Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
    Met alle respect maar dit topic gaat al tijden off-topic.

Het gaat niet meer om de Audi A4 B8 maar over de levertijden bij Audi en gratis reclame voor D'ieteren.

Terwijl de levertijden gewoon goed zijn (in NL) dus we niets te klagen hebben.
    Dat er in Belgie iets mis gaat lijkt me meer een verkeerde inschrijving iod.

Maar inhoudelijk over de Audi zelf is er maar mondjesmaat.

Beetje vervelend vindt ik
    Denk dat je voor inhoudelijke zaken momenteel beter eens een kijkje neemt op www.autoweek.nl. Daar staan een aantal reviews over de A4 B8. Dat missen we idd op dit forum.

Dus bij deze een oproep aan iedereen die reeds zijn A4 berline of Avant heeft: graag jullie (rij)ervaringen even op een rijtje. Zowel positief als negatief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
      Denk dat je voor inhoudelijke zaken momenteel beter eens een kijkje neemt op www.autoweek.nl. Daar staan een aantal reviews over de A4 B8. Dat missen we idd op dit forum.

Dus bij deze een oproep aan iedereen die reeds zijn A4 berline of Avant heeft: graag jullie (rij)ervaringen even op een rijtje. Zowel positief als negatief.

Ik heb nu 2 maanden mij a4 en vindt het een fantatische auto. Ik heb 18 inch sr5 velegen met sportonderstel. Moet wel wennen vindt een beetje stugger dan type b7 of moet de auto misschien nog wat inveren. ik heb nu 5000km gereden en heb de bandenspanning op 2.5 bar staan dit is volgens de dealer het minimum. Heeft iemand soortgelijk config en wat is is je mening over het rij comfort. Ik vindt ook dat er meer geluiden van onderstel worden doorggegeven dan vorig model A4.

Comment

• De A4 die bij ons op het bedrijf in het wagenpark zit staat momenteel in Spanje ergens te wachten tot 'em met de takelwagen terug naar België gaat komen. Turbo is kapot gegaan op de vakantie van de 'eigenaar'. 5 maanden oud en een kleine 20000km. Goe bezig
        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• wij hebben onze A4 2.0 TDi nu bijna een half jaar en 16000 km op de teller.
          Op de B1 na hebben wij alle modellen 80 en A4 gehad.

De B8 steekt met kop en schouders boven de rest uit.
          In 1 woord geweldig.

Wel 2 kleine minpuntjes en dat is de gevoeligheid van de ophanging ten opzichte van bv de B6 en B7. Ook valt het verbruik erg tegen ten opzichte van de vorige modellen.
          Hierbij haalde wij fluitend een gemiddelde van 1 op 17 terwijl we nu krap de 1 op 14 halen.

Enige verschil met de vorige is dat de banden (velgen) nu 17 inch en 225 zijn en vroeger 16 inch 205.

Deze commonrail diesel zou 10 % zuiniger moeten zijn!!

Verder een op en top reiswagen.

Comment

• 18"-velgen zijn voor niets nodig behalve om op te vallen
            het comfort op een A4 is enkel redelijk goed met de standard 16 "
            sportvering is ook te mijden
            laaste ervaring : bij een testrit met een 2,0 TDI met 17"-velgen en sportvering stelde ik vast dat mijn oude A 4 van de eerste genaratie (ook met sportvering...) nog zachter is !
            wie heeft al gereden met een Drive Select op een "gewone" A4 (geen 3,0 TDI quattro !)

Comment

• [quote=guyugy;2894012]18"-velgen zijn voor niets nodig behalve om op te vallen
              laaste ervaring : bij een testrit met een 2,0 TDI met 17"-velgen en sportvering stelde ik vast dat mijn oude A 4 van de eerste genaratie (ook met sportvering...) nog zachter is ![quote=guyugy;2894012

Hier ben ik het zeker mee eens.

Het is ook enkel voor de looks en brengt verder geen enkel voordeel.
              Maar dit geld voor ieder andere auto. Je boet enorm veel in qua comfort.

Onze volgende zal dan ook weer gewoon de standaard maat en velgen hebben.

Comment

• een andere optie waarmee Audi dik verdient : de ingebouwde navigatie (tot bijna 4.000euros voor een cabrio A3 !)
                objektief doet zoiets net hetzelfde als een tom-tom of een garmin, maar kan niet van wagen veranderd wordt en gaat verloren bij de verkoop van de wagen
                in België zijn Xenon-lampen evenmin nuttig : op onze goed verlichte wegennet ziet men zelfs meestal niet dat onze koplampenaan zijn !
                wat de mensen aan velgen, navigatie en Xenon-lampen uitgeven vertegenwoordigt voor de modale gebruiker (15.000 of 20.000 km /jaar) meer dan het verschil tussen een diesel en een benzineversie
                voor mij blijft een A4 1,8 benzine met Multitronic en Drive Select (op standardvelgen) de tofste keuze
                nog iets : het verschil aan de pomp tussen benzine en diesel heeft de maken met accijnzen, en de Staat heeft nu geld nodig... Gesnapt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  een andere optie waarmee Audi dik verdient : de ingebouwde navigatie (tot bijna 4.000euros voor een cabrio A3 !)
                  objektief doet zoiets net hetzelfde als een tom-tom of een garmin, maar kan niet van wagen veranderd wordt en gaat verloren bij de verkoop van de wagen
                  in België zijn Xenon-lampen evenmin nuttig : op onze goed verlichte wegennet ziet men zelfs meestal niet dat onze koplampenaan zijn !
                  wat de mensen aan velgen, navigatie en Xenon-lampen uitgeven vertegenwoordigt voor de modale gebruiker (15.000 of 20.000 km /jaar) meer dan het verschil tussen een diesel en een benzineversie
                  voor mij blijft een A4 1,8 benzine met Multitronic en Drive Select (op standardvelgen) de tofste keuze
                  nog iets : het verschil aan de pomp tussen benzine en diesel heeft de maken met accijnzen, en de Staat heeft nu geld nodig... Gesnapt ?
                  Ja, is waar maar alle genoemde punten gelden net zo zeer voor bv BMW, Mercedes en noem alle merken maar op die tegenwoordig vaste navi inbouwen en ook een onderdeel zijn van het gehele MMI pakket.
                  Dat deze opties duurder zijn bij de 3 toppers is logisch.

De rest bakt die opties op een vreselijke manier in het dashbord zodat het er niet uitziet.

Luxe betaal je nou eenmaal.

Maar nogmaals je kritiek op de onzinnigheid van enkele opties daar kan ik mee leven.

Comment

• Je kan zeggen wat je wil over die LEDS maar het trekt op niets wanneer je geen Xenon neemt op je auto. Ronduit lelijk en storend.
                    NAV is uiteraard veel te duur maar het is ingebouwd en je hebt altijd direct ontvangst.
                    Velgen maken de auto af, niets lelijker dan een auto van 45K met 16" velgen onder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      Je kan zeggen wat je wil over die LEDS maar het trekt op niets wanneer je geen Xenon neemt op je auto. Ronduit lelijk en storend.
                      Mensen zonder LEDs op hun A4 (zoals ikzelf één van de komende weken hopelijk ...) kunnen maar beter hun dagrijlichtjes afzetten (via MMI that is). 't Is allemaal mooier zonder lampjes aan, less is more enzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten
                        Ik heb nu 2 maanden mij a4 en vindt het een fantatische auto. Ik heb 18 inch sr5 velegen met sportonderstel. Moet wel wennen vindt een beetje stugger dan type b7 of moet de auto misschien nog wat inveren. ik heb nu 5000km gereden en heb de bandenspanning op 2.5 bar staan dit is volgens de dealer het minimum. Heeft iemand soortgelijk config en wat is is je mening over het rij comfort. Ik vindt ook dat er meer geluiden van onderstel worden doorggegeven dan vorig model A4.
                        *begint spontaan te huilen bij al die (dt-) fouten *

Comment

een andere optie waarmee Audi dik verdient : de ingebouwde navigatie (tot bijna 4.000euros voor een cabrio A3 !) ?
                          Nederlandse prijzen ofzo? Want in België kost het zeker niet zoveel En zoals je zelf zegt, Audi verdient er dik op, maar er zijn omwegen. Ik heb een RNS-E unit met alles wat ik nodig heb voor installatie in de wagen gekocht voor +- 650 euro. En dat heb ik er dan weer wel voor over.

Comment

18"-velgen zijn voor niets nodig behalve om op te vallen
                            laaste ervaring : bij een testrit met een 2,0 TDI met 17"-velgen en sportvering stelde ik vast dat mijn oude A 4 van de eerste genaratie (ook met sportvering...) nog zachter is !
                            wie heeft al gereden met een Drive Select op een "gewone" A4 (geen 3,0 TDI quattro !)
                            En het feit dat een wagen er gewoon helemaal niet mooi uitziet op standaardvelgjes.

Comment

18"-velgen zijn voor niets nodig behalve om op te vallen
                              ik heb mijn wagen sinds 8/8 en heb nu iets meer dan 1000 km. dit is mijn configuratie:
                              TDI 2.0L 100kW 136pk DPF / Multitronic
                              · Kwarts Grijs (metaalkleur)
                              Milano Leder Zwart COMFORT zetels
                              Zetels VR/AR geperforeerd en geventileerd (VR)
                              Lendensteunregeling
                              Zetels elektrisch regelbaar VR
                              Verwarmbare zetels vooraan
                              Licht- en regensensor
                              Elektronische klimaatregeling 3 zones
                              Pack ¨Lounge"
                              ·Pack ¨Lifestyle Plus
                              · Acoustic Parking System VR/AR +
                              · Distance Control (adaptieve cruise control)
                              · Audi Drive Select hydraulische demping
                              · Advanced Key eenvoudig
                              · Afneembare trekhaak
                              · Antidiefstalmoeren
                              · Bandenspanningscontrole
                              · Stationaire verwarming/afstandsbediening
                              · ]Xenon koplampen +
                              · Buitenspiegels Pack 2
                              · Hill Hold Assist
                              · GSM pré-installatie (2W)
                              · Audi Soundsystem
                              · Radio tuner numeriek DAB
                              Zoals je merkt verkies ik eerder intern comfort boven de uitstraling die de wagen heeft. (ik doe ong 45000 km per jaar vandaar, de voorkeur voor de standaard 16' velgen) . Voor mij is de multitronic een absolute aanrader, (veel beter dan mijn voorgaande 5 traps automaat in de mercedes) als je 120 rijdt zit je aan iets meer dan 2000 toeren. dus het blijft ook zeer stil tijdens het rijden.
                              de drive select werkt ook prima, alleen kan ik niet vergelijken met een gewone vering, wel is het opmerkelijk dat het stuur zeer licht in de hand ligt als men het op de stand "comfort " zet , ook in de auto mode valt dit best mee. in de dynamische stand heeft men wel een directere (lees hardere) afstelling van zowel de vering als de besturing. ik geef eerder de voorkeur aan de andere 2. De individual die men zelf kan instellen vind ik wat overbodig, ze zit dan algauw in dezelfde setting als de 3 vooringestelde mogelijkheden.
                              Wat mij ook zeer erg meevalt is oa de DAB tuner. je kan steeds zelf het nieuws van radio 1 opvragen wanneer het u past. en de ontvangst is zeer goed (zelfs tot een stuk in Nederland, verder dan Breda). Tot nu toe geniet ik nog het meeste van de ACC deze adaptieve cruise controle was een absolute must voor mij en dit werkt ook voortreffelijk. (zo ben ik in Turnhout op de autostrade gegaan en heb de eerste keer op mijn rem moeten duwen toen ik op de A 12 in Aarselaar voor het rode licht stond. (ik kan bijna slapen in mijn auto :-) ) Dit zou ik niet graag meer willen missen. er is trouwens ook de safety guard bij (die zorgt ervoor dat je een botsing voorkomt zonder dat je ACC hoeft geactiveerd te zijn.) De advanced Key is ook wel een leuk speeltje (al twijfel je soms wel eens of hij nu goed vast is of niet (ik laat dan maar mijn buitenspiegels vanzelf dichtklappen, zo weet ik het gemakkelijker) Wel heb ik een vraag omtrent de APS (dit werkt wel goed , maar de camera zorgt er eigenlijk voor dat je minder op de baan let , dus je weet niet goed waar je best moet naar kijken, zeker als er verkeer is) wat ik wel minder vind maar mss weet iemand dit? bij mijn mercedes sloeg de voorste APS sensoren direct op van zodra men trager dan 18 km/u reed. dit heeft het voordeel als men ergens voorwaarts wil in parkeren dan zet dit systeem zichzelf aan. bij mijn A4 is dit niet het geval en moet men dit met de knop activeren. (dit is nochtans heel handig vb als men in de file staat en de wagen bolt vanzelf een beetje vooruit tot bijna tegen de voorligger, op deze manier wordt je zelf verwittigd. ) weet iemand of dit kan aangepast worden via de garage? voor de rest moet ik nog veel speelgoed uitproberen. Voorlopig zit ik aan een gemiddeld verbruik van 6,4 l/100km wat zeker aanvaarbaar is. (ik heb wel een rustige rijstijl) . De Bluetooth verbinding werkt ook fantastisch (zelfs met mijn oude nokia 6310) en dit zonder adapter.Voilà, dat zijn mijn eerste indrukken al heb ik wel nog niet alles geprobeerd.

Comment

• @eagle: ik denk dat jij een robot wil ipv een auto. Ik zou zot komen als dat spel altijd begint te piepen in de file.

Comment

@eagle: ik denk dat jij een robot wil ipv een auto. Ik zou zot komen als dat spel altijd begint te piepen in de file.
                                  Waar is de tijd dat auto rijden nog auto rijden was eh... schakelen, remmen, gas geven en van die dingen. Memories

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                    Waar is de tijd dat auto rijden nog auto rijden was eh... schakelen, remmen, gas geven en van die dingen. Memories
                                    Inderdaad, met alle respect voor eagle maar ik geef geen geld aan ACC, Audi drive select hill hold assist, advanced key, DAB Tuner, voorverwarming, ...

Maar dat is elk z'n eigen keuze hé Je bent met bovenstaande al makkelijk 5000euro kwijt en dat gebruik ik liever voor wat sportieve looks & GPS.

Comment

• Hild Hold Assist is anders wel heel relaxerend Remmetje lossen, en nog paar seconden de tijd om rustig te vertrekken ^^

Comment

Inderdaad, met alle respect voor eagle maar ik geef geen geld aan ACC, Audi drive select hill hold assist, advanced key, DAB Tuner, voorverwarming, ...

Maar dat is elk z'n eigen keuze hé Je bent met bovenstaande al makkelijk 5000euro kwijt en dat gebruik ik liever voor wat sportieve looks & GPS.
                                        oeps damn.. ik heb die hill hold assist erbij genomen dus spreek ik mezelf tegen

Naja... volgende week wordt 'm normaal gezien gemaakt... maandag of dinsdag eens bellen naar de dealer om te horen of week 35 bevestigd is.

yeah baby yeah, come to daddy !

Comment

• Vroeger moest je vanop een helling kunnen vertrekken om je rijbewijs te halen. Zal wat worden als er zo'n mensen opeens een auto hebben zonder hill hold. Ik zou zeggen, leer met de auto rijden en dan heb je dat allemaal niet nodig

@Renio: schone config/auto

Comment

Working...
                                          X