Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het zijn replica's met exact de juiste steek (5X112 was het zeker?), en er steken aluminium ringen in met een binnendiameter van 66 mm (vorige A4 was 65mm naar het schijnt...)
    Op mijn vorige A4 stonden eveneens A4 replica's, zonder problemen trouwens...

    Ik ga er nu opnieuw de originele Alu 7 spaken eens opzetten en zien hoe die zich gedragen. Ze hebben er tenslotte maar een hele korte tijd opgestaan zodat ik niet echt weet of ze niet dezelfde ziekte heben...

    Thanks voor de hulp!

    Comment


    • Bij mij zit er ook een setje replica's op....
      Ik mag hopen dat dit niet het probleem was want dan had ik liever iets meer uitgegeven eigenlijk

      @krikke: het uitbalanceren heeft bij jou dus niets geholpen?

      Comment


      • Ik wil replica's niet afbreken maar dat is nu net de reden waarom ik dat nooit zou kopen. Of het moeten er van hele goeie kwaliteit zijn maar dan betaal je meestal bijna evenveel. Sommige merken zijn nogal gevoelig voor de velgen ivm uitbalanceren en trillingen. Velgen zijn duur en je betaalt deels het merk maar er is wel degelijk een kwaliteitsverschil in de gebruikte materialen.

        Het zou op een nieuwe auto alleszins niet mogen dus ik ben eens benieuwd als het opgelost is met de originele velgen. Niet vergeten de 4 wielen nadien te laten uitlijnen. Doe dat niet in de garage maar in je bandencentrale, veel goedkoper!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
          Ik wil replica's niet afbreken maar dat is nu net de reden waarom ik dat nooit zou kopen. Of het moeten er van hele goeie kwaliteit zijn maar dan betaal je meestal bijna evenveel. Sommige merken zijn nogal gevoelig voor de velgen ivm uitbalanceren en trillingen. Velgen zijn duur en je betaalt deels het merk maar er is wel degelijk een kwaliteitsverschil in de gebruikte materialen.

          Het zou op een nieuwe auto alleszins niet mogen dus ik ben eens benieuwd als het opgelost is met de originele velgen. Niet vergeten de 4 wielen nadien te laten uitlijnen. Doe dat niet in de garage maar in je bandencentrale, veel goedkoper!
          Dat is ook zo, de garage heeft mij bij de aankoop gegarandeerd dat de kwaliteit van de replica's niet onderdoet voor die van de fabriek... Prijs verschil iets van 800 euro...

          Ik ga denk ik dadelijk terug naar de garage en laat ze die dingen even opnieuw uitbalanceren, ik wil het opgelost hebben

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
            Het zijn replica's met exact de juiste steek (5X112 was het zeker?), en er steken aluminium ringen in met een binnendiameter van 66 mm (vorige A4 was 65mm naar het schijnt...)
            Op mijn vorige A4 stonden eveneens A4 replica's, zonder problemen trouwens...

            Ik ga er nu opnieuw de originele Alu 7 spaken eens opzetten en zien hoe die zich gedragen. Ze hebben er tenslotte maar een hele korte tijd opgestaan zodat ik niet echt weet of ze niet dezelfde ziekte heben...

            Thanks voor de hulp!
            Ik heb dit al eens vaker geschreven hier want ik heb dezelfde problemen gehad met mijn A4.
            Er zaten Mak invidia 17 inch onder.
            Ik werd er gek van.
            Veel gebalanceerd, uitgelijnd en diverse malen geoptimaliseerd op speciale apparatuur.
            Even stil totdat je over een verkeersdrempel rijdt.
            Dan is het er weer.
            Het zit waarschijnlijk in de vulringen van de replica's. In combinatie met een erg gevoelige wagen.

            Inmiddels zitten er originele "New RS4" velgen onder en het probleem is weg.

            Comment


            • @Benb: Voelde je deze trilling in het stuur?? Of ergens anders? Ik voel namelijk geen enkele trilling in het stuur, maar wel in de stoel en m'n voeten die op de vloer staan....

              Dit geeft mij het vermoeden dat het eigenlijk niet aan de banden ligt...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten
                @Benb: Voelde je deze trilling in het stuur?? Of ergens anders? Ik voel namelijk geen enkele trilling in het stuur, maar wel in de stoel en m'n voeten die op de vloer staan....

                Dit geeft mij het vermoeden dat het eigenlijk niet aan de banden ligt...
                Nee er zit geen enkele trilling in het stuur.
                Het gevoel zit idd in de stoel dus de bodemplaat.

                Ook heb ik andere banden gekregen die wat stugger zouden zijn maar ook dit haalde niets uit.

                Mijn gevoel zegt dat de vulringen iets opschuiven waardoor de banden overdreven eiig worden.

                Comment


                • Net even met de dealer gebeld, hij weet ook niet precies waardoor het komt. Heb een afspraak met hem gemaakt dat als het vrijdag nog niet weg is, dat hij dezelfde velgen maar dan origineel eronder gaat leggen om te kijken of dit het euvel verhelpt...

                  ben benieuwd, ben wel blij met je input btw Benb

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten

                    @krikke: het uitbalanceren heeft bij jou dus niets geholpen?
                    Bij mij zijn ze idd al opnieuw uitgebalanceerd, zonder effect...
                    De ringen zijn van alu, toch al een verschil met die plastieken exemplaren... Bij mijn vorige A4 waren het plastieken, en daar was er nu ook wel géén probleem...
                    Bij mij is het ook "het dabberen dat duidelijk voelbaar is aan de vloer en het zitvlak...
                    Ik hoop dat er een oplossing voor bestaat, of mijn madam die continu de A4 bestuurt doet me iets...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten
                      Net even met de dealer gebeld, hij weet ook niet precies waardoor het komt. Heb een afspraak met hem gemaakt dat als het vrijdag nog niet weg is, dat hij dezelfde velgen maar dan origineel eronder gaat leggen om te kijken of dit het euvel verhelpt...

                      ben benieuwd, ben wel blij met je input btw Benb
                      Bij mij wisten ze ook niet waar te beginnen dus het hele traject meerdere malen doorgegaan. Totdat ze de Mak Invidia's nogmaals helemaal opnieuw wilde monteren.
                      Toen heb ik gezegd dat dit niet gaat gebeuren. na 12000 km!!!
                      Toen hebben ze het in 1 keer goed opgepakt en de originele velgen geplaatst inclusief splinternieuwe banden.
                      En dit tot zeer grote tevredenheid.
                      Wat een fantastisch gevoel is die A4 toch.

                      Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                      Bij mij zijn ze idd al opnieuw uitgebalanceerd, zonder effect...
                      De ringen zijn van alu, toch al een verschil met die plastieken exemplaren... Bij mijn vorige A4 waren het plastieken, en daar was er nu ook wel géén probleem...
                      Bij mij is het ook "het dabberen dat duidelijk voelbaar is aan de vloer en het zitvlak...
                      Ik hoop dat er een oplossing voor bestaat, of mijn madam die continu de A4 bestuurt doet me iets...
                      Ik kan me een voorstelling maken dat de aluminium ringen een iets beter gevoel geven.
                      Aluminium is een stuk harder dus stabieler dan plastic.

                      Maar lichtmetaal op de ijzeren naaf is toch weer een heel stuk harder.
                      Hier zie ik de oplossing in.

                      Ik hoop voor jullie dat net zoals bij mij de oplossing zit in het plaatsen van originele lichtmetalen velgen.

                      Alleen is er niet zoveel te kiezen in het originele gamma...

                      Ik hoor graag of dit de oplossing is voor jullie.
                      Last edited by ; 13/10/2008, 19:29.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                        *gniffel* *gniffel*

                        bij wijze van spreken een stiekeme mini photo shoot, zag ineens deze A4 geparkeerd staan, tevens met chromé uitlaatstukjes wat mijn vermoeden al bevestigde ;-) dus me er even bij geparkeerd...







                        ... boodschap aan Kris
                        1) Auto beetje proper houden hé
                        2) Netjes in parkeervakje parkeren
                        3) Blanco-nr-plaathouder zou strak ogen
                        Fotoshoot aan de Krefel parking in Wetteren

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Webraider Bekijk Berichten
                          Fotoshoot aan de Krefel parking in Wetteren
                          Inderdaad :-) streekgenoot? ;-)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door pietrucci Bekijk Berichten
                            Hoi, je schrijft 136 PK, is dit een motor die alleen in Belgie wordt verkocht? In Nederland is er een 2.0 TDI van 120 PK en dan komt meteen een 143 PK...
                            Is een dichtgeknepen 143 PK versie. Vanaf 137 PK stijgt de inschrijvingstaks aanzienlijk
                            Zo zijn er ook een heleboel wagens waarvan een 163 PK versie bestaat (voor de volgende stap)
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
                              Bij mij wisten ze ook niet waar te beginnen dus het hele traject meerdere malen doorgegaan. Totdat ze de Mak Invidia's nogmaals helemaal opnieuw wilde monteren.
                              Toen heb ik gezegd dat dit niet gaat gebeuren. na 12000 km!!!
                              Toen hebben ze het in 1 keer goed opgepakt en de originele velgen geplaatst inclusief splinternieuwe banden.
                              En dit tot zeer grote tevredenheid.
                              Wat een fantastisch gevoel is die A4 toch.



                              Ik kan me een voorstelling maken dat de aluminium ringen een iets beter gevoel geven.
                              Aluminium is een stuk harder dus stabieler dan plastic.

                              Maar lichtmetaal op de ijzeren naaf is toch weer een heel stuk harder.
                              Hier zie ik de oplossing in.

                              Ik hoop voor jullie dat net zoals bij mij de oplossing zit in het plaatsen van originele lichtmetalen velgen.

                              Alleen is er niet zoveel te kiezen in het originele gamma...

                              Ik hoor graag of dit de oplossing is voor jullie.
                              Ik had de 5 spaaks ster velgen replica's dus die zijn gelukkig ook origineel te krijgen... Net een mailtje de deur uitgedaan naar mijn contact persoon bij de dealer. Met een 5 tal links naar verschillende fora, waaronder deze, waarin wordt verwezen dat het aan deze centreerringen ligt. En met het verzoek om de replica's in te ruilen tegen originele 5 spaak ster velgen.

                              Ben benieuwd hij had telefonisch al aangegeven dat dit tot de opties behoorde en als hiermee het probleem opgelost zou zijn dan ben ik in ieder geval heel tevreden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten
                                Ik had de 5 spaaks ster velgen replica's dus die zijn gelukkig ook origineel te krijgen... Net een mailtje de deur uitgedaan naar mijn contact persoon bij de dealer. Met een 5 tal links naar verschillende fora, waaronder deze, waarin wordt verwezen dat het aan deze centreerringen ligt. En met het verzoek om de replica's in te ruilen tegen originele 5 spaak ster velgen.

                                Ben benieuwd hij had telefonisch al aangegeven dat dit tot de opties behoorde en als hiermee het probleem opgelost zou zijn dan ben ik in ieder geval heel tevreden.
                                Ik heb 5 spaaks replica's in 17 inch en heb hier geen problemen mee.
                                Maar deze hebben dan ook geen ringen nodig zijn direct passend!



                                Comment


                                • Iemand weet van mooie, betaalbare originele of replica MULTISPAAKS-velgen?
                                  1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                  1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                  1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                  1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                  Comment


                                  • Gisteren ben ik in Kortenberg de Audi A4 1.8 TFSI (160pk) gaan proefrijden. Ik ben namelijk toe aan een vervanger voor mijn 15 jaar oude BMW 318i. Eerder ben ik met de nieuwe BMW 318i gaan proefrijden en aangezien ik vooral op zoek ben naar een comfortabeler alternatief (gezien een probleem met mijn rug) kwam ik bij Audi terecht.

                                    In het kort mijn bevindingen: de optionele hifi installatie (met subwoofers in de hoedenplank) vind ik barslecht. De radio klinkt niet zuiver, maar de luidsprekers zijn ook bagger. Mijn oude 318i is uitgerust met de 4 Nokia speakertjes die toen gratis waren en waarop ik zelf een Blaupunkt Radio-CD-speler heb op aangesloten klinkt beter dan de 500 EUR dure muziekinstallatie in de Audi. Eigenaardig. Dus vroeg ik achter het optionele B&O hifi systeem. Dit konden ze mij demonstreren in een A4 die in de showroom stond. 14 Bose luidsprekers (sic) zei de man van D'ieteren trots. Maar om een of andere reden was wel de helft van de speakers kapot, we hoorden maar geluid langs 1 kant. En neen, het lag niet aan de balans-instelling want die stond correct afgesteld. Dan maar in een andere A4. Daar werkten ze wel alle 14, en dat klonk al heel wat beter maar om nu te zeggen 'super', nee dat niet. Voor mij is geen enkel Audi hifi-systeem zijn geld waard. Ik twijfel nu of ik wel geld wil uitgeven aan een hifi... In de aftermarkt moet er toch beter te vinden zijn voor minder geld?

                                    Bij het openen van het portier zei de test auto ook steeds dat de grote lichten opstaan, terwijl dat niet het geval was. Dit geeft mij wel weinig vertrouwen in de electronica van Audi.

                                    De 1.8 TFSI motor vond ik zeer goed. Zeer koppelrijk, zelfs in lage toeren en voldoende vermogen in hoge toeren. Ik vraag mij echter af wat de betrouwbaarheid van de motor is. Zo'n TFSI motor is toch iets heel complex. Dat vind ik bij BMW zo goed: een gewone atmosferische 2L motor, met 143 pk. Meer moet dat niet zijn voor mij...

                                    De zetels (electrische sportzetels) waren comfortabel. Hoewel ik de standaard zetels in de 318i minstens even goed vind, of zelfs beter (meer lendesteun).

                                    Opvallen was wel het gebrek aan comfort in de A4. Op slechte wegen was het echt niet aangenaam rijden. Nadien bleek de auto met de optionele 20mm verlaagde sportvering te zijn uitgerust. De banden en wielen waren wel standaard, de kleinste maat alu velgen (6 spaaks). Dus op vlak van comfort kan ik geen enkele uitspraak doen. Natuurlijk prijsden ze mij het optionele drive select systeem aan. Volgens de 'verkoper' is daarin de comfort stand zachter dan de standaard ophanging. Maar dat zijn slechts woorden, ik vind het spijtig dat ik dit niet allemaal zelf heb kunnen testrijden.

                                    Is er iemand die kan bevestigen dat het drive select systeem toelaat om met zachtere demping te rijden dan met de standaard ophanging?

                                    De testrit heeft voor mij meer vragen opgeroepen dan beantwoord. Ik dacht dat ik na een vergelijkende proefrit tussen de 318 en de A4 het wel ging weten, maar niets is minder waar. Mijn vriendin vond de A4 beter, maar zij let op onbelangrijke zaken als plaatsaanbod, grootte van de koffer,...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk Berichten
                                      Ik heb 5 spaaks replica's in 17 inch en heb hier geen problemen mee.
                                      Maar deze hebben dan ook geen ringen nodig zijn direct passend!



                                      Mag ik weten waar je deze aangekocht hebt?
                                      Echt vette velgen...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
                                        Inderdaad :-) streekgenoot? ;-)
                                        Streekgenoot, ja ongeveer.
                                        Ik vertoef veel in de regio zottegem, wetteren, maar ben zelfs van G'bergen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk Berichten
                                          Ik heb 5 spaaks replica's in 17 inch en heb hier geen problemen mee.
                                          Maar deze hebben dan ook geen ringen nodig zijn direct passend!



                                          Ik weet dus niet of mijn auto deze ringen heeft of niet, ik weet in ieder geval dat het replica 18 inch 5 spaaks stervelgen zijn.... Ik hoop eigenlijk dat de mijn wel vulringen hebben zodat ik wat meer zekerheid heb omtrent de reden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X