Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    op die bovenvermelde nederlandse site staan nu ook fotos van de A4 s-line, ziet er wel ok uit
    het is zeker een mooie wagen, niet echt "speciaal", maar in die middenklasse vind ik eigenlijk geen enkele wagen echt iets speciaal hebben.
    Last edited by viperman; 29/08/2007, 04:46.
    Audi A5 2.7TDI Multitronic

    Comment


    • #42
      Hier de foto's:



      Comment


      • #43




        autozeitung.de

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
          op die bovenvermelde nederlandse site staan nu ook fotos van de A4 s-line, ziet er wel ok uit
          het is zeker een mooie wagen, niet echt "speciaal", maar in die middenklasse vind ik eigenlijk geen enkele wagen echt iets speciaal hebben.
          Klopt niet hoor, is niets aan deze foto wat mij doet linken aan de S-Line (is trouwens nog niet in gamma)
          De S-Line komt meestal een tijdje na uitbrengen van de "eersten" van de band
          In de voor-grille is een badge met Quattro embleem en er liggen RS4 velgen onder
          Sintruin till I die

          Comment


          • #45
            die witte hierboven met titanium package moet lekker zijn...
            edit: ik zie in de tekst van autoblog dat de drie TDIs voldoen aan Euro 5 en allemaal common rail zijn idd.
            de nieuwe 2.0 tdi heeft dan wel meer vermogen als de oude, zijn koppel blijft gelijk blijkbaar.
            vraag me af of er nog een versie zal komen tussen de 2.0 en de 2.7 tdi
            zowel op audi.de als audi.be nog geen informatie ...
            hiernog info gevonden: sprake van net als bij de a3 drie uitrustingsvarianten: attraction, ambition en ambiente
            Last edited by hoebeltje; 29/08/2007, 09:17.
            4 rings driver

            Comment


            • #46
              ok, over die witte moet ik mijn mening herzien

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                Klopt niet hoor, is niets aan deze foto wat mij doet linken aan de S-Line (is trouwens nog niet in gamma)
                De S-Line komt meestal een tijdje na uitbrengen van de "eersten" van de band
                In de voor-grille is een badge met Quattro embleem en er liggen RS4 velgen onder
                Nochthans, de difusor is anders, idem het deel waar de mistlampen in zitten (3 horizontale bladen bij de 2 eerste, 2 horizontale bladen bij die "s-line").

                Of het ook daadwerkelijk een s-line is zou ik niet kunnen zeggen, kan ook specifiek voor de 3.2 FSI zijn.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                  Klopt niet hoor, is niets aan deze foto wat mij doet linken aan de S-Line (is trouwens nog niet in gamma)
                  De S-Line komt meestal een tijdje na uitbrengen van de "eersten" van de band
                  In de voor-grille is een badge met Quattro embleem en er liggen RS4 velgen onder
                  Lijkt toch te kloppen hoor, sline logo staat zoals bij de A5 niet in het rooster maar op de voorvleugels; voor-en achter bumper die niet gelijk zijn aan die van witte en rode A4 en ze vertonen gelijkenissen met die van de A5 sline (maar zijn er niet aan gelijk). Velgen zijn ook verkrijgbaar op de A5, waar sline ook zowat direct beschikbaar was.
                  2009 Skoda Octavia 1.9 TDI

                  Comment


                  • #49
                    Ik vind hem echt mooi

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                      Hier de foto's:



                      fuck dies knap

                      Comment


                      • #51








                        bron: www.audi.de
                        2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                        2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

                        Comment


                        • #52
                          Jahaa, knap toch, hoor!

                          Oké, helemaal niet verrassend, en dat kan misschien een beetje een initiële teleurstelling zijn, maar dat gaat bij mij snel over. Gisteren was 't "Oh nee, zo jammer.", maar nu is 't al "OK, whatever, knap is 'ie toch!".

                          'k Vind het wel zeer jammer voor de A5, die meteen 'n groot deel van z'n aantrekkingskracht verliest omdat de A4 er als twee druppels water op lijkt. Maar da's een goeie zaak voor de A4, uiteraard, en dat blijft toch 't volumemodel.

                          Zéér goed vind ik dat er terug meer strakheid in 't design zit dan bij de A5. Bij de A5 zijn de welvende lijnen zijdelings best mooi, maar niet helemaal typisch Audi. 'k Ben blij dat de A4 terug strakker in z'n vel staat. En die "neep" zijdelings, is prachtig!

                          Helemaal niet vernieuwend qua looks ... mjah, deels mee akkoord. Maar dat hoeft helemaal niet slecht te zijn, die zeer radicale designwijzigingen zijn immers niet altijd de beste zet.

                          Knap werk van Audi, 'k ben (in tegenstelling tot m'n eigen verwachtingen) positief verrast!



                          Eén minpunt however, en 't werd hier al aangehaald : nu nog RWD.

                          Comment


                          • #53
                            de nieuwe A4 blijft het forum beroeren (enkel facelifts of nieuwe modellen BMW veroorzaken misschien meer deining?)

                            enfin, ik vind hem mooi en sportief, héél sportief
                            op zich is dat een goede zaak, maar -zoals ondermeer gTa zegt- daarmee zal de A4 ongetwijfeld de A5 oppeuzelen, alleszins qua verkoop, door de interne concurrentie die Audi zichzelf aandoet
                            misschien zal er een gedeelte van het ouder publiek door afgeschrikt worden...
                            jammer genoeg wordt de wagen door de vermogenswedloop weer een tikkeltje onbereikbaarder voor de 'gewone mens' (niet-leasingrijder), maar dat is niet eigen aan audi, daar heeft het gehele premium-kransje schuld aan

                            Comment


                            • #54
                              Sorry, maar ik geloof er helemaal niks van dat Audi (en D'Ieteren) géén leasing friendly versie zullen maken. Audi scoorde de laatste jaren met z'n B7 A4 1.9 TDI enórm in die markt (terecht, knappe auto voor 'n aantrekkelijke prijs), en zo'n marktaandeel zullen ze heus niet laten liggen. Reken er maar op dat er in België zeker eentje komt met 136pk, of zelfs minder. Van 'n nieuwe auto worden er altijd veel meer verkocht als bedrijfsauto (in vloten, aan bedrijven, aan zelfstandigen, ...) dan dat ze privé worden aangekocht.

                              Ik gok erop dat met de introductie van de Avant (Genève 2008?) het motorenpallet al wordt uitgebreid, *hopelijk* ook naar onder toe, met 'n versie die tegen de "fiscale" 318d en C 200 CDI zal kunnen uitpakken. D'Ieteren is commercieel genoeg ingesteld (en da's een understatement) om zoiets niet te laten liggen.

                              Comment


                              • #55
                                Die witte S-line neemt mijn twijfels in 1 klap weg

                                Comment


                                • #56
                                  Meer gegevens spiksplinternieuwe Audi A4

                                  INGOLSTADT - Met de geheel nieuwe A4 wil Audi zich verder profileren als sportief en dynamisch merk. In alweer de derde generatie uit zich dat in een expressief design, waarvoor topontwerper Walter de’ Silva verantwoordelijk is, met kortere overhang en langere wielbasis ten opzichte van zijn voorganger. Audi stelt eerst de sedan voor. Op de stationwagon Avant is het tot maart volgend jaar wachten. De Cabriolet maakt pas in 2009 plaats voor een open versie van de A5.

                                  De dichte A5 legt de basis voor de nieuwe A4. In vergelijking met die Coupé is de lengte met 7,5 cm toegenomen, waarvan zes centimeter tussen de assen is terug te vinden. De A4 meet voortaan 4,70 meter en kent een wielbasis van 2,81 meter. Het design valt op door de korte overhang, zowel aan voor- als achterzijde. De beperkte overbouw geeft de auto een krachtige uitstraling, dat aan de achterzijde extra wordt benadrukt door twee kaarsrechte uitlaateindstukken. Overigens, voor wie het design niet sportief genoeg is, gaat Audi weer een S line-pakket leveren. Het bestaat onder andere uit een nieuwe grille, dorpelverbreders en achterspoiler.

                                  Voor het interieur heeft Audi niet de sportieve toer gekozen. Daar telt degelijkheid, kwaliteit, afwerking en ergonomie. Het dashboard komt nagenoeg geheel overeen met dat van de A5. Het verschil tussen de sedan en de coupé is bijvoorbeeld het instrumentarium. Bij de A4 liggen de meters minder diep en onderaan de toerenteller en snelheidsmeter ontbreekt een uitsparing. Audi claimt dat de inzittenden mede door de langere wielbasis meer bewegingsvrijheid hebben. Het leefcompartiment wordt gescheiden van de bagageruimte door een in delen neerklapbare achterbank. Met vijf zitplaatsen beschikbaar, is 480 liter aan bagageruimte voorhanden. Met louter de voorstoelen in gebruik kan het laadvolume worden uitgebreid tot 962 liter.

                                  Voor de aandrijving is bij de marktintroductie keuze uit vijf motoren. De voorlopige basismotor is de 1,8 liter TFSI-benzinemotor met turbo en directe inspuiting. Het vermogen ligt op 160 pk. Daarboven levert Audi een 3,2 liter V6 met 255 pk. Daartussen komen nog sterke viercilinders, terwijl ook een achtpitter volgt onder de noemer S4. Het gamma diesels bestaat voorlopig uit drie diesels, 2,0, 2,7 en 3,0 liter groot en achtereenvolgens 143 pk, 190 pk en 240 pk sterk. Afhankelijk van de motorisering is een zesversnellingsbak, Tiptronic-automaat of Multitronic-bak leverbaar, terwijl naast voorwielaandrijving ook quattro-aandrijving beschikbaar.

                                  Het publieksoptreden van de A4 staat gepland voor de IAA in Frankfurt, die op 13 september voor tien dagen open gaat. De Duitsers pakken tijdens deze thuiswedstrijd uit met één carrosserievariant, die met vijf verschillende motoren in vijftien verschillende kleuren op de prijslijst komt te staan. Dat prijzenboekje volgt enkele dagen voor de grootste autotentoonstelling ter wereld, maar in Duitsland vermeldt het basismodel een tarief van ongeveer 26 mille. Wat de voordeligste uitvoering in Nederland moet kosten, is moeilijk in te schatten. Een en ander is afhankelijk van de uitrustingsspecificatie die importeur in petto heeft. Het showroomdebuut volgt zoals eerder geschreven in december, maar de importeur haalt eerder een exemplaar deze kant op die tijdens speciale previews wordt getoond.

                                  1.8 TFSI - 160pk - 250 Nm (0-100 in 8,6 sec)
                                  3.2 FSI - 265pk - 330 Nm (0-100 in 6,2 sec)
                                  2.0 TDI - 143pk - 320 Nm (0-100 in 9,4 sec)
                                  2.7 TDI - 190pk - 400 Nm (0-100 in 7,7 sec)
                                  3.0 TDI - 240pk - 500 Nm (0-100 in 6,1 sec)

                                  Bron en meer technische info: [autotelegraaf.nl]

                                  ook bron autoweek.nl(MCW)
                                  Last edited by stradge; 29/08/2007, 10:52.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Nog S-line

                                    Last edited by stradge; 29/08/2007, 11:07.

                                    Comment


                                    • #58







                                      vs.

















                                      Dan lijkt die witte me toch ook 'n S-Line te zijn, hoor. Tenzij de 3-liters inderdaad 'n andere look meekrijgen, of (zoals bij Mercedes-Benz) de Ambition standaard 'n iets sportievere look meekrijgt.

                                      De voorbumper/spoiler verschilt niet zoveel, maar is toch nog ietsje lager en de ingezette roostertjes zijn ook duidelijk sportiever (met 2 ipv. 3 horizontale lamellen, en ze komen ook buiten het "gat" op de witte), en dat alu-kleurig gedeelte lijkt toch goed aan te leunen bij wat we op de A5 zien en b.v. ook op de S3. De achterbumper is anders (met 'n geprofileerde omranding van de "diffusor"), bij die witte oogt die veel sportiever (en de diffusor is ook open, met 'n roostertje), en ook de zijschorten van de witte zijn veel meer uitgesproken. En dan de velgen, uiteraard.

                                      Alleen, je zou 'n S-Line logootje verwachten, inderdaad.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Dan lijkt die witte me toch ook 'n S-Line te zijn, hoor. Tenzij de 3-liters inderdaad 'n andere look meekrijgen, of (zoals bij Mercedes-Benz) de Ambition standaard 'n iets sportievere look meekrijgt.

                                        De voorbumper/spoiler verschilt niet zoveel, maar is toch nog ietsje lager en de ingezette roostertjes zijn ook duidelijk sportiever (met 2 ipv. 3 horizontale lamellen, en ze komen ook buiten het "gat" op de witte), en dat alu-kleurig gedeelte lijkt toch goed aan te leunen bij wat we op de A5 zien en b.v. ook op de S3. De achterbumper is anders (met 'n geprofileerde omranding van de "diffusor"), bij die witte oogt die veel sportiever (en de diffusor is ook open, met 'n roostertje), en ook de zijschorten van de witte zijn veel meer uitgesproken. En dan de velgen, uiteraard.

                                        Alleen, je zou 'n S-Line logootje verwachten, inderdaad.
                                        Inderdaad, er is nergens een S-line logo te bespeuren terwijl deze bij de B6 en B7 altijd goed goed vertegenwoordigd waren (een beetje te veel soms zelfs).
                                        Maar toch denk ik dat dit de S-line is, gekeken naar de A5 S-line
                                        De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

                                        hoewel deze ook een logo heeft op de flank

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ja, 't is daarom dat ik twijfel. 't Zou eigenlijk nog wel cool zijn, mochten de sterkere versies ook ietsje potenter ogen. Alles vanaf 3 liter zo'n looks. Nice.

                                          Alhoewel, ik zou "mijn" 2.0TDI eigenlijk ook wel zo willen... (maar dan *uiteraard* niet in het wit)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X