Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
Wel jammer van die mooie A4.
Comment
-
Voila zie.. net even met een gezonde portie stress (en een boormachine) een gaatje achter in het handschoenkastje van m'n spiksplinternieuwe A4 geboord
Nu had ik 't natuurlijk - zoals altijd - correct berekend en ingeschat. Was toch even nodig om 't kabeltje van mijn gps ontvanger erdoor te steken Zelfs in het handschoenkastje heeft die daar nog een redelijk ontvangst qua aantal satellieten.
Ondertussen ook van een blanco nummerplaatje voorzien achteraan (hardnekkige bescherm-rubber-bazaar en dito lijm moeten verwijderen, lukt netjes met haardroger en disolvan-vrije nagellakremover) .
Beetje amateur DIY-en op zaterdag ... I love it!
Sebiet wat gaan rondtoeren zie en paar autoshops proberen passeren voor een euro-nr-plaat of sticker nummerplaat.
Comment
-
Vandaag een testritje mogen doen van de garage in een kopie van mijn toekomstige wagen. Ik had de A4 ondertussen wel genoeg zien rijden dus van de wagen op zich was ik niet onmiddelijk onder de indruk hoewel het natuurlijk een erg mooi ding is Wat ik wel indrukwekkend vond was de rijeigenschappen. Deze A4 reed gewoon fantastich! Wat een verschil met mijn Peugeot307, het sturen ging zo gemakkelijk en zonder enige moeite dat de scherpste bochtjes naadloos werden genomen. Ook bij hogere snelheden bleef deze auto gewoon goed rijden, lekker rustig en strak op de weg zonder de enige vibratie of rariteit.
Terugaangekomen bij de garage bleek de verkoper mij te vertellen dat ik met een servotronic stuur heb gereden. Nu heb tot nog toe altijd gedacht dat servotronic een nutteloos gadget was. Nu heb ik de vergelijking niet kunnen maken door ook eens een A4 zonder servotronic te rijden maar ik heb de indruk dat vooral deze optie het sturen zo aangenaam heeft gemaakt tijden mijn testritje. Vooral ook omdat ik vond dat achteraf terug in mijn eigen wagen het sturen zo ineens immens zwaar was. Tja het was terug even wennen om terug met een gewone auto te rijden
Jammer dat ik deze optie heb laten schieten bij mijn bestelling, hopelijk zal het niet al te hard doorwegen in de rijeigenschappen van deze geweldige wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door meoz Bekijk BerichtenVandaag een testritje mogen doen van de garage in een kopie van mijn toekomstige wagen. Ik had de A4 ondertussen wel genoeg zien rijden dus van de wagen op zich was ik niet onmiddelijk onder de indruk hoewel het natuurlijk een erg mooi ding is Wat ik wel indrukwekkend vond was de rijeigenschappen. Deze A4 reed gewoon fantastich! Wat een verschil met mijn Peugeot307, het sturen ging zo gemakkelijk en zonder enige moeite dat de scherpste bochtjes naadloos werden genomen. Ook bij hogere snelheden bleef deze auto gewoon goed rijden, lekker rustig en strak op de weg zonder de enige vibratie of rariteit.
Terugaangekomen bij de garage bleek de verkoper mij te vertellen dat ik met een servotronic stuur heb gereden. Nu heb tot nog toe altijd gedacht dat servotronic een nutteloos gadget was. Nu heb ik de vergelijking niet kunnen maken door ook eens een A4 zonder servotronic te rijden maar ik heb de indruk dat vooral deze optie het sturen zo aangenaam heeft gemaakt tijden mijn testritje. Vooral ook omdat ik vond dat achteraf terug in mijn eigen wagen het sturen zo ineens immens zwaar was. Tja het was terug even wennen om terug met een gewone auto te rijden
Jammer dat ik deze optie heb laten schieten bij mijn bestelling, hopelijk zal het niet al te hard doorwegen in de rijeigenschappen van deze geweldige wagen.
Daarnet wat rond gecruised en heel wat boerebaantjes met veel bochtenwerk en verlaten stukken afgemaald en inderdaad... de wegligging vind ik ook subliem en het sturen met servotronic is een zaligheid, hoe scherp je de bochten in kan draaien zonder ook maar een krimp te geven, perfect gewoon. Op hogere snelheden (ik schat zo vanaf 80km/h) denk ik dat je minder verschil zal merken.
Tussendoor het cruisen nog een euro nummerplaat (10 €) en Bison car fix dubbelzijdige tape in de Hubo (4 €) gescoord en nu dus een nette (zonder gaatjes/vijzen) brede nummerplaat erop gefixed. Zo is 'm perfect... morgen wel nog even wassen want zoals iedereen wel weet: boerewegetjes + zand + remstof + roadkill = vuil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk BerichtenWoohoooowww!! Morgen mag ik na 9 lange maanden wachten mijn bolide eindelijk gaan afhalen in de garage! :-)
Tenminste als de nr platen morgen aankomen.. (maandag aangevraagd) Iemand ervaring hiermee? (zijn online aangevraagd..)
Comment
-
Iemand al gevonden hoe je 't volume, bij inschakelen van contact, van de (Concert) radio vast kan instellen? Volgens een Duits forum zou je de volume knop lang ingedrukt moeten houden en dan zou 't op dat moment ingestelde volume onthouden worden... maar dat lijkt me niet te werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk BerichtenWoohoooowww!! Morgen mag ik na 9 lange maanden wachten mijn bolide eindelijk gaan afhalen in de garage! :-)
Tenminste als de nr platen morgen aankomen.. (maandag aangevraagd) Iemand ervaring hiermee? (zijn online aangevraagd..)4 rings driver
Comment
-
Tenminste als de nr platen morgen aankomen.. (maandag aangevraagd) Iemand ervaring hiermee? (zijn online aangevraagd..)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichtenik heb gewoon de standaard inlegplaatjes genomen en ik heb en chroomafwerking rond al mijn luchtroostertjes en op het knopje van de handrem. Niets van al die zaken stoort of weerspiegelt in de spiegels hoor. Dan staan je spiegels slecht afgesteld denk ik.
antwoord was : alle wagens die nu uit fabrikatie komen hebben de chrom-decoratie rond de luchtroosters (inlegplaatjes of geen speelt geen rol)
pech voor mij, want ik zal iets moeten uitvinden om ze af te plakken of mat-zwart te schilderen
de wagen zonder chrom rond de roosters die bij Lagrou in de showroom staat is dus een model dat al een tijdje geleden gemaakt werd
Comment
-
Nog een paar uurtjes....
Gisteravond YouTube zitten afspeuren naar leuke video's. Deze zijn wel het aanraden waard:
Cars.com: http://www.youtube.com/watch?v=W8o_GVkehO4
Motors TV: http://www.youtube.com/watch?v=lUSrdiMWffg
Interview: http://www.youtube.com/watch?v=-I4Mk2-zme4
AutoNetwork: http://www.youtube.com/watch?v=rY8ZaqaftCA
Auto Motorsport TV: http://www.youtube.com/watch?v=PRp5EbgRQxA
Auto Express: http://www.youtube.com/watch?v=NvZr-Q3ycec
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenvandaag in Erps Kwerps nog gevraagd
antwoord was : alle wagens die nu uit fabrikatie komen hebben de chrom-decoratie rond de luchtroosters (inlegplaatjes of geen speelt geen rol)
pech voor mij, want ik zal iets moeten uitvinden om ze af te plakken of mat-zwart te schilderen
de wagen zonder chrom rond de roosters die bij Lagrou in de showroom staat is dus een model dat al een tijdje geleden gemaakt werd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Serge Bosman Bekijk BerichtenIs heeeeel raar. Mijne besteld op 29/01 en geleverd op 24/04 (Pack Lounge) MET CHROOMOMLIJSTING. Durf het dus sterk te betwijfelen of de productiedatum hier iets mee te maken heeft......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk BerichtenIemand al gevonden hoe je 't volume, bij inschakelen van contact, van de (Concert) radio vast kan instellen? Volgens een Duits forum zou je de volume knop lang ingedrukt moeten houden en dan zou 't op dat moment ingestelde volume onthouden worden... maar dat lijkt me niet te werken.
Je zal eens de codes moeten opzoeken, de mijne zijn nog voor de B6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door napchar Bekijk BerichtenVolgens mijn dealer is de deurbekleding ook gedeeltelijk uitgevoerd in leder als je opteert voor leder Milano bekleding.
Bij Valcona leder staat dit expliciet vermeld, bij Milano echter niet.
Kan iemand dit bevestigen ?
Comment
-
nu de Avant ook beschikbaar is met de V6 2,7 TDI met 163pk had ik graag commentaar gekregen van eigenaars die al enkele maanden met deze motorisatie op een berline rijden (liefst multitronic... op de Avant blijkt enkel deze transmissie voorzien te zijn, volgens gegevens op de configurator)
dank !Last edited by guyugy; 24/09/2008, 19:18.
Comment
Comment