Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag bericht gekregen dat mijn A4 gisteren reeds is aangekomen in België bij de invoerder. Is vorige week dinsdag gemaakt geweest!

Hoop dat papieren er nu snel zijn, en dat auto ook snel in de garage is.. Mag wel na 9 lange maanden wachten! ! !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Goh, alternatief .. Hoeveel lease rijders rijden er niet met een kale break waarvan ze de ruimte helemaal niet benutten? Meer dan genoeg vrees ik, en dan ben je (vind ik) toch beter af met een A3 Sportback of een 1 5-deurs die dan toch een pak beter uitgerust zal zijn. En veel te klein is wel grappig, zoveel kleiner is dat nu ook niet hoor. Vooraan meer dan genoeg ruimte, achteraan ondertussen ook en meer dan degelijke koffer. De A4 zal een tikkeltje ruimer zijn (en de koffer iets meer dan een tikkeltje), maar om dan te zeggen "veel te klein" .. Nah.
      Wielbasis A3 SB : 2578 mm
      Wielbasis A4 Av : 2808 mm

Dat is dus een verschil van 20 cm wielbasis... Dat tikkeltje valt redelijk groot uit als je het mij vraagt

Koffer A3 SB : 370 l
      Koffer A4 Av : 490 l

De A3 SB is voor mij (en waarschijnlijk voor veel mensen) véél te klein. Het is geen volwaardig alternatief als gezinswagen. Zelfs in een A4 Av krijg ik amper de koffers gepakt wanneer we op reis gaan
      Een A3 is geen alternatief voor de A4. Het zijn wagens in twee verschillende segmenten.

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Het is niet echt kwestie van "de man zijn" dat ik dat bedoel hoor, maar vind het zelf gewoon jammer om een bv. spiksplinternieuwe A4 te zien staan die dan volledig standaard staat. Want zeg nu zelf, standaard zijn die bakken nu niet echt rijkelijk uitgerust. No offence naar de mensen die niet meer nodig hebben, is gewoon een persoonlijke gedachte.
      Ik denk dat de A4 redelijk correct is uitgerust in basisuitvoering (airconditioning). Voor veel mensen is een wagen een machine die mensen van A naar B moet brengen. Als die mensen hun wagen OK vinden, zie ik niet wat daar jammer aan is.
      BMW 420dA : >>>

Comment

• Die 20cm voel je vooral in de koffer, maar het is idd een ander segment. Maar ik blijf er bij dat voor veel mensen het wel een deftig alternatief is, die de extra ruimte van een A4 nooit gebruiken maar gewoon een A4 kiezen omdat het beter klinkt om te zeggen. In dergelijke gevallen opteer ik dan toch liever een beter uitgeruste A3. Meer niet.

En ik vind het jammer, zoals ik zei, een persoonlijke gedachte. Jij mag gerust iets anders denken

Comment

• Ff iets anders
          Op de standaard radio Chorus is er geen AUX ingang aanwezig.
          Wat is de gemakklijkste en goedkoopste manier om toch een MP3 speler of Ipod te kunnen aansluiten op deze standaard radio?
          Alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Die 20cm voel je vooral in de koffer, maar het is idd een ander segment.
            Dat moet dan de "Vorsprung durch technik" zijn.... Een verschil in wielbasis dat zich uit in een grotere koffer...
            BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
              Dat moet dan de "Vorsprung durch technik" zijn.... Een verschil in wielbasis dat zich uit in een grotere koffer...
              Iedereen maakt al eens foutjes. Maar soit, ik ga erover ophouden, het heeft toch geen zin om daar met u over te discussiëren.
              Last edited by caoimhin; 17/09/2008, 01:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Webraider Bekijk Berichten
                Ff iets anders
                Op de standaard radio Chorus is er geen AUX ingang aanwezig.
                Wat is de gemakklijkste en goedkoopste manier om toch een MP3 speler of Ipod te kunnen aansluiten op deze standaard radio?
                Alvast bedankt
                FM Transmitter. Ik heb vorige week de Belkin TuneCast Auto3 aangeschaft. Deze is nog relatief duur (55 euro), omdat hij met mijn iPhone moet kunnen werken, maar voor de iPod zijn er alternatieven voor ca. 25 euro.

Let wel, er zit redelijk wat kwaliteitsverschil in deze apparaten. Ook moet je af en toe van frequentie veranderen, omdat het signaal slechter (gestoord) wordt, maar zolang je niet provincieoverstijgend rond rijdt heb je de meest ideale frequentie wel snel gevonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zuiderwijk Bekijk Berichten
                  FM Transmitter. Ik heb vorige week de Belkin TuneCast Auto3 aangeschaft. Deze is nog relatief duur (55 euro), omdat hij met mijn iPhone moet kunnen werken, maar voor de iPod zijn er alternatieven voor ca. 25 euro.

Let wel, er zit redelijk wat kwaliteitsverschil in deze apparaten. Ook moet je af en toe van frequentie veranderen, omdat het signaal slechter (gestoord) wordt, maar zolang je niet provincieoverstijgend rond rijdt heb je de meest ideale frequentie wel snel gevonden.
                  ik heb die Belkin ook gekocht, ik vind het eerder een miskoop
                  statisch kan men nog redelijk gemakkelijk een geschikte frekwentie vinden, maar het resultaat verslechtert aanzienlijk al rijdend
                  reden : de sterkte van andere FM zenders varieert naargelang de afstand en de plaatselijke hindernissen (hoge ebouwen), en dan komt onvermijdelijk een sterkere zender de gecalibreerde frekwentie op de Belkin storen
                  + het feit dat er in België zoveel sterke zenders zijn dat het soms moeilijk is een vervangfrekwentie voor de Belkin te vinden (te weinig "open" plaats op de frekwentieband
                  mijn spul ligt al een tijdje terug in zijn doos...

Comment

• Het enige wat werkt is een kabel naar je iPod, al de rest is sukkelen en miserie vragen. Plus dat je iPod niet opgeladen wordt.

Ik heb de Concert en heeft me 150euro gekost voor de kabel. Dus als je een firmawagen besteld betaal je beter direct zelf de AMI uit je zak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      Het enige wat werkt is een kabel naar je iPod, al de rest is sukkelen en miserie vragen. Plus dat je iPod niet opgeladen wordt.

Ik heb de Concert en heeft me 150euro gekost voor de kabel. Dus als je een firmawagen besteld betaal je beter direct zelf de AMI uit je zak.
                      Welke kabel moet dit dan zijn? Waar te koop?
                      Ik heb geen keuze om nog verdere opties te nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Webraider Bekijk Berichten
                        Welke kabel moet dit dan zijn? Waar te koop?
                        Ik heb geen keuze om nog verdere opties te nemen.
                        Is een kabel van Audi zelf. Eens vragen aan je dealer en anders eens naar d'ieteren bellen om te weten als dat mogelijk is met jouw radio.

Kan je die AMI optie niet nemen en ze zelf betalen?? Of proberen te regelen met de garage als de leasingcompany moeilijk doet?

Comment

Is een kabel van Audi zelf. Eens vragen aan je dealer en anders eens naar d'ieteren bellen om te weten als dat mogelijk is met jouw radio.

Kan je die AMI optie niet nemen en ze zelf betalen?? Of proberen te regelen met de garage als de leasingcompany moeilijk doet?
                          Ok, zal ik doen. Thx voor de info

Comment

• http://www.ipodcarkitdirect.co.uk/iP...nk_Gateway_100

Comment

• ok... dudes...

check
                              it
                              out !

alle foto's die ik daarnet snel even getrokken heb staan hier: http://www.flickr.com/photos/7395582...th/2865288826/

man man... dat A4ke rijdt ZA-LIG! En hij is helemaal zo naar mijn zin! pfff...
                              heb al stuk of 4 A4s versleten (de vorige modellen) maar als je met deze bak zo aan 150 km/u in 6de aan 2800 toeren cruised dan merk je dat 't een klasse hoger is dan vroeger.
                              De 17 inch Structure velgen in combinatie met 20mm sportophanging geven een goed en nog comfortabel baangevoel (zelfs op beton-straten). Aan 150 km/h totaal geen last van windruis (zoals hier al eerder werd vermeld door de grotere zijspiegels... die trouwens erg aangenaam zijn!) en nauwelijks rolgeluiden. Sportzetels zitten super!

Enfin... ik ben wreed content!

Comment

• Alé, uw wachten is beloond! Een dikke proficiat met je auto!!!

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                heb al stuk of 4 A4s versleten (de vorige modellen) maar als je met deze bak zo aan 150 km/u in 6de aan 2800 toeren cruised dan merk je dat 't een klasse hoger is dan vroeger.
                                Ik doe 160km/h in 5de aan 3000rpm hoor met een B6 1.9

Comment

Alé, uw wachten is beloond! Een dikke proficiat met je auto!!!

Ik doe 160km/h in 5de aan 3000rpm hoor met een B6 1.9
                                  Ja ok ... maar de common rail diesel loopt wel rustiger/stiller en dat draagt bij aan het algemene gevoel dat je hebt in de wagen.

Btw: 4 Gb SD (niet SDHC) kaartje werkt tot nu toe perfect (ook met aparte mapjes enzo).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    En dit is dan zeker "Vorsprung durch Sprechfaehigkeit":

komt van www.audi.be ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                      ok... dudes...

check
                                      it
                                      out !

alle foto's die ik daarnet snel even getrokken heb staan hier: http://www.flickr.com/photos/7395582...th/2865288826/

De 17 inch Structure velgen in combinatie met 20mm sportophanging geven een goed en nog comfortabel baangevoel (zelfs op beton-straten). Aan 150 km/h totaal geen last van windruis (zoals hier al eerder werd vermeld door de grotere zijspiegels... die trouwens erg aangenaam zijn!) en nauwelijks rolgeluiden. Sportzetels zitten super!

Super bak man... ben als ik jouw foto's zie echt blij dat ik hem ook in het ijszilver heb gekocht echt een mooie kleur!
                                      Moet nog even 2 weekjes wachten op mijn 2.0 TFSI... ben erg benieuwd naar de prestaties van deze motor....
                                      (om even te steken dan heb ik precies 9 weken moeten wachten )

Comment

• @Renio, proficiat!

Die stoffen sportzetels op je foto's zien er mooier uit dan ik gedacht had.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                          ok... dudes...

check
                                          it
                                          out !

Proficiat renio met de A4. Ziet er keurig uit. Ik had wel eens een vraagje. Heb jij de 'aluminium hologramme' inlegplaatjes genomen? Vraag het maar omdat het niet bij uw opties staat, maar dat je dat wel kan afleiden in het interieur.(lichtswitch, verluchtingsroosters)

Comment

Working...
                                          X