Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• je zal veel geld verliezen door 'm al te verkopen.
    Ik kan niet volledig voor jouw situatie spreken maar onze kindjes van 5 en 1,5 jaar passen met alle gemak in de berline, inclusief buggy en andere benodigdheden (net terug van een weekendje Duitsland met Quinny Buzz buggy, 1 grote reistas en 4 goed gevulde 'Carrefour-zakken' in de koffer).
    De A4 break is niet bijzonder veel ruimer dan de berline (voor sommige - minder dagdagelijkse - situaties zal je net genoeg kofferruimte in de hoogte hebben maar door de aflopende daglijn zal die toch vaak te kort schieten).

Ander onderwerp:
    De A4 heeft zich trouwens heel dapper gedragen in het naar huis rijden vanuit Duitsland. Los door de sneeuw met de wintersloffen en toch een vlot tempo kunnen aanhouden zonder een ongemakkelijk gevoel er aan over te houden. Ik ben helemaal content met de A4!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      En die kinderen hebben u overvallen? Of had je eerst het geduld niet om op de break te wachten?
      euh, beide, ...
      Blijkbaar van verschillende mensen horen zeggen dat de break inderdaad niet zo veel ruimer is... ik zal dus opteren voor een dakkoffer... thx voor de tips & reacties!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
        euh, beide, ...
        Blijkbaar van verschillende mensen horen zeggen dat de break inderdaad niet zo veel ruimer is... ik zal dus opteren voor een dakkoffer... thx voor de tips & reacties!
        Zou ik ook doen. Ik rij momenteel nog met mijne Passat berline '98. Heb ook een dakkoffer om op reis te gaan (met twee kinderen 8j en 5j) en ben daar supper content van (Thule Ocean 80) http://www.thule.com/Thule/ProductPage____44409.aspx
        Zeer ruime, betrouwbare dakkoffer. Al onze kleren, schoenen en bedlinnen gaan erin. Twee fietsen op den trekhaak en 1 fiets in de koffer. En dat allemaal in den Berline.
        Last edited by ; 07/01/2009, 13:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gecko-NYNtje Bekijk Berichten
          Zou ik ook doen. Ik rij momenteel nog met mijne Passat berline '98. Heb ook een dakkoffer om op reis te gaan (met twee kinderen 8j en 5j) en ben daar supper content van (Thule Ocean 80) http://www.thule.com/Thule/ProductPage____44409.aspx
          Zeer ruime, betrouwbare dakkoffer. Al onze kleren, schoenen en bedlinnen gaan erin. Twee fietsen op den trekhaak en 1 fiets in de koffer. En dat allemaal in den Berline.
          Inderdaad, ik zal er mij 1 aanschaffen!
          Merci

Comment

• monochroom mmi(?) scherm uitzetten

Hallo,
            Weet iemand hoe het (monochroom) mmi schermpje UIT te zetten ?

Het lukt mij alleen om te kiezen uit 1 vd mogelijkheden (radio, media, tel, etc), maar laatst, na een bezoekje aan de garage, kwam ie terug met het schermpje helemaal uit.
            Wel lekker rustig

thanks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
              euh, beide, ...
              break is idd niets ruimer qua zitruimte.Afmetingen binnenin zijn identiek. Het enige verschikl is dat je in de koffer natuurlijk meer ruimte hebt in de hoogte (breedte en diepte zijn hetzelfde). Maar ik ga ervan uit dat je je kinderen niet opeen stapelt in de koffer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sweep Bekijk Berichten
                Hallo,
                Weet iemand hoe het (monochroom) mmi schermpje UIT te zetten ?

Het lukt mij alleen om te kiezen uit 1 vd mogelijkheden (radio, media, tel, etc), maar laatst, na een bezoekje aan de garage, kwam ie terug met het schermpje helemaal uit.
                Wel lekker rustig

thanks
                Scherm uit maar radio nog aan? Is dat niet gewoon de powerknop ingeduwd houden? Of gaat ie dan helemaal af?
                Last edited by caoimhin; 09/01/2009, 14:49.

Comment

• thanks,
                  power vasthouden had ik niet geprobeerd , ga ik straks gelijk doen.
                  bedoeling is inderdaad radio aan, maar schermpje uit. Die rds info geloof ik wel inmiddels...

gr
                  Rene

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sweep Bekijk Berichten
                    thanks,
                    power vasthouden had ik niet geprobeerd , ga ik straks gelijk doen.
                    bedoeling is inderdaad radio aan, maar schermpje uit. Die rds info geloof ik wel inmiddels...

gr
                    Rene
                    knop ingedrukt houden schakelt je radio gewoon uit (en dus 't scherm ook). Geen beeld en dus ook geen geluid.
                    maw: het MMI scherm uitschakelen en je radio laten spelen gaat niet.

Comment

• Dat gaat wel ze, heb dat zelf eens geforceerd in de toonzaal toen ik er mee aan het spelen was. Maar ik weet niet meer hoe Bij de RNS-E (vorig model A4) ging dat ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Huugje Bekijk Berichten
                        Heeft er al iemand een A4 met de nieuwe roetfilter. Ik heb mijn A4 2.0 136pk DPF in oktober besteld en hij wordt gemaakt in week 6. Ik had hem graag getuned naar 170pk bij ABT maar in oktober stond de dpf versie nog niet op hun lijst, blijkbaar is het met die roetfilter toch weer anders om hem te tunen. Iemand die daar iets meer over weet? En weet er ook iemand of ABT een nederlandstalige website heeft, ik vind alleen maar de duitse.
                        Ik heb ook al eens gevraagd naar die 170 pk. Het zou voor de eerst komende maanden zijn omdat ze de software nog aan het schrijven zijn. Het zou identiek dezelfde motor zijn of de 170 pk die nu van de band komt. Raar dat ze dan die software nog moeten schrijven of wachten ze tot de 170pk-verkoop wat stilvalt??
                        Vragen ivm BIV en verkeersbelasting.
                        De wet zegt: BIV bij aankoop wagen. Verandering nadien speelt geen rol meer.
                        Verkeersbelasting: Volgens verschillende saab- en audi-rijders is er nog geen enkel antwoord teruggekeerd van hen. Men verondersteld dat ze er zelf geen raad mee weten.
                        Dus enkel verzekering verwittigen zou voldoende zijn.
                        Prijs zou rond de €850 bedragen zonder BTW, wanneer ze zich baseren op de prijs van de vorige A4.

Comment

• Hey all,
                          Binnen een 4tal weken mag ik mijn nieuwe A4 diesel’tje 136pk manueel afhalen bij de garage.
                          Tijdens de testrit te Kortemark (reeds 4 maand geleden), heb ik een aantal te testen details over het hoofd gezien. Mijn vraag richt zich dan ook naar de huidige A4 gebruikers op het forum:
                          Is de 6de versnelling een overdrive of haalt de wagen zijn top in 6de ?
                          Hoeveel toeren draait de motor bij 100 & 130km/h in 6de?

Dank bij voorbaat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voedoe Bekijk Berichten
                            Hey all,
                            Binnen een 4tal weken mag ik mijn nieuwe A4 diesel’tje 136pk manueel afhalen bij de garage.
                            Tijdens de testrit te Kortemark (reeds 4 maand geleden), heb ik een aantal te testen details over het hoofd gezien. Mijn vraag richt zich dan ook naar de huidige A4 gebruikers op het forum:

Dank bij voorbaat!
                            ik weet 't je morgen te zeggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                              knop ingedrukt houden schakelt je radio gewoon uit (en dus 't scherm ook). Geen beeld en dus ook geen geluid.
                              maw: het MMI scherm uitschakelen en je radio laten spelen gaat niet.
                              Met de radio aan, druk je op SETUP.
                              Dan op DISPLAY (links onder).
                              En dan heb je de keuze : SWITCH DISPLAY OFF (druk Enter-knop)
                              Althans zo is het in de Q5, en ik vermoed dat het in de A4 net hetzelfde is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voedoe Bekijk Berichten
                                Hey all,

Dank bij voorbaat!
                                Die haalt zijn top maar is toch vooral om te cruisen hoor. Dan zakt het verbruik mooi mee.
                                Hoeveel toeren hij dan draait weet ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                                  Met de radio aan, druk je op SETUP.
                                  Dan op DISPLAY (links onder).
                                  En dan heb je de keuze : SWITCH DISPLAY OFF (druk Enter-knop)
                                  Althans zo is het in de Q5, en ik vermoed dat het in de A4 net hetzelfde is.
                                  Je kan in het MMI+ idd het scherm uitzetten, maar heb dit nooit durven proberen omdat ik niet weet hoe je het terug aan zet?

Comment

• Gewoon op de MMI knop duwen wss.

Comment

ik weet 't je morgen te zeggen
                                      Oorspronkelijk geplaatst door voedoe Bekijk Berichten
                                      Hey all,

Dank bij voorbaat!
                                      1800 toeren aan 100 km/h in 6de
                                      2200 toeren aan 130 km/h in 6de

... en nu ..?

Comment

1800 toeren aan 100 km/h in 6de
                                        2200 toeren aan 130 km/h in 6de

... en nu ..?
                                        En wat draait dat aan 160? Ik zit dan aan 3000rpm in 5de met een 1.9tdi

Comment

• zo snel mag je niet rijden..

Denk dat je dan rond 2800 zit. (wel met avant)

Comment

Working...
                                          X