Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• multitronic

Comment

• Hallo Svenson,

De bestelling is gebeurd eind februari.
      Het gaat over A4 2.0 TDI ijszilverl met :
      - lifestyle plus pack
      - sportvering
      - audi soundsystem
      - ipod connectie
      - gsm bleutooth connectie
      - xenon verlichting
      - sportzetels
      - multifunctioneel sportstuur

Geen multitronic !
      Besteld bij garage Devos in Lokeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wbac0912 Bekijk Berichten
        hoi marky,

Ze spelen niet alleen met uw voeten maar ook met de mijne.
        Besteld bij dealer op 2/2/08 en een leverdatum opgekregen van eind mei. Na een mail naar dieteren gesturd te hebben had ik opeens levering juni. Nu zit ik al aan theor. productieweek 34.
        Ik wil u nie ontmoedigen maar...Voor zover ik mijn zaak kan bekijken klopt er iets niet tussen wat de dealer op de bestelbon invult en wat dieteren binnenkrijgt/doorstuurt. Ik zou zeggen, stuur een mailtje naar dieteren. Telefoonnummer heb ik niet.

Ok ga ik zeker doen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
          Manuele of Multitronic? Bij de Multitronic zijn er vertragingen..

Manuele ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door marky_mark_98 Bekijk Berichten
            Hallo Svenson,

De bestelling is gebeurd eind februari.
            Het gaat over A4 2.0 TDI ijszilverl met :
            - lifestyle plus pack
            - sportvering
            - audi soundsystem
            - ipod connectie
            - gsm bleutooth connectie
            - xenon verlichting
            - sportzetels
            - multifunctioneel sportstuur

Geen multitronic !
            Besteld bij garage Devos in Lokeren.
            Hi, mijne is besteld op 18/02 en heb juist nog is naar de garage gebeld voor een productieweek...nog steeds niks...dus het zou me verbazen dat ze jou al een productieweek kunnen geven als je na mij besteld hebt... Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svenson Bekijk Berichten
              Hi, mijne is besteld op 18/02 en heb juist nog is naar de garage gebeld voor een productieweek...nog steeds niks...dus het zou me verbazen dat ze jou al een productieweek kunnen geven als je na mij besteld hebt... Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk
              Het eigenaardige is dat ze mij 2 weken geleden een theoretische datum konden geven en nu ineens niets meer ...
              Ja normaal gezien zou jij hem voor mij moeten hebben.

Comment

• Breaking news Ik heb een contactpersoon gevonden bij D'Ieteren, verantwoordelijk voor de import van Audi. Heb er juist naartoe gebeld en hij was heel verwonderd dat mijn dealer mij zelfs geen voorlopige productieweek kan laten weten. Voorlopig staat mijn wagen volgens hem geplanned op week 31.... Het einde is hopelijk in zicht

ps: wie de naam + tel.nr van de persoon in kwestie wil weten mag me gerust pm-en.

Comment

• Ik vraag me af hoe het Audi soundsystem klinkt.... Is er iemand die het systeem heeft? Zo ja, wat is je mening over de klank?

Comment

• klinkt gek wat ik nu zeg

een vriend van me zijn broer werkt bij d'ieteren en kan bij hun thuis en opt werk in de computer kijken van leveringen productiedatums welke opties enz...
                    voor mijn auto heb ik 3 keer gevraagd,de laatste keer zij hij dat hij nog niet in productie was leverdatum niet bekend (maar zou nog een paar maanden kunnen duren)
                    de week erna kreeg ik telefoon van de garage "meneer u mag u wagen komen afhalen papieren en alles is inorde" !!!!

ALS ZE HET BIJ D'IETEREN NOG NIET WETEN !

uiteindelijk heb ik hem en ben er super tevreden van ,geen enkel comentaar.

zwarte dakhemel SUPER

audi sound TE GEK VOOR WOORDEN

S-line PRACHTIG

het rijden ENORM GOED

voor degene die nog aan het wachten zijn,ik leef met jullie mee,maar eens jullie hem hebben is alles vergeten(ik ben mijn 5 maanden wachten al van de eerste dag vergeten)

suces aan iedereen !!!

GRZ A4ke

Comment

• Vraagje?

Ik hem vandaag mijn a4 2.0 tdi geleverd gekregen, direct nadat ik hem uit de garage heb gereden ben ik hem gaan vol tanken voor 80 euro en op mijn boordcomputer geeft hij aan dat ik maar 660 km kan rijden, wat ik heel weinig vind voor dat geld en aantal liters? ik ben nu bijna 200 km verder en er staat nog altijd dat ik 650 km kan rijden?

Wie kan me hier een verklaring voor geven?

mvg Kenneth

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olly Bekijk Berichten
                        Ik hem vandaag mijn a4 2.0 tdi geleverd gekregen, direct nadat ik hem uit de garage heb gereden ben ik hem gaan vol tanken voor 80 euro en op mijn boordcomputer geeft hij aan dat ik maar 660 km kan rijden, wat ik heel weinig vind voor dat geld en aantal liters? ik ben nu bijna 200 km verder en er staat nog altijd dat ik 650 km kan rijden?

mvg Kenneth
                        je zit nog volop in rodatie? no worries,die kilometers komen wel na 2000-3000km...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olly Bekijk Berichten

mvg Kenneth
                          de boordcomputer sukkelt vaak wel vlak na het voltanken tijdens het inschatten van het resterend aantal km's en zeker als je 'm tot aan de nok vol giet.. dan lijkt 't wel of de boordcomputer helemaal de kluts kwijt is. No worries...

Comment

• Hey iedereen, ik volg al een tijdje meerdere autoforums waaronder dit. Vandaag toch maar een account aangemaakt.

Oorspronkelijk geplaatst door olly Bekijk Berichten

mvg Kenneth
                            Ik weet niet hoe het bij Audi werkt maar bij Opel wordt het rijbereik berekent op het gemiddelde verbruik van de laatste 30 km. Hoe zuiniger je de laatste 30 km hebt gereden hoe minder snel het rijbereik zal zakken, het kan zelfs stijgen als je van te voren wat te wild bent geweest met het gaspedaal.

Mvg, f.v

Comment

• Even iets anders, dwz een onderwerp wat altijd tot discussie leid: Kleur (en wel Spheric Blue in dit geval).
                              Ik ga de A4 met nieuwe 2.0 TFSI motor bestellen (180PK), qua prijs heel gunstig t.o.v. de 1.8 TFSI (in Nederland 1380 Euro meerprijs) en bovendien met A-label en standaard alu wielen.

Laatst zag ik een nieuwe A4 in Spheric Blue rijden en omdat ik wel eens wat anders wil dan wit, grijs of zwart heb ik 'm eens goed bekeken. Ik vond 'm heel mooi en heb wat plaatjes opgezocht op internet.
                              MIJN VRAAG: Wat vinden jullie??

Spheric Blue 1.jpg

Spheric blue 2.jpg

Spheric Blue 3.jpg

Spheric blue 4.jpg

Spheric-Blue-4.jpg

Ik vind het een originele, beetje opvallende kleur maar niet té.....Het is echter wel een kleur van "love it or hate it" of heb ik het mis hier?

LAATSTE NIEUWS; CORRECTIES OP UITVOERINGEN NIEUWE 2.0TFSI
                              (1) Het persbericht van Audi meldt dat de A4 2.0 TFSI links en rechts een enkele uitlaatpijp heeft maar dat klopt niet; alleen de Avant 2.0 TFSI Quattro heeft dit (gevonden op een Duits forum en als je de prijslijst goed leest klopt dit). Jammer, dan maar een paar chromen uitlaatstukjes links.
                              (2) Servotronic is ook niet standaard op de 2.0 TFSI maar staat wel als standaard in de prijslijst (NL), dit heeft de dealer me gisteren verteld. Mooi zo, die Servotronic stuurt veeeeeel te licht en is niets voor mensen die van sportief rijden houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chipsy Bekijk Berichten
                                Even iets anders, dwz een onderwerp wat altijd tot discussie leid: Kleur (en wel Spheric Blue in dit geval).
                                Ik ga de A4 met nieuwe 2.0 TFSI motor bestellen (180PK), qua prijs heel gunstig t.o.v. de 1.8 TFSI (in Nederland 1380 Euro meerprijs) en bovendien met A-label en standaard alu wielen.

Laatst zag ik een nieuwe A4 in Spheric Blue rijden en omdat ik wel eens wat anders wil dan wit, grijs of zwart heb ik 'm eens goed bekeken. Ik vond 'm heel mooi en heb wat plaatjes opgezocht op internet.
                                MIJN VRAAG: Wat vinden jullie??

[ATTACH]52592[/ATTACH]

[ATTACH]52593[/ATTACH]

[ATTACH]52594[/ATTACH]

[ATTACH]52595[/ATTACH]

[ATTACH]52596[/ATTACH]

Ik vind het een originele, beetje opvallende kleur maar niet té.....Het is echter wel een kleur van "love it or hate it" of heb ik het mis hier?

LAATSTE NIEUWS; CORRECTIES OP UITVOERINGEN NIEUWE 2.0TFSI
                                (1) Het persbericht van Audi meldt dat de A4 2.0 TFSI links en rechts een enkele uitlaatpijp heeft maar dat klopt niet; alleen de Avant 2.0 TFSI Quattro heeft dit (gevonden op een Duits forum en als je de prijslijst goed leest klopt dit). Jammer, dan maar een paar chromen uitlaatstukjes links.
                                (2) Servotronic is ook niet standaard op de 2.0 TFSI maar staat wel als standaard in de prijslijst (NL), dit heeft de dealer me gisteren verteld. Mooi zo, die Servotronic stuurt veeeeeel te licht en is niets voor mensen die van sportief rijden houden.
                                wat het kleur betreft: 't is in mijn ogen een mooi kleur... als 'm gewassen staat te blinken. Ik heb 't al een paar keer IRL gezien, niet in showroom onder lampen enzo.. maar gewoon op een parking en als 't niet opgeblonken is durft het nogal dof uit te slaan en dan is 't eerder zo'n badkamerkleur van een badkamer die al paar maanden niet meer gepoetst is. Als je van plan bent om 't iedere week te wassen enzo dan is 't zeker wel eens een origineel kleur dat mooi kan blijven.

over servotronic: ik heb eens test-gereden met de A4 zonder servotronic en bij manouvreren (zoals inparkeren of oprit oprijden) is het stuur aan de zware kant. Niet onoverkomelijk, we zijn toch allemaal vent hé... maar je merkt 't wel meteen. Met servotronic: heel licht stuur als je traag rijdt, zwaarder op hogere snelheden (snelheidsafhankelijk dus)... ik heb 't erbij besteld want ik las hier en daar dat het voor directer en sportiever sturen zorgt.

Comment

• He Renio, daar zeg je wel wat, had ik nog niet over nagedacht! Ik kan me voorstellen dat Spheric Blue vaak gepoetst moet worden, waarschijnlijk wordt door stof en vuil het licht op de lak verstrooit waardoor de amber/grijskleurige metaalglans nauwelijks meer zichtbaar is en alleen de lichtblauwe component naar voren komt. Hmmmmm, moet nog eens goed nadenken. Heb nog ff. verder gezocht en volgens mij heb je helemaal gelijk; kijk maar eens naar deze plaatjes:

Beetje-dof-1.jpg

Beetje-dof-2.jpg

Beetje-dof-3.jpg

Dus toch maar Quartzgrijs vrees ik, donkere kleuren laten het model niet tot z'n recht komen en Sahara beige is ook weer zo'n kleur die alle kanten op kan (dus als ie vies is niet mooi...)

Had Audi maar het kleurengamma van Volvo.....zucht.....

P.S. Ben het helaas niet met je eens betreft Servotronic, ik heb er mee proefgereden en was niet onder de indruk van de precisie, integendeel zelfs; je moest ongeveer op de gok een zwengel geven en maar hopen dat je ongeveer goed uitkwam. Ik rijd nu een Volvo S40 die ook redelijk zwaar maar wel heel precies stuurt. BMW 3 serie coupé (ook gereden, 320i, niet vooruit te branden) stuurt nog VEEL zwaarder.

Comment

• Kwartsgrijs is héél mooi. Ik heb mijn Avant in Meteoorgrijs besteld, ondertussen nog wat kwartsgrijze wagens gezien en die zijn héél mooi.Sfeerblauw vond ik zelf maar niks (had ik oorspronkelijk besteld, maar na een wagen IRL in die kleur te zien, ben ik er vanaf gestapt)
                                    BMW 420dA : >>>

Comment

• Heb 'm zelf ook al een paar keer gezien en het is inderdaad mooi in Quartsgrijs, beetje blauw zit er ook nog in. Moet wel gepoetst worden anders wordt ie net zo doffig qua uitstraling als de sfeerblauw die niet gewassen is (waar ik dus net achter ben gekomen)

Overigens, nieuwe optie die te bestellen is voor modeljaar 2009 (af 2 Juli) is een elektrisch zonnescherm voor de achterruit op de limousine. Ga ik ook bijbestellen. Lekker cool (letterlijk en figuurlijk).

Weet iemand of het parking system plus (voor en achter dus sensoren) een instelbaar piep volume heeft? Ik heb gezien dat je met dit systeem ook een grafische weergave hebt in je MMI display. Dan zou het nog mooier zijn als je dat gepiep helemaal kan uitschakelen....

Velgen heb ik gelukkig gevonden; dit is een nieuwe MAK velg die met Audi naafdop geleverd wordt a raison du € 947,- extra. Geen geld vergeleken met origineel af fabriek, dan ben je minimaal € 2000+ kwijt (leve de BPM )

MAK-PES.gif

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chipsy Bekijk Berichten
                                        Al mee gereden zonder? Is net alsof er met de wagen iets scheelt.. verre van aangenaam en zeker NIET sportief :/
                                        -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                          Al mee gereden zonder? Is net alsof er met de wagen iets scheelt.. verre van aangenaam en zeker NIET sportief :/
                                          Zou ik wel eens willen proberen!

Ben heel content van mijn stuurgedrag (zonder servotronic)
                                          Maar als ik dan terug in de peugeot 407 van mijn ouders kruip, is het net alsof ik in mijn Audi geen servo heb Dat stuur is veeeel lichter (en thans altijd content van geweest toen ik er mee reed)
                                          Maar de pedalen gaan ook wel veel soepeler, alles is eigenlijk wat "minder stevig" als de Audi

Comment

Working...
                                          X