Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ Spoof

Ik ben 21 ja, en hier staan 2 Audi A4s voor de deur, een B6 en een B7, waarvan geen enkele van mij Ik rij er wel mee, altijd gedaan, dus ben Audi gewoon. Mijn vriendin heeft een Ford Focus (2004), een zalige auto vind ik. Degelijk, ziet er goed uit, alles wa ge wilt. Maar als ge bijna 2 meter groot zijt, voelt ge u toch veiliger in een A4tje dan in een Ford. Hiermee zeg ik niet dat een Mondeo even licht of zwaar/degelijk/veilig is als een Focus. Maar we hebben ook een Ford gehad, 8 jaar geleden weliswaar. Een Sierra 2.0 benzine. Ik weet nog goed hoe die was, en ge gaat me ni vertellen, dat Ford op 8 jaar tijd volledig is veranderd. Ma bon, denkt er het uwe van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spoof Bekijk Berichten
      Dat een A4 duurder is in lease als een Mondeo kan je wel meer als 1 keer in dit topic vinden.
      IK heb ZELF en PERSOONLIJK een leasewagen besteld drie weken geleden en er was zo goed als verschil voor deuitrusting die ik wou (ongeveer 2,5%) . Maar jij zal het wel beter weten zeker?
      BMW 420dA : >>>

Comment

• @993TURBO

Mooi antwoord.

@SUpermasj

Ik ben blijkbaar niet de enige die het hier beter weet als ik dit topic lees. Vergelijk je de duurste Mondeo met de goedkoopste Audi?
        Ik heb er geen probleem mee dat je een audi kiest maar wel hoe je mening over andere wegens verkondigt
        Last edited by ; 02/06/2008, 14:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk Berichten
          Maar we hebben ook een Ford gehad, 8 jaar geleden weliswaar. Een Sierra 2.0 benzine. Ik weet nog goed hoe die was, en ge gaat me ni vertellen, dat Ford op 8 jaar tijd volledig is veranderd. Ma bon, denkt er het uwe van
          Ja, die was waarschijnlijk beter dan de Fords nu

Onder het motto van "vroeger was alles beter" weet je wel?

Comment

@SUpermasj

Ik ben blijkbaar niet de enige die het hier beter weet als ik dit topic lees. Vergelijk je de duurste Mondeo met de goedkoopste Audi?
            Ik heb er geen probleem mee dat je een audi kiest maar wel hoe je mening over andere wegens verkondigt
            Wat denk je? Alle wagens vergelijkbaar uitgerust, soms kwam er via een pakket of een uitrustingsniveau wat extra uitrusting bij die me eigenlijk niet interesseerde
            De herverkoopwaarde van de audi was véél hoger,
            BMW 420dA : >>>

Comment

• Bij athlon car lease en ING car lease was de A4 een stuk duurder.

In de businesspacks van de Mondeo zit ook meer je als nodig hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Ja, die was waarschijnlijk beter dan de Fords nu

Onder het motto van "vroeger was alles beter" weet je wel?

Nu weet ik ni of da sarcastisch bedoeld is of ni Tigra
                Maar ik zeg wel, als het verbruik ni zo hoog was, mochten ze die motor van die Sierra gerust in de A4 steken om nog niet van achterwielaandrijving te spreken

Comment

• ik ben helemaal niet sarcastisch

Sierra > Focus

Comment

@993TURBO

Mooi antwoord.
                    Thx Spoof, da apprecieer ik

En nu wordt het tijd dat er nog iemand een fotoke post van de nieuwe A4, met 18ers wel

Comment

• @SPOOF :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gminx Bekijk Berichten
                        @SPOOF :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          ik ben helemaal niet sarcastisch

Sierra > Focus

haha zalig man, ja geen slecht woord over Focus, echt nie. Maar Sierra 2.0, ja wadde

Comment

• ho wa zit ik te zeveren over Ford, ben gek van Audi
                            ben op zoek naar foto's van de nieuwe A4, met de 18' star velgen, imo zijn 17ers te klein...

Comment

• Berline: http://users.pandora.be/xStatic/Audi/A4.htm
                              Avant: http://members.lycos.nl/audia4avant/

Comment

Ik ben geen Ford fan, ik sta open voor alle merken en heb ook rijtesten gedaan met zowat allemaal.

Lees deze test maar eens waar een Mondeo het wint van een A4 in een audi minded tijdschrift: http://www.autobild.de/artikel/vergl...eo_671580.html
                                Beste spoof,

Ik heb nu is de meeste posts eens vlug overlopen. Ik denk dat ik jouw standpunt wel met het volgende kan samenvatten: "Audi's zijn helemaal niet zo'n slechte wagens, maar we moeten wel toegeven dat ze amper boven een ford of een VW uitsteken, immers, van die laatste zijn ze rechtstreeks afgeleid. Dat maakt ook dat Audi's niet zo goed zijn als mercedessen of bmw's, immers die hebben geen "budget-magazijnen" waar ze goedkopere onderdelen gaan halen. Conclusie: audi hanteert premium prijzen maar levert geen premium wagens zoals bmw en mercedes dat wel doen. Uit persoonlijke ervaring kan ik trouwens zeggen dat een mondeo zeker zo goed, en zelfs beter rijdt dan een audi die maar wat zielloos is"

Vooreerst, ik ben noch een "Audi-fan", noch een "BMW-fan" of whatever. Ik heb voorkeuren voor bepaalde wagens en merken ja, vooral Duitse dan, en ik weet dat Duitse wagens niet de per-fec-te wagens zijn en ik sta open voor alle kritiek. De mondeo heb ik overigens altijd een knappe wagen gevonden.

Goed, ik zou als eerste willen beginnen met het feit dat audi niet op het niveau van mercedes of bmw staat omdat audi onderdelen gaat halen uit de magazijnen van vw. Wel, de A4 staat op een nagelnieuw platform, ontwikkeld voor Audi alleen dat door geen enkel van zijn zustermerken wordt gebruikt, de Audi heeft andere schakelaars, andere sturen, compléét verschillende infotainmentsystemen als die van zijn zustermerken...

Idd ja, de motor heeft de audi gemeen met zijn goedkopere broertjes. Wat overigens helemaal geen schande is want itt tot wat jij denkt dat die motor minderwaardig is aan de 318d of de 200cdi is het wel volgens de vakpers momenteel de betere motor van de drie. Of toch zeker even goed. Een terugroepactie, dat gebeurt overal wel eens, dat is niet goed te praten, maar die dingen zijn vooral preventief dus zeggen daarom niet altijd meteen iets over de kwaliteit van de motoren. Wij hebben thuis een 318d en ik heb laatst de nieuwe A4 2.0 TDI CR gereden en die was naar mijn gevoel stiller en meer trillingsvrij. En ik kan wel zeggen dat ik dat zo objectief mogelijk heb vast proberen te stellen dus ik zou mijn mening hier bijna durven poneren als waarheid. Ik zeg wel bijna, want ik doe dat niet uit principe.

Wat we wel moeten kunnen toegeven is dat een audi op de limiet zo goed rijdt als een bmw pakweg, maar dat is nu eenmaal het verschil in tractie. En dan nog, voor de ene is "goed rijden" zo zacht mogelijk, voor de andere zo snel mogelijk door de bochten. Die mensen zullen respectievelijk bij BMW of Mercedes moeten zijn. Diegenen die iets tussenbeiden willen die kopen een Audi, hoewel dat de met de nieuwe generatie C-klasse - die heel wat sportiever is geworden - niet helemaal meer klopt.

Dat wat het BMW-Mercedes-Audi verhaal betreft, nu even terug naar Ford.

Jij vindt persoonlijk dat een Ford beter rijdt dan een audi. Nu dat is je goed recht dat te vinden. Je haalt overigens ook aan dat je hierdoor gesteund wordt door de vakpers en we krijgen de link naar het artikel er meteen bij. Maar wat zie ik als ik het artikel open?

-----------------------
                                Audi:
                                Karossereie:159
                                Antrieb/Fahrwerk: 166
                                Kosten: 153

Totaal: 478

Ford:
                                Karossereie: 176
                                Antrieb/Fahrwerk: 154
                                Kosten: 151

Totaal: 481
                                -----------------------------

Inderdaad, de audi wordt bij de eindafrekening geklopt door de Ford. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik zie wel dat de audi zowel qua kosten als aandrijving en rijgedrag wint, en bij dat laatste criterium toch wel met een serieus verschil. Het grote pijnpunt van de audi is het eerste onderdeel "Karossereie" waar de audi wordt afgerekend op zijn binnenruimte en ruimtegevoel maar het overigens - weliswaar maar met één klein puntje- het wel haalt op zitpositie en afwerking en kwaliteitsindruk van het interieur. Nu is dat wel een klein beetje irrelevant want ze halen daar een 17 en een 18 geloof ik waar ik overigens meteen uit kan concluderen dat BMW en mercedes naar niet veel beter kunnen zijn, begrensd door de maximumscore.

Conclusie?

Jij bent van mening dat een Audi als wagen op zich minder goed is dan een Bmw of Mercedes omwille van bepaalde redenen zoals het gaan halen van onderdelen bij budgetmerken. Dat heb ik toch wel onderuit gehaald denk ik zo.

Je bent ook van mening dat een Audi heel veel betalen is voor niets extra tge krijgen. Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens, je betaalt die ringen, en je betaalt die zwaar, maar je krijgt er wel degelijk een betere auto mee dan de ford als je een persoon bent die geen belang hecht aan een enorme binnenruimte. Volgens de test dat jij aanhaalt ben je met een audi op het einde van de rit trouwens maar evenveel geld kwijt. Ik heb wel moeite met dat te geloven als ik de werkuren van de Audi-dealers bekijk...

Ik denk dat we wel kunnen besluiten dat je met een Audi zeker zo veel premium in huis haalt als met Bmw of Mercedes en ik denk dat we ook wel kunnen zeggen dat voor vele mensen -waarschijnlijk al de mensen die je in de eerste plaats zo hebt opgejut hier, vooral omdat je ze verweet hypocriet te zijn gewoon omdat zij naar andere normen een auto kiezen - de audi ook wel de betere wagen is, en ik volg ze daarin.

Heb ik je een beetje van gedachten kunnen doen veranderen? Of kan je het hier enigzins mee eens zijn? Zoja dan kunnen we de discussie sluiten, zoneen, dan verwacht ik mij aan een antwoord deze post, die verdorie met een heel deel van mijn pauze is gaan lopen, waardig is.

Glenn

Comment

• Back to reality

Heb vandaag even (soms met een glimlach) de kommentaren van de voorbije week nagelezen en om mijn eigen (bescheiden) bijdrage te leveren aan de volledige discussie kan ik daar het volgende op zeggen:

Ik kan Spoof alleen maar gelijk geven als het gaat over "belangrijkere dingen in het leven dan een auto", ben zelf 34 en heb al aan de lijve ondervonden wat een luxe probleem het is om het moeilijk te hebben met een keuze te maken over welke "bling bling" optie er op de volgende wagen zal staan. Zoiets als een leasehuis zou misschien een nieuwe fiscale constructie kunnen zijn?!?!

Rest er mij alleen nog te zeggen dat smaken, maten, voorkeuren en kleuren verschillen en dat er geen concrete waarheden schuilen in alle "professionele" argumentaties die in de boekskes te lezen zijn. Ik kies een auto gewoonweg omdat ik hem graag zie en er graag mee bol en wat iemand anders kiest (en de reden waarom) is volledig zijn/haar goed recht, en ik zal dan ook de laatste persoon zijn om daar iemand ongelijk in te geven.

There is no such thing as a good or a bad car, it's all in the mind of the person that chooses it!

Ben zelf een weekje gaan genieten van het zonnige Kreta, in de hoop van na terugkomst deze morgen met mijn nieuwe leasewagen buiten te rijden .... Jammer maar helaas ... wagen stond nog steeds op P21 (alhoewel we al week 23 zijn volgens mijn kalender)

Gene paniek volgens de dealer, deze week krijgen ze de chassisnummer binnen en zou ik er binnen de volgende 2 weken mee kunnen rondbollen .... wat zeggen we daarop: EERST ZIEN EN DAN GELOVEN!!!

Ik ben de moment van blindelings geloven in beloftes reeds lang gepasseerd, grensend aan het totaal ongeloof in de goede werking van de logistieke afdeling van D'ieteren.
                                  Last edited by ; 02/06/2008, 16:50.

Comment

• @glennvc
                                    Ford Europa valt volgens dit forum ook onder Duitse wagens.

Als je de rijtest toch begint te relativeren zie je dat bij Fahrwerk het verschil op alle punten ook slechts amper 1 puntje is (uitgezonderd remmen voor die 2 meter)
                                    De kosten maken voor een leaserijder ook minder uit. Omdat er nergens grote verschillen zijn kan je ook concluderen dat beide wagens erg aan elkaar gewaagd zijn.
                                    Het grootste prijsverschil zit dan ook in de ringen. Mij geen probleem als jij daar veel geld aan wilt uitgeven maar besef dan ook dat je dat doet en je dan niet minachtend
                                    moet beginnen doen over een merk dat voor een stuk minder een - alles bij elkaar gezien - beter product op de markt zet.

Bij de PD diesels werd het uitbundig lawaai altijd gerelativeerd, nu wordt de stilte van een CR ironisch genoeg bejubeld?

Comment

• audi versus ford

Rest er mij alleen nog te zeggen dat smaken, maten, voorkeuren en kleuren verschillen en dat er geen concrete waarheden schuilen in alle "professionele" argumentaties die in de boekskes te lezen zijn. Ik kies een auto gewoonweg omdat ik hem graag zie en er graag mee bol en wat iemand anders kiest (en de reden waarom) is volledig zijn/haar goed recht, en ik zal dan ook de laatste persoon zijn om daar iemand ongelijk in te geven.
                                      daar ben ik volledig met akkoord

Ik heb trouwens 4jaar terug zowel een mondeo als een audi in bezit gehad;
                                      en ik kan enkel zeggen dat het rijplezier van de audi de mondeo enorm overtrof!

de mondeo is heeft dan ook plaats moeten maken voor een 2é audi
                                      sigpic

Comment

• En bij Audi zit je niet in een plastieken interieur, is toch ook wat geld waard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          En bij Audi zit je niet in een plastieken interieur, is toch ook wat geld waard
                                          Welk materiaal mag het dan wel zijn?

Comment

Working...
                                          X