Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
    Hulde voor deze waardevolle post! Eindelijk eens nuttige info rond de A4 op dit forum (naar analogie met sommige Duitse forums)!
    Inderdaad zeer nuttige info, hoewel toch één bemerking: waarom niet gewoon een Ipod hierop aansluiten? Dacht dat dat net de bedoeling van de Audi Music Interface was?
    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• ami

Weet er iemand of je ook de ipod touch op de ami kan aansluiten?

Comment

• mijn a4 wordt volgende week vrijdag geleverd, is ook verlaagd met 18 duims velgen, wat vind je van het comfort, nog doenbaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dommel Bekijk Berichten
          mijn a4 wordt volgende week vrijdag geleverd, is ook verlaagd met 18 duims velgen, wat vind je van het comfort, nog doenbaar?
          had je misschien eerder mogen uittesten ?
          antwoord : ronduit hard, maar er zijn er die dat graag hebben... en zelfs comfortabel genoeg vinden om het aan anderen aan te raden
          elk zijn ding, natuurlijk...en het hangt veel af van het wegdek in je buurt en of je veel op snelweg rijdt

Comment

• Voor de de AMI zijn volgende aansluitingstypes beschikbaar:

4F0051510C - 3.5mm stereo jack adapter kabel ; Toepassingen: aansluiten van een walkman, gsm, draagbare radio of cd-speler
            4F0051510G - USB adapter kabel ; Toepassingen: USB-key, externe harde schijf, laptop
            4F0051510H - Mini USB adapter kabel ; Toepassingen: fototoestellen met SD-opslag die beschikken over een standaard mini-USB poort ;-), andere mobiele .mp3 spelers dan de iPod
            4F0051510J - Bluetooth adapter kabel ; Toepassingen: updaten van de firmware van de AMI, streamen van muziek over Bluetooth, bijvoorbeeld vanaf je gsm

4F0051510E - iPod adapter kabel ; Toepassing: als ik het goed begrijp kan met dit type kabel een iPod worden aangesloten op "oudere" versies van de AMI
            4F0051510L - iPod adapter kabel ; Toepassing: voor de aansluiting van 4de generatie iPod toestellen (dwz iPod, iPod Mini, iPod Nano, iPod Photo & iPod Video)

Ik ben niet meteen thuis in de iPod wereld (heb er ooit eens een keer ene een minuutje in m'n handen gehad en that's it), maar de specifieke menu's en functies van een iPod (playlists e.d.) worden door de MMI van Audi overgenomen en kunnen dan ook als dusdanig gebruikt worden via een multifunctie-stuur of de bedieningsknoppen van de MMI op de middenconsole als je die iPod aansluit via de AMI.

Comment

mijn a4 wordt volgende week vrijdag geleverd, is ook verlaagd met 18 duims velgen, wat vind je van het comfort, nog doenbaar?
              Zoals GUYUGY zegt: het IS hard, ik merk nu pas echt in wat voor verschrikkelijke staat onze Belgische wegen zich bevinden... Ik doe erg veel autostrade en daar is het dan natuurlijk wel een zaligheid. Bovendien: het uitzicht, het uitzicht! Ik had onlangs de mijne naast exact dezelfde staan die NIET verlaagd was en de uitstraling van de verlaagde is een stuk sportiever en racier dan die van de niet-verlaagde. Enneuh: de snelheid waarmee ik de bochten van de verkeerswisselaars E314 - E40 in Leuven of E313 - ring Antwerpen kan nemen is ook niet mis, die plakt bijna aan de grond.

Anderzijds: ik reed onlangs over de Ter Heyde laan, die kasseiweg naast de Bosuil (ik geef toe, ik ben Antwerpsupporter ), en daar kon ik echt wel hard over rijden. De mensen die bij mij in de auto zaten zeiden nog van: "allé, da's wel straf, da voelde amper..." Moet je met een Qwatchkwai niet proberen...

Comment

Weet er iemand of je ook de ipod touch op de ami kan aansluiten?
                Ja, ik weet dat. Het antwoord is ja.

Comment

• ruimte achterin

hoe valt de ruimte achterin mee, ben zelf maar 1,71, maar toch benieuwd, schijnt verbeterd te zijn tegenover het vorige model

Comment

hoe valt de ruimte achterin mee, ben zelf maar 1,71, maar toch benieuwd, schijnt verbeterd te zijn tegenover het vorige model
                    Is inderdaad ietske verbeterd (zowel been als hoofdruimte) maar dus niet spectaculair ruimer. Een min-punt tov de vorige versies van de A4 is dat je in 't midden (als middenste persoon achteraan) minder plaats hebt omdat de 'tunnel' van de armsteun (middenconsole) vooraan verder uitsteekt/meer plaats inneemt.

Comment

• Ik zit nog met één probleem voor wat de muziekweergave in de A4 betreft: ik luister nogal veel naar gemixte dj sets die oorspronkelijk bestaan uit 1 .mp3 bestand dat dan een uur of langer duurt. Nu, om de navigatie eenvoudiger te maken splits ik dat .mp3 bestand in afzonderlijke .mp3 bestanden van 5 minuten om ze dan zo, via een USB-stick of vanaf een harde schijf, in de auto te beluisteren. Het probleem: de verschillende stukken worden niet vloeiend aan één stuk door afgespeeld... Na elk .mp3 "stuk" volgt een pauze van zo'n seconde en dat is dus vreselijk storend. Iemand enig idee of en hoe dit kan opgelost worden? Ik heb al eens geprobeerd via .m3u afspeellijsten, maar ook dan wordt er tussen de verschillende .mp3 bestanden een pauze gelaten.

Wat wél lukt is de verschillende .mp3 bestanden te converteren naar het reguliere .wav audioformaat en dan de stukken gapless op cd te branden. Dan zijn er geen pauzes meer, maar zou ik dus per set minstens 1 cd moeten branden en da's niet de bedoeling.

Comment

• @ DaBomma : ik denk dat je dat op je buik kan schrijven

Ondertussen... 20.000 zorgeloze km's ('t zou nogal erg zijn mocht er al iets aan beginnen schelen): dik tevreden van mijn kar. Wel 1 optie die ik er achteraf gezien toch beter wel bij genomen had, nl de Audi Sound System upgrade want de Concert audio installatie kan op sommige momenten de bassen niet al te goed verwerken. Ofwel ligt 't gewoon aan een luidspreker-montage-onderdeel dat 't hier of daar te hard te verduren krijgt. Met zo'n subwoofer van bose had dat geen probleem geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaBomma Bekijk Berichten
                          Het probleem: de verschillende stukken worden niet vloeiend aan één stuk door afgespeeld...
                          Heb je de Audi Music Interface? Zo ja zou ik voorstellen om een iPod te kopen. De iPods zijn een van de weinige mp3-spelers die "gapless playback" ondersteunen, de feature waar jij naar verwijst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                            Heb je de Audi Music Interface? Zo ja zou ik voorstellen om een iPod te kopen. De iPods zijn een van de weinige mp3-spelers die "gapless playback" ondersteunen, de feature waar jij naar verwijst.
                            Ja, ik heb een AMI, en ik denk inderdaad ook dat, zoals je aanhaalt, het de afspeelbron is die bepaalt of er al dan niet pauzes zijn tussen de tracks.

Comment

• goeienavond,

ik heb een vraagske. Ons A4ke heb ik zonder het AMI besteld, dus er zal een aux ingang zijn voor een Ipod, maar zal dan via de Ipod te bedienen zijn. Niet aan gedacht tijdens de bestelling. enfin soit.
                              Daar wij het lifestyle pakket besteld hebben zit er dus de GPS met dvd bij. Dat wil zeggen met de facade van de 6cd lader.
                              Waar zit dan de gleuf van de SD kaart ?
                              het zou de symphony of concert radio zijn die er zal inzitten met het sound system, en volgens 'het boekske' zit die gleuf er bij deze radios standaard op.
                              op de afbeeldingen zonder radio facade vind ik ze niet terug.

is er iemand met hetzelfde probleem ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ZX6Rninja Bekijk Berichten
                                goeienavond,

ik heb een vraagske. Ons A4ke heb ik zonder het AMI besteld, dus er zal een aux ingang zijn voor een Ipod, maar zal dan via de Ipod te bedienen zijn. Niet aan gedacht tijdens de bestelling. enfin soit.
                                Daar wij het lifestyle pakket besteld hebben zit er dus de GPS met dvd bij. Dat wil zeggen met de facade van de 6cd lader.
                                Waar zit dan de gleuf van de SD kaart ?
                                het zou de symphony of concert radio zijn die er zal inzitten met het sound system, en volgens 'het boekske' zit die gleuf er bij deze radios standaard op.
                                op de afbeeldingen zonder radio facade vind ik ze niet terug.

is er iemand met hetzelfde probleem ?
                                Ik vermoed dat er gewoon geen gleuf zal zijn voor een SD kaart.
                                Daarvoor moet je in feite de AMI optie nemen waar je dan optioneel een kabeltje bij moet bestellen om dan via USB allerlei hardware te kunnen gebruiken, zo is er dan ook een kabeltje verkrijgbaar voor de I-pod aansluitng. Bij het lifestyle pakket met GPS zit de radio in het systeem verwerkt en word dan bediend met de toetsen en grote draaiknop op de middenconsole waar de versnellingen zitten,alles is dan afleesbaar op het
                                navigatie display.Maar dit is waarschijnlijk alleen zo bij het lifestyle-PLUS pakket.
                                Als je in jou geval zeker bent dat je de symphony of concert radio hebt dan zie ik een gleufje rechts naast de info toets(iets lager) in men documentatieboek van Audi.

Comment

• we hebben het lifestyle plus besteld, dus zal er geen radio facade zichtbaar zijn.
                                  dus als je bij audi een upgrade doet verlies je dergelijke toepassingen ?
                                  tiens, toch wel vreemd.
                                  ach ja, ze zullen dan wel hopen zeker dat je nog een extra optie aankoopt ...

Comment

Ja, ik heb een AMI, en ik denk inderdaad ook dat, zoals je aanhaalt, het de afspeelbron is die bepaalt of er al dan niet pauzes zijn tussen de tracks.
                                    Eigenlijk zijn er maar twee soorten afspeelbronnen bij het AMI:

1) Alle toestellen die via USB werken: USB-sticks, USB harddisks, alle USB mp3-spelers. Al deze toestellen worden door het AMI gezien als een "USB mass storage device", of het een mp3-speler is of niet doet niet terzake. Het AMI ziet deze toestellen als een schijf waarop muziekbestanden staan (wav, mp3, wma, ...) en zal deze bestanden zelf decoderen en afspelen. Hier is het AMI zowel verantwoordelijk voor het decoderen als voor het indexeren (titel, uitvoerder, genre, ...) van de bestanden. Het AMI ondersteunt echter geen "gapless" playback en zal steeds een korte pauze laten horen tussen twee opeenvolgende muziekbestanden. Verder kan het AMI ook geen kopieerbeveiligde bestanden afspelen. Nadeel is ook dat het een tijdje kan duren als je een USB device aansluit op het AMI vooraleer je alle nummers die erop staan kan afspelen, dit omdat het AMI deze eerst moet indexeren. Heb wel nog niet zelf kunnen testen hoelang dit duurt (mijn A4 wordt pas eind juni geleverd).
                                    2) Apple iPod's met dock-connector. Hier fungeert het AMI enkel als een soort afstandsbediening van de iPod. Het AMI communiceert met de iPod via een door Apple opgesteld "protocol": een lijst met commando's ("geef de lijst van alle artiesten", "geef de lijst met bestanden die bij album X horen", "speel bestand X af", "spoel verder", "pauzeer" enz.). De iPod voert deze commando's uit en is zelf verantwoordelijk voor het decoderen van de muziekbestanden. Het AMI stuurt de analoge geluidsoutput van de iPod naar de geluidsinstallatie van de auto door. Beveiligde bestanden van de iTunes music store kunnen op deze wijze wel worden afgespeeld, omdat de audio decodering in de iPod gebeurt en er geen digitale geluidssignalen worden doorgestuurd van de iPod naar het AMI. Ook "gapless playback" is hier mogelijk, als de iPod dit ondersteunt tenminste, dat is enkel het geval bij iPods van de 5de generatie of later. Gapless playback betektent dat twee opeenvolgende nummers van hetzelfde album zonder pauze kunnen afgespeeld worden. Van zodra de iPod is aangesloten op het AMI zijn alle muziekbestanden vrijwel direct afspeelbaar, dit omdat het AMI de muziekcollectie niet moet indexeren. De index van alle muziekbestanden staat immers op de iPod zelf.

Samenvattend kan je dus stellen dat je het meeste uit het AMI haalt als je er een iPod op aansluit.
                                    Last edited by boo-lee; 28/03/2009, 21:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                                      Eigenlijk zijn er maar twee soorten afspeelbronnen bij het AMI:

1) Alle toestellen die via USB werken: USB-sticks, USB harddisks, alle USB mp3-spelers. Al deze toestellen worden door het AMI gezien als een "USB mass storage device", of het een mp3-speler is of niet doet niet terzake. Het AMI ziet deze toestellen als een schijf waarop muziekbestanden staan (wav, mp3, wma, ...) en zal deze bestanden zelf decoderen en afspelen. Hier is het AMI zowel verantwoordelijk voor het decoderen als voor het indexeren (titel, uitvoerder, genre, ...) van de bestanden. Het AMI ondersteunt echter geen "gapless" playback en zal steeds een korte pauze laten horen tussen twee opeenvolgende muziekbestanden. Verder kan het AMI ook geen kopieerbeveiligde bestanden afspelen. Nadeel is ook dat het een tijdje kan duren als je een USB device aansluit op het AMI vooraleer je alle nummers die erop staan kan afspelen, dit omdat het AMI deze eerst moet indexeren. Heb wel nog niet zelf kunnen testen hoelang dit duurt (mijn A4 wordt pas eind juni geleverd).
                                      2) Apple iPod's met dock-connector. Hier fungeert het AMI enkel als een soort afstandsbediening van de iPod. Het AMI communiceert met de iPod via een door Apple opgesteld "protocol": een lijst met commando's ("geef de lijst van alle artiesten", "geef de lijst met bestanden die bij album X horen", "speel bestand X af", "spoel verder", "pauzeer" enz.). De iPod voert deze commando's uit en is zelf verantwoordelijk voor het decoderen van de muziekbestanden. Het AMI stuurt de analoge geluidsoutput van de iPod naar de geluidsinstallatie van de auto door. Beveiligde bestanden van de iTunes music store kunnen op deze wijze wel worden afgespeeld, omdat de audio decodering in de iPod gebeurt en er geen digitale geluidssignalen worden doorgestuurd van de iPod naar het AMI. Ook "gapless playback" is hier mogelijk, als de iPod dit ondersteunt tenminste, dat is enkel het geval bij iPods van de 5de generatie of later. Gapless playback betektent dat twee opeenvolgende nummers van hetzelfde album zonder pauze kunnen afgespeeld worden. Van zodra de iPod is aangesloten op het AMI zijn alle muziekbestanden vrijwel direct afspeelbaar, dit omdat het AMI de muziekcollectie niet moet indexeren. De index van alle muziekbestanden staat immers op de iPod zelf.

Samenvattend kan je dus stellen dat je het meeste uit het AMI haalt als je er een iPod op aansluit.
                                      Zou best kunnen ja, maar wat dan met audiobronnen zoals een gsm of pda die, via de AMI BlueTooth connector, muziek streamen zodat die kan beluisterd worden op het geluidssysteem van de wagen? Dan is de "player" toch ook de gsm, pda of whatever? Of dient de BlueTooth-connectie dan enkel als verbindingslaag en is het toch nog de AMI die de gsm of pda dan benadert als een soort van "wireless storage"?

In the mean while: hopen dat er snel een firmware update komt voor de AMI die wel gapless ondersteunt.

Comment

Zou best kunnen ja, maar wat dan met audiobronnen zoals een gsm of pda die, via de AMI BlueTooth connector, muziek streamen zodat die kan beluisterd worden op het geluidssysteem van de wagen?
                                        Dat is inderdaad een derde geval, dat heb ik nog niet verder bestudeerd. Het zou wel eens kunnen dat je gelijk hebt en dat op deze manier ook gapless playback mogelijk is, voor zover je GSM of PDA software dit ondersteunt.

Comment

• ipod

Het zal al wel eens geplaatst zijn, maar weet iemand hoe ik mijn ipod aansluit op de standaard radio Chorus, en wat dat kost ?

Comment

Working...
                                          X