Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
    wtf wat heeft het vervangen van een ruit nu te maken met de garantie op de lak?
    Ist it just me thinking weird of is dat pas een belachelijk regeltje
    Omdat het niet de eerste wagen zou zijn, waarbij de carrosserie rond een ruit begint te roesten omdat Carglass zijn werk niet goed gedaan heeft... (slecht plaatsen van de ruit, rubbers, uitslijpen van een gedeelte van de carrosserie om een niet originele ruit te kunnen plaatsen en dan nadien het gedeelte waar de carrosserie bewerkt geweest is niet goed behandelen zodat het begint te roesten...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door starkiller Bekijk Berichten
      Omdat het niet de eerste wagen zou zijn, waarbij de carrosserie rond een ruit begint te roesten omdat Carglass zijn werk niet goed gedaan heeft... (slecht plaatsen van de ruit, rubbers, uitslijpen van een gedeelte van de carrosserie om een niet originele ruit te kunnen plaatsen en dan nadien het gedeelte waar de carrosserie bewerkt geweest is niet goed behandelen zodat het begint te roesten...)

thats it.....;-)

Comment

• Gisteren in Maasmechelen een zilvergrijze gezien. hij reed al een hele tijd voor mij. De ganse tijd heb ik gedacht dat het een Q7 was tot 'm afdraaide en ik de zijkant zag. Ik heb de Q7 nooit knap gevonden en deze Q5 scoort bij mij niks beter...
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Gisteren in Maasmechelen een zilvergrijze gezien. hij reed al een hele tijd voor mij. De ganse tijd heb ik gedacht dat het een Q7 was tot 'm afdraaide en ik de zijkant zag. Ik heb de Q7 nooit knap gevonden en deze Q5 scoort bij mij niks beter...
          En dit in het topic van de A4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SvenG Bekijk Berichten
            Steentje gehad onlangs...
            ik ging ook normaal bij carglass, maar zij geven geen origineel audiruit. Mijn audiDealer heeft me nu een officieel schrijven meegegeven dat de garantie van Audi op het lakwerk zal wegvallen als ik een ruit laat plaatsen op een niet audi servicepunt....dus met deze gegevens heeft mijn verzekeringsmakelaar de verzekeringsmaatschappij kunnen overtuigen om toch bij audi te mogen gaan. Eerst was enkel carglass toegelaten...

grtz S
            van protectionisme gesproken...
            ik heb al 2 keer een beroep gedaan op Carglas voor steenslag; telkens was het werk zeer korrekt gedaan (reparatie)
            bij mijn zus (BMW 5) het voorruit vervangen, ook onberispelijk
            ze werken met de gepaste werktuigen en van beschadigingen was er geen spoor
            bovendien gedienstig en stipt (thuis gekomen)
            ik vraag mij af hoeveel ruiten door de officiële dealers vervangen worden, vergeleken met het aantal geslagen vervangingen bij Carglas (trouwens een d'Ieteren-zuster firma die ook de 9002-label heeft)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              ik vraag mij af hoeveel ruiten door de officiële dealers vervangen worden, vergeleken met het aantal geslagen vervangingen bij Carglas (trouwens een d'Ieteren-zuster firma die ook de 9002-label heeft)
              Daar zeg je alles, ze doen het vast beter dan de audi gasten want carglass doet er elke dag 10. En is een onderdeel van d'ieteren :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door starkiller Bekijk Berichten
                Toch liever laten hetstellen in een erkend AUDI garage, (=> audi garantie) Mijn broertje heeft bij Carglass zijn ruit van zijn audi laten vervangen, twas de moeite zenne!!!
                - geen originele ruit van Audi
                - andere kleur
                - er lag nog glas in de deur
                - kras aan de binnenkant van de deur

In de Audi garage moesten ze er wel eens mee lachen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Gisteren in Maasmechelen een zilvergrijze gezien. hij reed al een hele tijd voor mij. De ganse tijd heb ik gedacht dat het een Q7 was tot 'm afdraaide en ik de zijkant zag. Ik heb de Q7 nooit knap gevonden en deze Q5 scoort bij mij niks beter...
                  Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  En dit in het topic van de A4
                  Een foutje van mij. Dit hoort thuis in het topic van de Q5...
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Na de A5 (week 45/2008 ) zal de A4 het nieuwe 3G MMI navigatie systeem met harde schijf verkrijgen. Wanneer kan niet officieel bevestigd worden, maar waarschijnlijk zal het week 22/2009 worden. Na enig zoek werk heb ik volgende gevonden:

De bestaande orders voor navigatie met MMI zullen automatisch aangepast worden; in het geval van de A5 was de regel:
                    The following regards orders on Audi A5 placed before 1st of october 2008:
                    • All orders ordered with MMI high and full navigation will automatically be upgraded to MMI 3G without additional costs.
                    • The new MMI 3G is by default sold without the CD-changer, but all upgraded orders will include the new CD-changer without additional costs.
                    • The new MMI 3G includes voicecontrol for navigation- and telephone by default. This now results in a requirement for multifunctional steering wheel with the new MMI 3G. All upgraded orders that does not contain multifunctional steering wheel will now include the multifunctional steeringwheel without additional costs.

Duitse link:
                    http://www.motor-talk.de/forum/neues...39.html?page=3

Interview met Audi of America GM of Product Planning Filip Brabec:
                    http://www.fourtitude.com/news/publi...cle_4301.shtml

Directe link naar Audi DE – de mogelijkheden van het nieuwe 3G MMI systeem:
                    http://www.audi.de/de/brand/de/tools...ner=layerModal

Blijft de vraag waarom Audi dit systeem zo laat in de A4 brengt als het al in de A5 geleverd wordt.
                    Heeft het zin hierop te wachten? Als je nu bestelt loop dus dit nieuwe systeem dus mis…

Comment

• Weet iemand als het zwart plastic 'diffuser' gedeelde in de achterbumper een apart stuk is? En dus eventueel te vervangen is door dat van de Sline?

Edit:
                      Zie net op close-up foto's dat de sline toch een volledig verschillende achterbumper heeft... Zal dus niet lukken
                      Last edited by ; 04/01/2009, 18:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
                        Weet iemand als het zwart plastic 'diffuser' gedeelde in de achterbumper een apart stuk is? En dus eventueel te vervangen is door dat van de Sline?

Edit:
                        Zie net op close-up foto's dat de sline toch een volledig verschillende achterbumper heeft... Zal dus niet lukken
                        Neen, die bumper moet bijna volledig vervangen worden !
                        Kostprijs geplaatst is €1000 lappen, overkilled natuurlijk voor een minimale zichtbaarheid
                        Sintruin till I die

Comment

• Dergelijke dingen plaats je best fabrieks-af.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Dergelijke dingen plaats je best fabrieks-af.
                            Inderdaad, maar heb mijne besteld zodra hij uitkwam, en toen was de sline nog niet beschikbaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Retep Bekijk Berichten
                              Na de A5 (week 45/2008 ) zal de A4 het nieuwe 3G MMI navigatie systeem met harde schijf verkrijgen. Wanneer kan niet officieel bevestigd worden, maar waarschijnlijk zal het week 22/2009 worden. Na enig zoek werk heb ik volgende gevonden:

De bestaande orders voor navigatie met MMI zullen automatisch aangepast worden; in het geval van de A5 was de regel:
                              The following regards orders on Audi A5 placed before 1st of october 2008:
                              • All orders ordered with MMI high and full navigation will automatically be upgraded to MMI 3G without additional costs.
                              • The new MMI 3G is by default sold without the CD-changer, but all upgraded orders will include the new CD-changer without additional costs.
                              • The new MMI 3G includes voicecontrol for navigation- and telephone by default. This now results in a requirement for multifunctional steering wheel with the new MMI 3G. All upgraded orders that does not contain multifunctional steering wheel will now include the multifunctional steeringwheel without additional costs.

Duitse link:
                              Weiß jemand wann das neue MMI PLUS im A4 Avant verbaut wird?

Interview met Audi of America GM of Product Planning Filip Brabec:

Directe link naar Audi DE – de mogelijkheden van het nieuwe 3G MMI systeem:

Blijft de vraag waarom Audi dit systeem zo laat in de A4 brengt als het al in de A5 geleverd wordt.
                              Heeft het zin hierop te wachten? Als je nu bestelt loop dus dit nieuwe systeem dus mis…
                              Wanneer zou je hem dan moeten bestellen? Wat is dan eigenlijk het verschil tussen het huidige systeem en het nieuwe?

Ik hoorde dat je op het nieuwe ook DVDs kan afspelen op je MMI. Klopt dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk Berichten
                                Wanneer zou je hem dan moeten bestellen? Wat is dan eigenlijk het verschil tussen het huidige systeem en het nieuwe?

Ik hoorde dat je op het nieuwe ook DVDs kan afspelen op je MMI. Klopt dat?
                                Wel: ipv DVD met navigatie data zit er een 40Gb harde schijf waar deze data op staat. Verder zal de rest van de harde schijf beschikbaar zijn voor het overzetten van muziek (CD wisselaar wordt dus eigenlijk overbodig). Navigatie systeem zal meer POI (Points Of Interest) bevatten,
                                Het grafisch scherm zal aangestuurd worden door een aparte NVIDIA processor waardoor het sneller en de kaart (in 3D) beter weergeeft. Het zou ook (video)-DVD's kunnen afspelen, maar alleen als de auto stil staat.

Wanneer bestellen? Als wachttijden voor multitronic nog steeds ± 6 maanden is, zou je dus vanaf februari kunnen bestellen; zonder multitronic is het ± 3 maanden wachten, dus pas in april bestellen?
                                Dat bedoel ik nou, als Audi dit vanaf november al in de A5 zet, waarom wachten ze tot eind mei 2009 voor de verandering in de A4?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Retep Bekijk Berichten
                                  Dat bedoel ik nou, als Audi dit vanaf november al in de A5 zet, waarom wachten ze tot eind mei 2009 voor de verandering in de A4?
                                  Ze gaan de modellen in volgorde af voor de verandering.
                                  Waarmee heeft het te maken ?
                                  tja, A5 meer exclusief dus eerder of is het de maand (mei) wanneer de modelveranderingen plaatsvinden ?

ik ben alleszins tevreden dat ik juist in de veranderingsweek zat en dit nieuwe systeem heb
                                  zeker ook voor de verderverkoop ervan maakt dit soms een wereld van verschil
                                  Sintruin till I die

Comment

• recente A4 B8 SLINE

te bekijken op:

Groeten.

Comment

• Reden van verkoop?

Comment

• kinderen... => break, te weinig plaats in berline...
                                        vandaar kies ik voor break, hopelijk kan dit met dezelfde identiek opties... hangt af van wat ik krijg voor de huidge wagen...

Comment

• En die kinderen hebben u overvallen? Of had je eerst het geduld niet om op de break te wachten?

Comment

Working...
                                          X