Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    18" is al het minimum voor een A3 schappelijk te maken, een A4 heeft (als je zuiver naar de looks kijkt) minstens 19" nodig.

    Ben ik met je eens maar het comfort is helemaal weg en rijden doe je toch voor je zelf en dat het daarnaast er mooi uitziet is meegenomen.
    Misschien als je luchtvering laat monteren dat 19 inch wel gaat maar dat is denk ik audi kennende een erg dure optie.

    Comment


    • Vandaag mijn audi a4 opgehaald in Venlo, echt een super auto! De motor is geweldig de auto ziet er top uit ook de 5 spaaks ster velgen (18 inch) vind ik geweldig passen bij deze wagen.

      1 probleem de auto trilt / heeft onbalans tussen de 120 en de 140 km/u vooral in de vijfde versnelling lijkt het, het ergst...

      Ik baal hier dus echt super van, hebben jullie dit al eerder meegemaakt?? Ik lees wisselende verhalen. De 1 zegt dit is nieuwigheid dit verdwijnt na 1000km. De ander zegt de banden moeten uitgelijnd/gebalanceerd worden. Nog iemand zegt dat het een probleem met het vliegwiel is.....

      Ik hoop dat ik hier al wat antwoorden kan vinden, ik denk wel dat ik maandag terug ga zowiezo...

      HELP!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten
        Vandaag mijn audi a4 opgehaald in Venlo, echt een super auto! De motor is geweldig de auto ziet er top uit ook de 5 spaaks ster velgen (18 inch) vind ik geweldig passen bij deze wagen.

        1 probleem de auto trilt / heeft onbalans tussen de 120 en de 140 km/u vooral in de vijfde versnelling lijkt het, het ergst...

        Ik baal hier dus echt super van, hebben jullie dit al eerder meegemaakt?? Ik lees wisselende verhalen. De 1 zegt dit is nieuwigheid dit verdwijnt na 1000km. De ander zegt de banden moeten uitgelijnd/gebalanceerd worden. Nog iemand zegt dat het een probleem met het vliegwiel is.....

        Ik hoop dat ik hier al wat antwoorden kan vinden, ik denk wel dat ik maandag terug ga zowiezo...

        HELP!
        vervelend pfff... zal de dealer toch netjes mogen uitzoeken en oplossen (cross your fingers)!
        Hier worden, in die deutsche sprache, dezelfde fenomenen beschreven en ook onder andere (voor zover ik het goed versta) het vliegwiel als mogelijke oorzaak aangehaald:
        Ich habe am Montag meinen neuen A4 abgeholt und hatte direkt im 5. & 6. Gang zwischen 100-130kmh ein heftige Vibration am Lenkrad und im ganzen Fahrzeugraum. …



        edit: Proficiat btw !

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
          vervelend pfff... zal de dealer toch netjes mogen uitzoeken en oplossen (cross your fingers)!
          Hier worden, in die deutsche sprache, dezelfde fenomenen beschreven en ook onder andere (voor zover ik het goed versta) het vliegwiel als mogelijke oorzaak aangehaald:
          Ich habe am Montag meinen neuen A4 abgeholt und hatte direkt im 5. & 6. Gang zwischen 100-130kmh ein heftige Vibration am Lenkrad und im ganzen Fahrzeugraum. …



          edit: Proficiat btw !
          Dankje voor de proficiat en ook bedankt voor de posts. Op de een of andere moet dit mij ook altijd overkomen...

          Nou ik hoop dat het in ieder geval snel opgelost kan zijn, het ontneemt je toch iets van het plezier dat je bij een nieuwe auto moet hebben vind ik.

          Comment


          • Ik mag een nieuwe bedrijfswagen kiezen: de nieuwe BMW318D touring of de A4 avant B8.

            Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste, omdat er vooral een interessante stockwagen beschikbaar is bij mijn dealer en dus onmiddellijk leverbaar

            2.0TDI 136PK
            lavagrijs
            chromé vensteromlijsting en dakrails chromé
            pack lifestyle+
            pack lounge
            xenon koplampen

            ideaal dus...

            Maar hoe zit dat eigenlijk met die airco ? De wagen beschikt over een monozone airco, maar ik heb nergens een display gespot bij die airco waar de temperatuur ingesteld moet worden.
            Hoe gebeurt dit ?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
              Weet er iemand hoe het komt dat ik serdert vanavond geen geluid meer heb in mijn A4? :-s Misschien bepaald knopje ingedrukt?

              Mute staat alleszins uit.. Radio hoor ik niks meer, NAVI ook niet meer, CD's ook niet meer..

              Luidsprekers stuk? Is slechts 2 weken oud :-(

              Ik heb dat ook al gehad, contact afgelegd voor het rode licht en terug gestart.
              Probleem was op gelost. Heb het aangehaald in de garage, zouden informeren wat het zou kunnen zijn. Mag wel niet volgens hun, dus garatie volgens mij.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Audi0000 Bekijk Berichten
                Ik mag een nieuwe bedrijfswagen kiezen: de nieuwe BMW318D touring of de A4 avant B8.

                Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste, omdat er vooral een interessante stockwagen beschikbaar is bij mijn dealer en dus onmiddellijk leverbaar

                2.0TDI 136PK
                lavagrijs
                chromé vensteromlijsting en dakrails chromé
                pack lifestyle+
                pack lounge
                xenon koplampen

                ideaal dus...

                Maar hoe zit dat eigenlijk met die airco ? De wagen beschikt over een monozone airco, maar ik heb nergens een display gespot bij die airco waar de temperatuur ingesteld moet worden.
                Hoe gebeurt dit ?
                Lijkt mij inderdaad ook geen moeilijke keuze.
                Voor een mooie BMW 3 serie moet je toch al gauw 8 jaar terug in de tijd.
                Neem gewoon de Audi A4 B8 daar zal je veel plezier aan beleven.

                De monozone airco werkt visueel hetzelfde als de dubbelzone airco.
                Dus zodra je de temperatuur verhoogd of verlaagd verschijnt in het scherm een overzicht waarop je kan zien wat de instellingen zijn. Tevens laat het MMI scherm altijd in het klein zien op hoeveel de airco is ingesteld.
                Alleen heb je maar 1 draaiknop ipv 2.
                Het nut van een dubbelzone is naar mijn idee zeer gering.
                Beide zijde zijn welliswaar apart in te stellen maar de luchtstromen mengen zich in de auto naar 1 temperatuur.
                Het effect is dus uitsluitend dicht op de persoon.

                Succes met het nemen van en beslissing.

                Comment


                • 136 Pk?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Audi0000 Bekijk Berichten
                  Ik mag een nieuwe bedrijfswagen kiezen: de nieuwe BMW318D touring of de A4 avant B8.

                  Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste, omdat er vooral een interessante stockwagen beschikbaar is bij mijn dealer en dus onmiddellijk leverbaar

                  2.0TDI 136PK
                  lavagrijs
                  chromé vensteromlijsting en dakrails chromé
                  pack lifestyle+
                  pack lounge
                  xenon koplampen

                  ideaal dus...

                  Maar hoe zit dat eigenlijk met die airco ? De wagen beschikt over een monozone airco, maar ik heb nergens een display gespot bij die airco waar de temperatuur ingesteld moet worden.
                  Hoe gebeurt dit ?
                  Hoi, je schrijft 136 PK, is dit een motor die alleen in Belgie wordt verkocht? In Nederland is er een 2.0 TDI van 120 PK en dan komt meteen een 143 PK...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
                    De monozone airco werkt visueel hetzelfde als de dubbelzone airco.
                    Dus zodra je de temperatuur verhoogd of verlaagd verschijnt in het scherm een overzicht waarop je kan zien wat de instellingen zijn. Tevens laat het MMI scherm altijd in het klein zien op hoeveel de airco is ingesteld.
                    Alleen heb je maar 1 draaiknop ipv 2.
                    Het nut van een dubbelzone is naar mijn idee zeer gering.
                    Beide zijde zijn welliswaar apart in te stellen maar de luchtstromen mengen zich in de auto naar 1 temperatuur.
                    Het effect is dus uitsluitend dicht op de persoon.

                    Succes met het nemen van en beslissing.
                    Ik ben eigenlijk zeer tevreden over de 3-zone airco. Ik heb deze momenteel in de A6 en heb de optie ook genomen in de A4. Zeker de aparte bediening achteraan komt me passagiers ten goede!
                    AutoMinded.be

                    Comment


                    • hanzieboy, kan jij met je soundsystem optie de speakers instellen voor de bestuurder?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
                        Weet er iemand hoe het komt dat ik serdert vanavond geen geluid meer heb in mijn A4? :-s Misschien bepaald knopje ingedrukt?

                        Mute staat alleszins uit.. Radio hoor ik niks meer, NAVI ook niet meer, CD's ook niet meer..

                        Luidsprekers stuk? Is slechts 2 weken oud :-(
                        Heb dat ook al gehad in m' A6,auto effe 5min stilgelegd en nadien gestart en alles werkte weer perfect.

                        Comment


                        • Stiekem mini photo shoot

                          *gniffel* *gniffel*

                          bij wijze van spreken een stiekeme mini photo shoot, zag ineens deze A4 geparkeerd staan, tevens met chromé uitlaatstukjes wat mijn vermoeden al bevestigde ;-) dus me er even bij geparkeerd...







                          ... boodschap aan Kris
                          1) Auto beetje proper houden hé
                          2) Netjes in parkeervakje parkeren
                          3) Blanco-nr-plaathouder zou strak ogen

                          Comment


                          • De uwe staat lager zeker? Mooiere velgen ook.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                              De uwe staat lager zeker? Mooiere velgen ook.
                              merci, ja 20 mm lager. Heb iets meer voor de looks gekozen en zoals iedereen wel weet... ieder voordeel heb z'n 'nadeel' en bij sportophanging met 17 inch velgen op de A4 heb je iets meer rolgeluiden (op slecht/grof/beton wegdek). De radio wat luider zetten is dan weer de oplossing Ik vind 't niet bepaald harder (in vergelijking met de standaard ophanging van de A4 B7) ... is nog goed comfortabel.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                *gniffel* *gniffel*

                                bij wijze van spreken een stiekeme mini photo shoot, zag ineens deze A4 geparkeerd staan, tevens met chromé uitlaatstukjes wat mijn vermoeden al bevestigde ;-) dus me er even bij geparkeerd...







                                ... boodschap aan Kris
                                1) Auto beetje proper houden hé
                                2) Netjes in parkeervakje parkeren
                                3) Blanco-nr-plaathouder zou strak ogen
                                Euhm ja.. :-)

                                Dat proper houden komt wel komende dagen :-)
                                Dat parkeren, tja ik was gehaast.. ;-)
                                Blanco nr plaat hoeft niet echt is LEASE...dat was die of een van de Lease maatschappij..

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                  merci, ja 20 mm lager. Heb iets meer voor de looks gekozen en zoals iedereen wel weet... ieder voordeel heb z'n 'nadeel' en bij sportophanging met 17 inch velgen op de A4 heb je iets meer rolgeluiden (op slecht/grof/beton wegdek). De radio wat luider zetten is dan weer de oplossing Ik vind 't niet bepaald harder (in vergelijking met de standaard ophanging van de A4 B7) ... is nog goed comfortabel.
                                  Mijne zijn de velgen uit een van de packs, is dan ook Lease wagen en comfort primeerde bij mij :-)

                                  Comment


                                  • Kris
                                    de mijne is ook een leasebak hoor. De oorspronkelijke nummerplaathouder van de leasing/garage heb ik vakkundig omgetoverd (beetje handig zijn met een decoupeerzaag doet wonderen) tot een frame-loze blanco houder.
                                    Stond trouwens ne vent op de parking nogal wantrouwig mij in de gaten te houden terwijl ik snel snel die foto's nam

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten
                                      Vandaag mijn audi a4 opgehaald in Venlo, echt een super auto! De motor is geweldig de auto ziet er top uit ook de 5 spaaks ster velgen (18 inch) vind ik geweldig passen bij deze wagen.

                                      1 probleem de auto trilt / heeft onbalans tussen de 120 en de 140 km/u vooral in de vijfde versnelling lijkt het, het ergst...

                                      Ik baal hier dus echt super van, hebben jullie dit al eerder meegemaakt?? Ik lees wisselende verhalen. De 1 zegt dit is nieuwigheid dit verdwijnt na 1000km. De ander zegt de banden moeten uitgelijnd/gebalanceerd worden. Nog iemand zegt dat het een probleem met het vliegwiel is.....

                                      Ik hoop dat ik hier al wat antwoorden kan vinden, ik denk wel dat ik maandag terug ga zowiezo...

                                      HELP!
                                      Ik heb S5 18 duimers laten zetten, en heb idd hetzelfde probleem. Vanaf 110 tot 140 begint de wagen te "dabberen"... niet gevaarlijk, maar wel voor iedereen in de wagen duidelijk waarneembaar...
                                      Alles is al opnieuw uitgelijnd, dus...
                                      Ik ben ook benieuwd welke een oplossing kan zijn...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                                        Ik heb S5 18 duimers laten zetten, en heb idd hetzelfde probleem. Vanaf 110 tot 140 begint de wagen te "dabberen"... niet gevaarlijk, maar wel voor iedereen in de wagen duidelijk waarneembaar...
                                        Alles is al opnieuw uitgelijnd, dus...
                                        Ik ben ook benieuwd welke een oplossing kan zijn...
                                        Echte of replica? Want met die laatste kan dat wel eens de oorzaak zijn.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                                          Ik heb S5 18 duimers laten zetten, en heb idd hetzelfde probleem. Vanaf 110 tot 140 begint de wagen te "dabberen"... niet gevaarlijk, maar wel voor iedereen in de wagen duidelijk waarneembaar...
                                          Alles is al opnieuw uitgelijnd, dus...
                                          Ik ben ook benieuwd welke een oplossing kan zijn...
                                          Wat is de ET-waarde van uw S5 velgen? Verschilt die veel van de originele velgen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X