Oorspronkelijk geplaatst door Chipsy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenAls je de radio "concert' neemt, dan is toch zowel het display op de middenconsole als het display tussen de tellers in kleur, of vergis ik mij?
Of kan de kleur van het display bij de tellerpartij mss gewijzigd worden met behulp van de bc? Tegenwoordig weet je nooit.
Comment
-
standaard radio: middenconsole-display -> rood
radio concert (optionele radio met SD kaartlezer): middenconsole-display -> kleuren
los daarvan kan je optioneel verkrijgen: kleuren boordcomputer (aka BIS) bij tellerpartij ... maar als je deze kleuren boordcomputer wilt dan MOET je ook de optionele radio Concert erbij rekenen (andersom is dit niet noodzakelijk).
Audi eh... je weet wel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichtenstandaard radio: middenconsole-display -> rood
radio concert (optionele radio met SD kaartlezer): middenconsole-display -> kleuren
los daarvan kan je optioneel verkrijgen: kleuren boordcomputer (aka BIS) bij tellerpartij ... maar als je deze kleuren boordcomputer wilt dan MOET je ook de optionele radio Concert erbij rekenen (andersom is dit niet noodzakelijk).
Audi eh... je weet wel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wbac0912 Bekijk Berichtenhoi,
Ik heb de originele 5 spaaak 18" ers met michelin 245/40 banden. Geen enkel probleem met velg/band. Bij en snelheid van >120 heb je wel wat rolgeluiden.
Alvast THX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Webraider Bekijk BerichtenWeet er iemand de prijs van de originele 5 spaak velgen in 18" indien deze achteraf aangekocht worden?
Alvast THX
Kijk eens op Ebay, ze gaan ze achter je "kop" gooien omdat de meeste andere velgen willen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenBedoel je die op de S-Line ??
Kijk eens op Ebay, ze gaan ze achter je "kop" gooien omdat de meeste andere velgen willen
Prijs op de configuration is +-2500 EUR extra.
Ik had graag de prijs geweten van de velg enkel.
Thx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenBedoel je die op de S-Line ??
Kijk eens op Ebay, ze gaan ze achter je "kop" gooien omdat de meeste andere velgen willen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenPrachtige wagen! Welke kleur is dat?
Overigens, als je Radio Concert neemt heb je weliswaar een kleuren MMI scherm maar het schermpje tussen de tellers is monochroom.
Comment
-
Jongens bedankt voor de antwoorden op mijn vragen!
Heeft iemand trouwens ervaringen met het chiptunen van deze audi? Ik zit erover te denken om chiptuning uit te laten voeren bij HartogTuning in Nederland.
Zij bieden aan dat de auto ruim 35pk en 70Nm meer krijgt.
De 0-100 tijd zal ~ een seconde sneller zijn.
750,-all-in inc
Wat vinden jullie hiervan?
ik heb de 180pk variant van de 2.0TFSI motor. Nou vraag ik me af of ze in de 211pk variant van de 2.0 TFSI echt ook een andere koppeling etc gebruiken, of dat je dit gewoon kan vergelijken met een getunede versie van de 180pk variant....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichtenja, maar die standaard star-velgen zijn toch maar 18"? Zou me sterk lijken dat je dan een gratis upgrade zou krijgen naar 19" omdat het een S-line is? of zijn de standaard S-Line velgen veranderd naar 19"?
Deze 19 inch velgen zitten standaard op de originele S4.
Praat je wel over een kleine 100.000 euro in NL.
Kijk maar in de configurator dan verschijnen de velgen vanzelf onder de auto
Comment
-
knoop doorgehakt
Lang getwijfeld tss C5 berline 2.2 Hdi en A4 B8 berline 136pk...na proefrit met beide wagens toch gekozen voor de Audi. Was wel onder de indruk van uitrustingsniveau van de C5 Exclusive...en daardoor wat geschrokken van de optie(prijs)lijst bij Audi.
Anderzijds gaf de Audi dealer een betere overnameprijs voor mijn zeven jaar oude Ford Mondeo TDi 115pk. Ik dacht dat het veercomfort in de Audi hard en stug zou zijn...maar de testrit heeft me toch van het tegendeel kunnen overtuigen. Daarnaast genoot ik vooral van de stille motor.
Besteld:
A4 berline 2.0L 136pk
Lavagrijs
Manuele versnellingsbak
Afneembare trekhaak
Elektrische zetels VR
Hill Hold Assist
Radio"Concert"
Multifunctie sportstuur
Verchroomde vensteromlijsting
Xenon koplampen + adaptive
Zij airbags AR
Pack Lounge
Pack Lifstyle
Leder "Milano" zwart
GSM pré-installatie armsteun
Voilà nu begint het wachten...zou voor januari zijn??
Heb via de talrijke posts op het forum de zin of onzin van bepaalde opties beter kunnen evalueren...waarvoor dank!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pierreux Bekijk BerichtenLang getwijfeld tss C5 berline 2.2 Hdi en A4 B8 berline 136pk...na proefrit met beide wagens toch gekozen voor de Audi. Was wel onder de indruk van uitrustingsniveau van de C5 Exclusive...en daardoor wat geschrokken van de optie(prijs)lijst bij Audi.
Anderzijds gaf de Audi dealer een betere overnameprijs voor mijn zeven jaar oude Ford Mondeo TDi 115pk. Ik dacht dat het veercomfort in de Audi hard en stug zou zijn...maar de testrit heeft me toch van het tegendeel kunnen overtuigen. Daarnaast genoot ik vooral van de stille motor.
Besteld:
A4 berline 2.0L 136pk
Lavagrijs
Manuele versnellingsbak
Afneembare trekhaak
Elektrische zetels VR
Hill Hold Assist
Radio"Concert"
Multifunctie sportstuur
Verchroomde vensteromlijsting
Xenon koplampen + adaptive
Zij airbags AR
Pack Lounge
Pack Lifstyle
Leder "Milano" zwart
GSM pré-installatie armsteun
Voilà nu begint het wachten...zou voor januari zijn??
Heb via de talrijke posts op het forum de zin of onzin van bepaalde opties beter kunnen evalueren...waarvoor dank!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door scare Bekijk BerichtenIk twijfel ook nog een beetje. Zelf ook proef gereden in de C5 2.0 diesel business uitvoering en moet constateren dat de C5 op cruise snelheid flink wat stiller is als de A4. De C5 heeft veel minder last van die hinderlijke rijwind als gevolg van de jumbo spiegels van de A4. De motor van de C5 hoor je gewoon helemaal niet. Helaas maakt de C5 tijdens accelereren dat karakteristieke diesel geluid wat in de A4 nauwelijks terug te vinden is. De Audi diesel komt over het geheel verfijnder over. Veel plezier met de aankoop!
Je hebt gelijk wat betreft de jumbo spiegels van de A4. Dat was het eerste wat mij opviel toen ik er voor het eerst mee reed. De spiegels op mijn badkamer zijn kleiner!
Maar eigenlijk zijn grote spiegels wel heel handig. Ik denk dat eens je dat gewoon bent je geen andere spiegels meer wilt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenEen Frans elektronica probleem vergelijken met duitse kwaliteit.
De mensen gaan het nooit leren hé
Foei... !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenWaar een auto, geografisch gezien, gefabriceerd wordt zal mij persoonlijk worst wezen. Ik wil kwaliteit voor mijn geld en dat biedt de A4 zeker! Het is geen goedkope auto maar hij biedt wel waar voor zijn geld, dat is mijn mening. Donderdag bestel ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pierreux Bekijk BerichtenLang getwijfeld tss C5 berline 2.2 Hdi en A4 B8 berline 136pk...na proefrit met beide wagens toch gekozen voor de Audi. Was wel onder de indruk van uitrustingsniveau van de C5 Exclusive...en daardoor wat geschrokken van de optie(prijs)lijst bij Audi.
Anderzijds gaf de Audi dealer een betere overnameprijs voor mijn zeven jaar oude Ford Mondeo TDi 115pk. Ik dacht dat het veercomfort in de Audi hard en stug zou zijn...maar de testrit heeft me toch van het tegendeel kunnen overtuigen. Daarnaast genoot ik vooral van de stille motor.
Besteld:
A4 berline 2.0L 136pk
Lavagrijs
Manuele versnellingsbak
Afneembare trekhaak
Elektrische zetels VR
Hill Hold Assist
Radio"Concert"
Multifunctie sportstuur
Verchroomde vensteromlijsting
Xenon koplampen + adaptive
Zij airbags AR
Pack Lounge
Pack Lifstyle
Leder "Milano" zwart
GSM pré-installatie armsteun
Voilà nu begint het wachten...zou voor januari zijn??
Heb via de talrijke posts op het forum de zin of onzin van bepaalde opties beter kunnen evalueren...waarvoor dank!Oorspronkelijk geplaatst door scare Bekijk BerichtenIk twijfel ook nog een beetje. Zelf ook proef gereden in de C5 2.0 diesel business uitvoering en moet constateren dat de C5 op cruise snelheid flink wat stiller is als de A4. De C5 heeft veel minder last van die hinderlijke rijwind als gevolg van de jumbo spiegels van de A4. De motor van de C5 hoor je gewoon helemaal niet. Helaas maakt de C5 tijdens accelereren dat karakteristieke diesel geluid wat in de A4 nauwelijks terug te vinden is. De Audi diesel komt over het geheel verfijnder over. Veel plezier met de aankoop!Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenIk heb ook met de C5 gereden. Wel pas een week later dan met de A4, waardoor een rechtstreekse vergelijking niet echt goed mogelijk is. Maar ik kan niet zeggen dat de Citroen stiller vond dan de A4. Let wel: ik heb benzine gereden, geen diesel. De testrit heeft mij alleszins overtuigd om niet voor de C5 te kiezen, ik ga voor de A4 omdat ie voor mij de spagaat tussen comfort en sportiviteit perfect beheerst op alle vlakken. Ook de afwerkingskwaliteit is van een veel hoger niveau dan bij de C5. In de C5 heb ik steeds het gevoel met een goedkope auto te rijden, terwijl het in werkelijkheid helemaal geen goedkope auto is.
Je hebt gelijk wat betreft de jumbo spiegels van de A4. Dat was het eerste wat mij opviel toen ik er voor het eerst mee reed. De spiegels op mijn badkamer zijn kleiner!
Maar eigenlijk zijn grote spiegels wel heel handig. Ik denk dat eens je dat gewoon bent je geen andere spiegels meer wilt.
Zelfs beledigend.
Dat een Audi en zijn opties in een andere prijsklasse zitten is niet vreemd.
Je krijgt ook veel meer kwaliteit natuurlijk.
Eerst krijg je citroen, dan de rest van de rommel.
Dan een hele tijd niks en dan pas komt Audi
Ga je monden spoelen jullie.
Maar goed uiteindelijk kiezen jullie dan uiteraard voor Audi en dat maakt weer veel goed.
Kwaliteit verkoopt zichzelf zeg ik maar.
Comment
-
Iedere middenklasser is indirect een concurrent van de A4. Zeker nu sommige middenklassers de lat hoger hebben gelegd, zo ook de C5. Wie in een C5 gereden heeft zal merken dat deze net niet “premium” is, maar opvallend dicht tegen “premium” aanzit. Merk daargelaten.
De A4 is “de auto” in het D-segment. Neemt niet weg dat het belangrijk is voor de leaserijder (waar ik ook toebehoor) om de pittige prijs te rechtvaardigen. Daarbij komt de meerwaarde van de A4 duidelijker naar voren. Voor sommige is dat een rede om te oordelen over anderen. Ik zie vooral twee veelrijders die een proefrit hebben gemaakt in beide wagens en uiteindelijk de voorkeur hebben voor de A4. Mooi om dat met elkaar te delen. Betekent ook dat we over een viertal jaar weer 2 (beter) betaalbare occasions kunnen noteren.
Comment
Comment