Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
    Hallo,

Ik ben dus zoals eerder aangekondigd langs geweest bij Audi Forum Ingolstadt, waar we een rondleiding gekregen hebben langs de productielijn van de A3,A4 en A5. Ik heb daar de klantendienst aangesproken en mijn probleem uitgelegd. (extra leveringstermijn door parkeersensors)

Die vielen daar dus uit de lucht. Hadden totaal geen weet van problemen met parkeersensors. Een leveringstermijn daar van 8 weken voor een A4 is al lang. Ze gingen contact opnemen met D'Ieteren om te vragen hoe het zat. Heb daar serieus mijn ongenoegen laten blijken!

Heb de som op de proef genomen en op de afleveringslijn aldaar van nieuwe wagens enkele mensen aangesproken die de sensors hadden zowel voor als achter of enkel achteraan. Wat blijkt de meeste hebben maar 6 - 8 WEKEN maar moeten wachten. Konden het niet geloven dat het in België zo langs wachten is.

Nog eens gebeld naar D'Ieteren dan maar vandaag en daar weer hetzelfde verhaal van de parkeersensors.. Pff.. blijkbaar is het enkel een probleem bij auto's voor de Belgische markt?

Ze gingen me nog terugbellen van D'Ieteren, maar dat verhaal kennen we ondertussen al.
    maar toen wij bestelden was er nog geen sprake van problemen met de sensors!ook bij u niet ,pas weken na de bestelling waren de paketten met of zonder sensors(ik kan niet meer volgen)heb gisteren in de garage geweest en ze wisten nog niets.ze hebben wel gezegd dat de levertijden nu op het moment geminderd zijn dwz;dat als je over 2 weken bestelde het december ging zijn,en nu is het oktober?afwachten zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zzbart Bekijk Berichten
      Welke velgen zijn het vetste, de 10-spaaks (onder) of de structures (boven)?

Allebei zijn ze wel 17" wat ik persoonlijk een minimum vind op de a4 (berline of avant).

Ik weet dat dit het berline forum is maar de velgen zijn voor beide modellen gelijk.

persoonlijk zou ik de bovenste nemen, maar dat is natuurlijk mijn smaak...

grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kashba Bekijk Berichten
        maar toen wij bestelden was er nog geen sprake van problemen met de sensors!ook bij u niet ,pas weken na de bestelling waren de paketten met of zonder sensors(ik kan niet meer volgen)heb gisteren in de garage geweest en ze wisten nog niets.ze hebben wel gezegd dat de levertijden nu op het moment geminderd zijn dwz;dat als je over 2 weken bestelde het december ging zijn,en nu is het oktober?afwachten zeker

bij mij hadden ze vorige week gezegd dat degene die nu een nieuwe A4 bestelde ZONDER p-sensoren dat die hunne in Augustus al zouden hebben , dus zal oktober zijn voor degene die nu bestellen en er nog sensoren op nemen ....

grtz S

Comment

• Stomme vraag misschien,...

Weet er iemand precies wat ze met een audi chiptuning doen...ik weet dat je je stuurbox naar het fabriek kunt laten sturen om te laten opdrijven zonder dat de papieren veranderen...

ik neem aan dat de 2.0 TDI 100kw dezelfde stuurdoos is als een 2.0 TDI 105 kw maar dat ze er gewoon een soort begrenzing opgezet hebben....dus neem ik aan dat bij een tuning door audi van een 100kw, ze gewoon deze begrenzing weghalen en je dus een stuurdoos hebt zoals een 105 kw..waar je A4 ook standaard op afgesteld is......of zit ik mis en ontregelen (opfokken,) ze gewoon een 100kw zoals ze bij de tuningshops doen ?? en eventueel dus ook de bekende problemen als gevold als je een auto laat chiptunen tegen de afstelling van de motor in............., donkere uitlaatgassen, sneller stukken....??

iemand hier ervaring of plannen mee?

grtz

Comment

• Audi A4 B8

De A5 is een heel mooie wagen, maar verliest een beetje zijn exclusief karakter door een A4 die er te veel op lijkt. De A4 is dus weinig origineel, maar lelijk natuurlijk niet.
            Het interieur is een kopie van de A5 en dat is ook spijtig. Het interieur op zich is wel knap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SvenG Bekijk Berichten
              Stomme vraag misschien,...

Weet er iemand precies wat ze met een audi chiptuning doen...ik weet dat je je stuurbox naar het fabriek kunt laten sturen om te laten opdrijven zonder dat de papieren veranderen...

ik neem aan dat de 2.0 TDI 100kw dezelfde stuurdoos is als een 2.0 TDI 105 kw maar dat ze er gewoon een soort begrenzing opgezet hebben....dus neem ik aan dat bij een tuning door audi van een 100kw, ze gewoon deze begrenzing weghalen en je dus een stuurdoos hebt zoals een 105 kw..waar je A4 ook standaard op afgesteld is......of zit ik mis en ontregelen (opfokken,) ze gewoon een 100kw zoals ze bij de tuningshops doen ?? en eventueel dus ook de bekende problemen als gevold als je een auto laat chiptunen tegen de afstelling van de motor in............., donkere uitlaatgassen, sneller stukken....??

iemand hier ervaring of plannen mee?

grtz
              Wil mijne ook in de toekomst laten opdrijven, Heinz geeft je 30pk meer dmv chiptuning.
              ABT ook zoiets, ze gaan zelfs tot 200pk als je wil (dmv een turbo dacht ik) en naart schijnt blijf je ook je audi garantie behouden bij ABT, maar ze kennen hun prijzen ook wel.

Maar er was sprake van een 170pk versie van de 2.0 in de A5, dus op één of andere manier zal de 136-143 pk versie ook naar deze waarde op te krikken zijn zonder ingrijpende veranderingen neem ik aan? Zou er ook wel meer informatie over willen

Comment

• Wat ik me ook afvraag; ik heb nu een 2.7 met 163 pk. Kan je deze door iets in de computer te veranderen terug 190 pk geven? Want ik dacht dat het dezelfde motoren waren. Of hoe dan ze dat anders?

Comment

• ik weet dat ze de originele versie van de 2.0 de 105 kw is ....zo ontworpen in Duitsland, maar begrensd naar 100kw voor onze belgische markt (taxen etc...) dus neem aan dat ze die begrenzing kunnen wegnemen, maar weet niet hoe het zit met over die standaardPK's te gaan dus in het geval van de 2.0 over die 105 kw te gaan , want de motor is wel op dat maximum afgesteld, qua dieseltoevoer, remkracht etc...

weet niet hoe het met de A5 2.0 want motor zal wel afgesteld zijn op een groter aantal PK...

Comment

bij mij hadden ze vorige week gezegd dat degene die nu een nieuwe A4 bestelde ZONDER p-sensoren dat die hunne in Augustus al zouden hebben , dus zal oktober zijn voor degene die nu bestellen en er nog sensoren op nemen ....

grtz S

Heb vandaag contact opgenomen met mijn dealer in G'bergen. Deze vertelde me dat mijn op 23/01 bestelde A4 met p-sensoren zal geleverd worden zoals voorzien = midden juni / eind juni. Echter een produktieweek had hij nog niet aangezien deze pas 2 weken voor produktie door Audi wordt medegedeeld. Hij vertelde erbij dat hij tot nu toe nog geen te late leveringen van Audi Ingolstadt heeft ontvangen. De bestellingen van eind december kwamen deze week binnen en de bestellingen van begin januari zouden binnen 2 weken ( reeds bevestigd door Audi ) ook bij hem binnenkomen. Laat ons hopen dat hij het bij het rechte eind heeft.

Comment

• voor de mannen onder ons die hier al een tijdje vertoeven, static en andere(de andere trouwens ook)
                      ik heb dus toch besloten om mijn a4 te verlagen en heb bij deboosere een eibach-kit besteld met 35mm vooraan en 30mm achteraan verlaging
                      ik heb lang getwijfeld omdat ik tegenop die demontage zie en die hele rompslomp dat je nog eens naar de keuring moet met een wagen die amper 3 maand oud is wat een zakkenvullers..
                      ik had dus ook al aangegeven dat ik vond dat de wagen nu reeds met die ster-velgen redelijk hard bolde maar als auto-liefhebber en mede doordat er in kuurne bij bavaria motors een witte s-line staat (die is van de fabriek standaard 30mm verlaagd en heb aan de patron daar gevraagd of de wagen niet te hard veerde en hij beweerde van niet maar hij is wel verlaagd van de fabriek uit hé)
                      je moet eens kijken hoe prachtig verlaagd die witte a4 staat op de site van bavaria-motors,je moet wel de juiste site nemen,hij vraagt 41000 euro,prachtige wagen!
                      ik heb veel vertrouwen in deboosere,die gekend is voor zijn prachtig werk en hoop dat ik er geen spijt ga van krijgen qua comfort en als hij verlaagd is(ik denk binnen de 14 dagen dan zet ik foto's van voor en na op dit forum)groeten de langen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TUBE Bekijk Berichten
                        Heb vandaag contact opgenomen met mijn dealer in G'bergen. Deze vertelde me dat mijn op 23/01 bestelde A4 met p-sensoren zal geleverd worden zoals voorzien = midden juni / eind juni. Echter een produktieweek had hij nog niet aangezien deze pas 2 weken voor produktie door Audi wordt medegedeeld. Hij vertelde erbij dat hij tot nu toe nog geen te late leveringen van Audi Ingolstadt heeft ontvangen. De bestellingen van eind december kwamen deze week binnen en de bestellingen van begin januari zouden binnen 2 weken ( reeds bevestigd door Audi ) ook bij hem binnenkomen. Laat ons hopen dat hij het bij het rechte eind heeft.

Dan zou ik mijne midden mei moeten hebben staat op mijn contract, heb ook op 23/01 besteld...maar zekerheidshalbve zal ik ook maar juni hopen.....ze hebben me concreet ook wel niet gezegd dat er vertraging is, wel dat ze het vermoeden, dus nu maar hopen dat ze binnenkort met een productieweek afkomen he ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zzbart Bekijk Berichten
                          Welke velgen zijn het vetste, de 10-spaaks (onder) of de structures (boven)?

Allebei zijn ze wel 17" wat ik persoonlijk een minimum vind op de a4 (berline of avant).

Ik weet dat dit het berline forum is maar de velgen zijn voor beide modellen gelijk.
                          Ik ga voor de structures

Comment

• mijn vraag over tuning van de stuurdoos is al opgelost....niks tunen dus, tis te zeggen niet door dieteren.....volgens de site die de dealer raadpleegde is er bij dieteren geen audituning beschikbaar voor een 2.0 TDI 100kw MET MULTITRONIC... waarom weet ik niet , maar voor de manuele 2.0 tdi is dit wel voorzien..deze laatste word dadelijk naar 170 pk getrokken....

Ze wisten me wel te vertellen dat gewonen tuningshops dit wel doen met een multitronic maar de garantie van dieteren vervalt zodra ze dit te weten komen en dat komen ze ...als ze iets onder garantie moeten vervangen, blijkbaar zou dieteren het niet doen omdat die aanpassing niet compatibel is met de sportstand van multitronic en zou dat ook vervangen moeten worden om geod te zijn en dat doen ze niet...

enfin we blijven dus voorlopig bij de 136 pk...

Comment

mijn vraag over tuning van de stuurdoos is al opgelost....niks tunen dus, tis te zeggen niet door dieteren.....volgens de site die de dealer raadpleegde is er bij dieteren geen audituning beschikbaar voor een 2.0 TDI 100kw MET MULTITRONIC... waarom weet ik niet , maar voor de manuele 2.0 tdi is dit wel voorzien..deze laatste word dadelijk naar 170 pk getrokken....

Ze wisten me wel te vertellen dat gewonen tuningshops dit wel doen met een multitronic maar de garantie van dieteren vervalt zodra ze dit te weten komen en dat komen ze ...als ze iets onder garantie moeten vervangen, blijkbaar zou dieteren het niet doen omdat die aanpassing niet compatibel is met de sportstand van multitronic en zou dat ook vervangen moeten worden om geod te zijn en dat doen ze niet...

enfin we blijven dus voorlopig bij de 136 pk...
                              Heb je enig idee van de kostprijs bij D'Ieteren voor het chippen naar 170pk voor de manuele 2.0 TDI?

Greetz,

Sven

Comment

• [quote=de langen;2650432]voor de mannen onder ons die hier al een tijdje vertoeven, static en andere(de andere trouwens ook)
                                ik heb dus toch besloten om mijn a4 te verlagen en heb bij deboosere een eibach-kit besteld met 35mm vooraan en 30mm achteraan verlaging....

Ik had bij mijn vorige B7 ook lang getwijfeld maar tot op de dag van vandaag met veel plezier gereden de wegligging is met verlaging veel beter geworden.
                                Nu heb ik op de nieuwe A4 vanaf fabriek sportonderstel besteld met 18 inch sr 5 velgen.

Nog 3 weken en dan is ie binnen!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svenson Bekijk Berichten
                                  Heb je enig idee van de kostprijs bij D'Ieteren voor het chippen naar 170pk voor de manuele 2.0 TDI?

Greetz,

Sven

Hey

Dacht dat dit zo een 1600 euro zou zijn..maar ik zou het toch nog eens bij audi vragen.....is wel duur , maar je houd je garantie van dieteren...enkel niet voor de verzekering, maar die trekken dat pas na met dodelijke accidenten, eventueel kan je met je garage regelen dat ze een andere stuurdoos inzetten zodra je een accident hebt, de inspecteur komt toch nooit dadelijk voor inspectie....achteraf zetten ze je originele terug erin...

De garage laat je wel een papier tekenen dat die tuning in opdracht van u is, voor achteraf problemen te vermijden , maar ze houden dit bewijsstuk voor hun ....

grtz S

Comment

• hoi Sven,

wanneer (en waar)heb jij de A4 besteld en met welke config?
                                    Heb zelf nen pantoomzwarte A4 multitronic besteld (op 1/2/08 ) met de 2 kits. Ook de 18 duimers 5-spaaks.

Comment

• Hallo allemaal...

Ik volg het forum al een hele tijd, maar bij gebrek aan tijd heb ik nog niet actief deelgenomen in de gesprekken.

Ik sta voor de bestelling van een A4 Avant, maar gezien de leveringsproblemen met het accoustic parking system ziet mijn werkgever het niet zitten om deze optie toe te laten.
                                      Heeft er iemand ervaring met de montage achteraf ? Trekt dat op iets ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tompie2 Bekijk Berichten
                                        Hallo allemaal...

Ik volg het forum al een hele tijd, maar bij gebrek aan tijd heb ik nog niet actief deelgenomen in de gesprekken.

Ik sta voor de bestelling van een A4 Avant, maar gezien de leveringsproblemen met het accoustic parking system ziet mijn werkgever het niet zitten om deze optie toe te laten.
                                        de sensors achteraan zou geen probleem geven,maar als je vooraan ook bijneemt wel.dwz als je sensors voor en achter neemt komt het op het mmi-scherm en dat is nadien onmogelijk (of toch zo goed als)aan te sluiten(configuratie).dat is toch wat mijn dealer verteld heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tompie2 Bekijk Berichten
                                          Hallo allemaal...

Inderdaad, de achtersensoren zijn nadien wel bij te plaatsen, en volgens de dealer hebben ze hier weinig problemen mee achteraf, let wel "volgens de dealer"

grtz

Comment

Working...
                                          X