben momenteel nog de verschillende opties en extra's aan het bekijken. Qua interieur en packs ben ik er ongeveer wel uit. Wil echter 17"-velgen combineren met de sportvering (20mm) Zo heb ik hem van 't weekend ook bij de dealer zien staan en dat zag er echt wel gaaf uit. Je leest echter in verschillende tests (o.a. AutoGids, maar ook op Duitse sites) dat die sportvering echt knoerhard is en je enorm veel moet inboeten aan comfort, zeker wanneer je dit combineert met >16".
Heeft iemand al gereden met deze sportvering of is iemand al in het bezit van een A4 met gelijkaardige configuratie? Wat zijn jullie ervaringen? Zouden jullie deze sportvering aanbevelen?
Moet regelmatig naar het buitenland, dus een minimum aan comfort is niet onbelangrijk ... maar ja het sportieve oog wil ook wat natuurlijk
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
Ik vind hem de perfecte hoogte zo met 20mm verlaging (kan je zien aan de interieurfoto's, hij heeft Drive Select).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kashba Bekijk Berichtenbesteld op 22/01/08 en nog steeds geen productiedatum!
Comment
-
[quote=kashba;2571597]Oorspronkelijk geplaatst door tarum Bekijk Berichtenik ook zelfde dag en ook geen produktiedatum
zal toch niet verlaat zijn zeker?(op de cc staat nu bij lifestyle plus opgelet extra levertijd!)vroeger niet.vermits ik dat ook heb?
Succes met wachten en hopen dat je snel een planning krijgt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tarum Bekijk Berichtenik ook zelfde dag en ook geen produktiedatum
zal toch niet verlaat zijn zeker?(op de cc staat nu bij lifestyle plus opgelet extra levertijd!)vroeger niet.vermits ik dat ook heb?
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenEr staat een review in De Standaard 2 (zo het lyfestyle gedeelte).
Eens snel gelezen -> volledig positief behalve over de prijs..
Zal straks nog eens tegoei zien of er verder nog iets interessants in stond
En over die prijs Wat zeggen ze dan bij een C-klasse of 3-serie?
A4 2.0l TDi: €28.950,00
C-klasse 200 CDI: €31.218,00
3-serie 18d: €29.200,00
Oke, op de BMW zal je waarschijnlijk wel meer korting krijgen dan op een A4/C nu. Maar hij is ook zoveel "ouder", binnen een klein jaar(?) komt er een face-lift uit.
Comment
-
[QUOTE=kashba;2571597]Oorspronkelijk geplaatst door tarum Bekijk Berichtenik ook zelfde dag en ook geen produktiedatum
zal toch niet verlaat zijn zeker?(op de cc staat nu bij lifestyle plus opgelet extra levertijd!)vroeger niet.vermits ik dat ook heb?
Comment
-
[quote=Kris_;2572334]Oorspronkelijk geplaatst door kashba Bekijk BerichtenMijn A4 2.0 TDI Multitronic met Lifestyle plus en Lounge pack is besteld op 09/01/2008 en heb ook nog geen produktiedatm.. pfff :-( heb naar Dieteren gebeld en daar zeggen ze dat ik heb pas in augustus - september zal hebben. (door lifestyme plus pakket - parkeersensors)
Zit er in het life style pakket ook sensoren voor??
Comment
-
Uit De Standaard 2 (weekendbijlage) Zaterdag 29, ZOndag 30 maart 2008
Een trapje hoger
Nieuwe Audi A4 meet zich met de toppers
De Audi A4 is een statige slee geworden. Liefst 11 centimer langer dan zijn voorganger meet de middenklasser zich met de topmerken BMW en Mercedes. De nieuwkomer overtreft in alles zijn voorganger maar de prijs is navenant.
Samenvatting:
"De Audi A4 is geen spek voor de bek van de modale automobilist. Het jongste model kost vanaf 28.100 euro en prijs zich daarmee uit de markt van de "betaalbare" gezinswagens die destijds de Audi 80 en zijn opvolger de A4 waren."
"[...]De jongste A4 is in alle opzichten een totaal nieuwe auto. Wat je niet, is de opstelling van de motor. De krachtbron ligt meer over de vooras, maar werd meer naar het centrum van de wagen verplaatst. Dit komt vooral de gewichtsverdeling ten goede en resulteert in een evenwichter weggedrag."
"[...]De nieuwe TDI munt uit door zijn geluidsarme werking en verbazende souplesse. Een minpuntje: common rail-diesels zijn iets minder zuinig dan de klassieke pompverstuivers.
[...]De A4 scoort met zijn gladgestreken koetswerk.[...] Binnenin is het aangenaam vertoeven. Het interieur is aanzienlijk ruimer geworden. Dat zullen de passagiers achteraan beamen. Ook de koffer groeide met 20 liter.
[...]Het rijplezier is een van de sterke punten van de A4. Je voelt nauwelijks dat de wagen op de voorwielen trekt. Dankzij de betere verdeling van de totale massa geniet de Audi van een vertrouwenwekkende stabiliteit. Het veercomfort moet niet odnderdoen. De wielen hebben langere veerwegen waardoor ze grote oneffenheden moeiteloos neutraliseren zonder daarom een wiegend gedrag te vertonen.
[...] Geen kwaad woord over de schakeldoos: ze is vlot en precies.
Minder opgetogen zijn we over de bestuurdersstoel. Audi blijft vasthouden aan de weinig ergonomische draaiknop voor de hellingshoek van de rugleuning. Die kan weliswaar finer worden afgesteld dan een trapsgewijs systeem. Ondanks de verschillende afstellingsmogelijkheden konden we de gewenste positie niet vinden.
De A4 is uitstekend afgewerkt. Een blik op het dashboard toont het meesterschap van de constructeur uit Ingolstadt. Helaas is Audi traditiegetrouw nogal zuinig met het uitrusten van zijn wagens. De lijst met opties is ellenlang.
Het oordeel:
+ weggedrag
+ ruimte achterin
+ uitstekende dieselmotor
- forse prijs
- positie bestuurdersstoel
- zicht naar achteren
Onderschriften bij de foto's:
1) Het weggedrag van de A4 ging er fors op vooruit.
2) De A4 krijgt als eerste AUdi de nieuwe dieselmotor met common rail-injectie.
3) Een uitstekende afwerking, maar een karig dashboard.
4) De koplampen met een rij leds maken de A4 herkenbaar.
5) Er is meer beenruimte achteraan. De middelste plaats zit minder comfortabel.
Comment
Comment