Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik denk dat hij in het echt , zeker de moeite zal zijn...... Als zullen de leasesletten zeker weer een afknapper worden.......

    Comment


    • #22
      Ik vind 'em superknap ! Zoveel knapper dan de B7.

      En dubbel zo geslaagd als de nieuwe C ...

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
        Poging tot...

        Ik moet zeggen dat dit echt mooi oogt! Die achterlichten zijn mooier dan van die rode A4. Ze schijnen iets donkerder uit, maar dat zal wel aan de foto liggen.. Hopelijk geven ze ook zo'n optie als op de TT, verdonkerde achterlichten ofzo.

        Comment


        • #24
          Zeer knap !!

          Comment


          • #25
            Ik vind hem knap. Interieur ziet er weer super uit buiten het lelijke stuur maar dat kan verholpen worden.
            Last edited by ; 28/08/2007, 23:24.

            Comment


            • #26
              Ik vind hem echt mooi maar hij lijkt wel erg veel op de A5.
              Dan vind ik bij bmw het verschil E90, E92 wel duidelijker

              Comment


              • #27
                4,7 meter, dat is even lang als een A6 van 10 jaar terug
                volgende A6, 5m en de A8 dik 5,2 dan :S
                de auto's mogen nu wel stoppen met groeien

                Comment


                • #28
                  Elke keer denk ik: ze kunnen niet beter..

                  Toch doen ze het weer.. damn!

                  Ik vind argumenten zoals amper verandering ed een beetje overbodig. Dit zijn duitsers! Kijk naar de BMW 3.. die is ook niet veel veranderd.. de hoofdlijnen blijven hetzelfde!

                  Het interieur is ook geslaagd!

                  Beat this Mercedes & BMW!

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                    Ik vind hem echt mooi maar hij lijkt wel erg veel op de A5.
                    Dan vind ik bij bmw het verschil E90, E92 wel duidelijker
                    Eerste reactie:
                    Zo denk ik er ook over. Audi is de laatste jaren aan een geweldige opmars bezig geweest, hoop dat dit ook zo blijft met de komst van Da Silva. Zn eerste creatie vind ik echt subliem de A5. Voor mij de mooiste wagen momenteel in dit segment! Maar nu ik dit zie, zit er blijkbaar toch wel erg weinig variatie in zn ontwerpen. De scoops van de A3 Cabrio beloven ook niet veel anders (weeral dezelfde achterlichten).

                    In real life zal het wellicht allemaal wel nog meevallen. Zou ze eens naast elkaar moeten zien om definitief oordeel te kunnen geven.

                    Comment


                    • #30
                      Exterieur : inspiratieloos design : weeral hetzelfde en niks origineel. Lijkt eerder een facelift dan een nieuw model .

                      Interieur : ook hier een knoeiboel van flets design en rommelig met BMW-leenelementjes .

                      Jammer, maar helaas...
                      Last edited by ; 29/08/2007, 00:19.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net Bekijk Berichten
                        (weeral dezelfde achterlichten).
                        Dat is nu toch ook al het geval?

                        A3 Sportback
                        A4
                        A6 Avant
                        A8

                        Allemaal "dezelfde" achterlichten..

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                          Dat is nu toch ook al het geval?

                          A3 Sportback
                          A4
                          A6 Avant
                          A8

                          Allemaal "dezelfde" achterlichten..
                          Hmm vind dat er nu nog variatie inzit

                          A3 Sportback heeft (omgekeerd) L vormig patroon, A6 Avant (zie je vooral met de optie van diodes)...

                          Comment


                          • #33
                            Dit is werkelijk een schitterend mooie wagen...

                            Zuiver esthetisch is dit voor mij de knapste middenklasser. Ok, misschien is het ontwerp niet echt algemeen vernieuwend, maar kijk eens naar de details... Deze wagen is compleet anders dan zijn voorganger, veel verfijnder.

                            Hou er trouwens ook rekening mee dat deze wagen maar liefst 18 cm langer is dan de BMW 3 en 12 cm langer dan de Mercedes C. Hierdoor zal de Audi A4 zich qua afmetingen profileren tussen een BMW 3 en een BMW 5 die slechts 14 cm langer is... Door deze afmetingen zal deze wagen een mooiere lijn hebben dan de gestuikte Mercedes C.

                            Ondanks het feit dat de A5 en de A4 op mekaar lijken zijn ze volgens mij toch meer dan verschillend genoeg om een eigen succesvol leven te leiden.

                            Ik ben zeer benieuwd om 'm te zien over 14 dagen in Frankfurt...

                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net Bekijk Berichten
                              Hmm vind dat er nu nog variatie inzit

                              A3 Sportback heeft (omgekeerd) L vormig patroon, A6 Avant (zie je vooral met de optie van diodes)...
                              En hier zit het grijze streepje onderaan ipv bovenaan?

                              Als je het stuk lichtblok in het kofferdeksel benaderen ze de lichtenblokken van de A6 Berline. Bij die grijze hierboven doen ze me eigelijk zelfs een beetje denken aan de eerste A4





                              Last edited by ; 29/08/2007, 00:12.

                              Comment


                              • #35
                                Ik vind hem heel knap!

                                Comment


                                • #36
                                  Geil

                                  nu nog achterwielaandrijving!

                                  Comment


                                  • #37
                                    @ sjoerie:

                                    Vroeger vs nu:


                                    Het is geen verwijt want echt lelijk vind ik het eigenlijk niet, alleen een constatie dat er toch minder variatie inzit.
                                    Last edited by GregV; 29/08/2007, 00:22.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Gemengde gevoelens...

                                      Ik kan het onmogelijk een lelijke wagen noemen. De details in de lijn zijn mooi, de proporties kloppen,... En toch is er absoluut niks boeiend aan deze nieuwe Audi A4. Audi moet eens héél dringend gaan begrijpen dat je voor elk model een lijn ontwikkelt, die weliswaar de familiegenen mag onthullen, maar die typisch is aan één bepaald model. Deze lijn hoort op een A5, niet op een A4. Nu is hij nog mooi. Nu is de A5 ook nog mooi. Audi's hebben een design dat je onmiddellijk mooi vind maar ook eentje dat net daardoor nogal snel heel gewoontjes en saai wordt. Ik begrijp niet hoe een merk als Audi niet inziet dat ze hun eigen ruiten ingooien met deze A4. Als er binnenkort dertien in een dozijn van deze A4 B8 gaan rondrijden en daar rijdt een A5 tussen zie je niet eens het verschil. Dat is iets dat je nu net niet wilt als je net miljoenen geïnvesteerd hebt in de marketing en ontwikkeling van een nieuwe exclusievere Coupé...

                                      Ik ben ook niet zo heel overtuigd van die stevige groei. Ik heb vandaag nog het plezier gehad om een BMW E60 te parkeren in een ondergrondse garage en ik kan u zeggen dat het geen pretje was. Ze kunnen beter de afmetingen behouden en efficiënter gebruiken dan steeds maar blijven groeien. Zelfs onze '5 vind ik soms al log om mee te rijden.

                                      Ik twijfel er echter niet aan dat dit gaat verkopen. Een goedkoop leasinggeval met 16" velgen en airco met de looks van een Audi A5. Interessant aanbod lijkt me...

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ik begin er meer en meer aan te wennen
                                        Benieuwd hoe hij IRL is want de A5 vind ik ook knapper IRL.


                                        Sportiviteit als basis
                                        De Audi A4 is de sportiefste auto in zijn klasse. Dat komt met name op het conto van de vooruitstrevende ondersteltechniek. Er zijn twee sportief afgestemde onderstellen beschikbaar en daarnaast is er Audi drive select. Dit systeem biedt keus uit drie ‘settings’: comfort, auto of dynamic. In de laatste stand reageert de A4 sneller op bijvoorbeeld het gaspedaal, schakelt de tiptronic-versnellingsbak over bij hogere toerentallen, wordt de besturing directer en de afstemming van het onderstel steviger. Dat laatste is mogelijk door de toepassing van elektronisch instelbare schokdempers. Auto’s die zijn uitgevoerd met MMI (Multi Media Interface) beschikken bovendien over een Individual-setting waarbij 24 variabelen instelbaar zijn voor een weggedrag ‘op maat’. Alle combinaties tussen zeer comfortabel en super sportief zijn mogelijk.
                                        Dynamisch sturen
                                        In het onderstel van de A4 is veel aluminium verwerkt. Dat geldt zowel voor de voorwielophanging met zijn vijf geleidearmen als voor de achterwielophanging. Dit zorgt voor een aanzienlijke verlaging van het onafgeveerde gewicht. Daarnaast kan de A4 uitgebreid worden met Audi dynamic steering. Dit systeem past de overbrenging van de stuurinrichting aan op basis van de snelheid. Doordat de stuurinrichting nauw samenwerkt met het ESP kunnen bijvoorbeeld over- of onderstuurreacties in de kiem worden gesmoord: Dankzij kleine maar extreem snelle stuurcorrecties, die automatisch worden uitgevoerd, blijft de A4 stabiel als de grens tussen grip en slip in zicht komt. Naast deze innovatieve meeroptie is de standaard stuurbekrachtigingspomp zó efficiënt dat hij het brandstofverbruik met circa 0,1 l/100 km terugbrengt.
                                        Contact!
                                        De optionele adaptieve schokdempers van de A4 zorgen voor een optimaal band-wegdek-contact. Dat leidt niet alleen tot maximale stabiliteit maar ook tot een zeer hoge mate aan dynamiek. Overigens zijn stabiliteit en dynamiek ook gebaat bij de nieuwe plaatsing van het differentieel en de koppeling. Deze zijn van plaats gewisseld en daardoor kon de vooras 154 mm naar voren worden geplaatst. Dat draagt, evenals het verplaatsen van de accu naar de bagageruimte, bij aan een ideale gewichtsverdeling. Bovendien heeft de A4 een forse spoorbreedte (1564 mm vóór, 1551 mm achter). De wielmaten variëren van 16- tot 18-inch. Al met al draagt de geavanceerde ondersteltechniek er in belangrijke mate aan bij dat de nieuwe Audi A4 de sportiefste auto in zijn klasse is. De remmen zijn daarop aangepast: de A4 heeft vóór remschijven met een diameter van 314 mm (V6-modellen: 320 mm) en achter bedraagt de diameter 300 mm. ESP van de nieuwste generatie is op alle modellen standaard.
                                        De kracht van directe injectie
                                        Bij de introductie zijn er vijf motoren voor de nieuwe A4 beschikbaar. Zowel de diesel- als de benzinemodellen maken gebruik van directe brandstofinspuiting.
                                        De nieuwe 3.2 FSI V6 is met een vermogen van 195 kW/265 pk en een koppel van 330 Nm (beschikbaar tussen 3.000-5.000 t/min) de krachtigste motor voor de A4. Deze motor is voorzien van het innovatieve AVS ofwel Audi valvelift system. Hiermee kan de mate van opening van de kleppen worden gevarieerd en dat helpt bij een optimale cilindervulling. De Audi A4 3.2 FSI wordt standaard geleverd met quattro-aandrijving. Met de handgeschakelde versnellingsbak is hij goed voor een topsnelheid van 250 km/h en een sprint van 0-100 km/h in slechts 6,2 seconden. Het gemiddelde verbruik bedraagt slechts 9,2 l/100 km – een vermindering van 1,2 l/100 km ten opzichte van de voorganger met de 255 pk sterke motor. De Audi A4 3.2 FSI wordt medio 2008 ook leverbaar met de zestraps tiptronic automaat.
                                        De 1.8 TFSI combineert directe benzine-inspuiting met turbotechnologie. Dat leidt tot een topvermogen van 118 kW/160 pk en een indrukwekkend koppel van 250 Nm (tussen 1.500 en 4.500 t/min). De topsnelheid van de A4 1.8 TFSI bedraagt 225 km/h, de sprint van 0-100 km/h is in 8,6 seconden geklaard en het gemiddelde verbruik blijft steken bij slechts 7,1 l/100 km – een winst van 1,1 l/100 km vergeleken met zijn voorganger. De 1.8 TFSI, die nauw verwant is aan de veelgeprezen 2.0 TFSI, werkt met een inspuitdruk van 150 bar en nieuwe injectors. De turbo pakt al bij 2.000 t/min op. De Audi A4 1.8 TFSI met voorwielaandrijving is leverbaar met een handgeschakelde versnellingsbak of de multitronic continu variabele transmissie.
                                        Sublieme trekkracht: TDI
                                        Voor de nieuwe A4 staan vanaf het begin drie TDI-motoren ter beschikking. De drieliter V6 (standaard met quattro) levert een vermogen van 176 kW/240 pk en een ontzagwekkend koppel van 500 Nm. Dat leidt tot een top van 250 km/h en een ‘0-100’ in 6,1 seconden – dat alles bij een gemiddeld verbruik van 6,9 l/100 km. De nieuwe 3.0 TDI is pure hightech met onder meer de nieuwste generatie common-rail injectie met piezo-injectoren en een turbocompressor met variabele geometrie. Mede dankzij een nieuw uitlaatgasrecirculatiesysteem voldoet hij nu al aan de komende Euro 5 emissie-eisen.
                                        De 2.7 V6 TDI is afgeleid van de 3.0 TDI. Deze versie wordt geleverd in combinatie met voorwielaandrijving en de multitronic versnellingsbak. Het topvermogen van deze motor bedraagt 140 kW/190 pk en het koppel 400 Nm (tussen 1.400-3.250 t/min). Darmee is de 2.7 TDI goed voor een top van 226 km/h en een sprint van 0-100 km/h in 7,7 seconden. Het gemiddelde verbruik bedraagt 6,6 l/100 km.
                                        1.100 kilometer op een volle tank
                                        Ook de viercilinder common-rail 2.0 TDI is een perfect voorbeeld van vooruitstrevende dieseltechnologie, met bijvoorbeeld een inspuitdruk van 1.800 bar en de toepassing van piezo-injectoren. De 2.0 TDI levert een vermogen van 105 kW/143 pk en een koppel van maar liefst 320 Nm (beschikbaar tussen 1.750-2.500 tpm). Daarmee is de Audi A4 2.0 TDI goed voor een topsnelheid van 215 km/h en een sprint van 0-100 km/h in 9,4 seconden. Met de standaard zesversnellingsbak bedraagt het gemiddelde verbruik slechts 5,5 l/100 km. In combinatie met de 65 liter grote brandstoftank leidt dat tot een actieradius van ruim 1.100 km. Ook dit model voldoet nu al ruimschoots aan de Euro 5 emissie-eisen. De A4 2.0 TDI is optioneel leverbaar met de multitronic-versnellingsbak.
                                        quattro
                                        Vanzelfsprekend is de nieuwe A4 ook als quattro verkrijgbaar. De 3.2 FSI en 3.0 TDI zijn standaard uitgerust met dit geavanceerde vierwielaandrijvingsysteem. De quattro ‘set-up’ voor de A4 is extra sportief. Onder normale omstandigheden gaat 40% van de aandrijfkracht naar de voor- en 60% naar de achterwielen. Het zelfblokkerende middendifferentieel kan, als de omstandigheden daartoe aanleiding geven, extra trekkracht naar de as met de meeste grip sturen.
                                        Ruime keuze in versnellingsbakken
                                        Alle transmissies voor de nieuwe A4 zijn efficiënt en eenvoudig te bedienen. Ze beschikken over een indicator, die aangeeft welke versnelling is ingeschakeld. Tevens geeft hij aan welke versnelling ingeschakeld kan worden voor een zo gunstig mogelijk verbruik.
                                        De A4 3.2 FSI wordt op termijn ook leverbaar met een zestraps tiptronic-automaat. Deze versnellingsbak reageert nu nog sneller en directer.
                                        Voor de 2.7 TDI, de 1.8 TFSI en de 2.0 TDI is de continu variabele multitronic-versnellingsbak beschikbaar. Ook deze is verder verbeterd met onder meer een nog breder bereik aan overbrengingsverhoudingen. Door de Sport-modus te selecteren, kan de bestuurder handmatig acht opeenvolgende ‘vaste’ schakelpunten kiezen.
                                        Lichter, stijver, veiliger
                                        Het koetswerk van de nieuwe A4 is lichter, maar toch stijver en veiliger dan dat van zijn voorganger. Hoewel de nieuwe A4 bijna twaalf centimeter langer en vijf centimeter breder is dan zijn voorganger, weegt zijn koetswerk 10% minder. De A4 1.8 TFSI weegt bijvoorbeeld slechts 1.410 kg. De gewichtsbesparing zit hem met name in het gebruik van nieuwe, extreem lichte en sterke staalsoorten. Dit zogenaamde ultra high strength steel zorgt voor extra stijfheid en dat leidt weer tot een sportief weggedrag en een hoge mate aan comfort – ook vibraties worden door de bijzondere carrosseriestructuur tot een minimum beperkt.
                                        Stil en ruim
                                        De Cw-waarde van de carrosserie bedraagt slechts 0,27; dat draagt bij aan minimaal windgeruis. De inzittenden hebben volop ruimte dankzij de grote wielbasis van 2.808 mm. Vergeleken met het vorige model A4 is de beenruimte toegenomen met 908 mm. Voor de achterpassagiers is de knieruimte met 36 mm toegenomen. Ook de hoofdruimte en de ruimte ter hoogte van de schouders is fors toegenomen. Het interieur is typisch Audi met materialen van hoge kwaliteit en een afwerkingsniveau dat op eenzame hoogte staat. Het bedieningsgemak is eveneens van bijzondere klasse. Elke schakelaar heeft bijvoorbeeld zijn eigen weerstandsniveau en werkt uitermate precies. Elke vorm van speling is uitgebannen. Zo wordt kwaliteit voelbaar.
                                        Ongeacht de uitvoering of de aandrijvingsvorm (voorwielaandrijving of quattro) heeft de nieuwe A4 een kofferruimte van 480 liter. De laadvloer is volkomen vlak en de tilhoogte bedraagt slechts 673 mm. De achterbank kan in twee ongelijke delen worden neergeklapt; het maximale laadvolume bedraagt 962 liter.
                                        Voor de veiligheid
                                        De stijve koetswerkstructuur van de A4 vormt een goede basis voor optimale inzittendenbescherming. In het nieuwe model werken alle veiligheidssystemen nauw samen. Zo bepalen sensors in de geleiderails van de voorstoelen de exacte positie ten opzichte van het stuur van de bestuurder. Deze gegevens worden in het geval van een aanrijding ‘doorgegeven’ aan de adaptieve gordelspanners en de airbags. Deze passen hun werking dan automatisch aan de omstandigheden aan.
                                        In de nieuwe A4 zijn zes airbags standaard, zijairbags voor de achterpassagiers zijn optioneel. Dat geldt mede voor ISOFIX-vergrendelingspunten voor kinderzitjes. Ook de passagiersstoel is te voorzien van ISOFIX-bevestigingspunten.
                                        De nieuwe A4 voldoet aan alle nieuwe Japanse en Europese eisen op het gebied van voetgangersveiligheid. Bovendien weerstaat hij botsingen met stilstaande objecten of met andere voertuigen tot een snelheid van 15 km/h zonder dat de koetswerkstructuur daarbij beschadigd raakt.
                                        Ideale zitpositie
                                        De zitpositie in de nieuwe Audi A4 is voor elke bestuurder optimaal in te stellen. De stoelen zijn in hoogte verstelbaar en het stuur kan zowel in hoogte (50 mm) als in lengte (60 mm) worden versteld. Elektrisch bedienbare stoelen met memory-functie zijn evenals sportstoelen met een kantelbare zithoek en verlengbare zitting optioneel. Ook zijn comfortstoelen met klimaatregeling beschikbaar. Deze zijn met geperforeerd leer bekleed en uitgevoerd met zes interne ventilatoren voor een aangename koeling van het lichaam.
                                        Ergonomie volgens Audi
                                        De cockpit van de nieuwe A4 heeft veel gemeen met die van de A6. De middenconsole is naar de bestuurder gericht en het display van het bestuurdersinformatiesysteem bevindt zich centraal op het dashboard. In het midden van het dashboard bevindt zich een 6,5 inch scherm waarop informatie over audio en airco wordt weergegeven. Via het CAR-menu zijn diverse instellingen te wijzigen. De Audi A4 met navigatiesysteem is tevens uitgevoerd met MMI (Multi Media Interface), waarbij 15 grote drukknoppen zijn gegroepeerd rondom een grote draai-/drukknop. Via MMI zijn alle navigatie-, audio-, telefoon- en set-upfuncties eenvoudig te bedienen.
                                        Elektromechanische handrem
                                        De nieuwe A4 heeft standaard een elektromechanische handrem. Deze helpt de bestuurder bij het wegrijden en heeft ook een noodremfunctie. De plaats die vroeger werd ingenomen door de handremgreep is nu een ‘comfortzone’ met ruimte voor een armsteun en twee optionele twaalfvolt-aansluitingen.
                                        De elektronische sleutel van de A4 kan diverse instellingen en servicemededelingen van de auto opslaan. Bij uitvoeringen met advanced key is het zelfs niet noodzakelijk om de sleutel in het contactslot te steken. Starten gaat dan via een knop in de middenconsole.
                                        Licht en (frisse) lucht
                                        Voor de nieuwe A4 zijn diverse lichttechnologieën beschikbaar. De nieuwe A4 kan worden uitgevoerd met Xenon plus koplampen. Dit kan worden gecombineerd met adaptive light-technologie waarbij de koplampen meebewegen op basis van de stuuruitslag.
                                        Een automatische airconditioning is standaard op alle modellen. Het koelvermogen van deze nieuwe unit is met 10% verbeterd, terwijl het energieverbruik ervan met 20% is teruggebracht. Als optie is een drie-zone uitvoering leverbaar met speciale klimaatzones voor bestuurder, bijrijder en passagiers achter.
                                        Assistentie van hoog niveau
                                        De bestuurder staat er in de nieuwe A4 niet alleen voor. Zo maakt het Audi parking system advanced parkeren tot kinderspel dankzij een optionele achteruitrijcamera. Dit systeem helpt ook bij het optimaal uitrichten van de auto.
                                        De optionele Audi lane assist waarschuwt de bestuurder door middel van een trilling in het stuur voor het overschrijden van de wegbelijning. Dit gebeurt alleen als de richtingaanwijzer niet wordt gebruikt.
                                        Audi side assist, dat als optie op de nieuwe A4 te krijgen is, waarschuwt via een oplichtende LED in de buitenspiegel voor (snel) achteropkomend verkeer. Deze LED gaat sneller knipperen als de bestuurder de richtingaanwijzer activeert (intentie tot rijbaanwisseling).
                                        De optionele Adaptive Cruise Control van de A4 is bruikbaar tussen snelheden van 30-230 km/h. De Adaptive Cruise Control zorgt ervoor dat de afstand tot de voorligger constant blijft, ook als die voorligger remt.
                                        De persoonlijke A4
                                        Voor de A4 is een breed scala aan opties beschikbaar, zodat ook in dit opzicht een hoogstpersoonlijke ‘set-up’ kan worden gerealiseerd. Zo is een uitgebreid multimediaprogramma verkrijgbaar met onder meer DVD-navigatie, een TV-tuner en een high-end tienkanaals soundsystem van Bang & Olufsen met 14 speakers en een 505-watt versterker. Uiteraard is ook een Bluetooth telefoonvoorbereiding voor handsfree bellen leverbaar.






                                        Comment


                                        • #40
                                          Ook ff betere pics gezet

                                          Comment

                                          Working...
                                          X