Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door davedebel Bekijk Berichten
    Ben vandaag naar mijn garage gaan horen Joly Kontich . Hier blijven ze beweren dat de auto op tijd komt en dat enkel de wagens die nu besteld worden problemen hebben met levering. Hoop echt dat hij op tijd komt want we gaan op reis met de wagen eind Juli , mijn wagen is verkocht en gaat eind mei weg , en de wagen van mijn vrouw is iets te klein .
    Besteld 28/01/08 levering Juni
    staan er nog altijd zoveel nieuwe A4 buiten bij Joly ?
    ben er al paar keer gestopt, helaas allemaal met dezelfde config lijkt me (en idd 16" doet de wagen geen goed)
    4 rings driver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
      Welke heb je besteld? Is het een multitronic?
      Berline 2.0TDI 136 PK Manueel schak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichten
        staan er nog altijd zoveel nieuwe A4 buiten bij Joly ?
        ben er al paar keer gestopt, helaas allemaal met dezelfde config lijkt me (en idd 16" doet de wagen geen goed)
        Ja ze staan er nog steeds ,waren voorzien voor april, maar zijn al 3 weken binnen.
        veel sneler als verwacht. Begrijp het allemaal niet meer zo goed .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
          120 Pk zou je einde dit jaar kunnen bestellen, levering, hmm ergens begin 2010 zoals ze nu bezig zijn
          die sensoren kan je idd achteraf laten monteren

eerst de 163PK versie in 2.0 tdi A.U.B

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-TIE Bekijk Berichten
            eerst de 163PK versie in 2.0 tdi A.U.B
            Neenee, laat die 120PK maar komen! Is genoeg voor mij en dan past een A4 Avant met wat leuke opties prima in ons leasingbudget op het werk.

In het geval van de 136PK lukt enkel de A4 berline redelijkerwijze, de A4 avant niet omdat ie net in de C02 uitstoot klasse D valt, wat in ons geval het budget serieus naar beneden haalt. Onze car policy bepaalt het budget immers op basis van een "totale kost" formule waarin de fiscale aftrekbaarheid en het normverbruik verwerkt zit.

Nog leuker zou natuurlijk een 2.0D 136PK zijn met wat geavanceerde brandstofbesparende snufjes zoals BMW gebruikt in zijn 3-reeks. Audi zou er mee bezig zijn en die motorisatie zou eind dit jaar op de markt komen. Eerst zien natuurlijk

Tegen mei 2009 moet ik een nieuwe leasingwagen hebben, dus de tijd begint te dringen als ik dat hier zo lees over die leveringstermijnen...

Comment

• Goed bericht

Vandaag verlossend nieuws. In de computer heeft mijn bestelling een chassisnummer en een W code wat staat voor onderweg met transporteur. Nu maar hopen dat hij snel bij de COOX binnenkomt.
              COnfig met 2.7 TDI Multitronic met opendak en sensoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                ik vraag me nog steeds af of ze in Duitsland, of Nederland ook zolang moeten wachten
                Nee dus, heb ik hier boven reeds aangegeven. Heb begin maart een 1.8TFSI Multitronic besteld produktieweek is 27 verwachte levering medio Juli.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                  Neenee, laat die 120PK maar komen! Is genoeg voor mij en dan past een A4 Avant met wat leuke opties prima in ons leasingbudget op het werk.

In het geval van de 136PK lukt enkel de A4 berline redelijkerwijze, de A4 avant niet omdat ie net in de C02 uitstoot klasse D valt, wat in ons geval het budget serieus naar beneden haalt. Onze car policy bepaalt het budget immers op basis van een "totale kost" formule waarin de fiscale aftrekbaarheid en het normverbruik verwerkt zit.

Nog leuker zou natuurlijk een 2.0D 136PK zijn met wat geavanceerde brandstofbesparende snufjes zoals BMW gebruikt in zijn 3-reeks. Audi zou er mee bezig zijn en die motorisatie zou eind dit jaar op de markt komen. Eerst zien natuurlijk

Tegen mei 2009 moet ik een nieuwe leasingwagen hebben, dus de tijd begint te dringen als ik dat hier zo lees over die leveringstermijnen...
                  Zo hoor ik 't eens graag zie (ipv altijd over 2.7, 3.0 TDI's en 140+ PK's)! Ik ben ook maar een dood gewone leaser hé (and proud of it *kuch*). Ik hoop dat die 120 pk er veel eerder komt, eigenlijk zou die er nu al moeten zijn want tenslotte gaan er veel leasebak-rijders een auto zoals de A4 links laten liggen en tot grote schande bv een Ford Mondeo opteren omdat die wel fiscaal en eco-vriendelijke motoren heeft.
                  Snap ik toch niet goed bij Audi.... zelfs BMW speelt 't veel slimmer wat dat betreft toch (en ik ben een enorme audi-fan nochtans).
                  Tenslotte kan een 120 pk motortje al meer dan vlot genoeg mee ... in de file (en zeker in die verkeerssituaties heb ik dan liever een iets meer aangekleed interieur om mij comfi in te voelen en mijn tijd in te spenderen).
                  Last edited by ; 03/04/2008, 08:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                    Zo hoor ik 't eens graag zie (ipv altijd over 2.7, 3.0 TDI's en 140+ PK's)! Ik ben ook maar een dood gewone leaser hé (and proud of it *kuch*). Ik hoop dat die 120 pk er veel eerder komt, eigenlijk zou die er nu al moeten zijn want tenslotte gaan er veel leasebak-rijders een auto zoals de A4 links laten liggen en tot grote schande bv een Ford Mondeo opteren omdat die wel fiscaal en eco-vriendelijke motoren heeft.
                    Snap ik toch niet goed bij Audi.... zelfs BMW speelt 't veel slimmer wat dat betreft toch (en ik ben een enorme audi-fan nochtans).
                    Tenslotte kan een 120 pk motortje al meer dan vlot genoeg mee ... in de file (en zeker in die verkeerssituaties heb ik dan liever een iets meer aangekleed interieur om mij comfi in te voelen en mijn tijd in te spenderen).
                    We zijn dus duidelijk dezelfde mening toegedaan. Alhoewel de diesels in een Mondeo ook niet zo modern zijn hoor qua CO2 uitstoot! Die van een A4 ligt in elk geval niet hoger.

Een Alfa 159 SW heeft hetzelfde probleem maar nog in ergere mate door zijn hoog gewicht. Ik vind het een prachtige auto, zelfs nog veel mooier dan een A4, maar zijn hoge uitstoot en verbruik maakt hem een pak minder interessant met onze car policy.

Wat BMW doet is inderdaad indrukwekkend! Zelfs een BMW 320D Touring zit nog steeds in de CO2 uitstoot klasse C! Jammer genoeg mogen we geen BMW leasen, zou anders perfect binnen het budget passen. Op www.audiblog.nl staat dat Audi met een gelijkaardig systeem bezig is, ze kunnen in elk geval niet achterblijven!

Comment

• Ja over die sierstukken te beginnen ik ben gisteren avond mijn A4 gaan halen en zoals hier
                      al gezegd zijn ze nog niet in de verste verte te bespeuren zéér jammer.

Wat ik ook nog jammer vind is dat ik redelijk wat lakfouten en condens in 1 front lamp(Fantoom zwart) ben tegengekomen.
                      Misschien dat bij deze kleur het zo fel opvalt. Voor mijn achterste nummerplaat had ik en Inox-kleurige
                      plaathouder meegenomen zonder het B -teken aan de zijkant omdat de wagen ook geen
                      kentekens heeft en op de lak hadden ze van fabriekaf een soort foam opgekleefd tegen bescherming
                      wat er uiteraard dan links en rechts afgehaald moest worden door de korte plaathouder
                      maar de mannen op fabriek hebben precies niet gewacht tot de lak uitgehard was want nu
                      ziet het er uit zoals een oud stuk leder dat zo wat gebarsten is.
                      Maar nog terug te komen op de service en ontvangst van de garages, ben ik bij Willems te Genk zéér tevreden over.
                      Ik mocht dadelijk raad gaan vragen aan de chef van hun carroserie afdeling wat eraan gedaan
                      kan worden dus dat gaan we deze week dan ook nog doen.

Wie durft te zeggen dat deze wagen niet echt vernieuwend overkomt kan beter te voet gaan
                      want ik zeg jullie dat dit een mega klasse bak is met allures van een hogere category.
                      En ik zit hier niet uit mijn nek te kletsen want heb 3 jaar met een A4 B7 115PK rond gereden
                      en deze wagen is nr18 wat ik reeds heb gehad.

Mijn vader die Lexus wel ziet zitten zei plots achter het stuur "Dit is bijna een Lexus". Ik weet dat
                      je deze auto's niet kunt vergelijken maar zo zijn vaders hé.
                      De commonrail is het beste van héél de wagen geluidsarm en lekker véél koppel. De originele
                      speakers op de Lifestyle plus geven een mooi zuiver en behoorlijk acceptabele sound had er eerst schrik voor
                      omdat ik het soundsysteem niet had genomen. Ook die servotronic die we niet hebben (te vroeg besteld en
                      niet optijd kunnen proefrijden) is totaal de kop niet af de standaard stuur-
                      bekrachtiging ligt goed in de hand.

Voor allen die nog wachten, het is de moeite waard!

Mvg. Ed

Comment

• Proficiat Ed!

Jammer van die lakfouten en condens. Heb je een paar voorbeelden van de lakfouten? Of was het enkel daar aan de nummerplaathouder?

Hopelijk kan uw garage het probleem oplossen. Al denk ik eerder van wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TYA Bekijk Berichten
                          Vandaag verlossend nieuws. In de computer heeft mijn bestelling een chassisnummer en een W code wat staat voor onderweg met transporteur. Nu maar hopen dat hij snel bij de COOX binnenkomt.
                          COnfig met 2.7 TDI Multitronic met opendak en sensoren.
                          Waneer had je hem besteld? welk type motor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SnellenEd Bekijk Berichten
                            Ja over die sierstukken te beginnen ik ben gisteren avond mijn A4 gaan halen en zoals hier
                            al gezegd zijn ze nog niet in de verste verte te bespeuren zéér jammer.

Wat ik ook nog jammer vind is dat ik redelijk wat lakfouten en condens in 1 front lamp(Fantoom zwart) ben tegengekomen.
                            Misschien dat bij deze kleur het zo fel opvalt. Voor mijn achterste nummerplaat had ik en Inox-kleurige
                            plaathouder meegenomen zonder het B -teken aan de zijkant omdat de wagen ook geen
                            kentekens heeft en op de lak hadden ze van fabriekaf een soort foam opgekleefd tegen bescherming
                            wat er uiteraard dan links en rechts afgehaald moest worden door de korte plaathouder
                            maar de mannen op fabriek hebben precies niet gewacht tot de lak uitgehard was want nu
                            ziet het er uit zoals een oud stuk leder dat zo wat gebarsten is.
                            Maar nog terug te komen op de service en ontvangst van de garages, ben ik bij Willems te Genk zéér tevreden over.
                            Ik mocht dadelijk raad gaan vragen aan de chef van hun carroserie afdeling wat eraan gedaan
                            kan worden dus dat gaan we deze week dan ook nog doen.

Wie durft te zeggen dat deze wagen niet echt vernieuwend overkomt kan beter te voet gaan
                            want ik zeg jullie dat dit een mega klasse bak is met allures van een hogere category.
                            En ik zit hier niet uit mijn nek te kletsen want heb 3 jaar met een A4 B7 115PK rond gereden
                            en deze wagen is nr18 wat ik reeds heb gehad.

Mijn vader die Lexus wel ziet zitten zei plots achter het stuur "Dit is bijna een Lexus". Ik weet dat
                            je deze auto's niet kunt vergelijken maar zo zijn vaders hé.
                            De commonrail is het beste van héél de wagen geluidsarm en lekker véél koppel. De originele
                            speakers op de Lifestyle plus geven een mooi zuiver en behoorlijk acceptabele sound had er eerst schrik voor
                            omdat ik het soundsysteem niet had genomen. Ook die servotronic die we niet hebben (te vroeg besteld en
                            niet optijd kunnen proefrijden) is totaal de kop niet af de standaard stuur-
                            bekrachtiging ligt goed in de hand.

Voor allen die nog wachten, het is de moeite waard!

Mvg. Ed
                            Hoi Ed,
                            Proficiat met jou nieuwe wagen, is voor mij ook de 10de audi dacht ik (tel kwijt) en dit is superieur aan alles wat ik hiervoor al heb gehad, ... Mijn laatste, die trouwens nog op de oprit staat, was de 1.9 TDI B6 130pk Avant Quattro en het grootste verschil is vooral het geluid. Ik rij precies met een benzinemotor als ik hem wat hoger in de toeren haal (beetje schreeuwend geluid :-)
                            Waar ik echter wat teleurgesteld in ben is de Navigatie en de algemene afwerking. Blijkbaar zijn zelfs de wielkasten niet helemaal dicht zodat slijk zo tot onder de motorkap kan geraken maar dit moet ik nog eens grondig bestuderen.
                            Navigatie had wel een echte deur tot deur mogen zijn voor die prijs en hun kaarten lopen tov de huidige NavTeq Database wel erg achter.
                            Voor de rest heb ik ook die foam afgehaald met een haardroger en geen lakproblemen ondervonden.
                            Het sturen is iets zwaarder dan mijn Quattro maar geen echt bezwaar.
                            De 2de versnelling is algemeen stroever (lees ik ook op de Duitse forums) maar ik hoop dat dit nog soepeler wordt.
                            Greetz,
                            P.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SnellenEd Bekijk Berichten
                              JMaar nog terug te komen op de service en ontvangst van de garages, ben ik bij Willems te Genk zéér tevreden over.
                              Blij dat te horen, heb hem daar ook besteld... Is altijd zo beetje zorgen maken als je jarenlang auto's koopt bij dezelfde garage, en dan ineens ergens anders iets koopt...
                              Het was ofwel Willems ofwel Coox in hasselt, maar in hasselt wisten ze nog niemeer wie ik was toen ik voor een 2de keer op een week tijd langs ging, in Genk kende ze mijne naam zelfs nog!
                              Klinkt misschien dom, maar die kleine dingen doen het voor mij

Moest je u vervelen, mag je altijd eens tot Houthalen komen om hem te showen, heb nog maar 1 keer in de A4 gezeten

Comment

• CROOM rond mistlampen??

de croom rond de mistlampen van de A5 is zeer mooi.kan je dat niet verkrijgen bij de A4.

Comment

• Is er hier iemand die bij VAG werkt? Heb uitprint van mijn bestelling met een heel aantal codes op. Er staat bvb NWE: 20/08 , weet iemand wat dit betekent?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tarum Bekijk Berichten
                                    de croom rond de mistlampen van de A5 is zeer mooi.kan je dat niet verkrijgen bij de A4.
                                    De s-line van de A4 heeft dit dacht ik

Greetz,
                                    P

Comment

• croom rond mistlampen

Oorspronkelijk geplaatst door on6hp Bekijk Berichten
                                      bedankt voor uw reactie on6bh. maar mijn auto A42.0tdi komt midden mei .(dus jammer geen s line).en gisteren heb ik croom sieruitlaatstuk besteld.ik wil ook rondom mistlampen ipv plastiek ook croom zien.
                                      ik wou dat eerst aan jullie vragen (dan de garage)of dat kon.bv zoals sieruitlaatstuk acteraf kan gemonteerd worden??en hoeveel zal dat kosten?

groetjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tarum Bekijk Berichten
                                        bedankt voor uw reactie on6bh. maar mijn auto A42.0tdi komt midden mei .(dus jammer geen s line).en gisteren heb ik croom sieruitlaatstuk besteld.ik wil ook rondom mistlampen ipv plastiek ook croom zien.
                                        ik wou dat eerst aan jullie vragen (dan de garage)of dat kon.bv zoals sieruitlaatstuk acteraf kan gemonteerd worden??en hoeveel zal dat kosten?

groetjes
                                        Voor je chroom sieruitlaat zie ik geen probleem en is te bekomen in de audishop aan 38,18€ http://www.shop.audi.be/home.aspx?lg=nl (als ze willen leveren natuurlijk )
                                        Of je achteraf nog rond de mistlichten een chrome boord kunt plaatsen weet ik niet. Alles kan volgens mij, hangt alleen af van de prijs die je er wil voor betalen. Een andere grill alleen maar voor een chrome randje is te overwegen of dit zijn geld waard is en is dus alleen maar door jou zelf te beslissen .
                                        Veel succes.
                                        P.

Comment

• 9-11-2007. Eerste dag dat via computersysteem te bestellen was. Heeft nog een leuke extra korting opgeleverd daar de prijs van een optie pakket te laag was ingevoerd.

2.7 TDI Multitronic
                                          Lavagrijs

Valconeleder Luxor Beige
                                          Sportzetels
                                          Pack Lounge
                                          Lifestyl Plus
                                          5 star velgen
                                          Sportvering
                                          multi / tip sport stuur
                                          verlichtingspakket
                                          B en O soundsystem
                                          Schuifdak in glas