Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chipsy Bekijk Berichten
    Vrijdag (na 10 weken wachten, ging nog vlot) mijn nieuwe A4 2.0 TFSI 180PK opgehaald. [ATTACH]56040[/ATTACH]
    Prachtige wagen! Welke kleur is dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      Als je de radio "concert' neemt, dan is toch zowel het display op de middenconsole als het display tussen de tellers in kleur, of vergis ik mij?
      Ik weet niet hoe het bij de A4 zit maar bij de A3 waarmee ik testgereden heb was de kleur vh display bij de tellerpartij wit en had de radio concert een rood display.

Of kan de kleur van het display bij de tellerpartij mss gewijzigd worden met behulp van de bc? Tegenwoordig weet je nooit.

Comment

• standaard radio: middenconsole-display -> rood
        radio concert (optionele radio met SD kaartlezer): middenconsole-display -> kleuren
        los daarvan kan je optioneel verkrijgen: kleuren boordcomputer (aka BIS) bij tellerpartij ... maar als je deze kleuren boordcomputer wilt dan MOET je ook de optionele radio Concert erbij rekenen (andersom is dit niet noodzakelijk).

Audi eh... je weet wel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
          standaard radio: middenconsole-display -> rood
          radio concert (optionele radio met SD kaartlezer): middenconsole-display -> kleuren
          los daarvan kan je optioneel verkrijgen: kleuren boordcomputer (aka BIS) bij tellerpartij ... maar als je deze kleuren boordcomputer wilt dan MOET je ook de optionele radio Concert erbij rekenen (andersom is dit niet noodzakelijk).
          Audi eh... je weet wel...
          Dank voor deze uitleg, want dat is weer helemaal in tegenstelling tot wat ze bij D'Ieteren zeiden, ik citeer: "Die 2 displays gaan altijd samen, het is ofwel alletwee zonder kleur ofwel alletwee met kleur. Als je de radio concert neem is dus alles in kleur". Op die mannen van D'ieteren kun je dus helemaal niet vertrouwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wbac0912 Bekijk Berichten
            hoi,

Ik heb de originele 5 spaaak 18" ers met michelin 245/40 banden. Geen enkel probleem met velg/band. Bij en snelheid van >120 heb je wel wat rolgeluiden.
            Weet er iemand de prijs van de originele 5 spaak velgen in 18" indien deze achteraf aangekocht worden?
            Alvast THX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Webraider Bekijk Berichten
              Weet er iemand de prijs van de originele 5 spaak velgen in 18" indien deze achteraf aangekocht worden?
              Alvast THX
              Bedoel je die op de S-Line ??
              Kijk eens op Ebay, ze gaan ze achter je "kop" gooien omdat de meeste andere velgen willen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Kijk eens op Ebay, ze gaan ze achter je "kop" gooien omdat de meeste andere velgen willen
                Nee, degene die je als extra optie kan nemen.
                Prijs op de configuration is +-2500 EUR extra.
                Ik had graag de prijs geweten van de velg enkel.
                Thx

Comment

Kun je even de liink plaatsen aub?

Comment

• is die 2.0TFSI 211pk eigenlijk al op de markt?

Comment

Prachtige wagen! Welke kleur is dat?
                      Ik heb 'm in Quartzgrijs. Vreemd genoeg zei de dealer (in Naarden NL) dat dit de EERSTE was die ze in deze kleur hebben afgeleverd. 90% neemt zwart of een van de donkergrijze tinten.

Overigens, als je Radio Concert neemt heb je weliswaar een kleuren MMI scherm maar het schermpje tussen de tellers is monochroom.

Comment

• Jongens bedankt voor de antwoorden op mijn vragen!

Heeft iemand trouwens ervaringen met het chiptunen van deze audi? Ik zit erover te denken om chiptuning uit te laten voeren bij HartogTuning in Nederland.

Zij bieden aan dat de auto ruim 35pk en 70Nm meer krijgt.
                        De 0-100 tijd zal ~ een seconde sneller zijn.
                        750,-all-in inc

Wat vinden jullie hiervan?
                        ik heb de 180pk variant van de 2.0TFSI motor. Nou vraag ik me af of ze in de 211pk variant van de 2.0 TFSI echt ook een andere koppeling etc gebruiken, of dat je dit gewoon kan vergelijken met een getunede versie van de 180pk variant....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichten
                          ja, maar die standaard star-velgen zijn toch maar 18"? Zou me sterk lijken dat je dan een gratis upgrade zou krijgen naar 19" omdat het een S-line is? of zijn de standaard S-Line velgen veranderd naar 19"?
                          Niks is gratis bij Audi.

Deze 19 inch velgen zitten standaard op de originele S4.
                          Praat je wel over een kleine 100.000 euro in NL.
                          Kijk maar in de configurator dan verschijnen de velgen vanzelf onder de auto

Comment

• knoop doorgehakt

Lang getwijfeld tss C5 berline 2.2 Hdi en A4 B8 berline 136pk...na proefrit met beide wagens toch gekozen voor de Audi. Was wel onder de indruk van uitrustingsniveau van de C5 Exclusive...en daardoor wat geschrokken van de optie(prijs)lijst bij Audi.
                            Anderzijds gaf de Audi dealer een betere overnameprijs voor mijn zeven jaar oude Ford Mondeo TDi 115pk. Ik dacht dat het veercomfort in de Audi hard en stug zou zijn...maar de testrit heeft me toch van het tegendeel kunnen overtuigen. Daarnaast genoot ik vooral van de stille motor.

Besteld:

A4 berline 2.0L 136pk
                            Lavagrijs
                            Manuele versnellingsbak
                            Afneembare trekhaak
                            Elektrische zetels VR
                            Hill Hold Assist
                            Radio"Concert"
                            Multifunctie sportstuur
                            Verchroomde vensteromlijsting
                            Xenon koplampen + adaptive
                            Zij airbags AR
                            Pack Lounge
                            Pack Lifstyle
                            Leder "Milano" zwart
                            GSM pré-installatie armsteun

Voilà nu begint het wachten...zou voor januari zijn??
                            Heb via de talrijke posts op het forum de zin of onzin van bepaalde opties beter kunnen evalueren...waarvoor dank!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pierreux Bekijk Berichten
                              Lang getwijfeld tss C5 berline 2.2 Hdi en A4 B8 berline 136pk...na proefrit met beide wagens toch gekozen voor de Audi. Was wel onder de indruk van uitrustingsniveau van de C5 Exclusive...en daardoor wat geschrokken van de optie(prijs)lijst bij Audi.
                              Anderzijds gaf de Audi dealer een betere overnameprijs voor mijn zeven jaar oude Ford Mondeo TDi 115pk. Ik dacht dat het veercomfort in de Audi hard en stug zou zijn...maar de testrit heeft me toch van het tegendeel kunnen overtuigen. Daarnaast genoot ik vooral van de stille motor.

Besteld:

A4 berline 2.0L 136pk
                              Lavagrijs
                              Manuele versnellingsbak
                              Afneembare trekhaak
                              Elektrische zetels VR
                              Hill Hold Assist
                              Radio"Concert"
                              Multifunctie sportstuur
                              Zij airbags AR
                              Pack Lounge
                              Pack Lifstyle
                              Leder "Milano" zwart

Heb via de talrijke posts op het forum de zin of onzin van bepaalde opties beter kunnen evalueren...waarvoor dank!
                              Ik twijfel ook nog een beetje. Zelf ook proef gereden in de C5 2.0 diesel business uitvoering en moet constateren dat de C5 op cruise snelheid flink wat stiller is als de A4. De C5 heeft veel minder last van die hinderlijke rijwind als gevolg van de jumbo spiegels van de A4. De motor van de C5 hoor je gewoon helemaal niet. Helaas maakt de C5 tijdens accelereren dat karakteristieke diesel geluid wat in de A4 nauwelijks terug te vinden is. De Audi diesel komt over het geheel verfijnder over. Veel plezier met de aankoop!

Comment

• Een Frans elektronica probleem vergelijken met duitse kwaliteit.
                                De mensen gaan het nooit leren hé

Foei... !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scare Bekijk Berichten
                                  Ik twijfel ook nog een beetje. Zelf ook proef gereden in de C5 2.0 diesel business uitvoering en moet constateren dat de C5 op cruise snelheid flink wat stiller is als de A4. De C5 heeft veel minder last van die hinderlijke rijwind als gevolg van de jumbo spiegels van de A4. De motor van de C5 hoor je gewoon helemaal niet. Helaas maakt de C5 tijdens accelereren dat karakteristieke diesel geluid wat in de A4 nauwelijks terug te vinden is. De Audi diesel komt over het geheel verfijnder over. Veel plezier met de aankoop!
                                  Ik heb ook met de C5 gereden. Wel pas een week later dan met de A4, waardoor een rechtstreekse vergelijking niet echt goed mogelijk is. Maar ik kan niet zeggen dat de Citroen stiller vond dan de A4. Let wel: ik heb benzine gereden, geen diesel. De testrit heeft mij alleszins overtuigd om niet voor de C5 te kiezen, ik ga voor de A4 omdat ie voor mij de spagaat tussen comfort en sportiviteit perfect beheerst op alle vlakken. Ook de afwerkingskwaliteit is van een veel hoger niveau dan bij de C5. In de C5 heb ik steeds het gevoel met een goedkope auto te rijden, terwijl het in werkelijkheid helemaal geen goedkope auto is.

Je hebt gelijk wat betreft de jumbo spiegels van de A4. Dat was het eerste wat mij opviel toen ik er voor het eerst mee reed. De spiegels op mijn badkamer zijn kleiner!
                                  Maar eigenlijk zijn grote spiegels wel heel handig. Ik denk dat eens je dat gewoon bent je geen andere spiegels meer wilt.

Comment

Een Frans elektronica probleem vergelijken met duitse kwaliteit.
                                    De mensen gaan het nooit leren hé
                                    Foei... !!
                                    Waar een auto, geografisch gezien, gefabriceerd wordt zal mij persoonlijk worst wezen. Ik wil kwaliteit voor mijn geld en dat biedt de A4 zeker! Het is geen goedkope auto maar hij biedt wel waar voor zijn geld, dat is mijn mening. Donderdag bestel ik

Comment

Waar een auto, geografisch gezien, gefabriceerd wordt zal mij persoonlijk worst wezen. Ik wil kwaliteit voor mijn geld en dat biedt de A4 zeker! Het is geen goedkope auto maar hij biedt wel waar voor zijn geld, dat is mijn mening. Donderdag bestel ik
                                      Daar ging m'n post ook over, degene die de C5 verkiest boven de A4 mist een vijs. Ik spreek niet over de prijs hé!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pierreux Bekijk Berichten

Besteld:

A4 berline 2.0L 136pk
                                        Lavagrijs
                                        Manuele versnellingsbak
                                        Afneembare trekhaak
                                        Elektrische zetels VR
                                        Hill Hold Assist
                                        Radio"Concert"
                                        Multifunctie sportstuur
                                        Zij airbags AR
                                        Pack Lounge
                                        Pack Lifstyle
                                        Leder "Milano" zwart

Oorspronkelijk geplaatst door scare Bekijk Berichten
                                        Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Ik heb ook met de C5 gereden. Wel pas een week later dan met de A4, waardoor een rechtstreekse vergelijking niet echt goed mogelijk is. Maar ik kan niet zeggen dat de Citroen stiller vond dan de A4. Let wel: ik heb benzine gereden, geen diesel. De testrit heeft mij alleszins overtuigd om niet voor de C5 te kiezen, ik ga voor de A4 omdat ie voor mij de spagaat tussen comfort en sportiviteit perfect beheerst op alle vlakken. Ook de afwerkingskwaliteit is van een veel hoger niveau dan bij de C5. In de C5 heb ik steeds het gevoel met een goedkope auto te rijden, terwijl het in werkelijkheid helemaal geen goedkope auto is.

Je hebt gelijk wat betreft de jumbo spiegels van de A4. Dat was het eerste wat mij opviel toen ik er voor het eerst mee reed. De spiegels op mijn badkamer zijn kleiner!
                                        Maar eigenlijk zijn grote spiegels wel heel handig. Ik denk dat eens je dat gewoon bent je geen andere spiegels meer wilt.
                                        Dat je alleen al deze autos met elkaar durft te vergelijken vindt ik al heel ver gaan hoor.
                                        Zelfs beledigend.

Dat een Audi en zijn opties in een andere prijsklasse zitten is niet vreemd.
                                        Je krijgt ook veel meer kwaliteit natuurlijk.

Eerst krijg je citroen, dan de rest van de rommel.
                                        Dan een hele tijd niks en dan pas komt Audi

Ga je monden spoelen jullie.

Maar goed uiteindelijk kiezen jullie dan uiteraard voor Audi en dat maakt weer veel goed.
                                        Kwaliteit verkoopt zichzelf zeg ik maar.

Comment

• Iedere middenklasser is indirect een concurrent van de A4. Zeker nu sommige middenklassers de lat hoger hebben gelegd, zo ook de C5. Wie in een C5 gereden heeft zal merken dat deze net niet “premium” is, maar opvallend dicht tegen “premium” aanzit. Merk daargelaten.

De A4 is “de auto” in het D-segment. Neemt niet weg dat het belangrijk is voor de leaserijder (waar ik ook toebehoor) om de pittige prijs te rechtvaardigen. Daarbij komt de meerwaarde van de A4 duidelijker naar voren. Voor sommige is dat een rede om te oordelen over anderen. Ik zie vooral twee veelrijders die een proefrit hebben gemaakt in beide wagens en uiteindelijk de voorkeur hebben voor de A4. Mooi om dat met elkaar te delen. Betekent ook dat we over een viertal jaar weer 2 (beter) betaalbare occasions kunnen noteren.

Comment

Working...
                                          X