Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op de car configurator op de Belgische Audi site kan je op de Audi A5 al het nieuwe MMI systeem bestellen (MMI 3de generatie, GPS met harde schijf)!

Het huidige DVD-navigatiesysteem (MMI 2G) met kaartweergave wordt vervangen door dit nieuwe systeem, het antieke systeem met pijltjesweergave kan ook nog besteld worden.

Ik neem aan dat de Audi A4 snel zal volgen, gezien de grote technische overeenkomsten tussen beide wagens ...

Comment

• [::::
      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• dePAUL;3016512
        Je hebt gelijk wat betreft de jumbo spiegels van de A4. Dat was het eerste wat mij opviel toen ik er voor het eerst mee reed. De spiegels op mijn badkamer zijn kleiner!
        Maar eigenlijk zijn grote spiegels wel heel handig. Ik denk dat eens je dat gewoon bent je geen andere spiegels meer wilt.
        [/QUOTE]

Ik denk dat mijne Q7 de grootste (belachelijke) buitenspiegels heeft. Welnu, wanneer je dat gewoon bent begin je de buitenspiegels van al de rest belachelijk klein te vinden. Toch verdraaid gemakkelijk grote buitenspiegels.
        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Praktisch, dat wel alleen jammer van de rijwind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
            Weet er iemand hoeveel een S-line verlaagd is? En als je verlaging neemt als optie op een standaard A4 (geen S-Line) hoeveel het dan bedraagt? Ik dacht S-Line 3 cm?
            Als je 19" bij de S-Line wilt da zou de ophanging 20mm zijn ipv de 30mm bij 18"
            Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scare Bekijk Berichten
              Iedere middenklasser is indirect een concurrent van de A4. Zeker nu sommige middenklassers de lat hoger hebben gelegd, zo ook de C5. Wie in een C5 gereden heeft zal merken dat deze net niet “premium” is, maar opvallend dicht tegen “premium” aanzit. Merk daargelaten.

De A4 is “de auto” in het D-segment. Neemt niet weg dat het belangrijk is voor de leaserijder (waar ik ook toebehoor) om de pittige prijs te rechtvaardigen. Daarbij komt de meerwaarde van de A4 duidelijker naar voren. Voor sommige is dat een rede om te oordelen over anderen. Ik zie vooral twee veelrijders die een proefrit hebben gemaakt in beide wagens en uiteindelijk de voorkeur hebben voor de A4. Mooi om dat met elkaar te delen. Betekent ook dat we over een viertal jaar weer 2 (beter) betaalbare occasions kunnen noteren.
              Een juiste analyse...je kan een auto slechts op z'n kwaliteit beoordelen door er zelf mee te rijden. Het zou al te gek zijn om 35.000€ neer te tellen voor een wagen...die je enkel verkiest op basis van merknaam en imago. Anderzijds spraken de Audi-dealers waar ik mee in contact ben gekomen steeds met veel respect over hun collegae/concurrenten. (zelfs Citroën) Ze vonden het zelfs een uitdaging om de handschoen op te nemen tegen een ander merk dan eeuwige rivaal BMW.

Comment

• [/quote]Ik denk dat mijne Q7 de grootste (belachelijke) buitenspiegels heeft. Welnu, wanneer je dat gewoon bent begin je de buitenspiegels van al de rest belachelijk klein te vinden. Toch verdraaid gemakkelijk grote buitenspiegels.[/quote]

Zo'n grote spiegels op de Q7 en dan nog een gigantische dode hoek ... Zou niet mogen hé. Bij de A4 bewijzen de grote spiegels wel hun nut. Daar heb je bijna geen dode hoek.

Comment

• Eindelijk ...

Morgen om 13h mag ik de mijne gaan halen ... yes yes yes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scare Bekijk Berichten
                    Ik zie vooral twee veelrijders die een proefrit hebben gemaakt in beide wagens en uiteindelijk de voorkeur hebben voor de A4. Mooi om dat met elkaar te delen. Betekent ook dat we over een viertal jaar weer 2 (beter) betaalbare occasions kunnen noteren.
                    In mijn geval is het geen leasewagen maar een auto die ik met eigen verdiend geld betaal. Of die na 5 jaar al op de 2de handsmarkt komt is lang niet zeker. Mijn eerste auto (BMW) dacht ik ook te verkopen na er 5 jaar mee gereden te hebben. Ik rijd er nu nog steeds mee, hij is 15 jaar oud.

Ps.: bij Audi geven ze mij er nog 1.000 EUR voor, bij BMW 2.000 minimum.

Comment

• Een vraagje aan de leasing-mensen hier. In het geval van een leasing-wagen krijg je bij de dealer zowiezo een bepaalde korting (die is vaak onderhandeld met de constructeur zelf). Kan je bovenop deze korting nog een korting met de dealer zelf bedingen? Die dealer heeft immers niet te maken met de constructeurskorting zou ik denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gadi Bekijk Berichten
                        Een vraagje aan de leasing-mensen hier. In het geval van een leasing-wagen krijg je bij de dealer zowiezo een bepaalde korting (die is vaak onderhandeld met de constructeur zelf). Kan je bovenop deze korting nog een korting met de dealer zelf bedingen? Die dealer heeft immers niet te maken met de constructeurskorting zou ik denken.
                        Bij mijn vorige wagen (BMW) heb ik een extra korting gekregen wegens einde model.
                        Bij de bestelling (augustus 200 van mijn huidige A4 Avant (levertermijn januari 2009) nikske korting ... misschien dat sommigen een chroom uitlaatstuk erbij krijgen maar meer
                        niet denk ik ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newA4AvantLover Bekijk Berichten
                          Bij mijn vorige wagen (BMW) heb ik een extra korting gekregen wegens einde model.
                          Bij de bestelling (augustus 200 van mijn huidige A4 Avant (levertermijn januari 2009) nikske korting ... misschien dat sommigen een chroom uitlaatstuk erbij krijgen maar meer
                          niet denk ik ?
                          In mijn geval ging er nog 1% korting af maar dat is algemeen afgesproken tussen de firma en die ene garage.
                          Een chroom uitlaatstukje kon er op mijn vraag niet meer af zenne

Comment

• Ik heb er ook een besteld, na veel testen: Mondeo, A3, BMW1, Kaliber, SAAB 93 en de A4 bleek de A4 er toch redelijk bovenuit te steken. De BMW was beter op rij plezier als je echt sportief wou rijden, maar het ontbrak wat aan comfort. De saab 93 viel buiten budget. De Kaliber heeft problemen met bochtenwerk. De A3, daar had ik de automaat getest maar vond ik niet leuk rijden en als je A4 dan binnen het budget valt ga ik toch liever voor de grote broer. Bij de mondeo viel de TDCI 2.0 buiten budget en de 1800 vind ik zwak bij het vertrekken van uit stilstand. De mondeo was mijn laatste lease wagen bij de vorige werkgever en was wel een goede auto. Maar de A4 is toch wel een klasse hoger.

Aruba blue
                            Pack lifestyle
                            Zonder kentekens
                            Automatische koplampen
                            GSM pré-installatie (2W) armsteun
                            Multifunctioneel stuur
                            Radio 'Concert'

Nu maar hopen dat ik hem snel heb, die tijdelijke golf is nu echt wel een kreng

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                              In mijn geval is het geen leasewagen maar een auto die ik met eigen verdiend geld betaal. Of die na 5 jaar al op de 2de handsmarkt komt is lang niet zeker. Mijn eerste auto (BMW) dacht ik ook te verkopen na er 5 jaar mee gereden te hebben. Ik rijd er nu nog steeds mee, hij is 15 jaar oud.

Ps.: bij Audi geven ze mij er nog 1.000 EUR voor, bij BMW 2.000 minimum.
                              ik heb mijn leasewagen (A4) overgenomen na 3 jaar, met het idee dat ik die zeker nog 3 jaar zou gebruiken; de wagen is nu 12 jaar oud en rijdt (mits degelijk/kostelijk onderhoud) nog prima
                              een pluim voor Audi !
                              na veel testritten deze laatste maanden (Audi, BMW, Mercedes en Honda) is mijn besluit dat het verschil in bruikbaarheid een investering van 45.000euro zich nog niet opdringt...
                              als mijn A4 toch begeeft zal maar mijn Saab wat meer gebruiken (die is op 3 jaar nog geen 10.000km oud)

Comment

• Hallo iedereen,

Ik heb mijn A4 nu een week en het lange wachten is al lang vergeten (7 maand). Wat is het heerlijk rijden ...

Ik heb een vraag, heeft er iemand de xenon koplampen genomen ?
                                Indien ja, regelmatig zijn er andere bestuurders die met hun lichten knipperen die denken dat mijn "grote" koplampen opstaan. Heeft er iemand anders ook hetzelfde meegemaakt ?

Marc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door marky_mark_98 Bekijk Berichten
                                  Hallo iedereen,

Ik heb mijn A4 nu een week en het lange wachten is al lang vergeten (7 maand). Wat is het heerlijk rijden ...

Ik heb een vraag, heeft er iemand de xenon koplampen genomen ?
                                  Indien ja, regelmatig zijn er andere bestuurders die met hun lichten knipperen die denken dat mijn "grote" koplampen opstaan. Heeft er iemand anders ook hetzelfde meegemaakt ?

Marc.
                                  Ik merk wel dat ik dat soms ook denk als ik iemand met xenon lampen zie afkomen.

Comment

• Wie van jullie heeft standaard stoelen in zijn A4 en wat zijn jullie ervaringen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                      In mijn geval ging er nog 1% korting af maar dat is algemeen afgesproken tussen de firma en die ene garage.
                                      Een chroom uitlaatstukje kon er op mijn vraag niet meer af zenne
                                      Bij mij wilden ze dat ook niet gratis geven Renio.. :-s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DocHoliday Bekijk Berichten
                                        Ik merk wel dat ik dat soms ook denk als ik iemand met xenon lampen zie afkomen.
                                        Naar mij trekken ze ook dikwijls hun lichten als de Xenon lichten aanstaan (dus niet alleen de ledjes) raar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben B Bekijk Berichten
                                          Dat je alleen al deze autos met elkaar durft te vergelijken vindt ik al heel ver gaan hoor.
                                          Zelfs beledigend.

Dat een Audi en zijn opties in een andere prijsklasse zitten is niet vreemd.
                                          Je krijgt ook veel meer kwaliteit natuurlijk.

Eerst krijg je citroen, dan de rest van de rommel.
                                          Dan een hele tijd niks en dan pas komt Audi

Ga je monden spoelen jullie.

Maar goed uiteindelijk kiezen jullie dan uiteraard voor Audi en dat maakt weer veel goed.
                                          Kwaliteit verkoopt zichzelf zeg ik maar.
                                          Totale onzin. Mijn vorige wagen was een Peugeot en daarvoor een aantal Citroëns. Kans dat de volgende opnieuw een citroën is zeer reëel. De kans dat het een Audi wordt, wordt met de dag kleiner.
                                          De A4 vond ik ietsje mooier, en kon ik vroeger geleverd krijgen, maar het bedieningscomfort is gewoon niet op niveau voor een wagen uit zijn prijsklasse.

Zelf met mijn twee vorige Citroëns nooit problemen gehad, kan ik wat betreft Audi niet zeggen : blue-tooth connectie werkt niet , de MMI speelt alleen muziek af als ze daar zin in heeft (bvb om de 10 sec 1 sec muziek, erg leuk als je dan 200 km moet rijden)
                                          Terwijl mijn initiële impressie over de GPS positief was heb ik deze ook alweer herzien : het is gewoon huilen met de pet op. Vorige week nog enkele keren de verkeerde richting uitgestuurd. Ik vraag me af waarom een systeem van 2500 EUR niet even goed routes kan berekenen dan een GPS van 300 EUR .

BTW. Ik ben niet alleen met dit standpunt (aantal van mijn collega's klage over net dezelde problemen)
                                          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                          X