Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
    Staat idd op agenda voor a.s. vrijdag, de 2.7 is wel een 163 PK versie maar goed, als die al OK is, kan de 27 PK sterkere 'full' versie alleen nog maar beter meevallen...
    Bwa, scheelt toch 30pk hé. Maar de 6-cyl zou je toch al moeten voelen.

    Comment


    • @newbie79: sportzetels zitten inderdaad beter dan de gewone en de bekleding is ook mooier. In mijn huidige B7 heb ik sportzetels en in de B8 ook besteld. Sportzetels hebben standaard ook de elektrische lendensteunregeling, die zit er bij de lederen zetels nog niet standaard bij.

      Persoonlijk vind ik de stoffen sportzetels beter zitten dan de lederen sportzetels, ze geven imho beter steun.
      Last edited by ; 03/02/2009, 23:18.

      Comment


      • icm een multitronic is een 6 cilinder toch wel zalig, ik ben zeer tevreden met die combinatie
        Audi A5 2.7TDI Multitronic

        Comment


        • De sportstoelen zitten echt aanzienlijk beter. Vooral de electronische lendensteun is erg fijn. Verder kan ook de zithoek versteld worden waardoor de stoel helemaal op jouw wensen kan worden ingeregeld.

          Als bonus is de 2-tone bekleding natuurlijk erg chique ;-)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
            Is dit nu nog open of niet...?

            Anyway, gezien mijn keuze voor volg. bedrijfswagen naar berline gaat, nog even mijn mogelijke keuzes opsommen:
            -A4 2.0 TDI 143 PK Multitronic redelijk 'fully loaded'
            -A4 2.7 TDI 190 PK Multitronic iets minder loaded...

            wie heeft ervaringen met de 2.7? Is het de moeite om heel wat opties te laten vallen en voor de 2.7 te gaan?

            Alvast bedankt voor het advies!
            Knoop is doorgehakt, bestelling geplaatst, dit is hem geworden:

            A4 2.7 TDI 190 PK MULTITRONIC DPF

            Pack ¨LIFESTYLE Plus¨:
            - Metaalkleur
            - Acoustic Parking System Ar
            - Snelheidsregelaar
            - Verwarmbare buitenspiegels
            - GPS Plus met DVD van West-Europa
            - optische (tss toerenteller en snelheidsmeter en op 7¨ MMi-kleurenscherm) en akoestische richtingaanwijzer (in het Nl., Fr., Eng. of D.)
            - 6 CD-lader (MP3 compatibel)
            - boordcomputer met kleurenscherm

            Pack ¨LOUNGE¨
            - Leder binnenbekleding Milano
            - Multifunctiestuur met leder bekleed
            - Verwarmbare zetels vooraan
            - Binnenspiegel met automatische dag-nachtstand
            - Licht- en regensensor

            Audi Music Interface
            Audi Soundsystem
            Bandenspanningscontrole
            GSM vooruitrusting 2W in armsteun (Bluetooth)
            Hill Hold-functie
            Inlegplaatjes in aluminium 'Hologramme'
            Opberg module
            Verlichtingspakket
            Xenon koplampen +
            Headlight Assistant
            Sportzetels
            Zonnescherm deuren achteraan
            Zonder kentekens

            (standaard op 2.7: 17" 7-spaaksvelgen, Servotronic & verchroomde vensteromlijsting)
            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

            1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

            Comment


            • @venteke: mooie config
              Ben je ze dan gaan testrijden in erps-kwerps??

              Comment


              • kw streetcomfort verlagingsveren

                Heeft er iemand de kw streetcomfort verlagingsveren onder zijn nieuwe a4B8 liggen?
                Welke veringset kan je het beste nemen, nu is mijn a4 20 mm verlaagd maar zou graag nog wat lager gaan.
                Graag jullie reakties.
                Thx

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk Berichten
                  Heeft er iemand de kw streetcomfort verlagingsveren onder zijn nieuwe a4B8 liggen?
                  Welke veringset kan je het beste nemen, nu is mijn a4 20 mm verlaagd maar zou graag nog wat lager gaan.
                  Graag jullie reakties.
                  Thx
                  Kan je daar eens een foto van nemen? Zou graag eens zien hoe dat er nu uitziet die 2cm verlaging. De meeste foto's die ik vind van verlaagde a4s zijn van de s-line en die zijn 3cm...

                  thanks

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk Berichten
                    Kan je daar eens een foto van nemen? Zou graag eens zien hoe dat er nu uitziet die 2cm verlaging. De meeste foto's die ik vind van verlaagde a4s zijn van de s-line en die zijn 3cm...

                    thanks
                    Ziehier twee fotookes
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      @venteke: mooie config
                      Ben je ze dan gaan testrijden in erps-kwerps??
                      Klopt. Eerst met 2.0 TDI 143 Multi S-line gereden, vond die niet alleen heel zwaar sturen maar naar mijn gevoel ook veel te harde ophanging voor de Belgische wegen...

                      Daarna de 2.7 TDI 163 Multi in normale versie (met std Servotronic), dag en nacht verschil: de multitronic en deze motor zijn gewoon een droomcombinatie. Door de speciale (constant hoog toerental bij snel optrekken) werking van de multitronic, is een 6-cylinder gewoon perfect. Bij hoge toeren leek er een soort geroffel bij te komen, alsof het om een... 8-cylinder ging ;-)

                      Kortom, ik kijk er naar uit. Enige minpunt zal de traktie zijn, zeker bij vettig/nat weer...
                      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                      1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                        Klopt. Eerst met 2.0 TDI 143 Multi S-line gereden, vond die niet alleen heel zwaar sturen maar naar mijn gevoel ook veel te harde ophanging voor de Belgische wegen...

                        Daarna de 2.7 TDI 163 Multi in normale versie (met std Servotronic), dag en nacht verschil: de multitronic en deze motor zijn gewoon een droomcombinatie. Door de speciale (constant hoog toerental bij snel optrekken) werking van de multitronic, is een 6-cylinder gewoon perfect. Bij hoge toeren leek er een soort geroffel bij te komen, alsof het om een... 8-cylinder ging ;-)

                        Kortom, ik kijk er naar uit. Enige minpunt zal de traktie zijn, zeker bij vettig/nat weer...
                        Yep, zonder servo-tronic stuurt de A4 idd zwaar. Heb dezelfde testgereden maar vond hem zeker niet te hard (heb nu ook wel een S-Line)

                        Maar hoog toerental en MT? Ben je zeker dat hij niet in "S" stond? In "D" is hij vrij lui en schiet hij pas in gang na de kick-down. Voor mij geen probleem bij normaal verkeer, als je wil spelen zet je hem in "S" of schakel je manueel hé

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                          Yep, zonder servo-tronic stuurt de A4 idd zwaar. Heb dezelfde testgereden maar vond hem zeker niet te hard (heb nu ook wel een S-Line)

                          Maar hoog toerental en MT? Ben je zeker dat hij niet in "S" stond? In "D" is hij vrij lui en schiet hij pas in gang na de kick-down. Voor mij geen probleem bij normaal verkeer, als je wil spelen zet je hem in "S" of schakel je manueel hé
                          Stond in D, en bij 'planché' bleef deze hangen op 4000 toeren... voor diesel toch redelijk hoog, niet? De S-stand met de kunstmatige 8 versnellingen trok natuurlijk nog dieper in de toeren.
                          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                          Comment


                          • Hallo, ik heb onlangs een verlagingskit gestoken van Eibach. 3,5 cm vooraan en 3 cm achter (is de meest genomen kit)
                            Moet zeggen dat het resultaat prachtig is. Ik heb de gewone 16" Aero velgen en met de originele veren was viel het zicht tegen. De opening tussen de wielkast is veel te groot. Met de veerkit is dat weggewerkt en een zeer mooi resultaat met de 16" wielen. De banden komen praktisch gelijk met de wielkast. Sleept niet, rijdt zalig en rijdt zeker niet hard.
                            Zeker aan te raden !

                            Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk Berichten
                            Heeft er iemand de kw streetcomfort verlagingsveren onder zijn nieuwe a4B8 liggen?
                            Welke veringset kan je het beste nemen, nu is mijn a4 20 mm verlaagd maar zou graag nog wat lager gaan.
                            Graag jullie reakties.
                            Thx

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
                              Hallo, ik heb onlangs een verlagingskit gestoken van Eibach. 3,5 cm vooraan en 3 cm achter (is de meest genomen kit)
                              Moet zeggen dat het resultaat prachtig is. Ik heb de gewone 16" Aero velgen en met de originele veren was viel het zicht tegen. De opening tussen de wielkast is veel te groot. Met de veerkit is dat weggewerkt en een zeer mooi resultaat met de 16" wielen. De banden komen praktisch gelijk met de wielkast. Sleept niet, rijdt zalig en rijdt zeker niet hard.
                              Zeker aan te raden !
                              foto's!?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
                                Hallo, ik heb onlangs een verlagingskit gestoken van Eibach. 3,5 cm vooraan en 3 cm achter (is de meest genomen kit)
                                Moet zeggen dat het resultaat prachtig is. Ik heb de gewone 16" Aero velgen en met de originele veren was viel het zicht tegen. De opening tussen de wielkast is veel te groot. Met de veerkit is dat weggewerkt en een zeer mooi resultaat met de 16" wielen. De banden komen praktisch gelijk met de wielkast. Sleept niet, rijdt zalig en rijdt zeker niet hard.
                                Zeker aan te raden !
                                Bedankt.
                                Kan je een paar fotookes doorsturen.
                                Waar heb je deze verlagingskit laten steken? Wat was de prijs ongeveer, en is het een schroefkit of niet?
                                Alvast bedankt.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
                                  Hallo, ik heb onlangs een verlagingskit gestoken van Eibach. 3,5 cm vooraan en 3 cm achter (is de meest genomen kit)
                                  Moet zeggen dat het resultaat prachtig is. Ik heb de gewone 16" Aero velgen en met de originele veren was viel het zicht tegen. De opening tussen de wielkast is veel te groot. Met de veerkit is dat weggewerkt en een zeer mooi resultaat met de 16" wielen. De banden komen praktisch gelijk met de wielkast. Sleept niet, rijdt zalig en rijdt zeker niet hard.
                                  Zeker aan te raden !
                                  Heb je ook andere dempers laten steken?

                                  Comment


                                  • Ik zal eens enkele foto's nemen... Het zijn enkel de spiralen, geen dempers. Zo verlies je praktisch geen rijcomfort. Een schroefkit is veel te hard. Kostprijs ligt rond de 340 euro montage inbegrepen.

                                    Comment


                                    • Hallo iedereen

                                      Ik heb een Audi A4 berline 2.0 TDI, 120pk besteld.

                                      Ik had echter een vraagje omtrent chiptuning.

                                      Op bijna alle websites staat dat het vermogen ongeveer 30 à 35pk zal toenemen, tot ongeveer 150 à 155pk.

                                      Toch vind ik er ook terug die zeggen dat de chiptuning het vermogen zal laten stijgen tot +/- 180pk (bv. Apec Belgium).

                                      De reden die ze hiervoor opgeven is dat de motor dezelfde is dan die met 136pk en dus dezelfde stijging kan teweegbrengen.

                                      Wat is jullie gedacht hierover?

                                      Iemand trouwens ervaring met een goeie chiptuning winkel?

                                      Thanks!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door avalon Bekijk Berichten
                                        Hallo iedereen

                                        Ik heb een Audi A4 berline 2.0 TDI, 120pk besteld.

                                        Ik had echter een vraagje omtrent chiptuning.

                                        Op bijna alle websites staat dat het vermogen ongeveer 30 à 35pk zal toenemen, tot ongeveer 150 à 155pk.

                                        Toch vind ik er ook terug die zeggen dat de chiptuning het vermogen zal laten stijgen tot +/- 180pk (bv. Apec Belgium).

                                        De reden die ze hiervoor opgeven is dat de motor dezelfde is dan die met 136pk en dus dezelfde stijging kan teweegbrengen.

                                        Wat is jullie gedacht hierover?

                                        Iemand trouwens ervaring met een goeie chiptuning winkel?

                                        Thanks!
                                        Je kan hem laten tunen tot 170 pk, daar ben ik haast zeker van. Sommige audi-garages kunnen dit doen. Zal wel iets duurder zijn maar zou dat toch bij een audi verdeler laten doen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
                                          Ik zal eens enkele foto's nemen... Het zijn enkel de spiralen, geen dempers. Zo verlies je praktisch geen rijcomfort. Een schroefkit is veel te hard. Kostprijs ligt rond de 340 euro montage inbegrepen.
                                          eigenlijk straf dat er zo'n prijsverschil kan opzitten
                                          apex verlagingsveren ksten 100 euro, waar zit het verschil dan in, ja ken er echt niks van zenne

                                          groetjes patrik

                                          Comment

                                          Working...
                                          X