Oorspronkelijk geplaatst door StijnD
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Gisteren met de nieuwe A4 kunnen rijden.
Een basic 2.0 TDI (136pk?), in 't wit, met de standaard 16" velgen, stoffen zetels, standaardzetels, ... zo goed als geen opties, eigenlijk.
Wat een ongelofelijk trieste auto toch. Ten eerste de kleur, wit is goed voor sportauto's in zuiderse landen maar langs hier staat het onnavolgbaar cheap, en al helemaal op een stock leasingkrel zoals die A4. Boy oh boy, zo fout. Binnenin: idem. Duitse merken hebben er allemaal van, i know, maar toch: ook Audi ontsnapt er niet aan. Saai, koel, helemaal niet edel ogend, donker, ... bah, ik zat echt niet graag in die auto.
Rijden dan, veel belangrijker. Nou: 't is een verbetering tegenover de vorige A4, zoveel is zeker. De auto ligt precies veel "vetter" op de weg, zonder echt veel zwaarder aan te voelen, en 'ie rijdt best comfortabel. Desondanks vond ik 'm geenszins sportief, b.v. tegenover de A5 2.7 lijkt 'ie wel bijna een bootje te zijn. Vrij gewichtig aanvoelende vooras, zeer zeer veilige afstelling (ondersturend afgesteld), niet meteen het meest directe stuur, banden die een ietwat sportief weggedrag geenszins ondersteunen, nog altijd overduidelijke aandrijfinvloeden in het stuur (wat de rijnlijn niet ten goede komt en vervelend is in 't stad b.v., maar gelukkig liet de auto door z'n versie/afstelling niet toe om zo sportief te rijden dan de vrij onprecieze vooras de rijlijn zo zwaar compromitteerde dat het gevaarlijk werd...). De motor is overduidelijk rauwer van geluid dan mijn 2.0d, en ie inderdaad zo anders van karakter (veel nukkiger qua op dreef komen van de turbo), dat ik ook daar toch even hard moest slikken en er op dat half uurtje eigenlijk niet aan gewend geraakte. De versnellingsbak schakelt oké, maar daarmee is ook alles gezegd: ik had de pook graag iets korter, de schakelbewegingen iets knakkiger en preciezer, en de feel in de pook iets beter gezien. De basisstoelen zitten net voldoende goed, maar er is geen bof op (was bij de vorige A4 regelrecht verschrikkelijk, dat zijn de slechtste stoelen ooit geleverd in dat segment, denk ik: bikkelhard, niks van zijdelingse steun op de zitting of de leuning, onvoldoende afstelmogelijkheden, ...).
Mjah, ik was dus duidelijk teleurgesteld, maar dan écht. Ik heb écht hard m'n best gedaan, maar ik vond zo goed als geen énkel écht positief punt aan die auto. Ik vond de auto verschrikkelijk lelijk (wit, standaard, binnenin zwarte stof en niks van opties), en 'ie is bijlange zo mooi niet als een A5. Ze lijken goed op elkaar, maar de A5 heeft een volume, een gewichtigheid, die 'm heerlijk maakt, terwijl de A4 een pak kleiner/schrieler oogt, véél minder volumineus, en duidelijk minder progressief gelijnd dan z'n coupé-broer. En vooral : 'ie reed dan ook nog zeer erg "basic Audi", zijnde met een te gevoelloos en te weinig precies stuur, een overduidelijke FWD, qua balans te zwaar op de neus steunend. In basisuitvoering heeft 'ie van alles wel wat, maar van hoogstens "net voldoende" kwaliteit. Nee, dit is géénszins mijnen dada.
'k Ga 'es een sportief uitgedoste 2.0 TDI met 17" of 18" moeten te pakken krijgen, om te zien of die A4 écht even leuk rijdt als de A5. Van de A5 ben ik immers wild .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGisteren met de nieuwe A4 kunnen rijden.
Een basic 2.0 TDI (136pk?), in 't wit, met de standaard 16" velgen, stoffen zetels, standaardzetels, ... zo goed als geen opties, eigenlijk.
Wat een ongelofelijk trieste auto toch. Ten eerste de kleur, wit is goed voor sportauto's in zuiderse landen maar langs hier staat het onnavolgbaar cheap, en al helemaal op een stock leasingkrel zoals die A4. Boy oh boy, zo fout. Binnenin: idem. Duitse merken hebben er allemaal van, i know, maar toch: ook Audi ontsnapt er niet aan. Saai, koel, helemaal niet edel ogend, donker, ... bah, ik zat echt niet graag in die auto.
Rijden dan, veel belangrijker. Nou: 't is een verbetering tegenover de vorige A4, zoveel is zeker. De auto ligt precies veel "vetter" op de weg, zonder echt veel zwaarder aan te voelen, en 'ie rijdt best comfortabel. Desondanks vond ik 'm geenszins sportief, b.v. tegenover de A5 2.7 lijkt 'ie wel bijna een bootje te zijn. Vrij gewichtig aanvoelende vooras, zeer zeer veilige afstelling (ondersturend afgesteld), niet meteen het meest directe stuur, banden die een ietwat sportief weggedrag geenszins ondersteunen, nog altijd overduidelijke aandrijfinvloeden in het stuur (wat de rijnlijn niet ten goede komt en vervelend is in 't stad b.v., maar gelukkig liet de auto door z'n versie/afstelling niet toe om zo sportief te rijden dan de vrij onprecieze vooras de rijlijn zo zwaar compromitteerde dat het gevaarlijk werd...). De motor is overduidelijk rauwer van geluid dan mijn 2.0d, en ie inderdaad zo anders van karakter (veel nukkiger qua op dreef komen van de turbo), dat ik ook daar toch even hard moest slikken en er op dat half uurtje eigenlijk niet aan gewend geraakte. De versnellingsbak schakelt oké, maar daarmee is ook alles gezegd: ik had de pook graag iets korter, de schakelbewegingen iets knakkiger en preciezer, en de feel in de pook iets beter gezien. De basisstoelen zitten net voldoende goed, maar er is geen bof op (was bij de vorige A4 regelrecht verschrikkelijk, dat zijn de slechtste stoelen ooit geleverd in dat segment, denk ik: bikkelhard, niks van zijdelingse steun op de zitting of de leuning, onvoldoende afstelmogelijkheden, ...).
Mjah, ik was dus duidelijk teleurgesteld, maar dan écht. Ik heb écht hard m'n best gedaan, maar ik vond zo goed als geen énkel écht positief punt aan die auto. Ik vond de auto verschrikkelijk lelijk (wit, standaard, binnenin zwarte stof en niks van opties), en 'ie is bijlange zo mooi niet als een A5. Ze lijken goed op elkaar, maar de A5 heeft een volume, een gewichtigheid, die 'm heerlijk maakt, terwijl de A4 een pak kleiner/schrieler oogt, véél minder volumineus, en duidelijk minder progressief gelijnd dan z'n coupé-broer. En vooral : 'ie reed dan ook nog zeer erg "basic Audi", zijnde met een te gevoelloos en te weinig precies stuur, een overduidelijke FWD, qua balans te zwaar op de neus steunend. In basisuitvoering heeft 'ie van alles wel wat, maar van hoogstens "net voldoende" kwaliteit. Nee, dit is géénszins mijnen dada.
'k Ga 'es een sportief uitgedoste 2.0 TDI met 17" of 18" moeten te pakken krijgen, om te zien of die A4 écht even leuk rijdt als de A5. Van de A5 ben ik immers wild .
Dat van die zetels uit 't vorige model kan ik heel erg moeilijk begrijpen, ok ... zetels enzo kunnen nogal persoonlijk zijn maar wat jij beschrijft kan ik in de verste verte niet beamen. Ik heb (vele tienduizenden km's) met de afgelopen 3 modellen van de A4 gereden en met het B7 model bv meerdere keren reis-trips van 1500 km afgelegd zonder maar 1 krimp te geven en voelde me telkens kiplekker toen ik uitstapte... dan kan je toch niet zeggen dat die standaard zetels zo slecht zijn.
PS: Ik moet zelf nog met de nieuwe A4 eens rijden hoor... maar ik kan me nu toch niet inbeelden dat 't zo zou tegenvallen zoals jij het meegemaakt hebt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenGisteren een witte B8 gezien met witte 19"
Ze stonden een tik te breed maar 't was nog wel knap.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGisteren met de nieuwe A4 kunnen rijden.
Een basic 2.0 TDI (136pk?), in 't wit, met de standaard 16" velgen, stoffen zetels, standaardzetels, ... zo goed als geen opties, eigenlijk.
Wat een ongelofelijk trieste auto toch. Ten eerste de kleur, wit is goed voor sportauto's in zuiderse landen maar langs hier staat het onnavolgbaar cheap, en al helemaal op een stock leasingkrel zoals die A4. Boy oh boy, zo fout. Binnenin: idem. Duitse merken hebben er allemaal van, i know, maar toch: ook Audi ontsnapt er niet aan. Saai, koel, helemaal niet edel ogend, donker, ... bah, ik zat echt niet graag in die auto.
Rijden dan, veel belangrijker. Nou: 't is een verbetering tegenover de vorige A4, zoveel is zeker. De auto ligt precies veel "vetter" op de weg, zonder echt veel zwaarder aan te voelen, en 'ie rijdt best comfortabel. Desondanks vond ik 'm geenszins sportief, b.v. tegenover de A5 2.7 lijkt 'ie wel bijna een bootje te zijn. Vrij gewichtig aanvoelende vooras, zeer zeer veilige afstelling (ondersturend afgesteld), niet meteen het meest directe stuur, banden die een ietwat sportief weggedrag geenszins ondersteunen, nog altijd overduidelijke aandrijfinvloeden in het stuur (wat de rijnlijn niet ten goede komt en vervelend is in 't stad b.v., maar gelukkig liet de auto door z'n versie/afstelling niet toe om zo sportief te rijden dan de vrij onprecieze vooras de rijlijn zo zwaar compromitteerde dat het gevaarlijk werd...). De motor is overduidelijk rauwer van geluid dan mijn 2.0d, en ie inderdaad zo anders van karakter (veel nukkiger qua op dreef komen van de turbo), dat ik ook daar toch even hard moest slikken en er op dat half uurtje eigenlijk niet aan gewend geraakte. De versnellingsbak schakelt oké, maar daarmee is ook alles gezegd: ik had de pook graag iets korter, de schakelbewegingen iets knakkiger en preciezer, en de feel in de pook iets beter gezien. De basisstoelen zitten net voldoende goed, maar er is geen bof op (was bij de vorige A4 regelrecht verschrikkelijk, dat zijn de slechtste stoelen ooit geleverd in dat segment, denk ik: bikkelhard, niks van zijdelingse steun op de zitting of de leuning, onvoldoende afstelmogelijkheden, ...).
Mjah, ik was dus duidelijk teleurgesteld, maar dan écht. Ik heb écht hard m'n best gedaan, maar ik vond zo goed als geen énkel écht positief punt aan die auto. Ik vond de auto verschrikkelijk lelijk (wit, standaard, binnenin zwarte stof en niks van opties), en 'ie is bijlange zo mooi niet als een A5. Ze lijken goed op elkaar, maar de A5 heeft een volume, een gewichtigheid, die 'm heerlijk maakt, terwijl de A4 een pak kleiner/schrieler oogt, véél minder volumineus, en duidelijk minder progressief gelijnd dan z'n coupé-broer. En vooral : 'ie reed dan ook nog zeer erg "basic Audi", zijnde met een te gevoelloos en te weinig precies stuur, een overduidelijke FWD, qua balans te zwaar op de neus steunend. In basisuitvoering heeft 'ie van alles wel wat, maar van hoogstens "net voldoende" kwaliteit. Nee, dit is géénszins mijnen dada.
'k Ga 'es een sportief uitgedoste 2.0 TDI met 17" of 18" moeten te pakken krijgen, om te zien of die A4 écht even leuk rijdt als de A5. Van de A5 ben ik immers wild .
A4 te testen?? Zou je niet beter bij BMW blijven?
Ik moet je gelijk geven kwa zetels. Ik denk dat de standaard lederen interieur van de lounge
pack kwa bouw niet veel verschild van de stoffen zetels en ik miste daarstraks wat
extra steun op het zitvlak toen ik door de bochten scheurde.
Sportzetels en het is opgelost
Mvg. Ed
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk BerichtenMja, heb lang getwijfeld om deze kleur te nemen, had eerst lavagrijs in gedachten maar neigde teveel naar zwart, wat een moeilijk kleur is.....
edit: nee, 't is meteoorgrijs die naar de donkere kant neigt: kwartsgrijs idd zeer mooi!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dridle Bekijk BerichtenWas dat in Ieper? 'k Heb er daarook zoeen gezien, met van die witte velgen en iets chromé eraan ==> Hoe kan iemand nu zo'n mooie bak verkrachten!!
ieder zijn mening maar ik vind het enorm knap ogen.ik heb ook een witte besteld en ben ook aan het twijfelen voor witte velgen met crome rand,of wel zwart met een crome rand.
ik ben er nog niet helemaal uit,in combinatie met een mooie verlaging vind ik het wel enorm knap onder de nieuwe b8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A4ke Bekijk Berichtenieder zijn mening maar ik vind het enorm knap ogen.ik heb ook een witte besteld en ben ook aan het twijfelen voor witte velgen met crome rand,of wel zwart met een crome rand.
ik ben er nog niet helemaal uit,in combinatie met een mooie verlaging vind ik het wel enorm knap onder de nieuwe b8
Ik zou terug voor wit gaan.
Greetz,
P.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A4ke Bekijk Berichtenof wel zwart met een crome rand.
ik ben er nog niet helemaal uit,in combinatie met een mooie verlaging vind ik het wel enorm knap onder de nieuwe b8
maar zwart en alu kleur velgen en chromé aan de auto vind ik ook mooi...
Ieder zijn smaak, met het wit ben je wel origineler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dridle Bekijk BerichtenNe witte A4 is natuurlijk super, maar er dan nog eens witte velgen onder! hmm
Peugeot heeft witte velgen bij hun WRC team, heeft wel iets... maar die auto's zijt niet wit, en ook niet bepaald vergelijkbaar met een normale wagen
Maja wie had ook ooit gedacht dat gouden velgen onder een blauwe auto zo populair gingen worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk BerichtenNog nooit gezien eigenlijk
Peugeot heeft witte velgen bij hun WRC team, heeft wel iets... maar die auto's zijt niet wit, en ook niet bepaald vergelijkbaar met een normale wagen
Maja wie had ook ooit gedacht dat gouden velgen onder een blauwe auto zo populair gingen worden
Comment
-
MP3-speler
Ik heb een vraagje over de MP3-speler.
Wanneer ik de wagen krijg wordt dat mijn eerste MP3-speler. Ik ben nu al bezig met CD-tjes samen te stellen. Voordat ik de CD-tjes echt ga branden zou ik willen weten wat er bij Audi precies op het scherm wordt getoond. Sommige mp3-spelers tonen blijkbaar de naam van het bestand, andere de eigenschappen (properties). Hoe is dat nu bij Audi?
- wordt de naam van het bestand getoond (vb. Rihanna - Don't stop the music.mp3)
- de eigenschappen zoals ze voor het bestand staan ingesteld? En wat wordt er getoond als de eigenschappen niet staan ingevuld?
Groeten,
Esch
Comment
-
Ik ben zaterdag naar een dealer geweest en heb me een offerte laten maken voor een Audi A4 2008 S-Line 2.0TDI 136pk Phantoom zwart, met Lifestyle pack, Xenon+, Radio Concert en verchroomde vensteromlijsting. Levertermijn zou november zijn, indien ik de auto zonder parkeersensoren zou bestellen, zou dit augustus zijn.
Aangezien november echt wel lang is, ben ik aan het overwegen de parkeersensoren er nu niet bij te nemen, maar deze achteraf bij te laten plaatsen. Volgens de dealer is dit geen probleem.
Is er iemand die hier ook al parkeersensoren achteraf bijgeplaatst heeft, tevreden van of niet? Is het bvb. slordiger, of maakt dit echt niks uit?
Ook hoor ik hier en daar dat Audi's in Duitsland goedkoper zouden zijn, ik heb eens snel op de car configurator gekeken, maar dat leek me niet echt goedkoper dan hier. Ik woon niet heel ver van Aken, zou dit toch meer de moeite kunnen zijn in Duitsland, en waar zou ik dan moeten gaan kijken? Ook zijn de levertermijnen in Duitsland misschien korter, ik ben er niet van op de hoogte.
Last but not least, bij de dealer waar ik geweest ben krijg ik 5% korting (berekend op de totaalprijs, inclusief opties dus), zou dit een goede deal zijn, of zit er meer in? Ik ben zelfstandige en koop de wagen op de zaak aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dridle Bekijk BerichtenIk heb m'n kodak in de auto gelegd voor 't geval ik em nog eens tegenkom!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Esch Bekijk Berichten- wordt de naam van het bestand getoond (vb. Rihanna - Don't stop the music.mp3)
- de eigenschappen zoals ze voor het bestand staan ingesteld? En wat wordt er getoond als de eigenschappen niet staan ingevuld?
Als er niets staat ingesteld, wordt er volgens mij enkel een standaard ding als Song 1 ofzo getoont.
Hier heb je een filmpje waar je het ziet, en als je naar 4:49 gaat zie je dat hij zelfs naar CD 6 gaat, anders zat hij in CD 3. Dus dat is perfect mogelijk. Oke, het is wel een S5, maar dat is hetzelfde als een A5 endus ook als de A4.
(Tiësto )
Comment
-
Leveringstijd A4
Ik ben deze forum al enkele weken in het oog aan't houden met betrekking tot de levertijden. Heb zelf mijn Audi A4 2.0TDI 136PK besteld op 28/01/2008 en heb vandaag nog een telefonische confirmatie gekregen dat de produktieweek nog steeds week 21 is.
Heb slechts een proefrit gedaan en was vanaf de eerste moment onder de indruk over de kwaliteit van deze audi...(rij momenteel in Volkswagen Touran dus misschien geen echte referentie . Heel praktische wagen en heb er altijd graag mee gereden, maar de nood voor een grote koffer is nu min of meer verdwenen en het oog wil af en toe ook wel eens wat hé)
Audi A4 2.0TDI 136PK Lavagrijs- Lifestyle Pakket
- Verchroomde vensteromlijsting
- Radio Concert
- Audi Sound System
- Tyre Mobility System
- Zonder kentekens
- Automatische Koplampen
Comment
Comment