Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
    Wie wacht er hier eigenlijk altijd nog zijn Audi A4 (buiten ik dan..)

Besteld begin 2008 A4 2.0 TDI Multitronic met de 2 packs en nog wat opties.
    Ik wacht nog op mijne Avant. Besteld op 22/05 en zou geleverd worden eind augustus. Nog eventjes dus ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
      Wie wacht er hier eigenlijk altijd nog zijn Audi A4 (buiten ik dan..)

Besteld begin 2008 A4 2.0 TDI Multitronic met de 2 packs en nog wat opties.
      Ik heb de mijne besteld op 6/5 en naar 't schijnt mag ik hem half januari 2009 verwachten. Ik word ook de gelukkige eigenaar van parkeersensoren. Al een geluk dat ik geen multitronic heb besteld anders moest ik misschien tot volgende zomer wachten

Comment

• Nieuwe 2.0 TFSI besteld!

Eindelijk, de kogel is door de kerk; ik heb mijn A4 met de nieuwe 2.0 TFSI 180 PK motor besteld! Fleet owner helemaal blij want ik had de offerte al in de pocket dus hij heeft weinig werk. Levertijd is geen probleem, "slechts" 10 weken, midden Juli besteld = rijden begin Oktober. Wat is er toch aan de hand in België dat jullie zulke lange levertijden hebben? Importeur te weining quotum gekregen? Of komt het door de Multitronic?

Ik kon het niet laten en ben me flink te buiten gegaan aan opties, hierbij de spec:

A4 2.0 TFSI 180 PK handgeschakeld / Pro Line Business in Quartzgrijs (na jullie advies geen Cascadeblauw dus)
        In Nederland is de Pro Line Business uitgerust met:
        - Navigatiesysteem (de simpele CD rom versie)
        - Alarm
        - Bluetooth handsfree telefoon voorbereiding
        - Audi sound system
        - Middenarmsteun
        - Multifunctioneel stuur
        Op zich wel een koopje voor € 1195,- totaal zou het anders > € 6600,- zijn geworden.

Daarnaast heb ik nog:
        - Sportonderstel 20 mm verlaagd
        - Sportstuur MF
        - Sportstoelen
        - Inleg aluminium hologram
        - MAK Penta 17" 225/50 R 17 met Audi naafdopje (voor de nerds )
        - Hemel in stof zwart (schande 1, € 451,20)
        - Neerklapbare achterbank (schande 2 , € 512,-!)
        - Upgrade naar DVD Navigatiesysteem met MMI high
        - Kleuren best. info systeem
        - Elektrisch bedienbaar zonnescherm voor achterruit (nieuwe optie a raison du € 489!)
        - Audi Parking System Plus (voor en achter. Grote bak; dus wel nodig )
        - Comfort airconditioning 3 zones
        - Verchroomde raam omlijsting
        - Opbergpakket
        - Lichtpakket
        - Bagagepakket
        - Audi Hold assist
        - Uitlaatsierstuk (want dat hebben ze ook al wegbezuinigd op de 2.0 TFSI)

Al met al ben ik zeer in mijn nopjes met deze specificatie.
        Ik heb bewust géén servotronic erbij besteld want die is me toch te licht en ik hou wel van wat meer gewicht in de besturing.

Nog 7 weken werken, dan 3 weken vakantie en meteen als ik terug ben ophalen!
        Ik zal daarna wat foto's posten, ben benieuwd naar de MAK velgen (zie plaatje) maar ik denk dat ze super passen.
        Bijgevoegde Bestanden
        Last edited by ; 18/07/2008, 16:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dr SIM Bekijk Berichten
          Ook ik wacht nog op mijne A4 2.0 Tdi Multitronic ... besteld half april ...
          ahum, succes. De mijne besteld sinds begin feb. en nog geen productiedatum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
            ahum, succes. De mijne besteld sinds begin feb. en nog geen productiedatum.
            Levering is voorzien week van 28/07..... dat gaan dus nog lange dagen worden!

Comment

• Proficiat Chipsy, rijkelijk uitgerust!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Red Bekijk Berichten
                Levering is voorzien week van 28/07..... dat gaan dus nog lange dagen worden!
                Ik wacht nu al 7 lange maanden...

Comment

• vandaag mijn wagen terug gaan halen,de luchtvering zit eronder.ben hem een week kwijd geweest.

Comment

• heb hem nu 4 weken.
                    WheelonCar[1].JPG

Comment

• Welke velgen steken eronder?
                      En proficiat met de wagen!

Comment

• velgen

velgen van het merk DEZENT.

DEZENT M

Comment

• uitlaatpijpen, 2.0 TFSI

Oorspronkelijk geplaatst door Chipsy Bekijk Berichten
                          De wijzigingen voor modeljaar 2009 zijn voor wat ik weet de volgende:
                          - Nieuwe motoren: 2.0 TFSI in 180 en 211 PK uitvoering, de 211 PK versie is in quattro leverbaar. Deze motoren vallen in de A-energielabel (!) categorie en verbruiken rond 6.6 l/100 km
                          - Zoals eerder gemeld heeft enkel de A4 Avant Quattro TFSI enkele uitlaatpijpen links en rechts, alle andere versies moeten het met een dubbel pijpje links doen.
                          Vanmiddag bij de dealer geweest om ook zo'n mooie A4 2.0 TFSI samen te laten stellen.
                          I.v.m. de verwarring over de uitlaten de importeur gebeld. Volgens de importeur en het Audi Dealerxtranet:

[quote]
                          De standaard uitrusting van de 2.0 TFSI is gelijk aan de 1.8 TFSI met uitzondering van de twee volgende item's: Beide uitvoeringen beschikken standaard over 16" lichtmetalen velgen (PRF) en de 211 pk beschikt standaard over servotronic.
                          In tegenstelling tot wat in de prijslijst van juni genoemd staat is de servotronic op 2.0 TFSI 180 pk niet standaard.

De A4 2.0 TFSI beschikt over een uitlaat met enkelwandige sierstukken links en rechts. Bij bestelling van een S line exterieurpakket worden de uitlaatpijpen dubbelwandig, zoals bij een 6-cilinder.
                          [end quote]

Comment

• [quote=sweep;2835791]Vanmiddag bij de dealer geweest om ook zo'n mooie A4 2.0 TFSI samen te laten stellen.
                            I.v.m. de verwarring over de uitlaten de importeur gebeld. Volgens de importeur en het Audi Dealerxtranet:

De standaard uitrusting van de 2.0 TFSI is gelijk aan de 1.8 TFSI met uitzondering van de twee volgende item's: Beide uitvoeringen beschikken standaard over 16" lichtmetalen velgen (PRF) en de 211 pk beschikt standaard over servotronic.
                            In tegenstelling tot wat in de prijslijst van juni genoemd staat is de servotronic op 2.0 TFSI 180 pk niet standaard.

De A4 2.0 TFSI beschikt over een uitlaat met enkelwandige sierstukken links en rechts. Bij bestelling van een S line exterieurpakket worden de uitlaatpijpen dubbelwandig, zoals bij een 6-cilinder.
                            [end quote]
                            Het ligt allemaal toch iets gecompliceerder; kijk maar op:
                            Nieuw de Audi A4 is binnenkort te bestellen met de 2.0TFSI 180 en 211pk motor. De A4 limousine 2.0TFSI gaat € 37.250,- kosten en heeft een A-label en de multitronic gaat € 40.250,- en heeft een B-Label In Avant uitvoering € 39.350,- met een A-label en in multitronic € 42.350,-…

Maar zelfs wat er op Audiblog staat klopt niet helemaal; De limousine versie heeft toch een dubbele uitlaatpijp links, enkel op de Avant zijn het 2 afzonderlijke uitlaten links en rechts.
                            Quote uit de Duitse Audi site:
                            Auspuffendrohre, sichtbar, zweiflutig, je ein Endrohr links und rechts bei 6-Zylinder oder Avant 2.0 TFSI; sichtbar, einflutig, zwei Endrohre links bei allen 4-Zylindern außer Avant 2.0 TFSI.

Ik heb een maand of 5 geleden een spyshot gezien van een 2.0TFSI limo en die had inderdaad 2 pijpjes links (kan me niet meer herinneren welke site)
                            Last edited by ; 19/07/2008, 22:00.

Comment

• Met dat verhaal van audiblog stond ik idd vanmiddag bij de dealer

Onhandig zoveel verschillende verhalen, zou toch te gek zijn als de importeur het gewoon verkeerd heeft. Dat dealerxtranet kwam mij toch over als de 'authoriteit' op het gebied.
                              Is er dan niet al iemand met een 2.0 TFSI 180 pk limo die definitief uitsluitsel kan geven (fotos )

Comment

• Download de prijslijst maar van de Audi.nl website, daar staat ook dat de 2.0 TFSI een "uitlaatpijp, links, dubbel rond" heeft (bij die bolletjes met de standaarduitrusting). Maar ja, hier staat weer niet dat de Avant wél een enkele links en rechts heeft. Hier een foto:
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• idd ook gezien in de prijslijst, maar er werd ook expliciet gesproken over een fout in de prijslijst en een mogelijke herdruk :S
                                  Blijft tobben zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chipsy Bekijk Berichten
                                    Download de prijslijst maar van de Audi.nl website, daar staat ook dat de 2.0 TFSI een "uitlaatpijp, links, dubbel rond" heeft (bij die bolletjes met de standaarduitrusting). Maar ja, hier staat weer niet dat de Avant wél een enkele links en rechts heeft. Hier een foto:

mss omdat het een s-line is op de foto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pehuyghe Bekijk Berichten
                                      Ik heb de mijne besteld op 6/5 en naar 't schijnt mag ik hem half januari 2009 verwachten. Ik word ook de gelukkige eigenaar van parkeersensoren. Al een geluk dat ik geen multitronic heb besteld anders moest ik misschien tot volgende zomer wachten
                                      Heb mijn multitronic 2.0 tdi op 23 januari besteld...Pweek was uiteindelijk de week van 7juli....(normaal gezien midden mei) en onlangs bericht gehad dat ik hem eind volgende week , ten laatste begin de week erna mag afhalen...(hangt beetje af van die feestdag ertussen)

grtz S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4ke Bekijk Berichten
                                        vandaag mijn wagen terug gaan halen,de luchtvering zit eronder.ben hem een week kwijd geweest.
                                        en hoe valt het mee?

grtz S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SvenG Bekijk Berichten
                                          Heb mijn multitronic 2.0 tdi op 23 januari besteld...Pweek was uiteindelijk de week van 7juli....(normaal gezien midden mei) en onlangs bericht gehad dat ik hem eind volgende week , ten laatste begin de week erna mag afhalen...(hangt beetje af van die feestdag ertussen)

grtz S
                                          Papieren gisteren gaan afhalen, auto wordt normaal deze week geleverd.... of de week van 28/07 wegens verlof.

Comment

Working...
                                          X