Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sweep Bekijk Berichten
    In NL wordt er gesproken over:
    • zonder type aanduiding
    • zonder motor aanduiding
    Kan iemand mij bevestigen of de 'zonder type aanduiding' direct ook 'zonder motor aanduiding' impliceert ?

thanks
    Ik weet niet of je al besteld hebt maar je moet inderdaad beide opgeven. Heb je besteld en kenbaar gemaakt dat je beide niet wilt komt er toch op je bestelformulier enkel zonder type aanduiding te staan. Bij het bestellen van mijn A5 was dit ook het geval en geleverd zonder type en motoraanduiding. Moet je nog bestellen, beide opties geven geven geen meerprijs in NL.

Comment

• Ik had idd aangegeven beide niet te willen.
      Op de offerte en inmiddels in het leasecontract staat alleen 'zonder type' waarna ik toch begon te twijfelen.
      Vanmiddag nog even gebeld (naar een andere dealer) en daar werd ook gezegd dat 'zonder type' helemaal kaal is (dus ook zonder motor aanduiding).

Als twee dealers het onafhankelijk van elkaar bevestigen zal het wel goed gaan.
      Hoef ik niet het contract aan te laten passen en weer door de hele molen te gaan :S

Goed te horen dat het bij jou wel/ook goed is gegaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svenson Bekijk Berichten
        Echt knap! Welke kleur van leder is dit? Komt ook goed uit in combinatie met de inlegplaatjes...
        voila se:

Renk: "Mustang Brown" trdekiler "Tarçın Rengi" de diyor
        Deri Tipi: "Milano"
        Dikiş Deseni/Koltuk Tipi: "Spor Ön Koltuklar"

Comment

• Ik heb net een 2.0T Quattro Avant besteld. Volgens de dealer zou de productie in week 34 zijn gepland, en aflevering zou 2 weken later zijn - wat me redelijk lijkt. Maar toch zie ik wat andere levertijden hier op het forum, ben benieuwd of de dealer zich aan deze planning kan houden.

Ik overigens een vrij kale uitvoering genomen, o.a. geen Xenon. Nu wil ik wel de DLR vervangen door LED lampen. Kan iemand mij vertellen welk type fitting/lamp gebruikt wordt voor de non-Xenon DLR?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wildcheese Bekijk Berichten
            Ik heb net een 2.0T Quattro Avant besteld. Volgens de dealer zou de productie in week 34 zijn gepland, en aflevering zou 2 weken later zijn - wat me redelijk lijkt. Maar toch zie ik wat andere levertijden hier op het forum, ben benieuwd of de dealer zich aan deze planning kan houden.

Ik overigens een vrij kale uitvoering genomen, o.a. geen Xenon. Nu wil ik wel de DLR vervangen door LED lampen. Kan iemand mij vertellen welk type fitting/lamp gebruikt wordt voor de non-Xenon DLR?
            Ik twijfel sterk of dit mogelijk is...als je goed kijkt zie je dat de xenon koplampen met LED DLF een andere vorm heeft dan de gewone koplampen. Ook het voltage voor de LED's is anders dan voor gewone lichtjes...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svenson Bekijk Berichten
              Ik twijfel sterk of dit mogelijk is...als je goed kijkt zie je dat de xenon koplampen met LED DLF een andere vorm heeft dan de gewone koplampen. Ook het voltage voor de LED's is anders dan voor gewone lichtjes...
              Ja dat klopt.
              De inhoud van de koplampen zijn anders
              Maar als je er genoeg voor over hebt kan het wel.
              Er moeten dan 2 nieuwe koplamp units in a 300 euro en een nieuwe regelunit van een hoop geld.

Quanta kosta? Stukken meer dan gewoon Xenon nieuw bij bestellen.

Comment

• Bestel dan gewoon direct Xenon's, heb je al die miserie achteraf niet en ben je 100% zeker wat de kost is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Bestel dan gewoon direct Xenon's, heb je al die miserie achteraf niet en ben je 100% zeker wat de kost is.
                  Ohja, er zijn altijd mensen die denken dat ze het nadien goedkoper kunnen fixen om dan te eindigen met een hoop miserie & extra kosten

Comment

• Ik denk dat ook hoor, maar niet in elk geval Ik laat er achteraf zo'n RNS-E unit insteken (in een A3 weliswaar), dit is wel een pak goedkoper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      Ohja, er zijn altijd mensen die denken dat ze het nadien goedkoper kunnen fixen om dan te eindigen met een hoop miserie & extra kosten
                      Simpel, het is een lease auto en Xenon kon er niet meer vanaf :-).

Wat ik eigenlijk bedoel is dat je tegenwoordig LED lampjes hebt die dezelfde fitting hebben als een gloeilamp - je kunt ze dus eenvoudig wisselen. Ik ga geen Xenon inbouwen (dat wordt idd te duur) maar die DLR lampjes vervangen voor LED moet niet zo een probleem zijn. Ik heb diverse zaken gevonden waarbij mensen zelfs de nummerplaat en de binnen verlichting door LEDs vervangen. Maar niets over de DLR...

Die DLR zijn gewoon 4 gloeilampjes...als de fitting daarvan bekend is dan kun die eenvoudig omwisselen voor LED lampen. Het enige wat dan nog kan optreden is dat je een computer melding geeft dat er een lamp kapot is (vanwege het lagere stroomverbruik), maar ook dat is simpel op te lossen met een weerstand.

Comment

• Een benzine-motor als firmawagen? Waar werk jij wel
                        Er bestaan idd leds met dezelfde fittings maar geen idee als dat werkt voor de A4!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                          Een benzine-motor als firmawagen? Waar werk jij wel
                          Er bestaan idd leds met dezelfde fittings maar geen idee als dat werkt voor de A4!
                          In NL is een diesel alleen interessant als je 40000km of meer rijdt, ik rij gelukkig minder :-)

Afijn, ik hoop dat iemand de fitting even kan nakijken, ik kan dan de lampen op voorhand bestellen. Ik heb al een engelse gebruikershandleiding gedownload, maar daar staat het niet in
                          Last edited by ; 06/08/2008, 18:52.

Comment

• Heb bericht gekregen dat mijn wagen normaal gezien zal gemaakt worden in week 38. Besteld begin 2008.. Zou hem dan hebben tegen uiterlijk eind september. (bijna 9 maanden wachten dus..)

Hieronder nog eens de opsomming van wat ik besteld heb:

A4 2.0TDI MULTITRONIC

OPTIES:

Buitenspiegels Pack 2
                            Stopcontact 230 Volt
                            Multif.stuur/Tip-Multitronic (met schakelpeddels achter het stuur)
                            Xenon koplampen
                            Acoustic Parking System VR/AR (met weergave op het MMI scherm)

Pack "Lifestyle Plus (met de befaamde parkeersensors..)
                            Pack Lounge
                            Milano Leder zwart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                              Bij Audi heb ik alle MMI kleurenschermen uitgeprobeerd en dat van de A4 vond ik het minst vlot werken. Ook beeldschermkwaliteit verschilt met dat van de andere modellen.

Geen problemen mee een kameraad van mij rijdt audi a6 en zegt dat beeldscherm helderder is in de a4 dan in zijn a6, misschien moet je via het mmi de helderheid aanpassen.
                              Wel vindt ik dat voor het geld dat je voor de mmi betaaldt een uitgebreidere navi software mocht verwachten ik hop dan ook dat de nieuwe software in de Q5 ook als update in de a4 past.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
                                Heb bericht gekregen dat mijn wagen normaal gezien zal gemaakt worden in week 38. Besteld begin 2008.. Zou hem dan hebben tegen uiterlijk eind september. (bijna 9 maanden wachten dus..)

A4 2.0TDI MULTITRONIC

OPTIES:

Buitenspiegels Pack 2
                                Stopcontact 230 Volt
                                Xenon koplampen

Pack Lounge
                                Milano Leder zwart
                                9 maanden, dat lijkt me een normale bevalling

Comment

• A4 Radio Symphony Gebrek aan hoge tonen

Ik rij nu al 3 weken met mijn fantastische nieuwe A4, maar ik zit met de volgende vraag:
                                  Bij de instellingen "sound" heb ik de treble helemaal open staan om een redelijk helder geluid te hebben.
                                  Aan bassen en algemeen volume is er geen tekort. Ik ben ook zeer opgetogen over de werking met het SD-kaartje.

In de achterdeuren zitten tweeters, en deze spelen mee. Van voren zit onderaan in de deur, de bas, vlak onder de ruit de midden, en boven in het portier een LEEG afdekkapje. dit ziet uit als een grilletje, maar het is potdicht. ik heb het erafgehaald en er zit geen bedrading ot tweeter achter.
                                  Volgens de katalogen zijn er 8 luidsprekers, (en die heb ik ook wel ).
                                  Kan iemand verifieren of hij ook lege kapjes in zijn portieren heeft, en wat zijn bevindingen van het geluid zijn.

Dank bij voorbaat

Martin

Comment

• Eindelijk een datum.Ik heb 2 weken na u besteld en nog steeds geen datum.
                                    Heb een aanloopwagen gekregen van de lease maatschappij... Een nieuwe A4 toch wel, maar enkel met de Pack lifestyle
                                    Toch, mij hoor je momenteel niet klagen, maar hoop wel dat "de mijne" er snel zal zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
                                    Heb bericht gekregen dat mijn wagen normaal gezien zal gemaakt worden in week 38. Besteld begin 2008.. Zou hem dan hebben tegen uiterlijk eind september. (bijna 9 maanden wachten dus..)

A4 2.0TDI MULTITRONIC

OPTIES:

Buitenspiegels Pack 2
                                    Stopcontact 230 Volt
                                    Xenon koplampen

Pack Lounge
                                    Milano Leder zwart

Comment

• Da's ook wat met die levertijden, ik denk dat het toch voornamelijk ligt aan de motor en versnellingsbak combinatie; diesel + automaat = laaaaannggge levertijd, bezine + handbak = best kort eigenlijk. Onderstaande config is in week 31besteld en wordt in week 38 geproduceerd..... De leveringsproblemen met de parking sensors zijn dus ook verleden tijd; ik heb Parking system Plus besteld (voor en achter) en geen zichtbare vertraging in ieder geval. Ik kan begin Oktober rijden!

A4 2.0 TFSI 180 PK handgeschakeld / Pro Line Business in Quartzgrijs met:
                                      - DVD Navigatiesysteem met MMI high
                                      - Sportonderstel 20 mm verlaagd
                                      - Sportstuur MF
                                      - Sportstoelen
                                      - Hemel in stof zwart
                                      - Elektrisch bedienbaar zonnescherm voor achterruit
                                      - Inleg aluminium hologram
                                      - MAK Penta 17" 225/50 R 17 met Audi naafdopje (voor de nerds )
                                      - Alarm
                                      - Bluetooth handsfree telefoon voorbereiding
                                      - Audi sound system
                                      - Middenarmsteun
                                      - Neerklapbare achterbank
                                      - Kleuren best. info systeem
                                      - Audi Parking System Plus
                                      - Comfort airconditioning 3 zones
                                      - Verchroomde raam omlijsting
                                      - Opbergpakket
                                      - Lichtpakket
                                      - Bagagepakket
                                      - Audi Hold assist
                                      - Uitlaatsierstuk (want dat hebben ze ook al wegbezuinigd van de 2.0 TFSI)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chipsy Bekijk Berichten
                                        Da's ook wat met die levertijden, ik denk dat het toch voornamelijk ligt aan de motor en versnellingsbak combinatie; diesel + automaat = laaaaannggge levertijd, bezine + handbak = best kort eigenlijk. Onderstaande config is in week 31besteld en wordt in week 38 geproduceerd..... De leveringsproblemen met de parking sensors zijn dus ook verleden tijd; ik heb Parking system Plus besteld (voor en achter) en geen zichtbare vertraging in ieder geval. Ik kan begin Oktober rijden!

A4 2.0 TFSI 180 PK handgeschakeld / Pro Line Business in Quartzgrijs met:
                                        - DVD Navigatiesysteem met MMI high
                                        - Sportonderstel 20 mm verlaagd
                                        - Sportstuur MF
                                        - Sportstoelen
                                        - Hemel in stof zwart
                                        - Elektrisch bedienbaar zonnescherm voor achterruit
                                        - Inleg aluminium hologram
                                        - MAK Penta 17" 225/50 R 17 met Audi naafdopje (voor de nerds )
                                        - Alarm
                                        - Bluetooth handsfree telefoon voorbereiding
                                        - Audi sound system
                                        - Middenarmsteun
                                        - Neerklapbare achterbank
                                        - Kleuren best. info systeem
                                        - Audi Parking System Plus
                                        - Comfort airconditioning 3 zones
                                        - Verchroomde raam omlijsting
                                        - Opbergpakket
                                        - Lichtpakket
                                        - Bagagepakket
                                        - Audi Hold assist
                                        - Uitlaatsierstuk (want dat hebben ze ook al wegbezuinigd van de 2.0 TFSI)
                                        In België besteld? Zou me echt verbazen als je hem dan al zou hebben hoor.. mij hadden ze ook iets totaal anders beloofd! Als ze maar kunnen verkopen!

Comment

• Nee in Nederland besteld....sorry

Comment

Working...
                                          X