Bij mijn bestelling heb ik die 19'' velgen besteld ,maar was vandaag bij Donckers om bij mijn huidige auto de winterbanden af te gooien en ging ff is kijken naar de velgen en zag daar audi rs4 velgen staan,precies identiek maar het waren toch replica's .En qua prijs scheelt het wel de helft bijna.,maar nu is mijn vraag :die replica's zijn de helft goedkoper maar waar zit dan het verschil? Kwaliteit ? gewicht ? want nu weet ik het ff nie meer zene ,want anders neem ik wel die replica's en gebruik dan maar die standaard 16'' voor in de winter. Iemand raad ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door boumi80 Bekijk BerichtenBij mijn bestelling heb ik die 19'' velgen besteld ,maar was vandaag bij Donckers om bij mijn huidige auto de winterbanden af te gooien en ging ff is kijken naar de velgen en zag daar audi rs4 velgen staan,precies identiek maar het waren toch replica's .En qua prijs scheelt het wel de helft bijna.,maar nu is mijn vraag :die replica's zijn de helft goedkoper maar waar zit dan het verschil? Kwaliteit ? gewicht ? want nu weet ik het ff nie meer zene ,want anders neem ik wel die replica's en gebruik dan maar die standaard 16'' voor in de winter. Iemand raad ?
De mijn trilden tussen de 120 - 140 km/h, liggen nu dezelfde origineel onder en het probleem is weg.
Ik heb trouwens +/- een maand geleden toen ik op de duitste autosnelweg reed het volgende meegemaakt:
Ik was een audi a4 b8 avant in aan het halen (snelheid 160km/h) waarop hij gas bijgeeft, geen probleem het was een 1.8 TFSI en ik heb een gechipte 2.0 TFSI... beetje gas erbij en ik ben er zo langs. ware het niet dat mijn auto opeens bij 175 niet meer op het gaspedaal reageerde. Ik kon het helemaal intrappen en er gebeurde niets... ook terug schakelen haalde niets uit, ik bleef 175 rijden.
De snelweg afgereden, auto herstart en er was niets meer aan het handje... Erg vreemd, de afgelopen maand de auto nog vaker flink op zijn staart getrapt en geen problemen meer gehad!
Hopenlijk blijft het bij een incident!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dommel Bekijk BerichtenInderdaad, heb zelf leder besteld maar vond de empore stof toch ook heel mooi en zacht, zeker niet ruw. Heb een 136pk besteld i.p.v. 120Pk tdi en is toch zeer vlot te noemen, de vlotste van de drie premium in een test van autoweek. Heeft toch 320 NM koppel, is wel aanzienlijk hoor. Weet tuurlijk niet wat je gewend bent he, en van die achterruitewisser begrijp ik helemaal niet, totaal geen functie op een berline en zoals renio reeds zei, nog nooit gezien op een berline van eenderd welk zichzelf respecterend merk.
Ik vond de mijne (is wel een oude 1.9 tdi 130 pk en 310 nm) al serieus goed gaan dus moet de nieuwe daar toch niet voor onder doen.
Zijn de B8 sedans van gewicht zwaarder dan de B6 sedan?
Iemand cijfers?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boumi80 Bekijk BerichtenBij mijn bestelling heb ik die 19'' velgen besteld ,maar was vandaag bij Donckers om bij mijn huidige auto de winterbanden af te gooien en ging ff is kijken naar de velgen en zag daar audi rs4 velgen staan,precies identiek maar het waren toch replica's .En qua prijs scheelt het wel de helft bijna.,maar nu is mijn vraag :die replica's zijn de helft goedkoper maar waar zit dan het verschil? Kwaliteit ? gewicht ? want nu weet ik het ff nie meer zene ,want anders neem ik wel die replica's en gebruik dan maar die standaard 16'' voor in de winter. Iemand raad ?
Je hebt namaak en namaak he.
Ken iemand die de 20" RS velgen onder zijn wagen heeft (replica) en heeft geen enkel probleem. Heeft zelfs bij de bandencentrale garantie gehad (tot 2jaar) dat bij trillingen en afbladeren van de verf de velgen onmiddelijk worden terug genomen.
Voor ik reacties wil uitlokken zeg ik er toch maar even bij dat originele velgen altijd beter zullen zijn. Maar zo'n replica velg wordt niet in een speciaal "replica- slechte kwaliteits- fabriek" gemaakt. Meestal een buitenstaand bedrijf dat voor andere automerken wel de originele velgen produceerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boumi80 Bekijk BerichtenBij mijn bestelling heb ik die 19'' velgen besteld ,maar was vandaag bij Donckers om bij mijn huidige auto de winterbanden af te gooien en ging ff is kijken naar de velgen en zag daar audi rs4 velgen staan,precies identiek maar het waren toch replica's .En qua prijs scheelt het wel de helft bijna.,maar nu is mijn vraag :die replica's zijn de helft goedkoper maar waar zit dan het verschil? Kwaliteit ? gewicht ? want nu weet ik het ff nie meer zene ,want anders neem ik wel die replica's en gebruik dan maar die standaard 16'' voor in de winter. Iemand raad ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichtencheck 't A5 topic eens... de originele Audi Y-velgen (de duurste voor op de A5 dan nog) bladeren bij WoKe en Logic al na een paar maanden af...
Ik heb de RS6 velgen genomen, vond 2.000euro extra er idd wat over
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten... ik heb een gechipte 2.0 TFSI...
beetje gas erbij en ik ben er zo langs. ware het niet dat mijn auto opeens bij 175 niet meer op het gaspedaal reageerde. Ik kon het helemaal intrappen en er gebeurde niets... ook terug schakelen haalde niets uit, ik bleef 175 rijden.
De snelweg afgereden, auto herstart en er was niets meer aan het handje... Erg vreemd, de afgelopen maand de auto nog vaker flink op zijn staart getrapt en geen problemen meer gehad! ...
@robg: Ik wil hier niet mee zeggen dat jij met slechte chipping zit, maar van het moment dat je van originele onderdelen afwijkt loop je altijd iets meer risico op mankementen. De uitgebreide testen die in een ontwikkelingsfase van een auto gebeuren op alle onderdelen kan je volgens mij nooit verwachten van after-market.
Comment
-
@A4AvantB7,
Is natuurlijk helemaal waar dat zodra je laat chippen het risico op problemen groter wordt. Daarentegen heb ik het laten doen bij een van de best aangeschreven tuning bedrijven in Nederland, namelijk HartogTuning. Vele mensen zijn me voorgegaan daar en ik hoor alleen maar postieve dingen over dit bedrijf. Overigens heb ik andere fora ook gelezen dat men dit probleem heeft gehad en dat er toen een stekkertje tussen de ECU en het pedaal is vernieuwd?!?
Comment
-
Als je weet hebt van mogelijke problemen met de connector van de ECU moet je niet verder zoeken he
Met mijn B7 ( niet gechipte TDI) heb ik ooit gehad dat de motor niet vlot startte.
Toen ik dat in de garage meldde was hun eerste reactie: "Is de motor gechipt?" (met duidelijke overtuiging van: allez, weeral ne jonge gast met opgekietelde TDI)
Alleen al die reactie vind ik duidelijk signaal dat chippen niet echt aan te raden is.
De ECU is later opnieuw geprogrammeerd met een update van Audi zelf (met iets lager verbruik tot gevolg).
Probleem opgelost.
Comment
-
a4 berline
het lange wachten zit erop, de wagen is aangekomen.
A4 TDI 136PK
kwartsgrijs
zwart milano leder sportzetels
xenon +
sportvering
lifestyle plus
lounge pack
sportstuur multifunctioneel
audi sound systeem
parkeersensoren voor en achter
lichtpakket
audi music interface
zonnescherm
servotronic
buitenspiegelpakket
3zone airco
hill hold assist
nu nog een beschermingsdetailing door perfectshine voor ie afgeleverd wordt en dan nog 18 duims R8 velgen onder dan is em gereed. Kan echt niet meer wachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dommel Bekijk Berichtenhet lange wachten zit erop, de wagen is aangekomen.
A4 TDI 136PK
kwartsgrijs
zwart milano leder sportzetels
xenon +
sportvering
lifestyle plus
lounge pack
sportstuur multifunctioneel
audi sound systeem
parkeersensoren voor en achter
lichtpakket
audi music interface
zonnescherm
servotronic
buitenspiegelpakket
3zone airco
hill hold assist
nu nog een beschermingsdetailing door perfectshine voor ie afgeleverd wordt en dan nog 18 duims R8 velgen onder dan is em gereed. Kan echt niet meer wachten.1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
et waarde velgen
Wil graag de r8 velgen laten plaatsen in 18 duims. Nu vind ik op sommige website et 35 terug voor de A4 en soms et 45. Bij donckers in mechelen. Toch een bandencentrale vertelde men mij dat de nieuwe a4 naar binnen gespoord is en dat et 35 te fel uit de wielkasten gaat steken.
Makes sense anybody
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door meoz Bekijk BerichtenRaar dat het ontbreken van een ruitewisser op de duurdere merken mij altijd ontgaan is. Ik vraag mij af hoe je dan je achteruit proper krijgt als die zo vuil is dat je er geen steek meer door ziet? Effe auto langs de kant en doekje over ?
Op een break is het net andersom, omdat de luchtstroom daar helemaal nooit aan je achterruit kan wordt die al snel verschrikkelijk vuil. Vandaar dus een acherruitwisser op breaks...
Comment
-
Ik heb sinds 3 weken ook m'n audi A4 (ijsgrijs, sportophanging, verlaagd, 18-duims 5-ster velgen, ...) en ben intussen dezelfde mening toegedaan als zovelen: wie het zich ook meer enigszins kan veroorloven gaat voor Audi. Het rijplezier, comfort, de afwerking, de looks, ... In alles overtreffen ze de concurrentie en dat concretiseert zich ook in de verkoopscijfers. Ik heb als inloopwagen met dat andere verkoopssucces, de Nissan Qashqai, gereden en daar zit inderdaad wel alles op en aan + het functioneert allemaal perfect, maar het rijplezier hinkt toch mijlenver achterop bij de A4.
Ik heb gisteren van de gelegenheid gebruikgemaakt (verplicht verlof en nee: niet om economische redenen ;-)) om de mogelijkheden van de Audi Music Interface uit te testen. Aanleiding: ik had bij een collega gezien hoe ie in z'n VW Passat break een harde schijf had die hem toeliet een quasi onbeperkte muziekopslag aan z'n audio-installatie te koppelen die bovendien nog erg makkelijk kon bewerkt worden via de pc. Dat wilde ik dus ook. Nog iets wat ik wel eens gezien had en wat ik eigenlijk ook wel wilde: de mogelijkheid om simpelweg een USB-key in te pluggen en die dan te gebruiken als muziekbron.
Beide systemen zijn intussen "in place". Voor wie het zelf wil proberen en niet gefrustreerd wil achterblijven, dit zijn de stappen.
De USB-key (heel erg simpel)- Naar de Audi dealer gebeld met de vraag of ze nog een connectorkabel AMI USB met part nr. 4F0051510G hadden liggen. Dat hadden ze. Kostprijs: 31,29 euro.
- Kabel aansluiten op de AMI, USB-key erin pluggen (2 GB memory stick, intussen al meer dan 2 jaar oud), via de MMI interface als "Bron" de AMI kiezen et voila: dat werkte.
- Zie eerste stap USB-key
- Naar de FNAC gereden en daar een zelfvoedende externe harde schijf gekocht (meestal aangeduid met de term "USB-powered") van LaCie, type "LittleDisk", capaciteit 320 GB, kostprijs 79,99 euro (http://www.memoryshop.be/product/549...-0-320-gb.html -> ziet er qua design nog schitterend uit ook en lijkt wel gemaakt voor de A4 :-)). Wil u een ander type externe harde schijf gebruiken, zorg er dan voor dat ze voldoet aan de volgende voorwaarden:
- De stroomvoorziening en de data gebruiken dezelfde USB-verbinding. Er bestaan ook externe harde schijven die zelfvoedend zijn, maar die met 2 USB-kabeltjes moeten aangesloten worden: één voor data, één voor stroom. Zo'n model moet u dus NIET hebben voor gebruik via de AMI.
- Het stroomverbruik van de disk mag niet hoger zijn dan 500mA (de LaCie die ik kocht is heel erg basic, zonder firewire e.d., en blijft onder die grens).
- De schijf moet, voor gebruik, geformatteerd worden naar een ander bestandssysteem. Standaard is dat NTFS, maar via de AMI kunnen enkel FAT en FAT32 bestandssysteemindelingen gelezen worden! Bijkomende leukigheid: de meeste externe harde schijven zijn standaard geformatteerd met NTFS én Windows 2000 of Windows XP kan GEEN FAT32 partities formatteren die groter zijn dan 32GB. Oplossing: koppel de harde schijf aan uw laptop of pc, download en installeer CompuApps Swissknife (http://www.compuapps.com/download/Sw...swissknife.htm) en formatteer dan via dit programma de externe harde schijf met bestandssysteem FAT32 (dat gaat vlot en snel).
- Kopieer uw mp3-bestanden naar de externe harde schijf, sluit ze via de USB-kabel aan op de AMI, wagen starten en, afhankelijk van de hoeveelheid muziekdata op de harde schijf, is uw harde schijf na zo'n 20 tot 50 seconden klaar voor gebruik. Bijkomend voordeel bij de LaCie: omwille van het specifieke ontwerp met de in de behuizing geïntegreerde USB kabel wordt de kabel-overhead tot een minimum beperkt.
- Naast .mp3 bestanden worden ook .wma bestanden afgespeeld. Ik heb wat zitten experimenteren en zelfs "exotische" formaten als .m4a of .ac3 worden afgespeeld, .wav bestanden dan weer niet.
- .mp3 bestanden afspelen vanaf een cd in de lader of via de AMI is NIET hetzelfde: de AMI heeft de nodige elektronica aan boord om de geluidskwaliteit van de .mp3 danig op te poetsen. Het verschil is duidelijk hoorbaar.
- Het systeem is niet onderhevig aan schokken: ik heb net de zwarte boebelpiste tussen Lichtaart en Herentals gedaan en de harde schijf is niet één keer overgeslagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomma Bekijk BerichtenIk heb sinds 3 weken ook m'n audi A4 (ijsgrijs, sportophanging, verlaagd, 18-duims 5-ster velgen, ...) en ben intussen dezelfde mening toegedaan als zovelen: wie het zich ook meer enigszins kan veroorloven gaat voor Audi. Het rijplezier, comfort, de afwerking, de looks, ... In alles overtreffen ze de concurrentie en dat concretiseert zich ook in de verkoopscijfers. Ik heb als inloopwagen met dat andere verkoopssucces, de Nissan Qashqai, gereden en daar zit inderdaad wel alles op en aan + het functioneert allemaal perfect, maar het rijplezier hinkt toch mijlenver achterop bij de A4.
Ik heb gisteren van de gelegenheid gebruikgemaakt (verplicht verlof en nee: niet om economische redenen ;-)) om de mogelijkheden van de Audi Music Interface uit te testen. Aanleiding: ik had bij een collega gezien hoe ie in z'n VW Passat break een harde schijf had die hem toeliet een quasi onbeperkte muziekopslag aan z'n audio-installatie te koppelen die bovendien nog erg makkelijk kon bewerkt worden via de pc. Dat wilde ik dus ook. Nog iets wat ik wel eens gezien had en wat ik eigenlijk ook wel wilde: de mogelijkheid om simpelweg een USB-key in te pluggen en die dan te gebruiken als muziekbron.
Beide systemen zijn intussen "in place". Voor wie het zelf wil proberen en niet gefrustreerd wil achterblijven, dit zijn de stappen.
Edit: zelf ben ik al tijden op zoek naar info omtrent de 12-volt sigarettenaanstekers... zou toch handig zijn mocht je die kunnen manipuleren zodat ze zonder contact aan te hebben staan stroom leveren.
De USB-key (heel erg simpel)- Naar de Audi dealer gebeld met de vraag of ze nog een connectorkabel AMI USB met part nr. 4F0051510G hadden liggen. Dat hadden ze. Kostprijs: 31,29 euro.
- Kabel aansluiten op de AMI, USB-key erin pluggen (2 GB memory stick, intussen al meer dan 2 jaar oud), via de MMI interface als "Bron" de AMI kiezen et voila: dat werkte.
- Zie eerste stap USB-key
- Naar de FNAC gereden en daar een zelfvoedende externe harde schijf gekocht (meestal aangeduid met de term "USB-powered") van LaCie, type "LittleDisk", capaciteit 320 GB, kostprijs 79,99 euro (http://www.memoryshop.be/product/549...-0-320-gb.html -> ziet er qua design nog schitterend uit ook en lijkt wel gemaakt voor de A4 :-)). Wil u een ander type externe harde schijf gebruiken, zorg er dan voor dat ze voldoet aan de volgende voorwaarden:
- De stroomvoorziening en de data gebruiken dezelfde USB-verbinding. Er bestaan ook externe harde schijven die zelfvoedend zijn, maar die met 2 USB-kabeltjes moeten aangesloten worden: één voor data, één voor stroom. Zo'n model moet u dus NIET hebben voor gebruik via de AMI.
- Het stroomverbruik van de disk mag niet hoger zijn dan 500mA (de LaCie die ik kocht is heel erg basic, zonder firewire e.d., en blijft onder die grens).
- De schijf moet, voor gebruik, geformatteerd worden naar een ander bestandssysteem. Standaard is dat NTFS, maar via de AMI kunnen enkel FAT en FAT32 bestandssysteemindelingen gelezen worden! Bijkomende leukigheid: de meeste externe harde schijven zijn standaard geformatteerd met NTFS én Windows 2000 of Windows XP kan GEEN FAT32 partities formatteren die groter zijn dan 32GB. Oplossing: koppel de harde schijf aan uw laptop of pc, download en installeer CompuApps Swissknife (http://www.compuapps.com/download/Sw...swissknife.htm) en formatteer dan via dit programma de externe harde schijf met bestandssysteem FAT32 (dat gaat vlot en snel).
- Kopieer uw mp3-bestanden naar de externe harde schijf, sluit ze via de USB-kabel aan op de AMI, wagen starten en, afhankelijk van de hoeveelheid muziekdata op de harde schijf, is uw harde schijf na zo'n 20 tot 50 seconden klaar voor gebruik. Bijkomend voordeel bij de LaCie: omwille van het specifieke ontwerp met de in de behuizing geïntegreerde USB kabel wordt de kabel-overhead tot een minimum beperkt.
- Naast .mp3 bestanden worden ook .wma bestanden afgespeeld. Ik heb wat zitten experimenteren en zelfs "exotische" formaten als .m4a of .ac3 worden afgespeeld, .wav bestanden dan weer niet.
- .mp3 bestanden afspelen vanaf een cd in de lader of via de AMI is NIET hetzelfde: de AMI heeft de nodige elektronica aan boord om de geluidskwaliteit van de .mp3 danig op te poetsen. Het verschil is duidelijk hoorbaar.
- Het systeem is niet onderhevig aan schokken: ik heb net de zwarte boebelpiste tussen Lichtaart en Herentals gedaan en de harde schijf is niet één keer overgeslagen.
Comment
Comment