Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot? das een boot op wielen. Het dashboard staat verdikke bijna op je motorkap. En naar verbruik toe een ramp (2.0 HDI)
    Citroën? Tjah hun reputatie met elektronica gaan ze nog 15j mogen meesleuren.
    Ford? Goeie auto maar even duur in onderhoud en alles gaat kapot aan 150.000km
    Volkswagen? bijlange niet meer zo degelijk als 5-10j geleden, plastiek aant worden maar voor de rest geen klagen van.
    Opel? Busje olie bij? Enja das nog altijd zo voor degene die beweren dat het gedaan is daarmee.
    Renault? Tijd geleden maar ook niet mogen van klagen
    Audi? Rij ek nu mee en m'n moeder ook en ik moet geen franse rommel meer hebben. Duitsers kunnen een auto maken.

P.S.: ja ik ben 26 maar met 60-70.000km / jaar heb ik al met wat auto's gereden

Comment

• Heeft er iemand een idee wat de 'uitzonderlijke promoties' inhouden bij de Audi Open Days ? Spotje op de radio .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H_Tim Bekijk Berichten
        Heeft er iemand een idee wat de 'uitzonderlijke promoties' inhouden bij de Audi Open Days ? Spotje op de radio .
        Hmm nog niet gehoord dat spotje... wie weet geven ze deze keer wel een chrome uitlaatstukje cadeau... of een regensensor ofzo... veel meer gratis spulletjes moet je bij Audi niet verwachten met hun 'uitzonderlijke' promoties.

Comment

• Je moet mss een maand minder wachten

Comment

• Uitlaatsierstukjes

Ik wil eigenlijk een setje uitlaatsierstukken bestellen... Je kan ze bij de audishop op www.audi.be bestellen. Alleen jammer dat ik in Nederland woon en je deze altijd bij een garage in belgie moet ophalen... Is er een andere manier om ze te bestellen en ze thuis te laten komen??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten
              Ik wil eigenlijk een setje uitlaatsierstukken bestellen... Je kan ze bij de audishop op www.audi.be bestellen. Alleen jammer dat ik in Nederland woon en je deze altijd bij een garage in belgie moet ophalen... Is er een andere manier om ze te bestellen en ze thuis te laten komen??
              adhv het onderdeel nummer van uitlaatsierstukken (zie die audi.be webshop site dus) kan je volgens mij simpelweg rechtstreeks bestellen bij jouw plaatselijke dealer (net zoals elk ander onderdeel van een Audi).
              Ik heb zelf geen bestelling via de webshop gedaan maar gebeld naar de dealer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Audi? Rij ek nu mee en m'n moeder ook en ik moet geen franse rommel meer hebben. Duitsers kunnen een auto maken.

P.S.: ja ik ben 26 maar met 60-70.000km / jaar heb ik al met wat auto's gereden
                behou je Audi meer dan 5 jaar en/of 150.000km en je zal zien dat ook duitse wagens (ook geen BMW, ook geen Mercedes...) helemaal niet bedrijfzekerder zijn dan wagens uit andere landen
                een vergelijking van de kosten op mijn vroegere Saab 900 T16 en op mijn A4 (bij een zelfde km-stand/ +- 175.000km) is in het nadeel van ... de Audi
                voordeel voor Audi is dat de meeste gebruikers hun wagen wegdoen na 120.000km/4jaar leasen en nooit een herstellingsfaktuur zien !
                de realiteit is anders...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  behou je Audi meer dan 5 jaar en/of 150.000km en je zal zien dat ook duitse wagens (ook geen BMW, ook geen Mercedes...) helemaal niet bedrijfzekerder zijn dan wagens uit andere landen
                  een vergelijking van de kosten op mijn vroegere Saab 900 T16 en op mijn A4 (bij een zelfde km-stand/ +- 175.000km) is in het nadeel van ... de Audi
                  voordeel voor Audi is dat de meeste gebruikers hun wagen wegdoen na 120.000km/4jaar leasen en nooit een herstellingsfaktuur zien !
                  de realiteit is anders...
                  Je kon het niet weten maar ik heb 263.000km op de teller staan met de huidige A4.
                  Begin volgend jaar wordt hij vervangen door een nieuwe.

M'n moeder (A3) 175.000km en ook geen kosten. Sorry maar Audi is de eerste auto waar ik zo weinig kosten aan gehad heb (hout vasthouden)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                    Totale onzin. Mijn vorige wagen was een Peugeot en daarvoor een aantal Citroëns. Kans dat de volgende opnieuw een citroën is zeer reëel. De kans dat het een Audi wordt, wordt met de dag kleiner.
                    De A4 vond ik ietsje mooier, en kon ik vroeger geleverd krijgen, maar het bedieningscomfort is gewoon niet op niveau voor een wagen uit zijn prijsklasse.

Zelf met mijn twee vorige Citroëns nooit problemen gehad, kan ik wat betreft Audi niet zeggen : blue-tooth connectie werkt niet , de MMI speelt alleen muziek af als ze daar zin in heeft (bvb om de 10 sec 1 sec muziek, erg leuk als je dan 200 km moet rijden)
                    Terwijl mijn initiële impressie over de GPS positief was heb ik deze ook alweer herzien : het is gewoon huilen met de pet op. Vorige week nog enkele keren de verkeerde richting uitgestuurd. Ik vraag me af waarom een systeem van 2500 EUR niet even goed routes kan berekenen dan een GPS van 300 EUR .

BTW. Ik ben niet alleen met dit standpunt (aantal van mijn collega's klage over net dezelde problemen)
                    Nee dat is geen onzin.
                    De auto's die je opnoemt mogen niet eens in de schaduw staan van een Audi.

Ik ben in de meer dan 20 jaar dat ik Audi rij meerdere keren (ZEER KORT) eens overgestapt op bv een Peugeot 407 en een Renault Laguna en 1 keer in een japans lerp.
                    Gewoon om eens te kijken of ik het daar ook mee kon vinden.

Wat een dramabakken zijn dat zeg. Heb hier tussen de 8 en 14 maanden in gereden voordat ik ze ondanks de zeer hoge afschrijvingen eruit trapte. Citroen schijnt nog een tandje erger te zijn dan de genoemde fransmannen. En "by the way" laten we eerlijk zijn. Het ziet er toch niet uit man. Het oog wil ook wat en ik heb graag deutze grundlichkeit en geen rommel.

De problemen die je beschijft met je MMI systeem lijken mij niet gewoon en moeten opgelost worden. 1 dingetje wat je opnoemt is de MP3 afspeel mogelijkheid.
                    In onze B7 had ik dit in het begin ook. Hier bleek een software update van de navi noodzakelijk te zijn. Dit gaat nadat je een nieuwere versie aanschaft van je navi DVD automatisch. Het hakkelen was toen voor eens en voor altijd over. Ook moet je op je kaartje mappen aanmaken en in die mappen niet teveel nrs zetten

Doet je Bluetooth het helemaal niet of valt ie uit?
                    Verder schieten me een aantal oplossingen te binnen met je bluetooth problemen dus laten we eens bij het begin beginnen.
                    Misschien kunnen we het oplossen hier op het forum .

Verder heb ik geen enkel probleem bij Audi.
                    En ik heb er al een vette 1200000 km opzitten met dit merk!!!
                    Last edited by ; 23/10/2008, 14:21.

Comment

Je kon het niet weten maar ik heb 263.000km op de teller staan met de huidige A4.
                      Begin volgend jaar wordt hij vervangen door een nieuwe.

M'n moeder (A3) 175.000km en ook geen kosten. Sorry maar Audi is de eerste auto waar ik zo weinig kosten aan gehad heb (hout vasthouden)
                      een kapote ABS-centrale (2.000euro voor het stuk alleen), lekkende cylinderkoppakkingen (kosten x2 gelet V6...) , vering vooraan vernieuwd (stukken onder waarborg na onderhandeling), stofmantels die geregeld scheuren, dat is toch geen vlekkeloos parcours
                      uiteraard blijft een wagen niet nieuw, en soms wegen de jaren meer dan de kilometers...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten

Gewoon bestellen via je nederlandse dealer.

Comment

• Mannnen, mijn auto werd deze week gemaakt. Wanneer zou die dan in België zijn. Maw, wanneer zou ik 'm kunnen hebben. Hoe zat dat bij jullie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            een kapote ABS-centrale (2.000euro voor het stuk alleen), lekkende cylinderkoppakkingen (kosten x2 gelet V6...) , vering vooraan vernieuwd (stukken onder waarborg na onderhandeling), stofmantels die geregeld scheuren, dat is toch geen vlekkeloos parcours
                            uiteraard blijft een wagen niet nieuw, en soms wegen de jaren meer dan de kilometers...
                            Tjah, eerst doe ik te weinig km en dan is hij te jong zeker :p
                            Hij is 6j oud maar ik heb er maar 3j mee gereden.

Ik denk dat jij dan pech had, uiteraard niet leuk!

Comment

Tjah, eerst doe ik te weinig km en dan is hij te jong zeker :p
                              Hij is 6j oud maar ik heb er maar 3j mee gereden.

Ik denk dat jij dan pech had, uiteraard niet leuk!
                              vooral moet voor mij mijn wagen altijd 100% zijn, en een dergelijke ingesteldheid heeft zijn prijs
                              ik maak zo soms kosten die een andere zou uitstellen... tot de mogelijke panne
                              andersom ben ik ook zo nooit echt genoodzaakt mijn wagen te vervangen : het wordt telkens eerder een dilema !
                              financiëel waren de duurste reparaties geen werkelijke reden om de wagen te dumpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
                                Mannnen, mijn auto werd deze week gemaakt. Wanneer zou die dan in België zijn. Maw, wanneer zou ik 'm kunnen hebben. Hoe zat dat bij jullie?
                                ongeveer 2,5 weken later had ik hem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H_Tim Bekijk Berichten
                                  Heeft er iemand een idee wat de 'uitzonderlijke promoties' inhouden bij de Audi Open Days ? Spotje op de radio .
                                  Xenonlichten op de A6 aan 500 ipv 1186 euro.
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Heb spijt dat ik de 2 cm verlaging niet genomen heb en zou het misschien achteraf laten doen.
                                    Het is een leasewagen, dus eerst nog bezien of het mag en kan.

Momenteel heb ik reeds een aantal maanden een aanloopwagen van de lease maatschappij.
                                    Ook een nieuwe A4, maar enkel met de pack Lifestyle.
                                    Waarom heb je hier spijt van? Kan me voorstellen dat je juist als kilometervreter meer comformt kunt gebruiken.

Comment

• Voor de looks... Zo'n 2-3 cm lager is toch wel knap ze. Nu zit er zoveel ruimte tussen de banden en de wielkast. Ik zie wel... Nu wachten op levering. Hopelijk is hij snel in de garage.

Oorspronkelijk geplaatst door scare Bekijk Berichten
                                      Waarom heb je hier spijt van? Kan me voorstellen dat je juist als kilometervreter meer comformt kunt gebruiken.

Comment

Voor de looks... Zo'n 2-3 cm lager is toch wel knap ze. Nu zit er zoveel ruimte tussen de banden en de wielkast. Ik zie wel... Nu wachten op levering. Hopelijk is hij snel in de garage.
                                        Inderdaad, auto is direct veel mooier en het comfort is geen enkel probleem ondanks wat sommigen hier al maanden verkondigen.

Comment

• Vanochtend nieuwe originele 5 spaaks stervelgen laten monteren + nieuwe banden.
                                          Een uurtje over de snelweg terug gereden, geen enkel probleem meer!
                                          Alle trillingen zijn weg! Bedankt dus voor jullie hulp in het oplossen van dit probleem, auto rijdt nu echt een stuk fijner.

Tevens heb ik de uitlaatsierstukjes gister besteld en maandag kan ik ze ophalen!!

Gr rob

Comment

Working...
                                          X