Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
    Hier ons automatikske met de probleemvelgen... :-)
    Ze "dabberen" dan wel een beetje vanaf 100 per uur, maar ze zijn toch mooi vinden we...
    De leveransier gaat nu dezelfde velgen binnenkrijgen zonder centreerringen om te monteren op een andere A4. Als die dan ok zijn kunnen de onze gewisseld worden.

Voor de rest prima wagen. Wat er hier allemaal uitgevonden wordt om de A4 te kunnen starten...

Da vind ik nu minder seh, het onderste deel van die spoiler ... de naam zoals die in de racerij gebruikt wordt ontgaat mij, maar als dat stuk niet tegen de grond plakt, dan vergroot dat alleen maar het effect. Een omgekeerd effect, eentje dat benadrukt hoe hoog de wagen wel staat. Je hebt dan beter iets dat in de omgekeerde richting de wind afvoert ... of toch iets dat dat lijkt te doen. Het gaat allemaal om looks, bij dagdagelijkse snelheden.

Comment

• Wat ik mij afvraag is waarom ze onder de schakelpook zo'n reusachtige 'ESP OFF/ON' knop hebben geplaatst ? Is er dan enige reden om dit af te zetten, en waarom moet daar speciaal een nogal heel bereikbare knop aan worden toegewezen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scare Bekijk Berichten
        ...
        Concreet mijn twee vragen. 1) Is onderstaande pook de "Schakelpookknop in aluminium" optie. 2) In de nederlandse optielijsten staat alleen een sportstuurwiel met geperforeerd leder incl s-line, maar ik weet zeker dat de door mij gereden demo wagen een soortgelijk stuur had zonder s-line logo. Welke optie is dit?
        ...
        Dat is de standaard schakelpook volgens mij (heb die ook en heb op de optielijst niks omtrent schakelpook-design aangevinkt... wel sportstuur... voor 't zelfde geld krijg je automatisch een iets andere pook maar destijds stond op de optielijst nog 'schakelpook sport-design' ofzo beschikbaar).

Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
        Is de uwe dan 2cm? Heb hem dus zien staan in Merlebeke en vind dat wel voldoende...
        Is inderdaad de 2 cm sportophanging.
        Ook bestellings/aankoop-plannen voor de A4?

Comment

2) In de nederlandse optielijsten staat alleen een sportstuurwiel met geperforeerd leder incl s-line, maar ik weet zeker dat de door mij gereden demo wagen een soortgelijk stuur had zonder s-line logo. Welke optie is dit?
          Als je het driespaak sportstuurwiel (met of zonder multifunctie) neemt, dan heb je sowieso het geperforeerd leder. Vierspaak is zonder geperforeerd leder. Het S-line logo op het stuur krijg je enkel als je een S-line neemt.

Comment

• Volgens mij is dit de standaard pook. Voorzien van een smalle aluminium ring. Vreemd het lijkt alsof je bij het driespaaks sportstuur ook automatisch een andere pook krijgt.
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Volgens mij is dit de standaard pook. Voorzien van een smalle aluminium ring. Vreemd het lijkt alsof je bij het driespaaks sportstuur ook automatisch een andere pook krijgt.
              aja inderdaad nu je 't zegt en toont op foto ... dat is inderdaad de standaard pook. Moet dus inderdaad zijn dat je bij sportstuur dat andere pookje erbij krijgt (ook al wordt dat er niet bij vermeld op de optielijst).

Comment

• Ervaringen met mijn nieuwe 2.0 TFSI 180PK

Vrijdag (na 10 weken wachten, ging nog vlot) mijn nieuwe A4 2.0 TFSI 180PK opgehaald. Aan opties heb ik nogal een waslijst (zoek maar op het forum, het staat er ergens tussen) maar vermeldenswaard voor de geinteresserden zijn sportonderstel (2cm lager) en 17" MAK Penta velgen. Ik heb bewust geen Servotronic en ben hééél blij met de keuze. Lekker veel gewicht en gevoel in het stuur. Het sportonderstel met 17" velgen is stevig geveerd maar absoluut niet oncomfortabel. Ik heb nog even vergeleken met een nieuwe Mazda 6 met STANDAARD onderstel en de Audi is gerieflijker. Minder carosseriebewegingen op slechte weg en rustiger loop.
                De motor moet nog loskomen (pas 466 km gereden) maar het is een juweeltje, dat voel ik nu al. Versnellingsbak heeft wel wat lange verzetten maar tandje terug en hij gaat als de brandweer. Ik zal jullie een update geven als ik wat meer km's achter de rug heb.
                Hierbij wat foto's, let op de zwarte hemelbekleding....
                20081019-DSC_5513-3.jpg

20081019-DSC_5516-6.jpg

20081019-DSC_5519-9.jpg

20081019-DSC_5523-13.jpg

20081019-DSC_5532-21.jpg
                Last edited by ; 19/10/2008, 19:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chipsy Bekijk Berichten

[ATTACH]56051[/ATTACH]
                  Prachtige wagen! Interessant om te zien dat je ook dat s-line pookje hebt. Weet je of dat je deze bij het sportstuur of misschien bij de alu-inleg hebt gekregen?

Comment

Prachtige wagen! Interessant om te zien dat je ook dat s-line pookje hebt. Weet je of dat je deze bij het sportstuur of misschien bij de alu-inleg hebt gekregen?

Het korte pookje krijg je altijd "gratis" bij het sportstuur. Staat nergens in de brochures vermeld vreemd genoeg.....

Comment

Het korte pookje krijg je altijd "gratis" bij het sportstuur. Staat nergens in de brochures vermeld vreemd genoeg.....
                      Bedankt hier was ik al even naar op zoek. Absoluut een sportstuur voor mij dus, want de ervaring van schakelen met deze pook is compleet anders. Twijfel overigens nog of de pook zoals je zegt "korter is" in vergelijking met de standaard pook.

Comment

• 2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                        2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Bedankt hier was ik al even naar op zoek. Absoluut een sportstuur voor mij dus, want de ervaring van schakelen met deze pook is compleet anders. Twijfel overigens nog of de pook zoals je zegt "korter is" in vergelijking met de standaard pook.
                          Het sportpookje is zeker korter dan de standaard pook, ik denk zeker 2 centimeter.

Comment

• 1. Ik vroeg me af hoe het kan dat de "digitale km teller" bij sommige wit heeft (dit vind ik heel mooie namelijk) Bij mij is deze rood...
                            Heeft dit met een bepaalde uitvoering te maken?

2. De uitlaatsiertukken, moeten die gemonteerd worden (vast gezet) of hoef je deze alleen over de pijpen heen te schuiven?

Comment

• Ik heb er ene besteld hoor. Reeds sinds februari. Hij gaat nu deze week in productie (eindelijk!!!!)

Berline 2.0 Tdi
                              Multitronic
                              Pack Lifestyle Plus
                              Pack Lounge
                              Xenon +
                              Bluetooth car kit
                              Lavagrijs

Heb spijt dat ik de 2 cm verlaging niet genomen heb en zou het misschien achteraf laten doen.
                              Het is een leasewagen, dus eerst nog bezien of het mag en kan.

Momenteel heb ik reeds een aantal maanden een aanloopwagen van de lease maatschappij.
                              Ook een nieuwe A4, maar enkel met de pack Lifestyle.

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten

Is inderdaad de 2 cm sportophanging.
                              Ook bestellings/aankoop-plannen voor de A4?

Comment

• Huh, das precies de wagen van mijne maat... van Zottegem.
                                Gewoon identiek dezelfde.
                                Waar is dat getrokken?

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten
                                  1. Ik vroeg me af hoe het kan dat de "digitale km teller" bij sommige wit heeft (dit vind ik heel mooie namelijk) Bij mij is deze rood...

2. De uitlaatsiertukken, moeten die gemonteerd worden (vast gezet) of hoef je deze alleen over de pijpen heen te schuiven?
                                  De digitale km teller is wit als je een kleuren BIS systeem hebt (verplicht met DVD navi), het monochroom beeldscherm is altijd rood, vandaar....

De uitlaatstukken schuiven gewoon over de pijpen heen, geen schroeven nodig
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten
                                    1. Ik vroeg me af hoe het kan dat de "digitale km teller" bij sommige wit heeft (dit vind ik heel mooie namelijk) Bij mij is deze rood...

1. Witte teller en andere info in kleuren enzo : optionele kleuren boordcomputer

2. Uitlaatsierstukken schuif je er 'gewoon' op. Je kan dit dus zelf doen, je moet er geen automechanica voor gestudeerd hebben... is 2 minuutjes werk. Er af halen is een ander paar mouwen want eens ze er op zitten krijg je ze er (gelukkig) enkel met 't nodige trek, sleur, draai en wring werk er weer af.

edit: Chipsy was me voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                                      Zo te zien kan een A4 Avant ook heel mooi zijn zonder verchroomde raamomlijsting en dito dakrails!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
                                        Huh, das precies de wagen van mijne maat... van Zottegem.
                                        Gewoon identiek dezelfde.
                                        Waar is dat getrokken?
                                        Garage De Mey in Maldegem
                                        Het zal dus wel een andere zijn
                                        2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                        2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

De digitale km teller is wit als je een kleuren BIS systeem hebt (verplicht met DVD navi), het monochroom beeldscherm is altijd rood, vandaar....
                                          Als je de radio "concert' neemt, dan is toch zowel het display op de middenconsole als het display tussen de tellers in kleur, of vergis ik mij?

Comment

Working...
                                          X