Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    Gisteren ben ik in Kortenberg de Audi A4 1.8 TFSI (160pk) gaan proefrijden. Ik ben namelijk toe aan een vervanger voor mijn 15 jaar oude BMW 318i. Eerder ben ik met de nieuwe BMW 318i gaan proefrijden en aangezien ik vooral op zoek ben naar een comfortabeler alternatief (gezien een probleem met mijn rug) kwam ik bij Audi terecht.

    In het kort mijn bevindingen: de optionele hifi installatie (met subwoofers in de hoedenplank) vind ik barslecht. De radio klinkt niet zuiver, maar de luidsprekers zijn ook bagger. Mijn oude 318i is uitgerust met de 4 Nokia speakertjes die toen gratis waren en waarop ik zelf een Blaupunkt Radio-CD-speler heb op aangesloten klinkt beter dan de 500 EUR dure muziekinstallatie in de Audi. Eigenaardig. Dus vroeg ik achter het optionele B&O hifi systeem. Dit konden ze mij demonstreren in een A4 die in de showroom stond. 14 Bose luidsprekers (sic) zei de man van D'ieteren trots. Maar om een of andere reden was wel de helft van de speakers kapot, we hoorden maar geluid langs 1 kant. En neen, het lag niet aan de balans-instelling want die stond correct afgesteld. Dan maar in een andere A4. Daar werkten ze wel alle 14, en dat klonk al heel wat beter maar om nu te zeggen 'super', nee dat niet. Voor mij is geen enkel Audi hifi-systeem zijn geld waard. Ik twijfel nu of ik wel geld wil uitgeven aan een hifi... In de aftermarkt moet er toch beter te vinden zijn voor minder geld?

    Bij het openen van het portier zei de test auto ook steeds dat de grote lichten opstaan, terwijl dat niet het geval was. Dit geeft mij wel weinig vertrouwen in de electronica van Audi.

    De 1.8 TFSI motor vond ik zeer goed. Zeer koppelrijk, zelfs in lage toeren en voldoende vermogen in hoge toeren. Ik vraag mij echter af wat de betrouwbaarheid van de motor is. Zo'n TFSI motor is toch iets heel complex. Dat vind ik bij BMW zo goed: een gewone atmosferische 2L motor, met 143 pk. Meer moet dat niet zijn voor mij...

    De zetels (electrische sportzetels) waren comfortabel. Hoewel ik de standaard zetels in de 318i minstens even goed vind, of zelfs beter (meer lendesteun).

    Opvallen was wel het gebrek aan comfort in de A4. Op slechte wegen was het echt niet aangenaam rijden. Nadien bleek de auto met de optionele 20mm verlaagde sportvering te zijn uitgerust. De banden en wielen waren wel standaard, de kleinste maat alu velgen (6 spaaks). Dus op vlak van comfort kan ik geen enkele uitspraak doen. Natuurlijk prijsden ze mij het optionele drive select systeem aan. Volgens de 'verkoper' is daarin de comfort stand zachter dan de standaard ophanging. Maar dat zijn slechts woorden, ik vind het spijtig dat ik dit niet allemaal zelf heb kunnen testrijden.

    Is er iemand die kan bevestigen dat het drive select systeem toelaat om met zachtere demping te rijden dan met de standaard ophanging?

    De testrit heeft voor mij meer vragen opgeroepen dan beantwoord. Ik dacht dat ik na een vergelijkende proefrit tussen de 318 en de A4 het wel ging weten, maar niets is minder waar. Mijn vriendin vond de A4 beter, maar zij let op onbelangrijke zaken als plaatsaanbod, grootte van de koffer,...
    Volgens mij moet je weer gewoon een BMW nemen.
    BMW voor en BMW na. Geen twijfel mogelijk.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      Eerder ben ik met de nieuwe BMW 318i gaan proefrijden en aangezien ik vooral op zoek ben naar een comfortabeler alternatief (gezien een probleem met mijn rug) kwam ik bij Audi terecht.
      Op het vlak van comfort lees ik van de nieuwe Citroen C5 niets dan goede dingen. Dat al eens bekeken als alternatief?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
        Volgens mij moet je weer gewoon een BMW nemen.
        BMW voor en BMW na. Geen twijfel mogelijk.
        Wel, volgens 'de boekskes' is de Audi A4 comfortabeler afgesteld dan BMW. BMW is met zijn standaard ophanging en standaard banden inderdaad echt wel hard. Vandaar dat ik dus een overstap naar Audi overweeg. Maar doordat de auto bij d'Ieteren een sportvering had, kan ik dus neit echt vergelijken. Ik zal een nieuwe proefrit aanvragen bij de dealer om echt te kunnen verglijken.

        Het standaard audio systeem in BMW is trouwens ook huilen met de pet op. Het optionele systeem, hifi professional, heb ik nog niet kunnen beluisteren.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Finch Bekijk Berichten
          Op het vlak van comfort lees ik van de nieuwe Citroen C5 niets dan goede dingen. Dat al eens bekeken als alternatief?
          De nieuwe C5 heeft de speciale comfortophanging ook enkel in optie. Dit in tegenstelling tot het oude model C5 waarbij het standaard was. Bovendien stel ik mij vragen over de betrouwbaarheid van de optionele schokdempers en de prijs van het onderhoud ervan. Een collega van mij had een Citroen, ik kan even niet op het type komen (CM?), met een syteem waardoor de auto in de bochten rechter blijft. Dit systeem bleef regelmatig hangen, waardoor de auto juist scheef hangt wanneer hij rechtdoor rijdt. Daar heeft hij zich in de garage blauw aan betaald op onderhoud en herstellingen. Telkens was er weer iets anders aan kapot of versleten. Hij heeft die auto weggedaan en een C5 gekocht zonder opties. Daar heeft hij voorlopig geen enkel probleem mee. Dit rijdt ook tamelijk comfortabel, maar nu toch ook weer niet super. Zeker niet zoals de oude Citroen. Vooral de zetels vind ik veel te weinig steun bieden. Je zakt as het ware in de zetels, terwijl goede zetels juist je rug in de juiste houding ondersteunen.

          Wat ik eventueel wel nog overweeg is een Mercedes C180 kompressor. Daar heb ik nog niet mee gereden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten
            Vandaag mijn audi a4 opgehaald in Venlo, echt een super auto! De motor is geweldig de auto ziet er top uit ook de 5 spaaks ster velgen (18 inch) vind ik geweldig passen bij deze wagen.

            1 probleem de auto trilt / heeft onbalans tussen de 120 en de 140 km/u vooral in de vijfde versnelling lijkt het, het ergst...

            Ik baal hier dus echt super van, hebben jullie dit al eerder meegemaakt?? Ik lees wisselende verhalen. De 1 zegt dit is nieuwigheid dit verdwijnt na 1000km. De ander zegt de banden moeten uitgelijnd/gebalanceerd worden. Nog iemand zegt dat het een probleem met het vliegwiel is.....

            Ik hoop dat ik hier al wat antwoorden kan vinden, ik denk wel dat ik maandag terug ga zowiezo...

            HELP!
            heb je orginele of replica velgen, bij replica trillen niet te verhelpen heb dit ook gehad en orginele trillen weg.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten
              heb je orginele of replica velgen, bij replica trillen niet te verhelpen heb dit ook gehad en orginele trillen weg.
              Tsja replica he.... heb een mailtje gestuurd naar de dealer met de vraag om dezelfde velgen origineel erop te leggen....

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                • Géén indicator voor kruislichten (dus geen idee of de lichtsensor die heeft aangezet of niet)
                Het navgatiescherm verandert van kleur. Kan mss handig izjn!
                AutoMinded.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                  Opvallen was wel het gebrek aan comfort in de A4. Op slechte wegen was het echt niet aangenaam rijden. Nadien bleek de auto met de optionele 20mm verlaagde sportvering te zijn uitgerust. De banden en wielen waren wel standaard, de kleinste maat alu velgen (6 spaaks). Dus op vlak van comfort kan ik geen enkele uitspraak doen. Natuurlijk prijsden ze mij het optionele drive select systeem aan. Volgens de 'verkoper' is daarin de comfort stand zachter dan de standaard ophanging. Maar dat zijn slechts woorden, ik vind het spijtig dat ik dit niet allemaal zelf heb kunnen testrijden.

                  Is er iemand die kan bevestigen dat het drive select systeem toelaat om met zachtere demping te rijden dan met de standaard ophanging?

                  De testrit heeft voor mij meer vragen opgeroepen dan beantwoord. Ik dacht dat ik na een vergelijkende proefrit tussen de 318 en de A4 het wel ging weten, maar niets is minder waar. Mijn vriendin vond de A4 beter, maar zij let op onbelangrijke zaken als plaatsaanbod, grootte van de koffer,...
                  Heb ik nog al gehoord van de A4 B8.
                  AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten
                    heb je orginele of replica velgen, bij replica trillen niet te verhelpen heb dit ook gehad en orginele trillen weg.


                    fotootje van mijn trots
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                      Heb ik nog al gehoord van de A4 B8.
                      wees gerust, 't is niet allemaal kommer en kwel met de 20 mm sportophanging. Ik heb die in combinatie met 17 inch velgen en qua comfort boet je nauwelijks in. Een bobbel in de weg (zoals bv die rare oneffenheden op de E17 tussen Lochristi en Lokeren) zal je een ietsie pietsie 'harder' voelen en je hebt misschien een beetje meer rolgeluiden (wat ook weer relatief is want ik vergelijk met de B7 en B6 modellen en in die A4s had je meer lawaai van de motor waardoor rolgeluiden en dergelijke dan weer minder opvallend waren). Ieder voordeel heb z'n nadeel en andersom ook: je hebt een betere 'sportievere' wegligging en 't oogt ook mooier.

                      Maw: ik vind de nadelen zwaar overroepen, tenzij je gewoon bent om als een boot over de weg te zwalpen met een ophanging van 'k zal u gaan hebben.

                      Comment


                      • Tjah, elk zijn keuze hé
                        Vorige week ook een S-Line proefgereden met 18" en dat reed zeker niet te hard. Maar ik heb het zo graag, geef mij maar grip ipv een boot.

                        Enige minpunt vond ik het stuur, heb nu ook een audi maar servotronic op de nieuwe is geen overbodige luxe. Testauto had er geen en hij stuurde dus zwaarder dan mijn B6.

                        Standaard speakers zijn idd een ramp, dan scoort BMW beter. Audi Sound System in m'n B6 speelt veel beter maar heb nog niet kunnen testen in een B8.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten

                          Standaard speakers zijn idd een ramp, dan scoort BMW beter. Audi Sound System in m'n B6 speelt veel beter maar heb nog niet kunnen testen in een B8.
                          Heb nooit anders gehad dan de systeem met 10 speakers.
                          Weet niet of dit standaard is maar vindt het geluid perfect.
                          Zowel in de B6, B7 en B8.

                          Beetje onzinnig om dit een ramp te noemen toch?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
                            Heb nooit anders gehad dan de systeem met 10 speakers.
                            Weet niet of dit standaard is maar vindt het geluid perfect.
                            Zowel in de B6, B7 en B8.

                            Beetje onzinnig om dit een ramp te noemen toch?
                            Ik heb altijd al de standaard speakers gehad, zowel in de B5, B6, B7 en nu ook in de B8 en heb daar nooit echt iets slechts aan gevonden... tenzij je echt 't volume te hoog zet en er nogal diepe bassen in zitten dan kan de zaak wel eens wat gaan kraken.
                            Ik snap niet wat er zo slecht zou moeten zijn aan de (acht) standaard speakers.

                            Nu ja... ben ook wel beetje bevooroordeeld wat Audi betreft.

                            edit: is eigenlijk meer een reactie op dragonfly z'n post

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                              GBij het openen van het portier zei de test auto ook steeds dat de grote lichten opstaan, terwijl dat niet het geval was. Dit geeft mij wel weinig vertrouwen in de electronica van Audi.

                              Opvallen was wel het gebrek aan comfort in de A4. Op slechte wegen was het echt niet aangenaam rijden.
                              Waarschijnlijk stond de pinker aan , dan maakt hij ook geluid

                              C5 wou ik voorstellen als je rugproblemen hebt...

                              Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                              De nieuwe C5 heeft de speciale comfortophanging ook enkel in optie. Dit in tegenstelling tot het oude model C5 waarbij het standaard was. Bovendien stel ik mij vragen over de betrouwbaarheid van de optionele schokdempers en de prijs van het onderhoud ervan. Een collega van mij had een Citroen, ik kan even niet op het type komen (CM?), met een syteem waardoor de auto in de bochten rechter blijft. Dit systeem bleef regelmatig hangen, waardoor de auto juist scheef hangt wanneer hij rechtdoor rijdt. Daar heeft hij zich in de garage blauw aan betaald op onderhoud en herstellingen. Telkens was er weer iets anders aan kapot of versleten. Hij heeft die auto weggedaan en een C5 gekocht zonder opties. Daar heeft hij voorlopig geen enkel probleem mee. Dit rijdt ook tamelijk comfortabel, maar nu toch ook weer niet super. Zeker niet zoals de oude Citroen. Vooral de zetels vind ik veel te weinig steun bieden. Je zakt as het ware in de zetels, terwijl goede zetels juist je rug in de juiste houding ondersteunen.
                              Mijn ervaringen met Citroën waren zeer positief qua betrouwbaarheid. Met wat ik nu weet na twee maanden rijden met de A4 B8 Avant zou ik waarschijnlijk toch voor de C5 Tourer gekozen hebben
                              Mercedes zetels steunen mijns inziens ook veel beter de rug dan die van Audi en BMW

                              Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                              wees gerust, 't is niet allemaal kommer en kwel met de 20 mm sportophanging. Ik heb die in combinatie met 17 inch velgen en qua comfort boet je nauwelijks in. Een bobbel in de weg (zoals bv die rare oneffenheden op de E17 tussen Lochristi en Lokeren) zal je een ietsie pietsie 'harder' voelen en je hebt misschien een beetje meer rolgeluiden
                              Maw: ik vind de nadelen zwaar overroepen, tenzij je gewoon bent om als een boot over de weg te zwalpen met een ophanging van 'k zal u gaan hebben.
                              Voor mensen die last hebben van hun rug is dat verschil wel van belang. Zelf met standaard 16" velgen is het naar mijn smaak een beetje hard als je veel km rijdt (na twee maanden zit ik aan 10000 km)
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                wees gerust, 't is niet allemaal kommer en kwel met de 20 mm sportophanging. Ik heb die in combinatie met 17 inch velgen en qua comfort boet je nauwelijks in. Een bobbel in de weg (zoals bv die rare oneffenheden op de E17 tussen Lochristi en Lokeren) zal je een ietsie pietsie 'harder' voelen en je hebt misschien een beetje meer rolgeluiden (wat ook weer relatief is want ik vergelijk met de B7 en B6 modellen en in die A4s had je meer lawaai van de motor waardoor rolgeluiden en dergelijke dan weer minder opvallend waren). Ieder voordeel heb z'n nadeel en andersom ook: je hebt een betere 'sportievere' wegligging en 't oogt ook mooier.

                                Maw: ik vind de nadelen zwaar overroepen, tenzij je gewoon bent om als een boot over de weg te zwalpen met een ophanging van 'k zal u gaan hebben.
                                OEF
                                AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten
                                  fotootje van mijn trots
                                  Mooie wagen hoor! Welke kleur is het?

                                  Heb trouwens net contact gehad met de dealer, hij vond het een helder verhaal en ging nu uitzoeken, wat de meerprijs op de originele velgen nog gaat worden...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
                                    Heb nooit anders gehad dan de systeem met 10 speakers.
                                    Weet niet of dit standaard is maar vindt het geluid perfect.
                                    Zowel in de B6, B7 en B8.

                                    Beetje onzinnig om dit een ramp te noemen toch?

                                    Bij Audi

                                    1) standaard 8 speakers met 80W-> sorry maar eens je het volume open draait blijft er niet veel meer over
                                    2) Audi Sound System -> 10 speakers + woofer: voor mij goed genoeg
                                    3) Bose op de B6 en nu de B&O in de B8 maar het geld geef ik er niet aan

                                    Comment


                                    • Ik heb Bose in m'n A3, en daar ben ik wel heel tevreden van. Al ben ik wel geen audiofiel. Maar dat ding gaat hard en zuiver, met lekkere bassen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Gisteren ben ik in Kortenberg de Audi A4 1.8 TFSI (160pk) gaan proefrijden. Ik ben namelijk toe aan een vervanger voor mijn 15 jaar oude BMW 318i. Eerder ben ik met de nieuwe BMW 318i gaan proefrijden en aangezien ik vooral op zoek ben naar een comfortabeler alternatief (gezien een probleem met mijn rug) kwam ik bij Audi terecht.

                                        In het kort mijn bevindingen: de optionele hifi installatie (met subwoofers in de hoedenplank) vind ik barslecht. De radio klinkt niet zuiver, maar de luidsprekers zijn ook bagger. Mijn oude 318i is uitgerust met de 4 Nokia speakertjes die toen gratis waren en waarop ik zelf een Blaupunkt Radio-CD-speler heb op aangesloten klinkt beter dan de 500 EUR dure muziekinstallatie in de Audi. Eigenaardig. Dus vroeg ik achter het optionele B&O hifi systeem. Dit konden ze mij demonstreren in een A4 die in de showroom stond. 14 Bose luidsprekers (sic) zei de man van D'ieteren trots. Maar om een of andere reden was wel de helft van de speakers kapot, we hoorden maar geluid langs 1 kant. En neen, het lag niet aan de balans-instelling want die stond correct afgesteld. Dan maar in een andere A4. Daar werkten ze wel alle 14, en dat klonk al heel wat beter maar om nu te zeggen 'super', nee dat niet. Voor mij is geen enkel Audi hifi-systeem zijn geld waard. Ik twijfel nu of ik wel geld wil uitgeven aan een hifi... In de aftermarkt moet er toch beter te vinden zijn voor minder geld?

                                        Bij het openen van het portier zei de test auto ook steeds dat de grote lichten opstaan, terwijl dat niet het geval was. Dit geeft mij wel weinig vertrouwen in de electronica van Audi.

                                        De 1.8 TFSI motor vond ik zeer goed. Zeer koppelrijk, zelfs in lage toeren en voldoende vermogen in hoge toeren. Ik vraag mij echter af wat de betrouwbaarheid van de motor is. Zo'n TFSI motor is toch iets heel complex. Dat vind ik bij BMW zo goed: een gewone atmosferische 2L motor, met 143 pk. Meer moet dat niet zijn voor mij...

                                        De zetels (electrische sportzetels) waren comfortabel. Hoewel ik de standaard zetels in de 318i minstens even goed vind, of zelfs beter (meer lendesteun).

                                        Opvallen was wel het gebrek aan comfort in de A4. Op slechte wegen was het echt niet aangenaam rijden. Nadien bleek de auto met de optionele 20mm verlaagde sportvering te zijn uitgerust. De banden en wielen waren wel standaard, de kleinste maat alu velgen (6 spaaks). Dus op vlak van comfort kan ik geen enkele uitspraak doen. Natuurlijk prijsden ze mij het optionele drive select systeem aan. Volgens de 'verkoper' is daarin de comfort stand zachter dan de standaard ophanging. Maar dat zijn slechts woorden, ik vind het spijtig dat ik dit niet allemaal zelf heb kunnen testrijden.

                                        Is er iemand die kan bevestigen dat het drive select systeem toelaat om met zachtere demping te rijden dan met de standaard ophanging?

                                        De testrit heeft voor mij meer vragen opgeroepen dan beantwoord. Ik dacht dat ik na een vergelijkende proefrit tussen de 318 en de A4 het wel ging weten, maar niets is minder waar. Mijn vriendin vond de A4 beter, maar zij let op onbelangrijke zaken als plaatsaanbod, grootte van de koffer,...
                                        Ik heb de drive select als optie genomen. en om eerlijk te zijn als men dit wijzigt van automatisch naar comfort dan kan ik niet echt zeggen dat dit nu zachter is. Ik heb wel nooit met de standaard vering een test gedaan. wat wel opvalt is dat de schakelmomenten in de dynamische stand pas gebeuren op ong 3500 toeren. het stuur is ook harder. in realiteit laat ik de meestal in automatisch staan. (ik vind het trouwens wel wat spijtig dat de instelling niet behouden blijft na het herinschakelen van het contact) Wat mij echter wat tegenvalt zijn de comfortzetels (is ook een speciale optie inclusief de ventilatiefunctie) ik heb na 9000 km nog steeds niet de ideale positie gevonden. en dit terwijl ik hiervoor speciaal had gekozen. Alle instellingen zijn electrisch instelbaar, ik heb de indruk dat de opstaande wangen van het zitvlak iets te dicht tegen elkaar staan op het einde (ik ben nochthans niet extra breed gebouwd, nog geen 80 kg voor 1,85m) Ook de lendesteun weet ik niet goed hoe ik die in de beste positie zet om niet te vlug ongemakkelijk te zitten.
                                        Ik hoop dat ik uiteindelijk toch de goede zitpositie zal vinden. (ik weet wel dat je niet te veel mag wijzigen aangezien het even duurt vooraleer je de beste houding hebt gevonden)
                                        Waar ik dan weer enorm tevreden over ben is de adaptieve cruise control. deze geeft hetzelfde comfort als rijden met een manuele bak of een multitronic. je kan dit ook doortrekken tussen een gewone cruise control of een adaptieve. maar soit dat is iets anders.
                                        trouwens ik heb vandaag gemerkt als mijn ruitenwissers overdag opstaan dat mijn knoppen in de dakhemel niet rood oplichten en dit terwijl mijn grootlichten wel opstonden. dus hier kan men ook al niet op voortgaan om na te gaan of de grootlichten opstaan.

                                        Comment


                                        • Hmm beginnen na eerst alleen positieve nu toch ook wat negatieve berichten binnen te komen over de B8.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X