Oorspronkelijk geplaatst door wtsfox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichtenwaarom 143 pk? je voelt dat niet en het is duurder
Eerst naar 176pk als da niet genoeg is naar 211pk , met 136pk gaat da niet heb alles
na gevraagd bij skn en abt gebeld is zotezien een totaal andere chip
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichtenwaarom 143 pk? je voelt dat niet en het is duurder
Ik denk dat je dat vooral merkt in de hogere toeren en aan hogere snelheden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomma Bekijk BerichtenVoor degenen die denken dat het zo stilaan wel zal beteren met de levertijden omdat de grote bestellingsgolf achter de rug ligt:
Informatie opgevraagd via de fleet agent website van ING Carlease, mijn auto is besteld bij Verellen in Geel.
Dit is mijn overzichtje:
Order geplaatst 03-06-2008 Order acceptatie 03-06-2008 Contract opgesteld 11-06-2008 Contract getekend retour 23-06-2008 Bestelling geplaatst 11-06-2008 Bestelling bevestigd 11-06-2008 Aflevering verwacht 09-10-2008
en vorige week van garage Verellen bevestiging gekregen dat de A4 afgelopen vrijdag gemaakt zou worden en dat ik normaal gezien 3 weken daarna (dus over goeie 2 weken..ik tel af eh...) met de nieuwe kar zou rijden... terwijl de 'aflevering verwacht' op 9 oktober staat ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk BerichtenIk ben er toch niet zeker van dat dit geheel hetzelfde is, ik vermoed dat de motor niet meer zijn natuurlijke vermogenscurve heeft, eens 136 pk bereikt wordt de nek toegenepen! Je kan moeilijk vergelijken natuurlijk, alle testwagens zijn volgens mij 136 pk.
Ik denk dat je dat vooral merkt in de hogere toeren en aan hogere snelheden.
Comment
-
Iemand die de HTC Touch combineert met een Bluetooth Telefoonvoorbereiding in de A4.
Ik heb vaak problemen met mijn MMI (Radio/CD speler die geen geluid geeft gedurende 5 s, dan weer wel 1s en dit voortdurend, navigatiesysteem dat 'op hol' slaat, MMI interface die vastloopt.
Ik heb de indruk dat de problemen minder voorkomen wanneer ik de telefoon niet via BT connecteer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomma Bekijk BerichtenVoor degenen die denken dat het zo stilaan wel zal beteren met de levertijden omdat de grote bestellingsgolf achter de rug ligt:
Informatie opgevraagd via de fleet agent website van ING Carlease, mijn auto is besteld bij Verellen in Geel.
Dat ziet er niet best uit. Ik heb ook via ING Carlease (NL) besteld, en mijn planning ziet er als volgt uit:
STAPPEN ORDERPROCESOrder geplaatst21-07-2008Order acceptatie22-07-2008Contract opgesteldContract getekend retourBestelling geplaatst24-07-2008Bestelling bevestigd24-07-2008Aflevering verwacht25-10-2008Aflevering werkelijkContract aanvang
Een mooie 3 maanden + 1 extra weekje om leer in te bouwen. Meer dan een half jaar wachten op je auto is van de zotte!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jaymz Bekijk BerichtenDat ziet er niet best uit. Ik heb ook via ING Carlease (NL) besteld, en mijn planning ziet er als volgt uit:
STAPPEN ORDERPROCESOrder geplaatst21-07-2008Order acceptatie22-07-2008Contract opgesteldContract getekend retourBestelling geplaatst24-07-2008Bestelling bevestigd24-07-2008Aflevering verwacht25-10-2008Aflevering werkelijkContract aanvang
Een mooie 3 maanden + 1 extra weekje om leer in te bouwen. Meer dan een half jaar wachten op je auto is van de zotte!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichtentja... zoals je bij mij kan zien (zie m'n post hier boven) klopt de afleveringsdatum van begin oktober al niet (in mijn voordeel).. dus ik betwijfel of die datums van ING fleetagent nog wel deftig up-to-date gebracht worden.
Ach, zolang ze eerder leveren dan gepland is het alleen maar mooi meegenomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten18"-velgen zijn voor niets nodig behalve om op te vallen
het comfort op een A4 is enkel redelijk goed met de standard 16 "
sportvering is ook te mijden
laaste ervaring : bij een testrit met een 2,0 TDI met 17"-velgen en sportvering stelde ik vast dat mijn oude A 4 van de eerste genaratie (ook met sportvering...) nog zachter is !
wie heeft al gereden met een Drive Select op een "gewone" A4 (geen 3,0 TDI quattro !)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk BerichtenDat de auto stugger is kan ik mee leven maar het onderstel geeft veel geluiden door dat was bij de b7 absoluut niet het geval ook met sportonderstel hoorde je geen rolgeluiden en klapperen.ik vind dit behoorlijk afbreuk doen aan de nieuwe A4. ik ben van plan om sportonderstel te vervangen maar ik wil via het forum weten of mensen met standaard onderstel ook last hebben van klappergeluiden en bonken op slecht wegdek en richels.
Heb je aftermarket (replica) velgen onder de auto?
Ikzelf heb nu de nieuwe A4 een half jaar en en ik vindt hem fluisterstil.
Ik heb alle modelen 80 en A4 gehad op de B1 na en deze is de beste A4 ooit gemaakt..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk BerichtenVraagje,
Heb je aftermarket (replica) velgen onder de auto?
Ikzelf heb nu de nieuwe A4 een half jaar en en ik vindt hem fluisterstil.
Ik heb alle modelen 80 en A4 gehad op de B1 na en deze is de beste A4 ooit gemaakt..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten18 inch replica maar die had ik ook op vorig model. Wat heb jij onder de auto liggen?
Mak Invidia welke door de fabriek geplaatst zijn.
Hier was gewoon niet mee te rijden.
Na veel uitbalanceren optimailseren en verder getouwtrek de velgen eraf laten slopen en origineel Audi velgen laten plaatsen. Nu zitten er RS4 velgen onder.
Wat een rust en stilte heeft dit opgeleverd....
Bij replica heb je altijd een vulring om de velg op zijn plaats te houden.
Bij origineel niet.
Omdat deze A4 inderdaad erg gevoelig is komt dit de auto niet ten goede.
Overigens is Audi niet de enige waarbij dit probleem kan voorkomen.
Een kennis van me heeft een BMW 3 serie met hetzelfde probleem.
Verder ben ook ik van mening dat hoe groter de inch maat van de velg hiermee het comfort ook drastisch afneemt. Het is dus alleen goed voor de looks en nergens anders voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk BerichtenIk had onder deze auto 17 inch replica liggen.
Mak Invidia welke door de fabriek geplaatst zijn.
Hier was gewoon niet mee te rijden.
Na veel uitbalanceren optimailseren en verder getouwtrek de velgen eraf laten slopen en origineel Audi velgen laten plaatsen. Nu zitten er RS4 velgen onder.
Wat een rust en stilte heeft dit opgeleverd....
Bij replica heb je altijd een vulring om de velg op zijn plaats te houden.
Bij origineel niet.
Omdat deze A4 inderdaad erg gevoelig is komt dit de auto niet ten goede.
Overigens is Audi niet de enige waarbij dit probleem kan voorkomen.
Een kennis van me heeft een BMW 3 serie met hetzelfde probleem.
Verder ben ook ik van mening dat hoe groter de inch maat van de velg hiermee het comfort ook drastisch afneemt. Het is dus alleen goed voor de looks en nergens anders voor.
Heb jij ook een sportonderstel ? en welke maat rs4 heb je nu onder de auto?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk BerichtenHeb jij ook een sportonderstel ? en welke maat rs4 heb je nu onder de auto?
Er zitten nu 17 inch RS4 wielen onder.
Deze bestaan formeel niet origineel!!!
Ik heb ze echter wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk BerichtenIk had onder deze auto 17 inch replica liggen.
Mak Invidia welke door de fabriek geplaatst zijn.
Hier was gewoon niet mee te rijden.
Na veel uitbalanceren optimailseren en verder getouwtrek de velgen eraf laten slopen en origineel Audi velgen laten plaatsen. Nu zitten er RS4 velgen onder.
Wat een rust en stilte heeft dit opgeleverd....
Bij replica heb je altijd een vulring om de velg op zijn plaats te houden.
Bij origineel niet.
Omdat deze A4 inderdaad erg gevoelig is komt dit de auto niet ten goede.
Overigens is Audi niet de enige waarbij dit probleem kan voorkomen.
Een kennis van me heeft een BMW 3 serie met hetzelfde probleem.
Verder ben ook ik van mening dat hoe groter de inch maat van de velg hiermee het comfort ook drastisch afneemt. Het is dus alleen goed voor de looks en nergens anders voor.
Kun je vertellen wat er precies mankeerde met jouw MAK's? Niet dat ik mn bestelling ga veranderen, maar ben gewoon benieuwd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk BerichtenNee ik heb geen sportonderstel.
Er zitten nu 17 inch RS4 wielen onder.
Deze bestaan formeel niet origineel!!!
Ik heb ze echter wel
Dit moet je toch even uitleggen... "ze bestaan formeel niet origineel" maar je hebt ze wel. Je hebt ze informeel origineel, of formeel in replica???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jaymz Bekijk BerichtenHmmm... Je had dus geen goede ervaringen met de MAK Invidia onder je A4. Ik heb juist de RS4 velgen (replica's welliswaar) in mijn bestelling laten veranderen (ik zie ze iets te veel onder een A4 staan) in MAK Invidia Ice Black 18inch.
Kun je vertellen wat er precies mankeerde met jouw MAK's? Niet dat ik mn bestelling ga veranderen, maar ben gewoon benieuwd.
Ik vond ze erg mooi dus daar ligt het niet aan.
Het ligt ook niet aan de velg zelf maar aan de vulringen.
De een zegt dat er een vulring van die maat onder moet en de ander zegt dat dit 66 mm moet zijn.
Nou er is alles geprobeerd en na het balanceren en optimaliseren van de set bleef die even stabiel. Zodra je over een verkeersheuvel oid heen reed is het weer een ei en kan je je lol op.
Ik zie een A4 practisch niet rijden met de new RS4 velgen dus heb die mening niet.
Ik persoonlijk vind de RS velgen stukken mooier dan de Mak maar toen ik mijn Audi kocht was die keus er gewoonweg niet.
Ik ben blij dat ik de Maks niet meer heb.
Ik hoop voor jou dat je niet dezelfde beleving krijgt met deze combinatie als ik.
Comment
Comment